بازدید 4745

تشدید بارش و وزش باد شدید

کد خبر: ۱۰۴۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 03 April 2021

سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به تشدید بارش در استان خراسان رضوی و وزش باد با سرعت تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۴ استان نسبت به لغو فعالیت‌های کوهنوردی و پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها توصیه کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: از امروز (۱۴ فروردین) تا اوایل وقت فردا (۱۵ فروردین) بارش باران، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید در نیمه شمالی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها به‌ویژه در شمال شرق خراسان رضوی و لغزندگی جاده‌ها را در پی خواهد داشت.

سازمان هواشناسی نیز بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان مانند شهرداری‌ها و غیره را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰کیلومتر بر ساعت به‌صورت نقطه‌ای و محلی امروز (۱۴ فروردین) برای استان‌های اصفهان، قم، نیمه جنوبی تهران، سمنان، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد، نیمه شمالی فارس، مرکزی و چهارمحال و بختیاری و فردا (۱۵ فروردین) برای جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود.

از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی به احتمال بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده می‌توان اشاره کرد بنابراین نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر