بازدید 9399
۴

توافق جامع میان چین و آمریکا حاصل شد

دیپلمات‌های دو کشور چین و آمریکا در آلاسکا برای پیشبرد گفتگوها میان دو طرف در راستای اجتناب از تقابل به توافق رسیدند.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 20 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون دولتی چین از دستیابی وزرای خارجه چین و آمریکا به توافقی جامع بر سر اختلاف میان دو طرف و همچنین اجتناب از تقابل با یکدیگر خبر داد.

 تلویزیون دولتی «سی سی تی وی» با اعلام این خبر اعلام کرد: دو طرف برای حفظ گفتگو و ارتباط با یکدیگر در راستای روابط مترقی دو جانبه، اجتناب از تقابل و مواجهه و همچنین ارتقا توسعه سالم و پایدار روابط با یکدیگر، بررسی مسائل افغانستان، شبه جزیره کره و میانمار و همچنین حفظ و تقویت روابط دو جانبه در خصوص مسائل مطرح شده به توافق رسیدند.

تلویزیون دولتی چین همچنین از توافق پکن و واشنگتن برای همکاری مشترک در زمینه تحقیق و توسعه تولید واکسن کرونا و احیای مجدد اقتصاد جهانی با یکدیگر خبر داده است.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید جلسه‌ای مشترک با «یانگ جیئه چی» رئیس کمیته مرکزی روابط خارجی و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در آلاسکا داشتند که دور نخست این نشست‌ها به دلیل اتهامات دو طرف به یکدیگر در خصوص کارشکنی‌ها و نقض پروتکل‌های دیپلماتیک و اقتصادی به شکست انجامید.

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اگر انحصار دلار نبود، آمریکا شاید نصف قدرت فعلی رو داشت. مساله اینه که پشتوانه دلار یعنی برتر بودن آمریکا از نظر اقتصادی، رو به افوله هرچند افول دلار نیازمند یک جایگزینه.
چقدر زیباست که دو کشور با مذاکره و عقلانیت بسرعت اختلافات را حل و مانع تقابل و لجبازی شدند.
شديم وجه المصالحه چين و روسيه عليه آمريكا و با چماق ما از آمريكا امتياز ميگيرن
سیاست راهبردی آمریکا، کنترل و افول قدرت چین و خاور دور هست. جنگ کره را خواهیم دید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان