بازدید 4387

وضعیت کرونایی شهرهای زنجان و ابهر نارنجی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق آخرین رنگ بندی انجام گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به افزایش شمار مبتلایان، وضعیت کرونایی شهرهای زنجان و ابهر از زرد به نارنجی تغییر یافت.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ 01 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا صائینی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: بر این مبنا وضعیت کرونایی شهرهای طارم، ایجرود، سلطانیه، خرمدره و خدابنده زرد و ماهنشان آبی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه با تغییر رنگ بندی شهرهای زنجان و ابهر محدودیت های برای گروهای شغلی سه و چهار و همچنین ترددها اعمال می شود، اضافه کرد: ویروس غالب در استان کرونای انگلیسی و یا ویروس جهش یافته است که به این موضوع باید توجه داشت.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر وضعیت کرونا در استان نسبت به گذشته متفاوت تر شده بطوری که شمار موارد مثبت سرپایی استان روند صعوی بخود گرفته و به رقم بیش از ۵۰۰ مورد در ۲۴ ساعت رسیده است.

وی، با اشاره به اینکه با افزایش موارد مثبت سرپایی بستری ها نیز روند افزایشی یافته است، اظهار داشت: در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی از سوی عموم مردم باید وضعیت خطرناک و فاجعه باری را در خصوص ویروس کرونا در استان شاهد بود.

صائینی، با بیان اینکه در شرایط کنونی عموم مردم باید بیش از گذشته پایبند به رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی باشند، اضافه کرد: این در حالی است که پیش از این، شمار موارد مثبت سرپایی در استان بین ۷۰ تا ۹۰ نفر بود، اما طی روزهای گذشته به ویژه روز سه شنبه افزایش ۳۰ درصدی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی حجم اطلاع رسانی و حساسیت عموم به این مهم از هر گروه و قشری برای رعایت پروتکل های بهداشتی امری مهم و ضروری است و در صورت ابتلای افراد و بستری در بیمارستان وضعیت دیگری برای آنان رقم زده می شود تا جایی که دیگر کاری نمی توان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه زدن ماسک و رعایت بهداشت فردی از اولویت های اصلی مقابله با این ویروس خطرناک است، گفت: رعایت فاصله حداقل ۲ متری، زدن صحیح ماسک و با کیفیت باید مد نظر قرار گیرد، در حالی که برخی افراد ماسک تا شده را در داخل جیب می گذارند و سپس استفاده می کنند، بی آنکه متوجه آلودگی های آن باشند.

این مسوول ادامه داد: اولین سلاح و واکسن ایمن مبارزه با ویروس کرونا استفاده از ماسک صحیح است و این موضوع بیش از گذشته باید جدی گرفته شود، از طرفی به این مهم توجه شود که ماسک سه لایه بیش از ۶ ساعت کارآیی ندارد و پس از این مدت عمر مفید آن از بین می رود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به تهویه هوا در صورت حضور در یک مکان و شستشوی دست ها با آب و صابون از دیگر نکات ساده و پیشگیری از ابتلا به کرونا بوده که با بکارگیری آن می توان ایمن بود، چرا که انسان سالم محور توسعه محسوب می شود و نبود آن به عدم توسعه در دیگر بخش ها منتهی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی