بازدید 8688
۱

واشنگتن:پیش‌از پایبندی‌ایران به‌برجام امتیازی نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت که این کشور هیچ امتیازی به ایران پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل تهران به برجام نخواهد داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶ 21 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) گفتگو‌های وین را عملی و سیستماتیک توصیف کرد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «این گفتگو‌ها مثبت بود و پیشرفت‌هایی وجود داشته، اما همچنان مسیر طولانی پیش روی ماست. ما از ایجاد گروه کاری سوم در کمیسیون مشترک برجام استقبال می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا و ایران هدف مشترکی در بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای دارند».

وی ادامه داد: «آمریکا هیچ امتیاز‌هایی به ایران پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل تهران به برجام نخواهد داد».

نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز در «گرندهتل» وین برگزار شد، ساعاتی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگو‌ها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشور‌های طرف برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگو‌های فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگو‌ها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگو‌ها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفتگو‌ها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی‌های غیرمنطقی برود، گفتگو‌ها را متوقف خواهد کرد.

در این نشست، کشور‌های مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود. هیأت‌ها پس از مشورت در پایتخت‌های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفتگو‌های فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
سلام مگر شما از برجام خارج شدید که رفتید وین باید شما وین را ترک کنید تا آنها وارد ایران شوند و مذاکر کنید این به کار در و ین به ضرر ایران است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان