بازدید 5405

وزرای خارجه و دفاع برزیل استعفا کردند

وزیر خارجه برزیل در پی ناتوانی در تامین واکسن کرونای مورد نیاز این کشور و همچنین به دلیل اظهاراتش علیه چین، استعفای خود را به رئیس جمهور این کشور ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵ 30 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ارنستو آرائوجو» وزیر خارجه برزیل روز دوشنبه استعفای خود را به «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آرائوجو که یکی از اعضای کلیدی «جناح ایدئولوژی» راست افراطی دولت بولسونارو به شمار می‌آید، به دلیل اظهارات اخیرش درباره چین و همچنین ناتوانی وی در تامین واکسن مورد نیاز این کشور برای مقباله با کرونا استعفای خود را ارائه داده است.

سناتورهای برزیل،‌ وزیر خارجه این کشور را متهم کردند که سیاست خارجی این کشور را به صورت فاجعه باری به پیش برده و موانعی در راه دستیابی به واکسن ویروس کرونا ایجاد کرده است.

این فشارها و اتهام‌ها حتی از سوی جناح راست پارلمان نیز علیه ارنستو آرائوجو مطرح شده است.

وزیر خارجه برزیل در دوران تصدی این سمت،‌ باعث افزایش تنش با چین نیز شد و در اظهاراتی تاثیرگذاری واکسن چینی کرونا را زیر سوال برده و این کشور آسیایی را منشأ ویروس کرونا معرفی کرد.

وزیر دفاع برزیل هم استعفا کرد

وزیر دفاع برزیل تنها چند ساعت پس از استعفای وزیر خارجه این کشور، بدون ارائه هرگونه توضیحی استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، تنها چند ساعت پس از استعفای «ارنستو آرائوجو» وزیر خارجه برزیل، وزیر دفاع این کشور هم اعلام استعفا کرد.

بر اساس این گزارش، «فرناندو آزودو» وزیر دفاع برزیل بامداد سه شنبه بدون ارائه توضیحی استعفای خود را اعلام کرد.

در همین راستا، «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل از انجام بزرگترین تغییرات در کابینه طی دوران زمامداری خود در پی استعفای شماری از وزرا و تعیین ۶ وزیر جدید خبر داد.

گفتنی است که دولت «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل در برهه اخیر از سوی اعضای کنگره تحت فشار قرار داشت.

اعضای کنگره برزیل به دلیل ناکامی دولت در کنترل بحران ویروس کرونا و عدم تامین واکسن کافی برای این بیماری، استعفای برخی وزرای کابینه را خواستار شده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر