بازدید 10226
۵

سردرگمی مسافران ایرانی در کشورهای مختلف

برخی مسافرانی که در ایام نوروز یا پیش از آن به کشورهای مختلف سفر کرده‌اند با محدودیت و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در کشور نمی‌توانند به ایران بازگردند و بعضا در خیابان‌های ترکیه، انگلستان و دیگر کشورها بلاتکلیف هستند که به گفته مسئولان سازمان هواپیمایی، می‌توان راهکاری شبیه دیگر کشورها برای بازگشت آن‌ها اندیشید.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 12 April 2021



به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در هفته پایانی سال گذشته و ایام نوروز مسافران زیادی مقاصد خارجی را برای سفر نوروزی شان انتخاب کردند اما پس از گذشت یک هفته از ۱۴۰۰ پروتکل‌ها تغییر کرد و حالا برخی از مسافران ایرانی با وجود به پایان رسیدن تعطیلات نوروزی نمی‌توانند به کشورشان بازگردند و صدای اعتراض آن‌ها بلند شده است.

برخی از آن‌ها در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام تصاویر و کلیپ‌هایی از خودشان منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد در خیابان‌های کشورهای مختلف منتظر هستند تا تکلیف‌شان برای بازگشت به ایران مشخص شود. این در حالی است که بسیاری از کشورها در این ایام با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان و گسترش آن با کروناهای جهش یافته مختلف، راهکارهایی برای بازگشت ایمن هموطنان‌شان در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال مسافران در صورت ورود به کشورشان با وجود در اختیار داشتن تست PCR با نتیجه منفی باز هم باید با هزینه خودشان تست مجدد در مبادی ورودی کشور بدهند و تا مشخص شدن نتیجه قرنطینه شوند.

در همین راستا تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- به ایسنا گفت: اگر به صفحه اینستاگرام سازمان هواپیمایی کشوری یا برخی از مسئولان این سازمان مراجعه کنید، متوجه می شوید که مردم تا چه حد نسبت به این تصمیمات انتقاد می‌کنند و حتی به ما توهین می‌کنند در حالی که به ما ربطی ندارد، برخی از شهروندان ایرانی در کشورهایی مانند انگلستان و ترکیه در خیابان‌های لندن و استانبول می‌خوابند و پولی ندارند اما نمی‌توانند به ایران که کشورشان است، باز گردند. در این زمینه باید نسبت به شهروندان خودمان و هموطنانمان احساس مسئولیت کنیم و نمی‌توانیم به دلیل شیوع ویروس کرونا آن‌ها را همانجا رها کنیم.

وی افزود: یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که همه آن‌ها را موظف کنیم که در کشور مبداء خود تست کرونا بدهند و در ایران نیز از آن‌ها تست PCR گرفته شود و تا زمانی که نتیجه این تست مشخص می‌شود آن‌ها را در هتلی مشخص قرنطینه کنیم که هزینه آن را هم خودشان پرداخت کنند اما نباید هم وطنان خودمان را به حال خودشان در کشورهای مختلف رها کنیم که در خیابان‌ها بخوابند.

دهقان زنگنه اضافه کرد: من زمانی که اعتراضات و انتقادهای زیاد مردم را که در انگلستان مانده بودند و هیچ کاری از آن‌ها بر نمی آمد، تصمیم گرفتم که هر کاری می‌توانم انجام دهم و در این راستا با هزاران التماس و خواهش توانستم یک مجوز پرواز فوق العاده به لندن برای بازگرداندن این مسافران دریافت کنم. به نظر من در چنین شرایط و برهه حساسی باید عملیاتی و سریعتر عمل کنیم و تصمیمات و مصوبات ابلاغی نیز باید به موقع اعلام شود من از همه مسئولان و متولیان خواهش می‌کنم که هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا هموطنانمان بتوانند به کشورشان باز گردند.

وی تاکید کرد: می‌توان مسافرانی که هنوز جواب تست PCR شان مشخص نشده تا اعلام نتیجه و آن‌هایی که جواب تست‌شان مثبت شده را با هزینه خودشان به مدت ۱۴ روز در هتل‌های مشخص قرنطینه کرد یا اگر در منزل خودشان قرنطینه می‌شوند، می‌توان از طریق تلفن آن‌ها را کنترل کرد چرا که ایران کشور عقب افتاده‌ای نیست و کاملاً زیرساخت‌های آن در کشور وجود دارد اما اینکه گفته می شود وزارت راه یا سازمان هواپیمایی کشوری باید قرنطینه را انجام دهد، به هیچ وجه درست نیست.

با توجه به اظهارات اخیر محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی- مبنی بر ادامه ممنوعیت تردد به ۳۹ کشور از جمله انگلستان، باید دید پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای خارجی تغییر می‌کند یا آنکه تدابیری برای بازگشت این مسافران اندیشیده می‌شود تا مسافران ایرانی که در کشورهای مختلف بلاتکلیف مانده‌اند بتوانند با قوانین و پروتکل‌های بهداشتی جدید به ایران بازگردند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
میخواستن نرن سفر تفریحی !
ما موندیم تو خونه و رعایت کردیم . وگرنه ما هم بدمون نمیومد بریم سفر . باید بمونن تا درس عبرت بشه تا نگن بابا هرکاری کردیم کردیم . بزار بمونن و حالش رو از بقیه تعطیلاتشون ببرن
بهتر! دیگر برنگردند! تمام کسانی که در نوروز به سفر رفتند خائن هستند .....
خب چشمشون ....
نمیرفتند !!!
اینهمه توصیه به نرفتن شدچرا رفتن !!!
اون ابلهی که تو این شرایط رفته سفر سیاحتی هر بلایی سرش بیاید حق است همین اوباش کرونا را افزایش دادند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر