بازدید 18980
اسرائیل در هفته‌ای که گذشت

شلیک ۳۶ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل/تبدیل شدن حماس به حزب الله/آمادگی تل آویو برای مبارزه علیه توافق هسته‌ای ایران

«اسرائیل در هفته‌ای که گذشت»؛ بسته‌ای خبری است که به مهم‌ترین خبرها، رویداد‌ها و تحلیل‌های درون سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در واقع، آنچه در اینجا قصد داریم بدان بپردازیم، علاوه بر رویدادها، دیدگاه‌ها و نظریاتی است که از سوی رسانه ها، مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف منتشر و نیز به تدابیری که این رژیم برای مدیریت رویداد‌های مختلف اتخاذ می‌کند، پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 02 May 2021

شلیک 36 موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل/تبدیل شدن حماس به حزب الله/آمادگی تل آویو برای مبارزه علیه توافق هسته ای ایران

بین الملل تابناک: «اسرائیل در هفته‌ای که گذشت»؛ بسته‌ای خبری است که به مهم‌ترین خبرها، رویداد‌ها و تحلیل‌های درون سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در واقع، آنچه در اینجا قصد داریم بدان بپردازیم، علاوه بر رویدادها، دیدگاه‌ها و نظریاتی است که از سوی رسانه ها، مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف منتشر و نیز به تدابیری که این رژیم برای مدیریترویداد‌های مختلف اتخاذ می‌کند، پرداخته می‌شود.

رویداد‌ها

١. در پاسخ به حوادث قدس بیش از ۳۶ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد.

٢. شبکه ۱۳ عبری: صحبت در مورد تعدادی از زخمی‌های ازدحام در سدیروت در پی شلیک موشک از نوار غزه بوده است.

٣. رسانه‌های اشغالگران: انفجار و بعد از آن آتش سوزی و ایجاد ستون دود در سدیروت، اما این بار مسأله امنیتی نیست.

٤. سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: در یک عملیات روتین یک پهپاد ارتش در شمال نوار غزه سقوط کرد.

٥. ارتش اسرائیل اعلام کرد: چهارشنبه ده‌ها سرباز از مرگ نجات یافتند و یک موشک کیسوفیم (داخل غزه سقوط کرد) با فاصله ۸۰ متر از نرده‌های مرزی که سربازان در آنجا حضور داشتند.

٦. ده‌ها شهرک نشین اخیرا برای اقامت در شهرک خومیش که در سال ۲۰۰۵ تخلیه شد بازگشتند تا در مکان جدید اقامت کنند.

٧. سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد: نیرو‌های ارتش ۴ فلسطینی که از نرده‌های مرزی از نوار غزه به داخل اسرائیل نفوذ کرده بودند، بازداشت کردند این افراد اسلحه نداشتند و در همانجا بازجویی شدند.

٨. روزنامه یدیعوت احارونوت: گروهی از سربازان اسرائیلی که در سامانه گنبدآهنین خدمت کرده اند به سرطان مبتلا شده و ادعا دارند که رادار گنبد چیسر یا توستر دلیل بیماری آنهاست.

٩. سخنگوی ارتش اسرائیل: طی جشن‌های روز هیلولا در عید لاگ بوعیمر برای پاسداشت یادبود خاخام شمعون بار یوحای، نرده آهنی بین جمعیت در کوه میرون (الجرمق) سقوط کرد و این حادثه منجر به کشته شدن حداقل ۴۴ تن و ده‌ها نفر زخمی شده اند که وضعیت شش نفر بسیار خطرناک و ۱۸ نفر خطرناک است. همچنین درگیری‌هایی بین حریدی‌های اسرائیل و پلیس در مکان حادثه روی داده و صد‌ها نفر نمی‌پذیرند مکان را تخلیه کنند. امشب ۳۰۰ اتوبوس به این مکان می‌رسد تا جشن عید لاگ باعومر ادامه یابد.

١٠. نیرو‌های اشغالگر موانع آهنی را در میدان باب العامود در قدس اشغالی دوباره نصب کردند.

١١. شعله ور شدن یک آتش سوزی بزرگ در پالایشگاه نفت حیفا به دلیل وجود نقص فنی در خط لوله‌های نفت.

دیدگاه‌ها و نظریات

١. بعد از نشست امنیتی، نتانیاهو خواستار آرامش در قدس و تعیین سناریو‌های شدت گرفتن درگیری‌ها در غزه شد.

٢. خبرنگار رادیوی ارتش: حماس بعد از ۵ سال، تبدیل به حزب الله در مرز‌های جنوبی شد و همانطور که ما نمی‌توانیم حزب الله و نیروهایش را آماج قرار دهیم، حماس و نیروهایش را نیز نخواهیم توانست مورد هدف قرار بدهیم.

٣. در جشنی به نام ستاره شمال که برای اولین بار در فرماندهی منطقه شمالی برگزار شد، فرمانده منطقه شمالی خطاب به لبنانی‌های شیعه گفت: حزب الله از شما حمایت نمی‌کند بلکه از شما به عنوان سپر برای رسیدن به منافع خود استفاده می‌کند.

٤. یک افسر بلندمرتبه در فرماندهی منطقه جنوبی ارتش اسرائیل اعلام کرد: حماس تلاش می‌کند دقت موشک‌های خود را برای به چالش کشیدن گنبد آهنین بالا ببرد و به تلاش خود برای قاچاق موشک‌های دقیق به نوار غزه ادامه می‌دهد.

٥. ایتمار بن غفیر عضو کینست: حکم بازرس پلیس به برداشتن موانع آهنی در باب العمود در حرم قدسی عقب نشینی شرم آور و تجاوز آشکار به حاکمیت اسرائیل است.

٦. مفزاکی راعم: ترس اسرائیل نسبت به از کنترل خارج شدن شرایط در قدس و شلیک موشک‌ها از نوار غزه در سایه پیش بینی لغو انتخابات فلسطینی از سوی ابومازن.

٧. تخمین‌های سازمان‌های امنیتی در اسرائیل نشان می‌دهد که حماس تلاش خواهد کرد قدس و کرانه باختری را در پاسخ به تأخیر انتخابات به آتش بکشد.

٨. سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل: گفتگو‌های آمریکا و ایران در چند هفته آینده منجر به انعقاد یک قرارداد جدید خواهد شد.

٩. وزیر اطلاعات اسرائیل گفت که کشورش به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد داد و هواپیما‌های اسرائیل می‌توانند به هر جایی از خاورمیانه از جمله ایران برسند.

١٠. پیشرفت‌های ملموس در ارتباطات برای تشکیل دولت تغییر در پی دیداری که بین رئیس حزب یمینا نفتالی بینت و رئیس راعام منصور عباس برگزار شد.

١١. حالت جوشش، روز عزای ملی، نیم افراشته شدن پرچم‌ها و دل‌ها پر از درد، اما هنوز می‌خواهند در میرون جشن برگزار کنند.

اقدامات

١. روزنامه هآرتس: اسرائیل آماده آغاز پویش سیاسی و امنیتی برای مبارزه با توافق هسته‌ای ایران می‌شود و هیأت اسرائیلی بلندپایه که به آمریکا رفته است این مأموریت را به عهده دارد.

٢. سه جنگنده ب-۳۵ جدید به اسرائیل رسید و تعداد این نوع هواپیما در نیروی هوایی اسرائیل به ۲۷ جنگنده در دو اسکادران رسید.

٣. کابینه سیاسی و امنیتی به نتانیاهو گانتس اجازه دادند تا یک برنامه برای حمله نظامی به نوار غزه داشته باشند.

٤. سایت اکسیوس اعلام کرد: توافق بین هیأت اسرائیلی و مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد کنار گذاشتن اختلافات در مورد توافق هسته ای.

٥. واحد سایبری اسرائیل، نسبت به حملات الکترونیکی ایران در روز قدس هشدار داد.

٦. به نقل از مسئولان اسرائیل: سه شنبه آینده بعد از توقف چهارماهه، گفتگو‌ها در مورد مرز‌های دریایی بین لبنان و اسرائیل با وساطت آمریکا از سر گرفته خواهد شد.

٧. رسانه‌های اشغالگران: بازگشایی منطقه صید در غزه تا فاصله ۱۵ مایلی.

٨. نتانیاهو در اندیشه درخواست از رئیس اسرائیل برای تمدید فرصت او برای تشکیل دولت بعد از فاجعه میرون است. با علم به این که قرار بود فرصت او روز سه شنبه آینده برابر با روز قدس پایان یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۱
نمیشه یه مدت بیخیال اسراییل شید. توان داخلی و خارجی رو زیاد کرد و روی دنیا اثر گذاشت و بعدش با قدرت راجع به اسراییل صحبت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
الان میشه توضیح بدی چجوری میشه توان خارجی رو زیاد کرد
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
ناشناس ١۵:۴۵ بذار من توضیح بدم چجوری میشه توان خارجی را زیاد کرد: میشینیم با عربستان که بزرگترین همسایه جنوبی ماست دور میز مذاکره و آشتی میکنیم تا بقیه عربها از اردوی اسراییل برگردن یا اقلا از دشمنی با ایران کم کنن. کمترین اثرش تقویت مواضع ایران در دیپلماسی ورزشی خواهد بود، کاستن از اشتیاق اعراب برای لابیگری ضد ایرانی در محافل غربی یه موفقیت چشمگیر سیاسی برای ما خواهد بود. پیامد این کار ابراز حسن نیت به غربیها برای کاستن از تحریمها و کاهش تنش با ایران، گشایش شریانهای اقتصادی و تبادلات علمی فرهنگی توریستی، بازسازی
زیرساختهای فرسوده کشور، و الی ماشالله.
این تفکر نقطه صفر که شعار ویترینش کلمات من دراوردی مثل غربگرایی، غربزدگی، وادادگی و امثالهم است همان است که ایران را به تلی از خاکستر تبدیل کرده. در اقیانوس نفت و گاز نشسته ایم و ارزش ریال ما از افغانی هم پایینتر اومده. ما که روزگاری به دولت انگلیس وام میدادیم تا سقوط نکند، به کمکشان شتافتیم تا از دریای شمال بتونن نفت استخراج کنن، ما که سهامدار شرکتهای قدری مثل بنز آلمان شدیم، قصد داشتیم سنگاپور را بخریم، بهترین خط هوایی دنیا را داشتیم حالا باید با دله دزدی و قاچاقی نفتمان را بفروشیم چون همه را دشمن خود کرده ایم. بخاطر همین طرز فکر و رفتار دشمن تراشانه در همه استانداردهای زندگی ته جدول هستیم.
اتا اینجای کار نه تولید داریم و نه خدمات محسوسی میتونیم به دنیا عرضه کنیم. اگه نجنبیم ثروت نفت و گاز ما را هم از مفت کمتر نخواهند خرید، اون وقت علی میمونه و حوضش
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
هیچی اول باید مثل چین شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
برو عموجون خودتی
چرا انقدر درگیر این کشور شدیم؟ چرا باید اخبار هفتگی این کشور رو بدونیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
چون اگه برای ما آب نداره برای بعضیا خوب نون داره
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
بهتره هرکاری اونا می کنن ماهم انجام بدیم
کابینه بایدن پر از صهیونیسته. گنکره آمریکا پر از صهیونیست و افرادی با تابعیت اسراییله. رسانه و اقتصاد آمریکا دست صهیونیستهاست. کدوم عاقلی دعوای زرگری اینا سر دوست نداشتن برجام رو باور می‌کنه؟ برجامی که هسته‌ای ایران رو تا مرز نابودی برد. تحریمها رو بیشتر کرد و اقتصاد رو به سمت فروپاشی برد بهترین هدیه به اسراییل بود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
وبه جیب کاسبان آن ضررهای بزرگی زد
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
دوست من جای جای دنیا پر از صهیونیسته
هرجا قدرت اقتصادی و سیاسیست بدون که پشتش مدیران صهیونیست نشستن.
اما هنر من و تو چیه؟ سیاست بلد نیستیم مذاکره را قبول نداریم از رابطه ذیپلماتیک با کشورها میترسیم، زبان گفتگوی ما پر از کلمات مرگ بر این مرگ بر اون هست. انتظار داری بشینن تماشا کنن؟ این هسته ای همان هسته ایست که غزبیها برامون داشتند میساختن، ما بیخردی کردیم گذاشتیمش کنار چون سردر نمیاوردیم. بعدها که دشمن تراشی کردیم دیدیم هسته ای بدرد روز مبادا میخوره، حالا شروع کردیم قاشق را از دور سر به دهن گذاشتن. هست و نیست کشور را برای هسته ای به باد دادیم حاصلش پدیده هایی بود که قبلا وجود نداشت: از کارتن خوابی تا گورخوابی، از کوه خواری از بیابان خواری. اقتصادی ویران، فرهنگی فاسد، مسئولان نالایق، و کشور به تاراج روس و چین. بازم بگم؟
خنده دار که مقام های اسراییلی بیشتر از مساحتشون و کوپنشون تهدید می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
فعلا که از همون مساحت ۳ هیچ عقبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
ربطی به مساحت نداره.به شعار مربوطه که ما خوب بلدیم شعار بدیم.همون قضایای آبسرد و نطنز برای طنز گفتن و شعار دادن کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
خنده دار تویی که حافظه ات اونقدر قوی نیست که حتی اتفاقات چند ماه پیش به یاد بیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
به قول سریال ده نمکی به مساحت نیست به جیگره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
به گفته فریدون عباسی تا حالا ۵ انفجار در
تاسیسات هسته ای ایران ایجاد کرده اند
36 تا که شوخی است .!! اگر به 3600 رسید ان وقت باید گفت احسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
که چی مثلا
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
چنان گفتن ۳۶موشک که اگر یک تیر با تفنگ ساچمی میزدن خسارتش بیشتر بود
اسراییل چه ربطی به ایران دارد؟ انقدر که از اسراییل خبر داریم از سیستان نداریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
خدمتتون که عرض کنم دشمنی با اسرائیل نیاز به دلار داره و اینکه عده ای این وسطی منفعتی دارند.ولی پرداختن به سیستان بلوچستان برای کسی نون و آب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
وقتی دانشمندای ما رو ترور میکنن خیلی هم ربط داره
" وزیر اطلاعات اسرائیل گفت که کشورش به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد داد و هواپیما‌های اسرائیل می‌توانند به هر جایی از خاورمیانه از جمله ایران برسند. "

اول اینکه نمیرسه اصلا به فرض که از هر 4 تا یکیش هم برسه اونموقع دیگه به اسرائیل نمیرسه
بعدش اینکه آیا میدونید موشکها و پهباد های نه ایران بلکه نیروهای نیابتی ایران هم به تمام نقاط فلسطین اشغالی میرسه؟ آیا میدونی؟

توان و موشک های ایران برای (اسرائیل) نیست برای (آمریکا) هست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
از نطنز و ترور فخری زاده چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
آیا میدانید چه کسی نطنز را ترکاند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
آیا میدانید چه کسی پشت ترور دانشمندان هسته ای بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
آیا میدانید با شعار دادن مشکلات حل نمیشود
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
بگیر بشین دلت خوش تو سوریه نمیزار نفس بکشیم
از جیب رعیت مظلوم ایران میره چون پولشو ما باید بدیم
روسیه هنوز حقارتی که در جنگ شش روزه از سوی اسراییل به این کشور تحمیل شد را فراموش نکرده است چندی پیش هم دیدیم پوتین که به ملاقات نتانیاهو رفت چطور از سوی نتانیاهو تحقیر شد و نتانیاهو نه به استقبال پوتین رفت نه جلوی پوتین از صندلی اش بلند شد حالا روسیه می خواهد با گروههای تروریست نیابتی اش در خاورمیانه از اسراییل انتقام بگیرد که البته شکست خواهد خورد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار