بازدید 4772

نژادبهرام: مدیران شهری تهران این کاره نیستند

کد خبر: ۱۰۴۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 18 April 2021

زهرا نژادبهرام گفت: اگر در جایی از دریافت واکسن انصراف داده شود این واکسن‌های باقیمانده در محل ذخیره ستاد مقابله با کرونا نگهداری خواهد شد و هیچ ارتباطی با شورای شهر یا شهرداری تهران ندارد. برای همین مدیریت شهری تهران در این حوزه ورود پیدا نمی‌کند.

به گزارش میزان، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران درباره سرنوشت توزیع واکسن‌های کرونا برای کارکنان شهرداری گفت: تا به حال چنین خبری شنیده نشده که در مدیریت شهری تهران واکس‌های کرونا در جایی خارج از ضوابط توزیع شود. تلاش ما در شورای شهر و شهرداری تهران بر این مساله متمرکز بوده که برای حوزه‌هایی که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند واکسن را دریافت کنیم. مذاکرات زیادی هم با وزارت بهداشت صورت دادیم تا بتوانیم واکسن کرونا را هم برای همکارانمان در بهشت زهرا و هم برای پاکبان‌ها و رانندگان وسایل نقلیه عمومی اخذ کنیم.

وی ادامه داد: حالا اگر بعضی از همکاران ما در بهشت زهرا از دریافت واکسن کرونا انصراف داده باشند یقینا مساله توزیع واکسن‌ها زیر نظر وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود؛ بنابراین این واکسن‌ها در اختیار شخص خاصی نیست. نباید تصور شود این واکسن‌ها در اختیار شورای شهر یا شهرداری تهران قرار گرفته است. این واکسن‌ها در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد. خود ستاد مقابله با کرونا مسوولیت واکسینه کردن کارکنان شهرداری را بر عهده دارد. اگر هم در جایی از دریافت واکسن انصراف داده شود این واکسن‌های باقیمانده در محل ذخیره ستاد مقابله با کرونا نگهداری خواهد شد و هیچ ارتباطی با شورای شهر یا شهرداری تهران ندارد. برای همین مدیریت شهری تهران در این حوزه ورود پیدا نمی‌کند.

نژادبهرام درواکنش به اعلام آمادگی مسوولان شرکت شهر سالم برای واردات واکسن کرونا گفت: آنچه مسوولان شرکت شهر سالم گفته اند این بوده که اگر شرایط لازم را وزارت بهداشت فراهم کند این آمادگی وجود دارد که برای خرید و واردات واکسن کرونا اقدام کنند.

وی در پاسخ به اینکه خرید واکسن کرونا توسط شرکت شهرسالم از طریق چه سازوکاری رخ خواهد داد اظهار داشت: من در این باره اطلاعی ندارم. به خاطر اینکه همه این موارد و اقدام‌ها منوط به این است که وزارت بهداشت سازوکار‌های لازم را فراهم کند تا ما به عنوان یک نهاد عمومی وارد عمل شویم. اعلام آمادگی مدیریت شهری برای این کار از اینجا ناشی می‌شود.

عضو شورای شهر تهران درباره اولویت بندی انجام شده بین کارکنان شهرداری برای دریافت واکسن کرونا بیان کرد: ما همین الان هم اولویت‌ها را مشخص کرده ایم. همکاران ما در بهشت زهرا؛ پاکبان ها؛ رانندگان خودرو‌های حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های اصلی ما هستند.

نژادبهرام درباره اینکه با انصراف کارکنان بهشت زهرا اولویت با کدام گروه از کارکنان شهرداری خواهد بود گفت: حتما این اولویت به رانندگان خودرو‌های حمل و نقل عمومی خواهد رسید. ما اولویت‌هایی که برای توزیع واکسن کرونا داریم را اعلام کرده ایم. ما این را عنوان کرده ایم که واکسن کرونا را برای سه گروه کارکنان بهشت زهرا؛ پاکبان‌ها و رانندگان وسایل حمل و نقلی عمومی می‌خواهیم. علت این امر هم این است که این سه گروه بیشترین تماس را با شهروندان دارند. اما تصمیم گیری برای توزیع واکسن با ستاد مقابله با کروناست. مسولان ستاد کرونا اولویت اول را با کارکنان بهشت زهرا شروع کردند. اولویت بعدی آن‌ها پاکبان‌ها بودند که توزیع واکسن پاکبان‌ها را هم شروع کردند. اولویت سوم هم که رانندگان وسایط نقلیه عمومی ما هستند.

عضو شورای شهر تهران درخصوص نگرانی‌های پیش آمده درباره دریافت خارج از ضابطه واکسن کرونا توسط مدیران شهری تهران ابراز داشت: مدیران شهری تهران این کاره نیستند و چنین کاری را نخواهند کرد. ضمن اینکه همه اقدامات مربوط به توزیع واکسن زیر نظر ستاد مقابله با کرونا انجام می‌گیرد.

نژادبهرام درباره نظارت شورای شهر بر نحوه توزیع و دریافت واکسن کرونا در شهرداری تهران گفت: حتما این نظارت‌ها وجود دارد. چون از اساس کار شورای شهر نظارت کردن است. کارکرد شورای شهر همین است که نظارت‌ها را اعمال کند و سیاستگذاری‌ها را تنظیم کند. این مساله جزو وظایف نهاد شورای شهر محسوب می‌شود. شورای شهر برای همه اموری که مدیریت شهری به اجرا در می‌آورد نظارت هایش را اعمال می‌کند. اما در مورد ضوابط مربوط به توزیع واکسن کرونا کمیسیون سلامت شورای شهر حتما نظارت خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر