بازدید 7339

نام واکسن تزریقی به المپیکی های ایران اعلام شد

کد خبر: ۱۰۴۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 19 April 2021

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص آخرین وضعیت تزریق واکسن به ورزشکاران ایرانی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش تابناک ورزشی، غلامرضا نوروزی در خصوص تاثیر کرونا در ورزش به برنامه رادیویی تهران ورزشی گفت: کار برای تمامی حوزه‌ ها سخت شده، اما کرونا برای ورزش پیچیده ‌تر و مشکل‌تر است. چاره‌ای هم نیست و باید مبارزه کرده و برنامه داشته باشیم تا بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم. با توجه به وضعیت رنگ‌بندی که برای کشور به وجود آمده به جز اردوی تیم‌های ملی و مسابقات لیگ‌های برتر تمامی فعالیت‌های ورزشی به حالت تعلیق درآمده است. این دو حوزه هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌ شود.

نوروزی درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته مرحله اول واکسیناسیون پارالمپیکی‌ها و اکثریت رشته‌های ورزشی المپیکی را در هفته قبل انجام دادیم. فقط تعدادی از ورزشکاران از مرحله اول باقی مانده‌اند که دلیل آن هم حضورشان در مسابقات انتخابی المپیک در خارج از کشور است. قرار است در اولین فرصت پس از بازگشت واکسیناسیون آن‌ها هم انجام شود. بیشتر ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی مرحله اول واکسیناسیون را انجام داده‌اند.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره نام واکسن تزریقی به ورزشکاران عنوان کرد: نام این واکسن سینوفارم و چینی است که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشورمان قرار گرفته است. البته ورزشکاران باید دو دوز تزریق کنند. مرحله اول انجام شده و بین ۳ تا ۴ هفته دیگر هم دوز دوم را تزریق خواهند کرد. فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر بیشتر ورزشکاران دوز دوم را هم دریافت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر