بازدید 5492
۱

دو انتقاد نظام پرستاری نسبت به نحوه واکسیناسیون پرستاران

کد خبر: ۱۰۴۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 02 May 2021

به گفته رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با توجه به جمعیت جامعه پرستاری و اهمیت آن‌ها باید میزان واکسیناسیون پرستاران بسیار بیشتر از آنچه که در حال حاضر است، باشد و شاید در حال حاضر در بهترین شرایط برای ۴۰ درصد از پرستاران واکسیناسیون انجام شده است.

به گزارش میزان، آرمین زارعیان در خصوص وضعیت واکسیناسیون پرستاران گفت: با توجه به جمعیت جامعه پرستاری و اهمیت این قشر باید میزان واکسیناسیون پرستاران بسیار بیشتر از آنچه که در حال حاضر است، باشد و شاید هم اکنون در بهترین شرایط۴۰ درصد از پرستاران واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر انواع مختلفی از واکسن‌ها به پرستاران تزریق می‌شود و برای مثال عده‌ای از آن‌ها اسپونیک، عده‌ای دیگر سینوفارم، برخی واکسن بهارات هند و بعضی دیگر هم آستروزنکا دریافت می‌کنند و متاسفانه هیچ مرجعی وجود ندارد که تعیین کند کادر درمان باید چه واکسنی بزنند و این در حالی است که هر کدام از این واکسن درصد ایمنی بخشی متفاوتی دارند و برخی ایمنی بخشیشان کمتر و بعضی دیگر بیشتر است.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران اظهار کرد: ممکن است واکسن بهارات که نسبت بقیه واکسن‌ها ایمنی بخشی کمتری دارد برای افراد عادی مناسب باشد، اما برای کادر درمان که در معرض مستقیم ویروس کرونا قرار دارند، چندان مناسب نیست و بهتر است همه کادر درمان به صورت یکسان واکسن اسپوتنیک دریافت کنند.

وی افزود: از طرفی دیگر در حال حاضر با وجود اینکه واکسن آستروزنکا حواشی بسیار زیادی دارد، به پرستاران زده می‌شود و دخصوص آستروزنکا باید بگویم که اگر این واکسن خوب نیست، نباید آن را به هیچ کس زد و اگر هم خوب است، چرا برای عده‌ای تجویز می‌شود و برای عده‌ای دیگر توصیه نمی‌شود؟! و این امر از جمله مواردی است که تبعیض آمیز به نظر می‌رسد و حداقل احساس تبعیض در پرستاران ایجاد کرده است که البته درست یا غلطش باید مورد بررسی قرار بگیرد.

زارعیان توضیح داد: به طور کلی آنچه در حال حاضر برای پرستاران دغدغه است، این است که چرا پوشش واکسیناسیون در پرستاران بالا نیست و چرا نوع واکسنی که به آن‌ها تزریق می‌شود با واکسنی که به پرستاران زده می‌شود، متفاوت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ما ثبت نام کردیم خیلی وقت پیش هنوز متاسفانه واکسن نزدم بعضی که خیلی بعد از من ثبت نام کردن واکسن برایشان تزریق شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار