بازدید 5255

نماینده مجلس: پدیده واکسن خواری در ایران جدی نیست

کد خبر: ۱۰۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 26 April 2021

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد که اگر تعداد قابل توجه‌ای با سوء استفاده، واکسن کرونا تزریق کرده باشند، قطعا باید با آن‌ها برخورد کرد.

به گزارش میزان، در شرایطی که کشور برای تأمین واکسن کرونا با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه شده است که باعث گردیده فعلاً سیستم قطره چکانی واکسن به کار گرفته شود، متأسفانه عده‌ای که همیشه سوءاستفاده از شرایط و موقعیت را سر لوحه کار‌های خود قرار می‌دهند، می‌خواهند به هر قیمتی که شده این واکسن را بزنند.

چند روزی است که از ماجرای واکسیناسیون برخی افراد تحت نام پاکبان در آبادان می‌گذرد، اما زمزمه‌های از دیگر نقاط کشور به گوش می‌رسد که عده‌ای تلاش می‌کنند در صف اول واکسن کرونا قرار بگیرند. این در حالی است که هنوز تعداد زیادی از افراد در اولویت دریافت واکسن، منتظر مانده اند تا واکسن به آن‌ها برسد. چندیدن ماهه مردم ما برای تامین مایحتاج زندگی خود اعم از مرغ و گوشت و... در صف‌های طویل قرار می‌گیرند و به مدیریت نامناسب دولت انتقاد‌های شدید دارند. حال، اما مساله تامین واکسن کرونا و تزریق آن قطعا شوخی بردار نیست و هر سوء استفاده‌ای می‌تواند جان هموطنان را به خطر بیندازد.

غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در خصوص مساله نوظهور «واکسن خواری» گفت: این که عده‌ای به اندازه تعداد انگشتان دست از مساله تزریق واکسن سو استفاده کرده باشند و ما دنباله روی این موضوع باشیم، کار درستی نیست. نباید باعث شویم که افکار عمومی اعتمادشان را نسبت به مسئولان از دست بدهند. اگر تعداد قابل توجه‌ای با سوء استفاده واکسن تزریق کرده باشند، قطعا باید با آن‌ها برخورد کرد. مجلس شورای اسلامی نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف برای تزریق واکسن کرونا را نباید فراموش کند. تعداد انگشت شماری از تزریق واکسن کرونا سوء استفاده کردند و از دیدگاه بنده نباید مردم را درباره این موضوع خیلی نگران کرد. مردم نباید فکر کنند که در زمینه واکسن کرونا هم تبعیضی بین وجود دارد و مسئولان وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند. ماموران قضایی هم در رابطه با سوء استفاده‌هایی که برای تزریق واکسن در برخی نقاط کشور رخ داده بود، برخورد کردند. به نظر بنده در حال حاضر این موضوع خیلی در حال حاضر گسترش پیدا نکرده و نباید مردم را نسبت به سوژه واکسن خواری نگران کرد و همچنین از بزرگ نمایی پرهیز کنیم. آخرین خبر‌هایی که من شنیده ام، حاکی از آن دارد که چند مورد سوء استفاده از تزریق واکسن کرونا مطرح شده که همه آن‌ها توسط مسئولان تکذیب شده است؛ بنابراین من فکر می‌کنم با توجه به این که این مساله به عنوان یک جریان سوء استفاده قرار نمی‌گیرد، خیلی نباید به این موضوع پرداخت. به هرحال دستگاه مربوط باید با دقت و جدیت این موضوع واکسن خواری را دنبال کنند و با متخلفان برخورد کنند.

نماینده مردم تهران در خصوص بودجه‌ای که مجلس یازدهم برای برای خرید واکسن کرونا مصوب کرده است، اظهار کرد: از نظر تامین بودجه هیچگونه مشکلی برای خرید واکسن وجود ندارد و خود دولت هم اعلام کرده که برای واردات واکسن با کمبود بودجه روبرو نیست. در ابتدا دولت برای انتقال وجه خرید واکسن کرونا با اشکالاتی روبرو بوده است که به نظر می‌آید در حال حاضر این مشکل حل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل