بازدید 9977
۱

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا ‌شد

اعضای سنا با ۵۶ رای موافق در برابر ۴۲ رای مخالف، شرمن را را به عنوان معاون وزارت خارجه آمریکا برگزیدند.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵ 14 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، اکثر اعضای مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه، وندی شرمن فرد منتخب جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را به عنوان معاون وزارت خارجه این کشور تایید کردند. اعضای سنا با ۵۶ رای موافق در برابر ۴۲ رای مخالف شرمن را به عنوان دومین سمت این وزارتخانه برگزیدند.

وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده دولت اوباما در برجام، در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا، گفته بود: ما از خطر ایران علیه منافع آمریکا و متحدان کاملا آگاهیم. من یادآوری می‌کنم که سال ۲۰۲۱ سال ۲۰۱۵ نیست - سالی که برجام مورد توافق قرار گرفت و اجرا شد. شرایط میدان تغییر کرده است. ژئوپلیتیک منطقه عوض شده و مسیر رو به جلو نیز باید به همین ترتیب تغییر کند.

وندی شرمن تاکید کرده بود که دولت بایدن در مورد ایران با اسرائیل و کشور‌های حوزه خلیج فارس رایزنی خواهد کرد. وی گفت دولت آمریکا تلاش می‌کند که ایران را به پایبندی کامل به توافق برجام بازگرداند و سپس ما به توافق پایبند خواهیم بود و از این طریق می‌خواهیم توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر بدست آوریم، زیرا این توافق اکنون چند سال از قدمتش گذشته است.

وی تصریح کرد: باید تحریم‌ها را علیه ایران درخصوص نقض‌های حقوق بشری، حمایت از تروریسم، فروش سلاح و ... نگه داریم. فکر می‌کنم چیز‌های زیادی است که باید به قوت خود باقی بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
غلط کرده با عربستان و اسراييل و اروپاييان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر