بازدید 4049

تماس وزیر خارجه بحرین با همتای صهیونیست خود

عبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین در تماس تلفنی با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷ 21 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری روسیا الیوم، در جریان گفت وگوی الزیانی با همتای صهیونیست خود، همکاری های مشترک و تلاش های مربوط به تحکیم روابط میان دوطرف در زمینه های مختلف بررسی شد.

دو طرف همچنین در باره همکاری های دوجانبه و هماهنگی در زمینه مقابله با پیامدهای «کووید ۱۹» و مناسبات مشترک در زمینه های منطقه ای و بین المللی مورد بررسی قرار دادند.

بحرین و امارات در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه ای را در واشنگتن برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

این اقدام موجی از خشم را در میان کشورهای اسلامی به ویژه گروه‌های فلسطینی به دنبال داشت. گروه های مقاومت این اقدامات را خنجری بر پشت آرمان های آزادی خواهانه ملت فلسطین توصیف کرده بودند.

پیشتر «یوسی کوهن» رییس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت که امارات متحده عربی و بحرین به شیوه ای غیرعادی با اسرائیل سازش کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر