بازدید 25844
بررسی زوایای توهین عجیب صفحه رسمی نماینده ایران و تبعات خطرناک آن

در پرسپولیس فیل چه کسی یاد هندوستان کرد؟ / کارگزاری که کار دست باشگاه داد!

یک نفر در اداره صفحه رسمی پرسپولیس ـ که به جای روابط عمومی باشگاه، برای درآمدزایی در اختیار شرکت کارگزار است ـ دلش هوای هندوستان کرده و بی دلیل سفر قرمز‌ها به گوا را به لشکرکشی نادرشاه به هند و تصاحب الماس کوه نور تشبیه کرده است! گافی بچگانه و ناشیانه که از قرارداد تحمیلی آتیه داده پرداز در زمان مدیر پرحاشیه قبلی نشات می‌گیرد؛ مدیری که تحت حمایت وزارت ورزش بود.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 16 April 2021

کارگزار پرحاشیه باشگاه پرسپولیس و قرارداد غیر اصولی و تحمیلی آن در دوره مدیریت ضعیف گذشته که از قضا مورد حمایت تلویحی وزارت ورزش نیز بود، سرانجام کار دست قرمز‌ها داد و حیثیت این باشگاه پرهوادار ایرانی را در میدان آسیایی به بازی گرفت.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پرسپولیس که به اتهام حرکت نژادپرستانه ستاره گلزنش در فصل گذشته، عیسی آل کثیر را تا پایان مسابقات نداشت و زیان کلانی را تجریه کرد، این بار از جایی که فکرش را نمی‌کرد، ضربه خورد؛ جایی که رسانه و صفحه رسمی باشگاه در اختیار کامل کارگزار تبلیغاتی قرار گرفت و به بهانه کسب درآمد، ضربه‌ای اساسی بر پیکره پرسپولیس وارد شد که جبرانش دشوار خواهد بود. بی توجهی به هشدار‌های مردم و رسانه ها و بی حاصل ماندن تلاش مدیرعامل جدید برای اصلاح بند‌های این قرارداد ناعادلانه و نامتوازن و غیرحرفه ای، در نهایت لطمه بزرگی را وارد کرد که در شرایط فعلی فوتبال ایران با‌ ای اف سی، می‌تواند بهانه‌های جدیدی دست لابی قدرتمند عربی-سعودی بدهد و «شد آنچه نباید می‌شد.»

در پرسپولیس فیل چه کسی یاد هندوستان کرد؟ / کارگزاری که کار دست باشگاه داد!

در حالی که پرسپولیس از زمان اعلام نام میزبان بازی‌های گروه E مشغول اعتراض و اثبات آماتور بودن میزبانی و امکانات هندی‌ها بود و بار‌ها با نامه اعتراضی و بیانیه‌های مختلف، کاستی‌ها را فریاد زد، ناگهان اقدامی بچگانه و عجیب ـ که نشان از اوج رفتار غیرمسئولانه و خارج از آداب حرفه‌ای داشت ـ بهانه‌ای دست میزبان پرایراد مسابقات داد که با یک شکایت خطرناک، دهان مدیران و مربیان پرسپولیس را بست و حالا همه امیدوارند ماجرا با یک جریمه چندصد میلیونی ختم به خیر شود و محرومیتی دیگر پرسپولیس را زخمی و متضرر نکند.

 

باشگاه پرسپولیس؛ دست بسته و مبهوت از گل به‌خودی کارگزار پرحاشیه

درد آنجاست که هیچ یک از ارکان باشگاه پرسپولیس در این ماجرا، قصور و تقصیری نداشتند و هر چه هست، بیرون ساختمان و تشکیلات باشگاه رخ داده! یک نفر در اداره صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس که در اختیار شرکت آتیه داده پرداز است، دلش هوای هندوستان کرده و بی دلیل سفر قرمز‌ها به گوا را به لشکرکشی نادرشاه به هند و تصاحب الماس کوه نور تشبیه کرده است.

فوتبال حرفه‌ای امروز در دنیا، چنین اشتباهات و گاف‌هایی را نمی‌بخشد و قوانین سفت و سختی برای هرگونه توهین قومی و نژادی در نظر گرفته شده است. لیگ قهرمانان آسیا هم به واسطه تنوع نژاد‌ها و اقوام و ادیان در سرتاسر این قاره پهناور، روی این مسائل بسیار حساس است و با محرومیت شش ماهه آل کثیر آن را به اثبات رساند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به اعتراضات کتبی و شفاهی متعدد پرسپولیس به انتخاب هندوستان، و همچنین شکایت فدراسیون ایران به دادگاه عالی ورزش بر سر پرونده سلب میزبانی مقدماتی جام جهانی، حالا یک اهرم محکم به دست آورده تا فوتبال کشورمان را تحت فشار قوی قرار دهد.

پرسپولیس پس از چند روز از انتشار این پست و البته حذف این مطلب، عذرخواهی خود را در همین صفحه از هندی‌ها انجام داد، اما ماجرا به همین جا ختم نشده و حالا که خبر رسمی شکایت فدراسیون هند مطرح شده، به نظر می‌رسد، باشگاه قرمزپوش با چالش جدیدی روبه روست که با یک پوزش فرمالیته، ماست مالی نمی‌شود.

پست صدری؛ تلاشی برای دلجویی بیشتر از هند و جلوگیری از حکم شدید AFC

در همین زمینه، صدری رئیس هیات مدیره جدید پرسپولیس ـ که معمولا فقط در صفحه شخصی خود در خصوص این باشگاه موضع گیری می‌کند ـ با انتشار پست زیر بار دیگر از هندی‌ها عذرخواهی کرده و البته از این خبر داده که قصد دارند درگاه‌های ارتباطی این باشگاه را که در اختیار کارگزار است، تحویل بگیرند و با فرد خاطی برخورد شدیدی انجام دهند.  

در پرسپولیس فیل چه کسی یاد هندوستان کرد؟ / کارگزاری که کار دست باشگاه داد!

قاعدتا این حرکت کارگزار باشگاه، بیش از پیش فرصت فسخ قرارداد را که قبل از این ممکن نبود، در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده تا از وارد شدن زیان بیشتر جلوگیری کند و بتواند از بند یک قرارداد پرایراد و مشکوک رهایی یابد، البته اگر وزارت ورزش مانند بار قبلی در جهت عکس منافع باشگاه قدم برندارد و بگذارد کار به روال طبیعی خود پیش برود.

 

قانون درباره حکم گاف پرسپولیس چه می گوید؟

حالا سوال اساسی میلیون ها هوادار پرسپولیس که با این شکایت، نگران احکام شدید ای اف سی علیه تیم خود هستند، این است که شکایت فدراسیون فوتبال هند، چه تبعاتی برای پرسپولیس دارد؟

به نظر می رسد باید کتاب قوانین انضباطی و بازی جوانمردانه را باز کرد تا به متن قوانین رسید. در این مورد حقوقدان های فوتبال متفق القول می گویند احتمال کسر امتیاز برای پرسپولیس مطرح نیست اما خطر می تواند از این بزرگ تر هم باشد.

در ماده ۵۴ و ۵۸ اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، درباره این موضوع صحبت شده است. در این ماده نوشته شده هر فردی که نفرت و خشونت را عمومی منتشر کند، با جرایمی مواجه می‌شود. اگر این فرد بازیکن فوتبال باشد، حداقل برای ۱۵ مسابقه تعلیق و حداقل ۳ هزار دلار جریمه می‌شود. اما برای هر فرد دیگری محرومیت حداقل ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است؛ یعنی هر عضوی از باشگاه یا فدراسیون چنین کاری کرده با این جرایمی تا ۳۰ هزار دلار و محرومیت مواجه خواهد شد. در ادامه هم نوشته شده که چنانچه این موضوع در صفحه‌های اجتماعی (اینستاگرام) منتشر شود، با مجازات همراه خواهد بود.

باید دید برداشت مسئولان رسیدگی کننده به شکایت هندی ها از قانون چیست؟ آیا به جریمه چندده هزاردلاری بسنده می کند و پرسپولیس با پرداخت پول از این ضربه خلاص می شود یا نهاد قضایی کنفدراسیون، محرومیتی را هم در نظر می گیرد؟

 

در پرسپولیس فیل چه کسی یاد هندوستان کرد؟ / کارگزاری که کار دست باشگاه داد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
ندانم کاری تا کی ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
یادتان هست سال گذشته چطور دو تیم پایتختی سهمیه گرفتید چگونه به کمک داروان و کمیته انضباطی و حمایت صدا و سیما و .. حق تیم های شهرستانی بخصوص پدیده و سپاهان و ذوب اهن را خوردید این کمی از جبران حق های خورده شدهاست حالا حالاها باید جواب پس دهید
کارگزار متخلف باید جریمه ها رو پرداخت کنه
تیمی که مدیرانش اخلاق ندارند خودش هم ....؟ !!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
ببخشید الان شما اخلاق دارید واینطور برداشت کردید وبه کل باشگاه ارتباط دادید
......به قول محمود خان آب رو بریز جای که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
ظاهرا درصد سوختگی شما زیاده
اینکه نوشتید فوتبال با نژاد پرستی و ... مخالف است حرف بی ربطی است چون فوتبال به شکل کلان و در سطوح بالا توسط استعمارگرهایی اداره می شود که دیروز با توپ جنگی و امروز با توپ فوتبال در حال نوشیدن خون ملتهای مظلوم و ضعیف دنیا بوده و هستند ... اما این را هم باید پذیرفت که بهانه دست بهانه گیران نباید داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
چرا چرت میگی؟؟؟
تا شاید شروعی باشد برای این که تیم حکومتی ادب را یاد بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
خار چشم بد خواهان
سریع بندازید گردن استقلال، کسی نمیفهمه
بازهم استقلال وهوادارنش را خائن به وطن بدانید بگویید اطلاعات به عربها داده اند
مگه مجبورید توهین کنید؟فک کردید استقلال و تراکتور هستند که باهتون برخورد نشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
استقلال اصلا وجودش توهینه به لیگ ایران

بی خودم خودش رو به تراکتور نچسبونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
وای به تیمی که طرفدارش شخصیتی مثل شما داشته باشد تراکتوری نا محترم
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
تراکتور رو به استقلال نچسبونید لطفا استقلال یک تیم دولتیه ولی تراکتور یک تیم مردمی و مورد غضب دولتی ها! پس قابل مقایسه نیستند.0
اینا عادت دارند به پررویی. ال کثیر هم شکلک دراورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
آب رو بریزید همونجا که حالا چهار ساله گر گرفته
عدم نظارت بر مطبوعات یا ارکان تبلیغات باشگاه باعث این نابسامانی هست هرچند در یک تحلیل خود سایت در مورد برد استقلال و هدیه به تیم پادشاهی سعودی هم مشابه همین نابسامانی هست که همیشه نسنجیده مطلب نوشته میشود و ضربات جبران ناپذیری به مجموعه نظام وارد میشود متاسفانه در مملکت ما هرکسی تریبونی داشته است میتواند به دیگران حمله کند چه بسا از عمد باشد و واقعا مسولان نظارتی و قضایی باید برخورد قاطع داشته باشند
این موضوع بی تدبیری مدیر عامل قبلی بوده والان آنهایی که می سوزند کلی ذوق زده شده اند به قول محمود بریزید آب را جایی که می سوزه شاید کمی از دردتان کم شود
اینا اونقدر تو ایران به سایر تیمها و حتی نژادها توهین کردند که بد عادت شدند
پول ملت در صف مرغ را برای جریمه این ندانم کاریها ندهید. تو را بخدا این فوتبال را تعطیل کنید!
هیچکس حاضر نیست بگه این کی بوده؟ چرا او را معرفی نمی کنید؟ باشگاه دولتی را همیشه ملت باید خسارت هایش را بده.
به نظرم به این موضوع باید فراتر از یک رنگ و یک تیم نگاه کرد. این مسئله، یک چالش عمومی کشور است. یک کم به عقب بگردیم بازی ایران-آرژانتین، مگر با مسی همین کار را نکردیم، یادمان نرود که با زایتسف در بازی ایران - ایتالیا والیبال چه کردیم؟؟!!!! 1--ما فرهنگ استفاده از این نوع رسانه ها را نداریم در سطح کلان توهین و بی حرمتی انجام می دهیم در سطح فردی هم سرک کشیدن به زندگی شخصی افراد و انتشار آنها. دو- نبود نگاه حرفه ای در استفاده از این گونه رسانه های مجازی و اینکه ما صرفا به این رسانه ها نگاه ابزاری جهت وقت گذرانی و تفریح داریم 3- عدم آشنایی با قوانین و مقررات که توهین، افترا، سرک کشیدن به صفحات سایرین و انتشار مطالب خصوصی آنها در بعد فردی، اجتماعی و حالا که مشخص شده در بعد ملی هم می تواند پیامدهای و عواقب حقوقی داشته باشد. 4- دوستان طرفدار استقلال هم زیاد خوشحال نباشند که این مشکل برای پرسپولیس است به دلیل علل بالا آنها هم دیر یا زود چوب این نوع ندانم کاری را در باشگاه شان خواهند خورد، و این مختص پرسپولیس نیست.
یه ناشناس استقلالی الاف و بیکار که از زمان پیام گذاشتنش مشخصه پشت سر هم چرت و پرت نوشته و تابناک هم منتشر کرده !!! عموجون به شمایی که سر آل کثیر خودتو تیکه کردی تو ای اف سی ربطی نداره.
بارها در کامنتها نوشته ام تا دو تیم پرسپولیس و استقلال منحل نشوند و فوتبال به روند فوتبالی برنگردد، فوتبال کشور پیشرفت نخواهد کرد.
بخدا قسم من هوادار پرسپولیس هستم ۱۵ روز پیش گفتم این تیم مدیر مدبر وبا علم نداره آمدن دو روز جلوتر از پایان محرومیت آل کثیر اورا در زمین تمرین راه دادند پنالتی با او تمرین کردند اصلا بفکر باشگاه واین همه هوادار نبودند آمدند جلوی تیم مشهدی ۱۰ دقیقه آدم نا آماده را توی زمین به هر دری می زنند که به تیم ضربه وارد شود هم از نظر روحی واسترس وهم مالی وهم وجه باشگاه که بحث یک کشوره نمی دانم یه آدم دلسوز وباسواد تو این باشگاه بزرگ نیست که این همه استرس به همه مردم وارد می کنند بخدا خسته شدیم از این همه بی تدبیری چند نفر آدم بی مسئولیت. خدا خودش کمک کند بخیر بگذرد.
باید باشگاه متخلف را اساسی جریمه کرد،لابد این بار روحانی را میفرستند جلوی سلمان خان و شاهرخ خان....
هند...تو تحریم ها همگام و همراه غرب بوده...به ایرانی ها هم ویزا نمیده .حالا بهشون بر خورده که خورده
این بنده خدای استقلالی هر دقیقه داره این خبررو کار میکنه دنبال چی هتش؟ واقعا برا سایت تابناک باید متاسف خورد با این تجربه کار درخشان فقط دنبال پر کردن بازدیدکننده میگرده
مقصر سرپرست یا مدیرعامل است
یک فرصت طلایی!
اگر بگویم چه فرصت طلایی در این نهفته است کوته فکران برای بدست آوردن چیزهای کوچک خرابش می کنند.
فقط این را بگویم که اجازه دهید پرسپولیس هم در ای اف سی و سپس در کاس محکوم شود.
الحمدالله نمردیم و دیدیم اون عده ای که تا حالا توی غار بودن و جرات اظهار نظر در مورد پرسپولیس کبیر را نداشتند، الان اومدن بیرون و بغضشون ترکیده و دارن شکر پراکنی میکنن!!!
خب حالا که هستین و ماشاالله کم هم نیستین، بفرمایید در 5 سال گذشته کی و چه موقع توانستید از نظر فنی و فوتبالی جلوی پرسپولیس کبیر ایستادگی کنید؟ از فوتبال حرف بزنید و در مستطیل سبز خودتون رو نشون بدید.

نه من و نه هیچ کس دیگه ای این پست اینستاگرامی باشگاه رو تایید نمیکنه، کار بد، همیشه بد است.

ولی سرچشمه این حاشیه هایی که برای پرسپولیس کبیر درست میشه، کاملا مشخص هست، هر آدم فوتبالی آن را میفهمد، سرچشمه این حاشیه ها همانهایی هستند که با انتصاب افراد کارنابلد در راس باشگاه، منجر شدند تا یک کارگزاری بی کفایت، به زور و با یک قرارداد ترکمانچایی به پرسپولیس کبیر تحمیل شود. همانهایی هستند که افرادی نظیر طاهری، گرشاسبی و برانکو ایوانکوویچ ،شجاع خلیل زاده و بشار رسن و علیپور و... را از پرسپولیس کبیر فراری دادند.

پروژه زمین زدن پرسپولیس کبیر خیلی وقته که کلید زده شده، چون این تیم از دل مردم درآمده و مظلوم هست. چون این تیم وابستگی به جایی نداره. چون نون بازو و زحمات خودش رو میخوره.
هرکس یه روز رو در کشور هند بوده باشه میدونه چقدر از ماجرای نادرشاه و اوردن جواهرات ناراحت هستن و این موضوع براشون زنده و جاریه و لذا دیگه سعی نمیکنه که موضوع اون جنگها رو بهشون یادآوری کنه مگر اونکه تعمد در ایجاد مشکل برای کشورمون داشته باشه.........!
متاسفانه مشکل ما ساختاری است و ربطی به مسئول کارگزاری باشگاه پرسپولیس ندارد! این قضیه از یکصد سال قبل و آغاز حکومت فاشیستی پهلوی ها و بولد کردن نژاد موهوم آریایی و متعاقب آن تحقیر و تمسخر اقوام و نژاد های دیگر به صورت سیستماتیک در مدارس، دانشگاه ها، رسانه های گروهی و... شروع شده است. خودستایی و خود برتر بینی کذایی ذهن و فکر ایرانیان را آلوده کرده است. متاسفانه این روش بعد از انقاب اسلامی هم با توجه به ریشه دواندن آن در اذهان مردم از بین نرفته و در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. اگر فکری برای از بین بردن این ناهنجاری نشود باعث منزوی شدن ایران در سطح جهانی و هم چنین اختلاف در بین اقوام داخلی و متلاشی شدن کشور عزیزمان ایران خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
ناصر خان از نوشته ات بوی خوبی به مشام نمی رسه من کاری به حکومت فاشیستی پهلوی ندارم ولی این که میگی مردم ایران آریایی نیستند پس کجایی هستند؟ قضیه ملیت با قومیت فرق داره ولی گویا شما ملیتتون همون قومیتتون باشه که این خودش اصل نژادپرستی و خدای نکرده نحله های تجزیه طلبیه... مراقب افکارت باش تفرقه افکنی نکن
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
ناشناس 17:33 عزیز ملیت ما ایرانی است نه آریایی، آریایی یک نژاد است. البته اگر وجود داشته باشد که از لحاظ علمی و ژنتیکی هم اثبات نشده، من یک ترک ایرانی هستم شما هم احتمالا یک فارس ایرانی هستید. همه ما ایرانی هستیم ولی از اتنیک های گوناگون و هیچ کدام هم از لحاظ نژادی خالص نیستند. اصلا نژادها مهم نیستند بلکه انسانها و فرهنگ ها و زبان های آنها که میراث بشری می باشند مهم هستند. شما هم ظاهرا مثل سایر هم فکرانتان هر چه غیر از نژاد آریایی و زبان فارسی می شنوید سریع انگ تجزیه طلبی و پانیسم می زنید ولی ترک ها اصلی ترین عامل حفظ و یکپارچگی ایران بوده و خواهند بود ولی هرگز اجازه حذف و بایکوت زبان، فرهنگ و تاریخشان را به هیچ کس نخواهند داد.0
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر