بازدید 18312
۱

طلا ارزان شد

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته با ۰.۰۳ درصد افت به ۱۷۲۸ دلار و ۸۷ سنت رسید.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 03 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از فعالیت های کارخانه ای چین تاثیری منفی بر جذابیت بازار طلا گذاشته و رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا ادامه دارد، قیمت فلز زرد روز پنجشنبه اندکی کاهش داشت. بازارهای جهانی در روز جمعه تعطیل بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز پنجشنبه با ۰.۰۳ درصد افت به ۱۷۲۸ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز پنجشنبه برای تحویل در ماه ژوئن نیز با ۰.۷۵ درصد رشد به ۱۷۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

آمارهای رسمی نشان می دهد که فعالیت کارخانجات چین در ماه مارس بیش از حد انتظار رشد داشته، زیرا کارخانجاتی که به دلیل تعطیلات سال نوی چینی دست از فعالیت کشیده بودند، برای تامین تقاضای رو به افزایش داخلی و خارجی فعالیت خود را از سر گرفته اند.

در عین حال روز پنجشنبه شاخص ارزش دلار که در روز قبل از آن به بالاترین رقم ۵ ماه اخیر رسیده بود عقب نشینی کرد و این مسئله سبب شد تا افت قیمت طلا حداقلی باشد.
عامل دیگری که در روزهای اخیر به رشد نسبی قیمت طلا کمک کرده آمارهایی بوده که نشان می دهد تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری طی هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشته است.

اعلام یک طرح ۲ تریلیون دلاری بازسازی زیرساخت های آمریکا از سوی دولت بایدن نیز در تثبیت قیمت طلا موثر بوده است. هرچند رشد سوددهی اوراق قرضه دولت این کشور مانع از رشد قیمت فلز زرد شده است.

در بازارهای فیزیکی، واردات طلای هند در ماه مارس شاهد رشد بوده و به رقم بی سابقه ۱۶۰ تن رسیده است.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دمتون گرم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر