بازدید 6996

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری ۵ میلیارد تومانی

فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: ماموران انتظامی این استان اعضای باندی که در قالب فروشگاه اینترنتی بیش از 5 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 19 March 2021

به گزارش «تابناک»، سردار عباسعلی محمدیان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان البرز و اعلام شکایت مبنی بر این که از طریق یک فروشگاه اینترنتی خرید و فروش کالا به منظور خرید گوشی تلفن همراه اقدام به واریز وجه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه کرده اند ، اما تا کنون کالای درخواستی تحویل آن ها نشده است و فروشگاه پاسخگوی مطالبات آن ها نیست .

وی گفت که در تحقیقات اولیه از شکات مشخص شد که این افراد اقدام به سفارش گوشی و واریز وجه به حساب فروشگاه کرده ولی بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده گوشی تحویل آن ها نشده و گردانندگان آن نیز به تعهدات خود عمل نکرده و به نظر می رسد با استفاده ازروش های متقلبانه اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی ها فنی و ردیابی مالی صورت گرفته متوجه شدند از کارت های بانکی شکات ، مبالغ از طریق درگاه پرداخت به حساب یک شرکت مالی با مالکیت فردی واریز شده که در زمان حاضر ساکن تهران است و دربررسی تکمیلی از تراکنش های حساب نامبرده مشخص شد که به تازگی بیش از 35 میلیارد ریال گردش مالی داشته است.

محمدیان افزود: با توجه به حساسیت موضوع و مبالغ بالای تراکنش ها ی مالی حساب نامبرده و احتمال خروج وی از کشور با هماهنگی مقام قضائی حکم ممنوع الخروجی او صادر و در تحقیقات میدانی انجام شده ۲ نفردیگر از همدستانش که ۲ زن بودند با انجام اقدامات گسترده پلیسی شناسایی و محل اختفا متهمان در استان تهران کشف شد.

وی بیان داشت: کارشناسان با دریافت نیابت قضایی به مخفیگاه متهمان در استان تهران اعزام و مدیر شرکت موصوف به همراه همدستانش را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند .

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما مدیر این شرکت مالی در مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که پس از دریافت مجوز تاسیس این فروشگاه مجازی ابتدا به تعهدات خودم عمل کرده و گوشی های سفارش داده شده را به مشتریان تحویل داده ولی پس از گذشت مدتی در مواجهه با کسری بودجه ، برای جبران بدهی های خود با توجه به این که هیچ کالایی در انبار شرکت موجود نبود از افراد زیادی در سراسر کشور مبلغ ۵۰ میلیارد ریال وجه دریافت کرده و سفارشی برای آن ها ارسال نشده است.

وی با بیان این که پرونده درشعبه دادسرای ناحیه۲ کرج در حال رسیدگی است و برای متهمان قرار تامین مناسب صادر شده است گفت: تا کنون از بیش از یک هزار نفر در کشور کلاهبرداری شده و با پیگیری کارشناسان پلیس فتا تعداد ۴۰۰ نفر از مالباختگان شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل