بازدید 4022
اقتصاد در گذر زمان

از «تصویب اجازه تاسیس شرکت واحد هواپیمایی ایران» تا «درخواست خودروسازان آلمانی از مرکل»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 13 April 2021

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

24 فروردین 1338، قانون اجازه تاسیس شرکت واحد هواپیمایی ایران و شرکت هواپیمایی فارس تصویب شد.

24 فروردین 1342، بهنیا، وزیر دارایی بهای قند و شکر را هر کیلو چهار ریال افزایش داد و قیمت هر کیلو قند و شکر ۲۵ و ۲۷ ریال شد. همچنین در این روز، عوارض دروازه‌ ای لغو شد.

24 فروردین 1343، کنفرانس اتاق بازرگانی بین ‌المللی آسیا و خاور دور و همچنین سمینار بانکداران آسیایی با شرکت ۳۰ کشور در تهران آغاز به کار کرد.

24 فروردین 1346، دولت ایران برای تاسیس کارخانه کود شیمیایی از بانک صادرات و واردات آمریکا درخواست شصت میلیون دلار وام کرد.

24 فروردین 1390، اتحادیه اروپا با هدف کاهش اعتماد به نفس فزاینده منطقه ‌ای ایران ۳۲ مقام ایرانی را تحریم کرد.

24 فروردین 1391، پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور برداشت ‌های دولت از حساب بانک ‌ها را «خلاف مقررات» دانست.

24 فروردین 1393، با درخواست جمهوری اسلامی ایران، گروه ۲۴ از بانک جهانی خواست روابط خود را با کشورهای عضو برپایه ملاحظات غیرسیاسی برقرار کند.

24 فروردین 1395، نمایندگان مجلس با پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای حذف سه دهک بالای جامعه که شامل ۶ گروه در‌آمدی هستند، موافقت کردند.

24 فروردین 1397، طی خبری اعلام شد از مجموع ۱۷۷ سد مهم موجود در سراسر کشور، ۷۳ سد کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود ذخیره آب دارند.

24 فروردین 1398، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات بازار جهانی نفت با عبور از 71 دلار به مرز 72 دلار در هر بشکه رسید.

24 فروردین 1399، سازمان‌ها و اتحادیه‌های خودروسازی آلمان از آنگلا مرکل، صدر‌اعظم خود درخواست کردند تا مجوز ازسرگیری فروش خودرو در این کشور را پس از توقف چند روزه به دلیل نگرانی از شیوع بیشتر ویروس کرونا در آلمان، صادر کند.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار