بازدید 35193
دو هزار و چهارصد و هفدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نماینده سابق: مسئولین درکی از شرایط سخت زندگی مردم ندارند / مخالفت یک امام جمعه با سربازی اجباری / سه کاندیدای مورد نظر اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند نماینده مجلس: کدخدایی تخفیف داد؛ صلاحیت احمدی‌نژاد تایید می‌شود / در پایان گام دوم انقلاب قطعا تمدن مورد نظر رهبر انقلاب اجرایی می‌شود / آزاد ارمکی: رقابت ۱۴۰۰ بین میاندار اصلاح‌طلب و رادیکال اصولگراست و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ 30 March 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علی دایی در آمریکا واکسن کرونا می‌زند؟

علی دایی آقای گل فوتبال جهان که قبل از تعطیلات نوروز همراه با خانواده به آمریکا سفر کرده است، شنبه هفته آینده به تهران بازخواهد گشت. شهریار فوتبال کشورمان حدود ۱۷ سال قبل در منطقه سانفرانسیسکو یک خانه برای خود خریداری کرد اما امسال سفری به این محل نداشته و از ابتدای مسافرت به ینگه دنیا در هتل بورلی هیلتون اقامت داشته است.در آمریکا تزریق واکسن کرونا سلسله‌ مراتب خاص خودش را دارد و کلینیک‌هایی که این واکسن را تزریق می‌کنند در صورت عدم مراجعه افراد واجد شرایط واکسن‌های باقی مانده را به افرادی که در صف انتظار قرار دارند، ترزیق می‌کنند و یکی از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون به همین شیوه واکسن زد. باید دید آقای گل جهان نیز در مدت حضورش در لس آنجلس واکسن زده است یا خیر؟ از جمع فوتبالی‌های مقیم آمریکا احمد سجادی، محمد محمدی و ناصر پورمهدی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجید صالح، داریوش یزدانی، وحیدطالب لو، محمد خاکپور و ... در نوبت تزریق واکسن قرار دارند./خبرورزشی

پناهیان: اگر ملت ایران از امتحان انتخابات سربلند بیرون بیاید، کافی است برای اینکه امام زمان ظهور کنند

پناهیان: من نمی‌دانم که در زمان امام زمان هم رأی‌گیری خواهد بود یا نه، ولی رأی‌گیری امروز امتحانی است برای جامعه ما تا نشان دهیم شایستگی ظهور حضرت را داریم یا نه؟ رأی‌گیری و انتخابات بیشتر از این که بخواهد جامعه ما را آباد کند، می‌تواند جهان را آزاد کند. چون یک قوم برجسته و قوی مثل ملت ایران، اگر از حضور در رأی‌گیری‌ها و در امتحان انتخابات، سربلند بیرون بیاید و این سربلندی در انتخاباتشان نهادینه شود، کافی است برای اینکه حضرت ظهور کنند و آن قوم را الگو قرار دهند و این معنا را در سراسر جهان گسترش دهند. هیچ وقت در روایات نفرمودند که همه ملت‌ها اگر آباد و آزاد و عالی شوند، حضرت ظهور خواهند کرد. عده ای اگر پای رکاب حضرت از شیعیان خوب بایستند، تمام است. این ها خود به خود با منطقشان جهان را خواهند گرفت. با مسیر و مرامشان جهان را آزاد خواهند کرد. پس باید مقوله مهدویت را یک مقوله اولاً سیاسی تلقی کرد و اقدام برای ظهور و مقدمه‌سازی برای فرج را اقدامی سیاسی دانست که یک نمونه‌اش در انتخابات است. طبیعتاً همین اقدام سیاسی با نیت خالصانه وقتی انجام گیرد می‌تواند اثر بسیار معنوی در روح خود فرد داشته باشد و پرونده انسان را بسیار نورانی کند. اثری که در جامعه دارد این است که جامعه متحول خواهد شد.

روحانی: برخی نباید به خاطر انتخابات ۱۴۰۰ یا انتقام از انتخابات قبلی، مشکلات را چند برابر جلوه دهند

روحانی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ که سال بسیار سختی بود، منابعی که ارز را برای ما تامین می‌کند، متفاوت شد. در بخش نفت که به طور معلوم شرایط ویژه‌ای پیدا کردیم. در بخش صادرات غیرنفتی نیز تفاوت داشت. واردات ما با صادرات در سال ۹۹ از توازن خارج شد. وضعیتی را می‌بینیم که تعادلی بین صادرات و واردات وجود ندارد و کاهش صادرات را می‌بینیم. در بخش کرونا سختی‌هایی که در فروردین و اردیبهشت داشتیم، از خرداد به بعد و بسیاری از تولیداتمان و حتی فروش و صادراتمان وضعش در سه ماه اول سخت بود و از سه ماه دوم بهتر شد. سه ماه اول رشد اقتصادی چه با نفت و چه بی نفت منفی بود و در سه ماهه دوم مثبت شد. رئیس‌جمهوری بیان کرد: رشد اقتصادی بر مبنای نه ماهه بالای ۲ درصد مثبت است. نباید برخی به دلیل انتخابات و یا انتقام از انتخابات قبلی که متاسفانه ما انتقام را رها نمی‌کنیم، مشکلات را چند برابر جلوه بدهیم. در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار از صد قلم کالا که برای مردم مهم است و باید در اختیار مردم باشد، تقریباً ۹۵ تا ۹۷ شرایطش قابل قبول است. دو سه کالا شرایطش غیرقابل قبول است که باید به شرایط قابل قبول برگردد.

انتشار متن کامل سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مشروط به موافقت چین است؟

علی ربیعی: وزارت امور خارجه گزارش برگ این سند را که حاوی تمامی سرفصلها، رئوس و محتوای توافق است منتشر کرده و به راحتی در دسترس همگان قرار دارد. انتشار متن کامل مشروط به موافقت طرفین است. ما هیچ ملاحظه ای برای انتشار آن نداریم؛ اما شاید نظر طرف چینی متفاوت باشد. این سند صرفاً یک نقشه راه است و حاوی هیچ تعهدی برای طرفین نیست. این چارچوب کلی و ظرفیتی است که در طول زمان باید از طریق توافقاتی در حوزه علایق مشترک تکمیل شود. بر همین مبنا این سند، پیمان، قرارداد و عهدنامه بین المللی محسوب نمی شود و طبق این تفسیر حقوقی، نیازی به مصوبه مجلس هم ندارد؛ بدیهی است در صورتی که بخواهد جنبه های اجرایی و عناوین مشخص حقوقی قرار گیرد به مجلس ارائه خواهد شد. یک بخش از واکنش ها نگرانی هایی است که ما باید به آن توجه کنیم، نخبگان جامعه و کنشگران سیاسی مایلند هیچ قراردادی خارج از منظر افکار عمومی منعقد نشود. دولت به دغدغه این گونه افراد که نگران استقلال کشور هستند، احترام قائل هست. جهت استحضار این عزیزان، دولت ایران از ابتدا هیچ مشکلی برای انتشار کامل این سند نداشته و طرف مقابل احتمالا به لحاظ برخی ملاحظات مربوط به خود مایل به انتشار نبوده است.

نظر فرمانده کل سپاه درباره پدر سیدمحمد خاتمی

سردار سلامی در کنگره شهدای استان یزد: حضرت آیت الله خاتمی که بعد از شهید صدوقی به امامت جمعه این مردم عزیز رسید، تکیه گاه و پناهگاه مردم بود و در تشکیل تیپ ۱۸ الغدیر یزد نقش موثری داشت.

رستم قاسمی: اردوگاه انقلابیون، سبد رأی من است

رستم قاسمی، کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰:آن اوایل که وارد سپاه شدیم به من هم گفتند اسمت را عوض کن و یک اسم غیررستم بگذار. من واقعا اعتقاد نداشتم بنابراین اسمم را عوض نکردم.فرزندانم نفعی از کار اقتصادی من نبردند. پسرم در یک شرکت خصولتی کار می کرد که تعدیل شد.بعضی از کارهای اقتصادی برای نیروهای مسلح و حتی برای دولتی‌ها هم خوب نیست و من بر این اعتقادم همیشه پافشاری کردم.من مایل نبودم وزیر نفت بشوم و من دستوری به وزارت نفت رفتم. دلیل هم برای خودم داشتم.ماشین شخصی من قبلا پراید بود که چون مدت‌ها استفاده نکرده بودم، در شهرک محلاتی نیروی انتظامی آن را برد و مدتی است در پارکینگ نیروی انتظامی است و نرفتیم سراغش.خیلی از بحران‌ها را نظامی‌ها حل کردند. من سابقه کار نظامی در سپاه ندارم و در حوزه های عمرانی و اقتصادی کار کرده ام.اردوگاه انقلابیون، سبد رأی من است. بخش عمده‌ آرا مربوط به مردمی است که خیلی خود را درگیر این جناح و آن جناح نمی‌کنند./خبرآنلاین

سه کاندیدای مورد نظر اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

غلامعلی رجایی فعال سیاسی:اصلاح‌طلبان در حال حاضر و با توجه به فضایِ حاکم بر عرصه سیاسی، سه گزینه را پیش روی خود می‌بینند.اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و جواد ظریف برای کاندیداتوری، مورد نظر اصلاح‌طلبان هستند که نتیجهِ کار به نوع عملکرد شورای نگهبان بازمی‌گردد که آیا به این چهره‌ها مجوز حضور خواهد داد یا خیر./ایرنا

مخالفت یک امام جمعه با سربازی اجباری

سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسان، در توئیتی با هشتگ سربازی اجباری نوشت:سخن درستی است. اصولا در نظام حکومتی ما، سربازی اجبازی مدل ناکارامدی است و در دو سال وقت جوانان ما را می گیرد و به جای کار مفید درگیر فرآیندی معیوب می شوند و از زندگی عقب می مانند و کشور هم سودی نمی برد. سه میلیون مشمول غایب یعنی مقابله جوانان با مدل مذکور.

توزیع کارت هدیه ۵ میلیونی بین روحانیون تکذیب شد

در پی انتشار برخی ادعا‌ها و شایعات از سوی رسانه‌های ضدانقلاب مبنی بر توزیع کارت‌های هدیه ۵ میلیونی توسط این نهاد بین روحانیون، بنیاد مستضعفان این ادعا‌ها را تکذیب کرد. صفحه رسمی بنیاد مستضعفان در فضای مجازی اعلام کرد: از ابتدای کرونا، ۳۳۰ میلیارد تومان کمک‌های بنیاد به قشرهای مختلف محروم رسیده است. از مددجویان و کولبران تا دستفروشان و غسال‌ها و حتی زندانیان. کمک‌های موثری که معاندان برای بی اثر کردن آنها، بار‌ها دست به دروغ پردازی زدند و این بار دروغ توزیع کارت هدیه ۵ میلیون تومانی به روحانیون رو مطرح کردند.

نقاشی: حمایت از نامزد اجاره‌ای برای ریاست‌جمهوری اشتباه است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: دیگر اشتباهات گذشته خود را تکرار نخواهیم کرد که از یک نامزد اجاره‌ای در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنیم.حسین نقاشی با اشاره به مصوبه مجلس و تعیین سن برای نامزد‌های ریاست جمهوری گفت: این شرط سنی چندان تاثیری بر نامزد‌ها نداشته و نامزد‌های ما را محدود نکرده است، زیرا تقریبا ما در اصلاح طلبان گزینه چهل ساله و یا بالای ۷۵ سال هم نداشتیم که تبعات این تصمیم دامن‌گیر ما شود.او ادامه داد: آذری جهرمی به هیچ‌وجه گزینه اصلاح طلبان نبوده که حال قرار به حذف آن باشد. درباره علی لاریجانی هم باید به عنوان یک اصولگرای سنتی که بخش‌هایی از جامع روحانیت و احزاب سنتی اصولگرایی نظیر موتلفه ممکن است گرایش مثبتی روی او داشته باشند بگویم عمده اصلاح طلبان به سمت او نخواهند رفت و قطعا حزبی نظیر اتحاد ملت و نیرو‌های سیاسی نزدیک به اتحاد هرگز پشت او به عنوان نامزد اصلی ریاست جمهوری شان نخواهند ایستاد.نقاشی افزود: در مصوبه کنگره آنلاین اتحاد کشور هم به صراحت تاکید شده که به هیچ وجه از هیچ نامزد نیابتی که اصلاح طلب نباشد در انتخابات حمایت نخواهد شد. آقای لاریجانی هم نه اصلاح طلب است و نه خود را اصلاح طلب می‌داند؛ ما هم دیگر اشتباهات گذشته خود را تکرار نخواهیم کرد که از یک نامزد اجاره‌ای در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنیم که لاریجانی هم از مصادیق بارز همچین فردی است.

آرزوی متفاوت یک اصلاح‌طلب برای سال ۱۴۰۰

یک فعال سیاسی گفت: آدمی دوست دارد با انتخابات پیش رو، سال سیاست زنده ۱۴۰۰ به سال پر نشاطی به نفع مردم تغییر کند. محمدعلی ابطحی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این که "از سال ۱۴۰۰ چه انتظاری دارید؟ " اظهار کرد: امیدوارم سال ۱۴۰۰، سال مشارکت مردم، سال ایجاد ارتباط مجدد بین حاکمیت و مردم در جهت رشد و توسعه کشور، سال رسیدن به آرامش در سیاست داخلی و خارجی باشد. وی ادامه داد: آدمی دوست دارد با انتخابات پیش روی، سال سیاست زنده ۱۴۰۰ به سال پر نشاطی به نفع مرم تغییر کند. این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: انتظار دارم در سال ۱۴۰۰ یاس و ناامیدی به امید و نشاط تبدیل شود، چون این نسل جوان حس ناامیدی و بی نشاطی از خود بی نشاطی ضرر آفرین‌تر است.

پاسخ صریح ایران به پیشنهاد احتمالی جدید آمریکا درباره برجام

نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در پیامی توییتری به احتمال مطرح شدن پیشنهاد جدیدی از سوی واشنگتن درباره احیای برجام واکنش نشان داد. در این پیام توییتری آمده است: «ایران درباره موضوعات با اعضای باقی مانده در برنامه جامع اقدام مشترک در ارتباط است. برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام هیچ پیشنهادی نیاز نیست این تنها نیازمند تصمیمی سیاسی توسط آمریکا برای اجرای کامل و فوری تمامی تعهدات تحت توافق و پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است». شامگاه دوشنبه نشریه پولیتیکو در گزارشی از طرح احتمالی جدید آمریکا برای احیای برجام خبر داد. این نشریه به نقل از دو مقام آشنا نوشت که مقام‌های دولت آمریکا با توجه به شرایط زمانی، در نظر دارند به زودی و طی این هفته، پیشنهاد جدیدی را برای شروع مذاکرات ارائه دهند. پولیتیکو به نقل از یکی از این مقام‌ها نوشت که بر اساس این پیشنهاد، ایران برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود نظیر کار بر روی سانتریفیوژ‌های پیشرفته و غنی سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد را متوقف می‌کند و در مقابل نیز آمریکا برخی از تحریم‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد. پس از آن یک مقام ارشد ایرانی در واکنش به این گزارش به شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» گفت: «غنی سازی ۲۰ درصد در راستای پاراگراف ۳۶ برنامه جامع اقدام مشترک بوده و تنها در صورتی متوقف خواهد شد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند.»

آزاد ارمکی: رقابت ۱۴۰۰ بین میاندار اصلاح‌طلب و رادیکال اصولگرا است

استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل اجتماعی با بیان اینکه انتخابات در ایران هیجانی و لحظه آخری است، گفت: رقابت ۱۴۰۰ میان میاندار اصلاح‌طلب و رادیکال اصولگرا خواهد بود. «تقی آزاد ارمکی» در گفت و گو با ایرنا با ارائه تحلیلی از مشارکت در انتخابات در ایران مشارکت حداکثری را مستلزم شکل گیری دوگانه رادیکال عنوان کرد و گفت: اگر دوگانگی رادیکال در ایران اتفاق نیفتد، انتخابات داغ و مشارکت بالا در ایران رخ نمی‌دهد.استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران افزود: منطق انتخابات در ایران، منطق لحظه‌های آخری است و معطوف به کنش سازمان یافته مبتنی بر دموکراسی‌خواهی نیست.آزاد ارمکی در توضیح این دیدگاه خود گفت: اگر انتخابات معطوف به کنش عقلانی بود، ما قطعا با پدیده‌ای مثل حضور احزاب در همه لحظه‌های کنشگری سیاسی روبه رو بودیم و اینطور نبود که روزهای آخر، حزب تشکیل و انتخابات برگزار شود و بعد همه دنبال کارهای روزمره خودشان بروند و تا انتخابات بعدی دیگر تحزب تمام شود.وی با یادآوری وضعیت کنونی احزاب کشور در فاصله سه ماه پیش از انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در حوزه اصلاح طلبان، نهاد اجماع ساز در حال شکل‌گیری است و تشکل‌های اصولگرایان هم در آستانه انتخابات ظهور و بروز پیدا کرده اند.

حمید رسایی کاندیدای انتخابات شد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در انتخابات میان‌دوره‌ای از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در انتخابات میان‌دوره‌ای از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. رسایی که در سال ۹۸ به شکل مستقل از حوزه انتخابیه تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر حضور پیدا کرده بود، نفر سی و دوم شد.

در پایان گام دوم انقلاب قطعا تمدن مورد نظر رهبر انقلاب اجرایی می‌شود

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش اظهار کرد: ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یعنی این که ما از اعتماد به نفس قوی برخوردار هستیم و ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران به قدری محکم و نقش انقلاب اسلامی در جهان مسجل شده که در گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه چهل سال دوم را ابلاغ می‌کنیم. وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب ٧ محور اصلی دارد که همه این محور‌ها به ویژه حوزه علمی در ارتش در دستور کار قرار دارد. این مهم آنجا اهمیت پیدا می‌کند که تهدیدات آینده با تهدیدات گذشته متفاوت بوده و جنگ‌های آینده مبتنی بر علم و دانش است. امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران به همه ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخته شده است.امیر دریادار سیاری با بیان اینکه ارتش در بیانیه گام دوم انقلاب حوزه علم و پژوهش را مورد توجه ویژه‌ای قرار داده؛ گفت: ما از راه علم و پژوهش می‌توانیم به تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنیم و آماده ایم تا با هر گونه تهدید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی‌مان مقابله کنیم.وی افزود: اطمینان داریم که در پایان گام دوم انقلاب اسلامی قطعا تمدن مورد نظر رهبر انقلاب اجرایی شود.

هشدار رسانه آمریکایی؛ آقای بایدن توهمات را کنار بگذار

سردبیران روزنامه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی با هشدار به رئیس‌جمهور آمریکا درباره تبعات بلندمدت سند همکاری جامع ایران و چین، از جو بایدن خواستند، «توهمات» درباره احیای نظم بین‌المللی را کنار بگذارد.در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به امضای سند همکاری جامع ایران و چین، شورای سردبیری یک روزنامه مطرح آمریکایی در یادداشتی تند خطاب به جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور، به او درباره تبعات این سند برای واشنگتن هشدار دادند.روزنامه «وال استریت ژورنال» در ابتدای این یادداشت نوشتند: «هر کسی که فکر می‌کرد با کنار رفتن دونالد ترامپ از صحنه (ریاست جمهوری آمریکا)، جهان با روی باز از منافع ایالات متحده استقبال خواهد کرد، طی دو ماه اخیر از خواب غفلت بیدار شده است. تازه‌ترین نشانه در این باره را باید در توافق هفته اخیر بین چین و ایران سراغ گرفت؛ دو دشمن ایالات متحده که دارند برای تقویت اهداف استراتژیکشان با هم متحد می‌شوند». آنها ادامه دادند: «دو طرف چیزی را امضا کردند که آنها آن را "مشارکت استراتژیک" ۲۵ ساله توصیف کردند و این توافق به معنای تقویت قابل ملاحظه پیوندهای (بین دو کشور) است. چین چند صد میلیون دلار در طیفی از طرح‌های مختلف ایران شامل نیروی هسته‌ای، بنادر و توسعه نفت و گاز سرمایه گذاری و چین هم در ازای آن یک روند ثابت از صدور نفت ایران را دریافت خواهد کرد. دو طرف همچنین همکاری دفاعی شان را تقویت خواهند کرد و چین مقادیری از فناوری نظامی خودش را (به ایران) منتقل خواهد کرد.»

نماینده مجلس: کدخدایی تخفیف داد؛ صلاحیت احمدی‌نژاد تایید می‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به این که فکر می کنید احمدی نژاد تایید می‌شود، گفت: همین آقای کدخدایی در مصاحبه قبلی خود مطرح کرده بود که رد صلاحیت‌ها در انتخابات حضور پیدا نکنند؛ اما اکنون یک درجه تخفیف دادند و حتما آقای احمدی نژاد را تایید می کنند زیرا ایشان هیچ مشکلی ندارند.

سلحشوری: مسئولین درکی از شرایط سخت زندگی مردم ندارند

سلحشوری در پاسخ به این که «امروز در کشور شاهد تحریم و بیماری کرونا هستیم و از سوی دیگر یک بی‌اعتمادی و ناامیدی در مردم شکل گرفته است؛ به نظر شما در سال ۱۴۰۰ حکمرانان چگونه باید با مردم رفتار کنند که امید به اصلاح امور در میان مردم ایجاد شود؟» گفت: متاسفانه فاصله‌ی بسیار عجیبی میان سران و مسئولین با مردم وجود دارد و به نظر می‌رسد که درکی از شرایط سخت زندگی مردم ندارند. همواره گفته می‌شود که مردم از نظر معیشتی مشکل دارند و این را ما هم می‌دانیم. اما مشخص است که این نوع گفتار از سر درک نیست و کسانی که این حرف را می‌زنند، نمی‌خواهند درمانی را به وجود بیاورند.وی افزود: اگر بخواهیم از یک نگاه پاتالوژیک و آسیب‌شناسانه درمان بیماری‌هایی که کشور ما به آن دچار شده است را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم به‌راحتی در دست همان کسانی است که به وجود این بیماری و درد اشاره کرده و وجود آن را تایید می‌کنند.

توئیت معنادار ظریف خطاب به بایدن

وزیر امور خارجه خطاب به جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: دولت شما همان مسیر ترامپ را ادامه داده است و تلاش می‌کند از تحریم‌های غیرقانونی وی به عنوان "اهرم" استفاده کند. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به اظهارنظری از جو بایدن رییس‌ جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹ که گفته بود، "به صورت تاسف‌باری خنده‌دار است که وزارت خارجه آمریکا الان از ایران می‌خواهد به همان توافقی پایبند باشد که دولت ترامپ از آن خارج شد"، اظهار داشت: آقای بایدن دولت شما همان مسیر ترامپ را ادامه داده است، در حالی که تلاش می‌کند از تحریم‌های غیرقانونی وی به عنوان "اهرم" استفاده کند.وی خاطرنشان کرد: ترک عادات زننده‌ موجب مرض است زمان ترک این یکی فرارسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۴
اگر مسولین درک مشکلات مردم را داشتند الان باید درصف مرغ وروغن نباتی بودند
آقای پناهیان اگر شما امتحان های خودتو پاس میکردی شاید فرجی میشد عزیز ساده زیستم بیشتر بفکر کارهای خودت باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
من تا واکسن نزنم در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم . حفظ جان واجب است.
حذف سربازی اجباری بد نیست ولی امام جمعه محترم باید قبل از صحبت در مورد حذف سربازی اجباری ، بهتره به مسئولین مربوطه گوشزد کنن که اول کسانی رو که عده شون هم کم نیست و حتما هم یه عده شون از ما بهترون هستن و به هر دلیلی از رفتن به سربازی طفره رفتن رو یا ببرن خدمت و یا جریمه اش رو ازشون بگیرن و بعد دنبال حذف سربازی اجباری باشن تا حداقل اونایی که اجبارا به سربازی رفتن دلشون نسوزه که الکی دو سال از عمرشون رو هدر دادن .
نمایندگان مجلس ما گل یاپوچ هم بلد نیستند بازی کنند
الان 2 روز بیشتر شده که یک قراردادی رو امضاء کردن (مثلا خدمتگزاران ملت) که روی زندگی و آینده مردمان این کشور و احتمالا خود اون کشور تاثیر داره.
میشه این قرارداد رو منتشر کنید ببینیم چیه داخلش ؟ البته اگر مردم رو قابل میدونید یا اگر واقعا قبول دارید که این کشور برای همه ماست.
قرارداد که مطمئنا ایرادی نداره چیز بدی هم توش نیست انشاالله ، چرا منتشر نمیشه ؟
علی دایی با 4 تا زیر توپ زدن ببین به کجاها رسیده خانه در سانفرانسیسکو واکسن کرونا در امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
درآمریکاهرکسی میتواندخانه بخردالبته باوام بانکی سی ساله وبسته به درآمدش وچیزمهمی نیست زدن واکسن هم درآمریکا یاهرجای دیگری افتخارنیست وامری طبیعی است واکسن امریکائی هم مثل سایر‌واکسنها است البته اگرکسی درآمریکا حضور باشد وبخواهد واکسن روسی بزند حتی اگرخودش راخفه کندپیدانمیکند‌وبرعکس چرا با این حرفها خودتانرا تحقیر ودیگران راتکریم میکنید ما باید به آنچه داریم افتخارکنیم ودرپی بهترشدنش باشیم ونه بی حرمتی بخودمان وتحقیرداشته هایمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
منظورت از ۴ تا زیر توپ زدن آقای گل جهان شدنه؟
آشنای ما که طلبه است ۵میلیون پول را دریافت کرده
پاسخ ها
مهدی ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
من خودم طلبه!
نه دریافت کردم و نه اصلاً خبرش رو شنیدم!
مخالفت یک امام جمعه با سربازی اجباری
معلومه آقازاده ایشان هم مشمول خدمت مقدس سربازی شده است. گویا خون آنها رنگین تر از خون ماست که با شوق تمام به ایفای این وظیفه پرداختیم.
ازاینکه امام جمعه محترم لواسان خدمت سربازی راامری نامناسب دیده اندشکی نیست ولی باتقاضای ایشان که هیچ باتقاضای امام جمعه تهران هم کسی گوشش بدهکارنیست راستی ماکه باهیچ‌کشوری درحال جنگ نیستیم ودرضمن اگردر
جائی هم نیازباشد وظیفه هانمیروندوبیشترازبسیجیان ویا
ازنیروهای رسمی استفاده میشوداین قانون که یادگاردوران
طاغوت است بایستی دست نخورده بماندکه قانونی عمرتلف کن
است ولی بعضی قوانین که ازقضاقوانین زبانمان لال بدی هم
نبودندجنگی لغوشدندولی بعضی قوانین بدهمچون خدمت سربازی دست نخورده نگهداری شدند..چرا ..حتی پیازداغش راهم بالغوبسیاری ازمعافیتها اضافه کردند
در ابتدای انقلاب نیز افرادی فرمایش امام جمعه لواسان را مطرح نمودند وحتی علاوه بر خدمت سربازی ، دادن مالیات را خلاف شرع عنوان کردند بدون شک این اظهارات برگرفته از فقه فردیست ودر فقه اجتماعی این مشکلات سالیان سال است که حل شده است باید دوران سربازی را هدفمند تر نمود وعلاوه بر آمادگی نظامی آموزش شغلی را نیز افزود تا یک سرباز پس از اتمام خدمت دارای مدرک ومهارت شغلی نیز باشد و بتواند براحتی جذب بازار کار گردد
رای بی رای .
به اقاي پناهیان بگویید انتخابات هیچ ربطی به امام زمان و جامعه مهدوی و ... ندارد مردم را به اعتقاداتشان بی اعتقاد نکنید
پاسخ ها
mahdijn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
رأی دادن خیلیها معلومه که گناهه!
رأی به شکم
رأی به بی بند و باری
رأی به یک وعده غذا
رأی به انفعال و ترس از دشمن
ردی به شایعه ...
این گناههای میلیونی ظهور رو عقب نمی اندازه؟؟
مگر ملت ایران از انتخابات های گذشته سربلند بیرون نیامده است ؟
پاسخ ها
mahdijn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
قطعاً نه!
اولین اثر پیمان 25 ساله :
ملت برای اطلاع از مفاد پیمان به اجازه چین نیاز دارند. ولی این اجازه داده نمیشود.
در چین بشکن زنان میخوانند : نه چک زدیم نه چونه عروس اومد توخونه
در ایران تو سر زنان میخوانند : نه چک زدند نه چونه چینی اوردند خونه
از قدیم گفته اند قدر مدر نرده را پدر مرده داند اگر مسولین مانند مردم جیبشان خالی بود اندازه یک ارزن به فکر ۸۰ میلیون مردم ایران بودند ودر این شرایط سخت مردم را تنها نمی گذاشتند
آقای پناهیان اینطور اظهار نظرها مربوط به عهد قاجار است نه امروز!!
مدتهاست مردم راه خود را از راه مسئولین جدا کرده اند...آنها رای نمیدهند..خودتان به خودتان رای دهید..
امثال پناهیان بودن که باعث دین گریزی مردم شدن.
پاسخ ها
مهدی ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
دین گریزی مردم به خاطر اون روحانی ای بود که خودشون با رأی خودشون سر کار آوردن.
پناهیان گفت به حسن روحانی رأی بدن؟؟
هرچه به انتخابات نزدیکتر می شویم چرت گویی ها بیشتر میشود ،آیا متوجه شده اید؟
یعنی شرکت در انتخابات را کسی انتظار ندارد!
مسئولین اگر درک درستی از اوضاع و احوال ایران و جهان داشتند که این حال و روزمان نبود.
هرچنداینجانب ازسیاست چیزی نمیفهمم ولی چیزی که خوب میفهمم دعواوجنگ ونزاع بین اولیای اموراست وبنظرمیآیدهرکه
انتخاب شود حتی ازنمایندگان مجلس رئیس جمهورشودبازهم مجلس باآن رفاقتی خدای ناخواسته نخواهدداشت بنابراین چقدرخوب وبهتربودکه یامجلس داشتیم بدون دولت یابرعکس بعضی دیگرازارگانهای انتخابی همچون شورای شهرهم ضررش بیشترازنفعش است که معمولاً وعادتاًاقدام مثبتی
برای رفاه شهروندان نمیکنندوحتی اخیراً درگران کردن خدمات
شهری باشهردارمنتخب خودشان مجادله میکنند حالااگرمثل
گذشته انتخاب شهردارومسئولیتهای پس ازآن به وزارت کشور
واگذارمیشد آیا بهترنبود‌ اینرامیتوان بایک نظرسنجی ساده تائیدکرد
نمیدونم چه دستی در کاره که فرزندان برومند سپاه رو در بین مردم خراب کنند
همین عزیزان در صف اول مبارزه با کرونا ، سیل ، زلزله و سازندگی کشور گام برمیدارن ، حالا دشمن میخاد با دو قطبی سازی کاذب در بین مردم تفرقه اندازی کنه ، آن شالله دولت آینده با تکیه بر نیروی داخل مشکلات کشور رو حل کند .برجامی که دلار رو طی سه سال ۱۰ برابر کرد باید فاتحه اش رو خواند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
لازم نیست دستی در کار باشه رفتارشان با معترضین گویاست
50سال پیش من 12ساله بودم سه ماه تعطیلی تابستان در شهرستان پیش عمویم که قهوه خانه داشت شاگردی میکردم روزانه 20ریال مزد میداد استکان چایی 1ریال بود بعبارتی روزانه 20تا استکان چایی حقوق من بود الان که پسرم دانشجومیباشددر قهوه خانه مشغول روزی با 65هزار تومان مزد استکان چایی 30هزار تومان بعبارتی روزانه 2استکان چایی حقوق پسرم است .مقایسه کن ارزش کاری من با پسرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ببخشید شما چه نوع چایی می خورید که یک استکانش 30 هزارتومنه پس چه دستمزد کمی می گیره پسرتون
اقتصاد دنیا بازیچه امثال تسلا شده ، بیت کوین طی یک سال ۳۰۰۰دلار به ۵۸۰۰۰ دلار رسیده ؟! صهیونیسم دنیا رو نابود میکنه
نزدیک به سه سال ملت دارن رنج تحریم ها رو با استقامت و فداکاری تحمل می‌کنند حالا که داره مقاومت ملی جواب میده یه عده که منافع انتخاباتی دارن ولع مذاکره دارن
مشکلات واقعا چند برابر شده اند

با یک مقایسه ساده در معیشت خود و دیگران قابل لمس هست

وقتی به گذشته برمی‌گردم میبینم من با تجربه کاری بیشتر عایدی کمتری از زندگی داشته و آینده فرزندانم مبهم تر است

خیلی اوقات قدرت خرید گوشت قرمز و ماهی (و اخیرا مرغ) را نداریم

با فرض رفع کرونا بعیده مسافرت معمولی به داخل کشور داشت و این در حالیست که تا ۷ یا ۸ سال قبل میشد به سفر خارج کوتاه مدت مثلا ترکیه فکر کرد

پس همه چیز چند برابر دشوار شده و .....
جناب روحانی اگه بخواهند عملکرد شما رو با احمدی نژاد مقایسه کنند که واقعا نمره زیر صفر به شما بدهند
شما مدعی هستید که فروش نفت نداشتید ولی
۱_قیمت حامل های انرژی چند برابر شد
۲_ قیمت خدمات عمومی حداقل ۲۰ برابر شد
۳_ ارز دولتی رو از ۹۰ درصد کالاها حذف کردی و موز ۱۰۰۰ تومانی رو تا ۵۰هزار رسوندی
۴_ یک ریال به یارانه ملت اضافه نکردی
۵_ حداقل ۲۰ میلیون ایرانی رو گول زدی تو بورس نابود کردی و رانت خواران آقازاده با سودهای ۱۶ میلیارد خارج شدن
فقط تو اقوام ما ۲ میلیارد تو بورس سرقت شد
۶_ یک مسکن و یک کیلومتر جاده نساختی و
۷ سال کامل چشم به دستان کدخدا داشتید
۷_ چنگیز مغول نتونست چندین اقتصاد کشور رو نابود کنه
۸_ یک جریان اصیل رو تو کشور نابود کردی و اعتماد ملی به به ۱۵ درصد رسوندی
۹،_ حداقل ۲ میلیون تومان از حق هر ایرانی رو از یارانه ها نمیدهی
۱۰_ فاصله طبقاتی رو تبدیل به گسل طبقاتی کردی و معلم و کارگر کشور رو تبدیل به کارتن خوابهای جامعه کردی ،
آیا واقعا خودتان قضاوت کنید کارگر و معلمی که ۴میلیون حقوق داره تو توانایی اجاره خونه و گذراندن امور رو داره ؟؟ اگه کرونا نبود که باید این پول هزینه حمل ونقل مسیر میشد ؟،
واقعاچه اً نمره ای باید به دولتی که واعظی و نوبخت لیدرهای آن هستند داد،؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بدبختی ما از وقتی شروع شد که به جای پرداختن به اصل موضوع و مطالبه گری درست این مقایسه ها را انجام دادیم و سود آن در جیب یک عده افراد خاص در جناح های سیاسی رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
البته اینها را که برشمردی نتیجه عملکرد حکومته که دولت تدارکاتچی اجرایشان کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
میشه بفرمائید پس چرا اینقدر همه با شعارهای متفاوت و دروغ و تهمت سعی می کنن رای بیارن مگه نمیگید تدارکاتچی یا اینم دولت مورد نظرتون برای پوشوندن بی عرضه گی هاشون تو دهان مردم اندختن کی می خواید چشماتون رو باز کنید و حقایق رو ببینید
متاسفانه قانونگزاران مملکت ما درک درستی از وضعیت جامعه و دگرگونیهای اجتناب ناپذیر ندارند.
فرد متاهلی که دارای دکترای مهندسی مکانیک است و از سال ۱۳۸۵ وارد دانشگاه شده ودر مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکترا دربهترین دانشگاههای این کشوربدون هیچ گونه سهمیه ای وتنها با تکیه بر توان علمی خود تحصیل کرده متاهل هست و هیچ گونه درآمدی هم ندارد سال ۹۹ فارغ التحصیل شده و حال باید دو سال به خدمت سربازی برود و دو سال دیگر منتظر بماند تا بعد از دو سال آیا جایی استخدام شود یا نه ؟ آن هم در سن ۳۵ سالگی
آیا فردی که این همه تلاش نموده و نزدیک به ۱۳ الی ۱۴ سال تحصیلات دانشگاهی داشته باید دو سال از عمر خود را این گونه هدر دهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
مشکل فرد متاهل این است که پارتی ندارد وگرنه یکروزه عضو هیات مدیره می شد و چیزی را که می گویم واقعیت دارد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
با سربازی موافق نیستم. البته 15 سال پیش خودم رفتم. اما بزرگوار شما که می خواستی دوازده سال از عمرت رو یک جایی سرمایه گذاری کنی و دکترا بخوانی ای کاش دوازده روز هم می نشستی و به عاقبت کار فکر می کردی. به نظر من شما حقت است که هر بلایی سرت بیاد. ما در کشور 60 هزار عضو هیئت علمی داریم و نیاز به محقق و دکترا برای عضو هیئت علمی سالی 2000 نفر است و تا سال 86 هم پذیرش دانشگاه ها کمتر از اون تعداد بود اما در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر است. حالا آینده شغلی خودت رو تصور کن. همین ها رو بعد از کارشناسی میامدی ازم می پرسیدی الان 8 سال جلو بودی
فقط احمدی نژاد میتونه اون هم با وعده یارانه ۳ میلیونی رای جمع کنه والسلام
پاسخ ها
mahdijn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
به نظرم یک مترسک به جای روحانی کافیه تا وضع بهتر بشه
یک جوان اهل تلاش بیاد که چه بهتر
احمدی نژاد هم دیگه جوون نیست...
"یکی از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون به همین شیوه واکسن زد"

خیر! شهاب حسینی با جا زدن خودش بجای کادر درمان واکسن تزریق کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
گفته می شود وقتی بسته واکسن باز می شود همه بسته باید استفاده شود و اگر احیاناً چیزی اضافه امد به افراد عادی تزریق می شود.
این آقای پناهیان فکر می کنه داره برای بچه ها قصه میگه
مال حرام که از حلقوم رفت پایین پرده جلو چشم میاد که که که واقعیت ها دیده نمیشه
منم مخالفم حداقل کسانی که خدمت کردن ۵ سال سابقه بیمه حساب کنید
آقای علی دایی‌ها و هر ایرانی دیگه که در این شرایط وارد امریکا میشند بدون آنکه مشکلی داشته باشند نشان دهنده آن است که امریکا به این اشخاص روابط نزدیکی دارد واین افراد باید به خودشون شک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
علی دایی نان بازویش را خورده به بقیه شک نکنید یقین داشته باشید که خائن هستند....
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
زررررشک
اصلاح طلب ها روشون میشه ماندید معرفی کنند؟؟؟
تابناک اصلاح طلب
طفلی رستم خان........
آقای پناهیان تورو خدا بس کن.شما هنوز به سوالات زیادی در خصوص عمکرد مالی تون باید پاسخ بدی.از انتخابات بگذر.
امام جمعه در کاری که تخصص ندارد ورود نکند
با این بند " مخالفت یک امام جمعه با سربازی اجباری" موافقم و هر جا در هرسایتی اظهار نظری در باره سربازی بوده نظر خود را کامنت کرده ام. سربازی به شکل کنونی فقط باعث اتلاف 2 سال از دوران شکوفایی جوانان می شود و سرجمع باعث افزودان بیکاران در جامعه می گردد. جوانی که تازه فارغ التحصیل می شود مایل است دانسته های خود را به کار ببندد و کارآفرین باشد. می رود سربازی همه این انگیزه تبدیل به روزمرگی و شاید در مواردی افسردگی تبدیل می شود. در مواردی حتی ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر چه در داخل و یا خارج برای داشتن راه گریز از سربازی است و تحصیل از روی اجبار هم ثمری ندارد. قوانین در مملکت باید همه جانبه نگر باشدنه اینکه هر سازمانی برای سود خودش قانون داشته باشد و سود مملکت دیده نشود.
چرا نظرارو پخش نپیکنید سریع بعد خبر؟؟؟؟؟
واقعا چرا باید ۲ سال بهموم زنجر بدین؟مگه گناهی کردیم که باید بریم پادگان توالت بشوریم
سخنى از آن حضرت (ع) در خطاب به ابو ذر، رحمه الله، هنگامى كه عثمان او را به ربذه تبعيد كرد:
اى ابو ذر، تو براى خدا خشمگين شدى، پس، اميد در كسى بند كه براى او خشمگين شده اى. اينان به خاطر دنياشان از تو ترسيده اند و تو به خاطر دينت از آنان ترسيده اى.
اينك، آنچه را كه به خاطر آن از تو ترسيده اند به ايشان واگذار و آنچه را كه به سبب آن از ايشان ترسيده اى برگير و رو به گريز نه. اينان چقدر نيازمند چيزى هستند كه تو آنها را از آن منع مى كردى و تو چه بى نيازى از آنچه تو را از آن منع كرده اند.
فردا خواهى دانست كه چه كسى سود برده و چه كسى فراوان رشك مى برد. اگر درهاى آسمان و زمين را به روى بنده اى از بندگان خدا بربندند و آن بنده خدا ترس باشد، خداوند برايش راهى خواهد گشود. پس، جز حق تو را مونسى نباشد و چيزى جز باطل تو را به وحشت نيفكند. اگر دنيايشان را مى پذيرفتى، تو را دوست مى گرفتند و اگر از دنيا چيزى بر مى گرفتى تو را در امان مى داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بسیار عالی و فابل توجه خیلی از ما انسان های غافل از مسیر زندگی و مسی زندگی پس از زندگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
چه زیبا و دلنشین
یک جمله که زمانی نماینده مجلس بودی بخاطر ملت گفتی را بگو، نه بخاطر هم حزبی هایت.
مهمترین معضل مسئولین اینه که فقط وقتی از پست و مقام خود خلع میشن به فکر مردم و مشکلات آنها میفتند مثل همین سلحشوری.
درکشون عالیه ولی اهمیتی نمیدن
روحانی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت:
"از صد قلم کالا که برای مردم مهم است و باید در اختیار مردم باشد، تقریباً 95 تا 97 شرایطش قابل قبول است"!!!
آنهایی که به روحانی برای بار دوم رای دادند بخوانند و به انتخاب خود گریه کنند.
شعار و وعده ها شروع شده.... مردم هم گوششان پر است...!... رای بی رای
پاسخ ها
mahdijn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
مگه شما هر بار به وعده ها رأی دادی؟؟
من هر بار فقط به سابقه افراد نگاه کردم
فقط هم یک بار گزینه ی مورد نظر من رأی آورده.
چین نیاز به نفت دارد و 60 درصد نفت خود را از خاورمیانه تهیه می کند چرا با ما قرارداد 25 ساله نبندد تا خیالش را از لحاظ نوسانات نفت راحت کند در عوص ما چی داریم از دست بدهیم . چرا از نفت به عنوان یک سلاح استراتژیک استفاده نکنیم ؟ این روزها ضد انقلابها و بی بی سی و من و گو... داد و بیداد راه انداخته اند که ثروت مملکت را بردند ... ایا همین انگلیسی ها نبودند که مصدق بنده خدا را اون بلاها را به خاطر نفت سرش در اوردند ؟ ایا سالهای سال غرب ما را استثمار نکرد ؟ ایا در همین تحریمها هر وقت نفت گران شد مارا تحریم کردند که نفت را در دریا به نصف قیمت بفروشیم و هر وقت نفت ارزان شد تحریمها را برداشتند که به ثمن بخس بفروشیم ؟ یا همین محمد رضا را که گفت قیمت واقعی نفت بشکه ای 100 دلار است غرب باید کمربندها را محکم ببندد ما بعد از اتمام این قرارداد دیگر قرارادی را تمدید نمی کنیم را با ان خفت وخاری از مسندش برنداشتند ؟ اری سالها همین نفت را غربیها بردند ان موقع چیزی نبود حالا ثروت ملی بر باد رفته ؟ تازه اگر هم درست باشد که نیست . شخصا در جریان طرحهای ناحیه هرمز قرار دارم خیلی هم طرحهای عظیمی است تقریبا در حد ستاره خلیج فارس برای ما ارزش افزوده تولید خواهد کرد کلی وضعیت ان منطقه تغییر خواهد کرد . چرا نباید از منابع خودمان استفاده کنیم . اری وقتی غرب می برد چیزی نیست . اشکال ندارد یک عمر دادیم خوردید چیزی عایدمان نشود حالا کمی هم چینی ها بخورند جای دوری نمی رود . حداقل چشمتان که در می اید . همین کافی است !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
طبق قرارداد مانند قرارداد ننگین دارسی نفت را با قیمت امروز برای 25 سال می خرند یعنی کلاهی گشادتر از این باید سر ملت برود تا بفهمند دارند استثمار می شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ناشناس 17:55 شما متن قرارداد رو خوندید
استفاده ی ابزاری از باور های دینی مردم
علی دایی واکسن بزند نوش جانش . حداقل ریا کار نیست این طرف یک حرف بزند آن طرف یک حرف دیگر .
امیدوارم واکسن بزند تا از شر کرونا در امان باشد
خب الان خوشحال باشیم اسمت رستمه ؟ بیایم رای بدیم؟
شما که پول پوتین سرباز رو هم ندارید چرا میگویید جمعیت باید 10 برابر بشه؟
روحانی: برخی نباید بخاطر انتخابات ۱۴۰۰ یا انتقام از انتخابات قبلی، مشکلات را چند برابر جلوه دهند
یعنی مردم خودشون میان بخاطر انتقام از خودشون که تورو انتخاب کردن مشکلات خودشون رو چند برابر جلوه میدن؟
کجا زندگی میکنی عزیزم؟ آخرین باری که یه نفر غیر از محافظ های خودت از نزدیک دیدی کی بوده؟!
بقول خودت وضعیت اقتصادی رو نباید با نمودار و ارقام و گزارشات فهمید. هرکی میدونه سفره ش نسبت به هشت سال قبل چقد آب رفته یا قدکشیده و بزرگ شده. عزت و اقتدار پاسپورت ایرانی و هر وعده وعیدی که داده بودی همه ش غلط از آب دراومده. دوتا از کارایی که وعده دادی و انجام دادی بگو. یکیشو البته میدونم. نذاشتی دیوار توی پیاده رو بکشن. جز این دوتا دیگه رو بگو لطفا
خبرهای از افرادی می گذارید که هیچ کس نمی شناسد
یک نفر بگه منفعت چین از این قرارداد چیست؟ نکنه عاشق چشم و ابروی ایرانی ها شده. آقایانی که میگویند چین 500 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد، بگویند در عوض چقدر و چه چیز خواهد برد؟
آیا مراجع عظام هم تایید می کنند که بین شرکت مردم ایران در انتخابات و ظهور امام زمان رابطه وجود دارد؟!!
پاسخ ها
mahdijn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
آیه 247 سوره بقره بخون تا بفهمی ربطش رو
مگر امام زمان خاص مردم ایران هستند که ظهور ایشان تابع انتخابات ایران باشد؟!!؟ خوبست پناهی روایات مرتبط را ارائه دهد.
سوال از پناهیان در مورد کفایت ظهور امام زمان ؟ آیا فقط انتخاب ریاست جمهوری این دوره کفایت ظهور را دارد یا در تمام ادوار و سایر انتخابات ( مجلس - خبرگان - و ... ؟ اگر انتخابات دلیل بر کفایت است پس در مدت قریب به 1400 سال از زمان غیبت علمای بزرگ شیعه چرا به این موضوع توجه نکردند . عدم توجه بزرگان دین را چگونه توجیه میکنید. ؟ البته در طول تاریخ خیلی از افراد با بیان نظریات خود آنرا به دین و فقه و شیعه منتسب کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
این مردم بودند که مثل دو دوره قبلی به این موضوع توجه نکردند
باوجود تبلیغات شبانه روزی و مصاحبه هاوپیشبینی های تماما مثبت وسفارشی برخی کارشناسان منجمله پیشبینی رسیدن شاخص کل بورس به دوونیم میلیون واحد امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ شاخص کل بازهم به کانال یک میلیون ودویست هزارواحد سقوط کرد
واقعا احمدی نژاد رو میخان تائیید کنن؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قرارداد ایران و چین سرنوشتی جز قرارداد ایران و روسیه که ۲۰ سال پیش امضا شد و عملا بر روی کاغذ باقی ماند ندارد چون از یکطرف تا تحریم باقی است چین حاضر به سرمایه گذاری نمیشود و از سوی دیگر اگر تحریم برطرف شود قراردادهای جذابتری به ایران پیشنهاد خواهد شد که هیچ سیاستمدار وطنپرستی حاضر نمیشود این قرارداد را که در شرایط ضعف ایران تنظیم شده بپذیرد
چطور کشوری مستقل برای برای انتشار سند همکارهای اقتصادی و تجاری و....باید از دیگران اجازه بگیرد؟
انتشار متن کامل سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مشروط به موافقت چین است
چه به روزمان آمده که چینی ها باید برامون تصمیم بگیرند؟
متاسفانه ذهنیت مردم نسبت به اوضاع و تحولات جامعه خراب یا بهتر است بگوییم خراب کرده اند مثلا شما فرض کنید آرم شرکت خودروسازی سایپا را روی ماشین اوپتیما نصب کنند و یا آرم شرکت خودروسازی بنز را روی ماشین بعد از دنا نصب کنند و این ذهنیت را نمی شود با دروغ و شعار و نصیحت درست کرد باید این ذهنیت در عمل و یک پروسسه سازماندهی شده و برنامه ریزی شده و کنترل شده عوض کرد
مخالفت یک امام جمعه با سربازی اجباری: سربازی اجباری مال زمانی بود که آموزش، بهداشت، خوراک، سوخت و......دارای یارانه بودو اکثر جوانان بعد از سربازی شاغل می شدند. الان که هزینه های خانوار در تمام بخش ها با دلار پرداخت میشه و هیچ شغلی هم برای جوانان وجود ندارد هیچ توجیهی برای سربازی اجباری وجود ندارد و این طرح هرچه سریعتر بایستی لغو گردد. هیچ مسئولی یا این موضوع را درک نمیکند یا از ترس جایگاه خود در این خصوص موضوع را مطرح نمی کند.این طرح ظلم در حق فرزندان کشور می باشد.
ما قرارداد خوب می بندیم حرف هم خوب می زنیم طرح و برنامه هم زیاد می دهیم ولی در به انجام رساندن کارها ناتوانیم و یا نیمه کاره رها می کنیم و یا قبل از به بهره برداری رسیدن متوجه می شویم کارشناسی نشده است و یا بقدری دزدی کردن و بی دقتی را در آن آزاد می گذاریم که انجام ندادن آن بهتر از انجام دادنش می شود. نمونه های آن در کشور زیاد است اتوبانهایی که کیفیت در آن رعایت نشده است سیستم هایی که وسط کار رها شده است پروژه ها و کارخانه ها و اماکنی که توجیه اقتصادی نداشته اند. امیدوارم این طرح 25 ساله دچار چنین مشکلاتی نشود
ما نیاز به مسئولینی داریم که نتیجه کارشان بیانگر گزارش عملکردشان باشد نه با بوق و کرنا کردن آنها و ما نیاز به مسئولینی داریم که نیاز نباشد هر روز به مردم بگویند فلان چیز گران نخواهد شد و مردم احساس گران شدن فلان چیز را نداشته باشند. دقیقاً چیزی که در کشورهای درست و حسابی جهان اتفاق می افتد و از قدیم گفته اند که صدای تبل و دهل از دور خوش است و بشکه هرچه خالی تر صدایش بیشتر
جدیدا مسئولین خیلی مهربون شدن! دلیلشم اصلا مشخص نیست
با دعا برای ظهور امام عصر عج، لطفا با این سخنان اعتقادات مردم را نشانه نگیرید.
آقای پناهیان مردم رو چی فرض کردی.خداوکیلی خودت فهمیدی چی گفتی؟
نماینده سابق: مسئولین درکی از شرایط سخت زندگی مردم ندارند:
ضرب المثلها: "سوار از پیاده خبر ندارد" و " سیر از گرسنه خبر ندارد"و ... . کسانی که درآمدشان نجومی است کی میتوانند برای مردم فکر چاره ای بکنند. فقط وقت تلف میکنند!!
انتشار متن کامل سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مشروط به موافقت چین است؟ از این سخن معلومه که کاملا ایران را فروخته اند و اجازه هم ندارند متن را افشا کنند زیرا از اعتراض مردم علیه این توافق وحشت دارند.

از کی تا بحال ظهور امام زمان منوط به شرکت در انتصابات حکومتی شده است؟ با وجود چنین حکومتی امام زمان هرگز ظهور نخواهد کرد. رای بی راییییییییییییییییییییییییییییی
بقول دکتر شریعتی ظهور در جمجمه هاست نه در جمعه به عده با جاهل نگهداشتن مردم عوام خوب دارن کاسبی می کنند ....
اقای پناهیان ایا امام زمان با مسایل که دزد ی و رانت و یا موضوعات مالی سو استفاده شده کشور هست نظری دارند یا ن
شاید فرزند امام جمعه به خدمت سربازی اجباری رفته و نتوانستند معافیت سربازی برایش بگیرند وگرنه مسئولین در تریبونها میگویند خدمت مقدس سربازی
امام جمعه محترم اگر فرزندی دم سربازی نداری، لطفا وارد قضایای نیروهای نظامی نشو. سربازی حرفه ای هم بشه، 5 سال باید بشه و 3 سال آخرش حرفه ای باشه.
به حضرت عباس آمریکاییها سر کارمون گذاشتن. آخه مگه بایدن و دولتش مغز خر خوردن که اهرم تحریمها و فشار حداکثری ترامپ دیوانه را از دست بدن
سلحشوری: مسئولین درکی از شرایط سخت زندگی مردم ندارند : لابد وقتی شما نماینده بودی درک درستی از این مسئله داشتی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان