بازدید 28092
آخرین تحولات خاورمیانه

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا/ اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه / حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه / درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه / افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا، اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه، حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه، درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه و افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ 17 March 2021

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا| اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه| حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه| درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه| افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا، اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه، حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه، درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه و افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا

معاون استاندار کربلا ضمن تاکید بر اینکه کربلا با توطئه‌ای خارجی برای تخریب زیرساخت‌هایش مواجه است، از جزییات طرح یک عملیات تروریستی و نافرمانی مدنی در کربلا پرده برداشت.

علی المیالی، معاون استاندار کربلا در گفتگو با سایت العهد گفت: یک آمریکایی پس از نشست‌هایی در ترکیه و امارات، برای ایجاد نافرمانی مدنی در کربلا برنامه‌ریزی کرده بود.

المیالی افزود: صالح یوسف صایل، افسر سابق عراقی همراه با متهم حسین زغیر طرح اجرای ترورها را تنظیم کرده بوده، او که متهم به جاسوسی است با قرار وثیقه آزاد شده بود.

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا| اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه| حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه| درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه| افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن

معاون استاندار کربلا در ادامه ضمن ابراز تعجب از آزادی صایل در بغداد گفت: طرح گروهک الصقور ترور کنسول ایران، استاندار کربلا و معاونش بوده است.

او با اشاره به اینکه حسین زغیر، مامور جمع‌آوری اطلاعات جهت ترور استاندار پیشین کربلا بوده، گفت: از گروهک الصقور گفتگوهایی میان حسین زغیر و یک شخص آمریکایی اصالتا لبنانی ضبط شده است.

از سوی دیگر امال الدین الهر، استاندار پیشین کربلا نیز در این گفتگو با سایت العهد ضمن تاکید بر اینکه امارات در طرح تخریب عراق دست داشت، اظهار کرد: به امارات توصیه می‌کنم تروریست‌ها را از خاکش بیرون کند.

الهر با اشاره به اینکه فایل‌های ضبط شده در تلفن حسین زغیر برخی تماس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را برملا کردند، گفت: طرحی برای تخریب عراق وجود دارد که از اربیل و امارات مدیریت می‌شود.

استاندار پیشین کربلا با تاکید بر اینکه امارات در طرح تخریب عراق دست داشت، گفت: برخی بعثی‌ها و تروریست‌هایی که در حال حاضر ساکن امارات هستند، در برنامه‌ریزی برای ترور من شرکت داشتند.

استاندار پیشین کربلا با اشاره به اینکه امارات پول‌هایی را جهت حمایت از خرابکارها در تظاهرات عراق منتقل کرد، گفت: دولت عراق در برابر توطئه‌های برخی کشورها منطقه ساکت است.

او گفت: تلاش‌هایی شد تا خرابکارها فرصتی برای اعلام شورش در کربلا بیابند.

استاندار پیشین کربلا با اشاره به اینکه ابو علی البصری ۵۰ درصد تحقیقات مربوط به ماجرای ترور او را انجام داده، گفت: تحقیقات درباره تلاش گروهک الصقور برای ترور من پس از برکناری ابو علی البصری متوقف شدند.

الهر در پایان نیز با تاکید بر اینکه سکوت دولت عراق در مقابل طرح ترور او، در را به روی ترورهای بعدی خواهد گشود، گفت: عشایر کربلا حامی روند سیاسی و مرجعیت دینی هستند.

اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در گزارشی جدید ایران، روسیه را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده، اما مدعی شده چین علی‌رغم بررسی چنین اقدامی در جهت آن فعالیت نکرده است.

در بیانیه‌‌ای که دفتر«مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر کرده، تأکید شده، هنگامی که یک دولت خارجی قصد دخالت در انتخابات آمریکا را دارد، حق مردم آمریکاست که از کل حقیقت باخبر شوند.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هم قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر در گزارشی، ادعای مشابهی مطرح و دولت‌های ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم کرده بود.

با این حال، قانونگذاران آمریکایی در آن زمان از آن گزارش‌ به دلیل آنچه کوچک‌نمایی نقش روسیه و بزرگنمایی نقش ایران خوانده شده بود انتقاد و تصریح کردند، دونالد ترامپ گزارش‌های انتخاباتی را به سمت و سوی مطلوب خود هدایت کرده است. ترامپ از ماه‌ها قبل ادعا می‌کرد با توجه به موفق بودن سیاست‌هایش علیه ایران و چین این دو کشور نمی‌خواهند او پیروز انتخابات باشد.

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا| اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه| حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه| درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه| افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارش امروز گفته که انتشار چنین گزارش‌هایی باید کاملاً «غیرحزبی» باشند و به همین دلیل جامعه اطلاعاتی آمریکا خواستار آن شده که این گزارش‌ها پس از برگزاری هر انتخابات منتشر شوند.

در این گزارش آمده است: «ارزیابی جامعه اطلاعاتی که امروز منتشر شده، آنچه همه ما تا الان می‌دانستیم، تأیید می‌کند و آن اینکه روسیه برای حمایت از رئیس‌جمهور سابق و لطمه زدن به رئیس‌جمهور بایدن و همچنین تضعیف اعتماد به روندهای انتخاباتی ما وارد عمل شد.»

جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده روسیه یک عملیات اطلاعاتی موفق را از طریق نائبانش برای نفوذ به حلقه نزدیکان ترامپ هدایت کرده است.

مطابق این ادعا، دستگاه اطلاعاتی روسیه از طریق عوامل نزدیک به ترامپ اقدام به انتشار اطلاعات نادرست درباره نظام سیاسی آمریکا با هدف تضعیف جو بایدن و نامزدی او در انتخابات کرده است.

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین حاوی اتهام‌هایی علیه ایران و چین است: «این گزارش، همچنین به شرح اقدامات ایران و چین در ارتباط با انتخابات آمریکا می‌پردازد؛ هرچند اقدامات این دو کشور از نظام‌مندی کمتری نسبت به روسیه برخوردار بوده و در سطحی کم‌اهمیت‌تر انجام شده است.»

در بخش دیگری از گزارش تصریح شده چین علی‌رغم آنکه قصد داشته اقداماتی را برای اثرگذاری بر انتخابات انجام دهد، در این جهت فعالیتی انجام نداده است.

در بخشی از این گزارش که ظاهراً حاوی یک انتقاد تلویحی به گزارش دستگاه اطلاعاتی دولت ترامپ است، آمده: «ما باید با لحن روشن و صریح به مردم آمریکا بگوییم که کشورهای مختلف، نیت‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی دارند و تهدیدهای یکسانی علیه انتخابات آزاد و منصفانه‌مان به شمار نمی‌روند.»

با وجود این، جامعه اطلاعاتی آمریکا نتیجه‌گیری کرده هیچ یک از سه کشور و هیچ دولت خارجی دیگر برای تغییر دادن آرا یا نتایج انتخابات تلاش نکرده‌اند.

این ادعاها در حالی بیان شده‌اند که مدیر سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا در دوران ترامپ فاش کرده بود که مقام‌های ارشد این وزارتخانه، وی را تحت فشار گذاشتند تا با دستکاری در اطلاعات، ایران و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کند.

«برایان مورفی» روز ۲۰ شهریور تصریح کرد که «چاد اف ولف»، سرپرست موقت وزارت امنیت داخلی آمریکا در بهار سال جاری (ماه می) به وی دستور داده بود که شروع به تهیه گزارش‌هایی درباره «فعالیت‌های مداخله‌جویانه» ایران و چین در آمریکا کند.

مورفی از اجرای این دستورات امتناع و تأکید کرد که عمل به این دستورها، ایالات متحده را در معرض خطری قابل توجه قرار می‌دهد و به دنبال آن در ماه ژوئیه، رتبه وی به مدیریت وزارت امنیت داخلی آمریکا تنزل یافت.

گزارش جدید دستگاه اطلاعاتی آمریکا در بحبوحه ادعاهای دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای پیشبرد مسیر دیپلماسی جهت بازگرداندن آمریکا به برجام منتشر شده است.

مقام‌های دولت جو بایدن در هفته‌های گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند، با وجود این از انجام اقدامات لازم جهت بازگشت به این توافق خودداری کرده‌اند.

حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه

خبرگزاری سانا خبر داد که پدافند هوایی سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان «المنطقة الجنوبیة» مقابله کرد.

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد که پدافند هوایی این کشور با حمله اسرائیلی در ریف دمشق مقابله کرده است.

شبکه خبری العالم نیز گزارش داد که این حمله اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده است.

رویترز نیز گزارش داد که سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی، از هرگونه اظهار نظر درباره گزارش رسانه‌های سوریه درباره حمله موشکی به دمشق خودداری کرد.

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا| اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه| حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه| درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه| افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن

یک منبع نظامی سوریه گفت که شامگاه سه‌شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از طرف جولان اشغالی اقدام به شلیک موشک به سوی اهدافی در ریف دمشق کردند که پدافند هوایی سوریه بخش عمده اای از این موشک‌ها را سرنگون کرده و خسارات‌ ایجاد شده تنها مادی بوده است.

درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه

رئیس جمهور ترکیه گفت که عربستان سعودی از این کشور رسماً درخواست خرید هواپیمای بدون سرنشین کرده است.

رجب طیب اردوغان سه‌شنبه گفت: «ما درخواستی از عربستان سعودی در خصوص پهپادهای مسلح دریافت کردیم.»

ترکیه طی سا‌ل‌های اخیر چند نوع پهپاد مسلح رونمایی کرده است. پهپاد بایرا‌ک‌دار از نمونه‌ هواپیماهای بدون شرنشین ترکیه‌ای است که در درگیری‌های اخیر در لیبی، سوریه و قره باغ کوهستانی استفاده شده است.

این اولین بار است که ترکیه رسماً از درخواست عربستان سعودی برای خریداری پهپاد از این کشور خبر می‌دهد.

روابط دو کشور طی دو سال اخیر به دلیل قضیه قتل «جمال خاشقچی» وارد تنش جدی شد و ریاض تا مرحله تحریم ترکیه پیش رفت.

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا| اتهام انتخاباتی دولت بایدن به ایران و روسیه| حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه| درخواست عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه| افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن

هفته گذشته بود که یک وبگاه خبری-تحلیلی یمن، از وجود تفاهم پنهان و اقبال عربستان سعودی برای خرید پهپادهای ترکیه خبر داد. ارتش یمن پیشتر از انهدام پهپاد‌های ترکیه‌ای عربستان سعودی خبر داده بود.

افشای اسناد ارتباط آمریکا با القاعده در یمن

اداره عقیدتی نیروهای مسلح یمن، روز سه شنبه، اسناد جدیدی از حضور نظامی آمریکا و پایگاه های این کشور در یمن و ارتباط دولت «علی عبدالله صالح» (رئیس جمهور اسبق یمن) با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا منتشر کرد.

همزمان شبکه المسیره نیز اسناد محرمانه‌ای از ارتباط و گفت‌وگوهای میان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور اسبق یمن با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) را منتشر کرد. به گفته المسیره، این اسناد نشان از طمع‌ورزی‌های آمریکا در یمن و سرسپردگی کامل حکومت علی عبدالله صالح دارد.

اداره عقیدتی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه خود به مکالمات تلفنی میان «علی عبدالله صالح» با «جرج تنت» رئیس وقت سازمان سی.آی.ای دست یافته است. همچنین در یکی از این مکالمه‌ها به ارتباط مستقیم سازمان سیا و تروریست‌های القاعده و همکاری مقامات دولت عبدالله صالح در شکل‌گیری این ارتباط اشاره شده است. در این مکالمه، رئیس سازمان سیا اصرار دارد که دولت یمن، یکی از عناصر القاعده (وابسته به آمریکا) را که در انفجار در ناوشکن «یو.اس.اس.کول» دستگیر شده بود، آزاد کند.

«عبدالقادر الشامی» معاون رئیس سازمان اطلاعات یمن در این باره به شبکه المسیره گفت، شخصی که رئیس سازمان سیا خواستار آزادی وی بود، فردی بود به نام «انور العولقی» که تابعیت مشترک یمنی-آمریکایی داشت.

الشامی تأکید کرد که آمریکایی‌ها عناصر خود را در یمن آموزش داده و برای عملیات‌ تروریستی در دیگر کشورها اعزام می‌کنند و زمانی که آن‌ها بازمی‌گردند، یمن را به پناه دادن به تروریست‌ها متهم می‌کنند.

این مقام اطلاعاتی یمنی سپس گفت که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۱، «اکرم العولقی» را که دیگر نیازی به او نداشتند، کشتند.

اما در ادامه گزارش اداره عقیدتی نیروهای مسلح یمن، به سندی که از سوی وزارت خارجه آمریکا در سال ۱۹۹۸ در خصوص یمن منتشر شده اشاره شده است. در این سند شرح کاملی از مشخصات جغرافیایی، پراکندگی جمعیتی و اقتصادی یمن و همچنین حضور نظامی خارجی در این کشور آمده است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش، توصیه کرده است که باید عبادتگاه های مسیحیان و یهودیان در یمن فعالیت خود را از سر گیرند و نیروهای آمریکایی در این کشور در حمایت از یهودیان در صنعاء و صعده، فعالیت داشته باشند.

همچنین در این گزارش، برخی از اماکن فسق و فساد در شهر «عدن» مشخص شده و آمده است که این اماکن با حمایت غیر علنی نزدیکان مسئولان وقت یمنی فعالیت می‌کنند و می‌توانند در خدمت سربازان آمریکایی باشند. همچنین مراکز ساخت مشروبات الکلی در صنعا و عدن نیز مشخص شده است.

در ادامه گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین در خصوص ساخت یک پایگاه دریایی آمریکا در منطقه «البریقه» در استان «عدن» سخن گفته شده و در ادامه آمده است که در این پایگاه باید هواپیماهای شناسایی، جنگنده‌ها، بمب‌افکن‌ها، ناو هواپیمابر و کشتی‌های جنگی مستقر شوند. همچنین ژنرال «آنتونی زینی» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در غرب آسیا، توافقی با دولت وقت یمن در ماه می ۱۹۹۸ در خصوص خدمات یک پایگاه دریایی یمن به نیروهای آمریکایی در ساحل «البریقه» امضا کرده است.

روزنامه الثوره یمن نیز روز یکشنبه در گزارشی به حضور اطلاعاتی و نظامی آمریکا پرداخت و نوشت، از سال ۲۰۰۰، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن، تقویت روابط با آمریکا و باز کردن درهای کشورش به روی آمریکایی‌ها را آغاز کرد. حادثه ناوشکن کول، که در اکتبر ۲۰۰۰ در ساحل عدن رخ داد، راه را برای قیمومیت و کنترل نظامی، سیاسی و امنیتی آمریکا بر یمن باز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۵
امارات با یک موشک یمنی همه هست و نیستش نابود شدنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
از نظر دوستان شما، کل دنیا ده ها ساله که در حال نابود شدنه و فقط ما خیلی خوبیم. یه کم صرفه جویی فقط باید بکنیم، اما همه چیز عالیه، عالی!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
غرب از امارات و عربستان سعودی حمایت می کند. تمام قد.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
برو بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
نا شناس:932 ما بهترین هستیم، کیا جنگ جهانی اول و دوم را شروع کردند؟ کیا بیشرتین کودتا ها و استعمار را در پرونده دارند، کیا بیشترین تولید و فروش سلاح را دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
یه گوشی موبایل هم با یه لگد خورد و خمیر میشه برادرم اگه میتونی بساز
اگر ایران نبود شاهد کشورگشایی های اعراب مرتجع خلیج فارس و حمله آنها به اقوام خودشان و جهان بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اره واقعا همه دنیا از گرسنگی می مردن.
برو فعلا تو صف گوشت و تخم مرغ.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
سلبریتی ها هستند منتظر اتفاقات و رخدادهای ناخوشایند تا خوشحالی کنند و پیام بفرستند.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
شرم هم خوبه
این ازدرک وفهم خوب عربستان صعودی است که وقتی میخواهد سلاحی بخرداگرکشورهمکیش خودش داشته باشد
آنراانتخاب میکندکه هم به سلاح موردنظرش برسدوهم اقتصاد
کشوردوست وهمکیشش را رونق بخشدونه اینکه قاچاقچیان
ودلالان اسلحه راثروت کند
حوثی یمن پهپاد میسازند ولی عربستان با این همه پول و دانشگاه و متخصص قدرت ساخت نداره،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
درعوضش بهترین کالاهای مرغوب را از غرب وارد می کند.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اونا هم مثل ما نابعه هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ساده نباشید. دارند سطح تکنولوژی ساخت را با خرید تسلیحات بررسی می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
به فضا رفتند دوست من
چه خبر از بایدن؟
بایدن اومد ملت گذاشتید سرکار
تحریممون هم که داره میکنه!
خوش خیال ها
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
بایدن با تقلب و با استفاده از رای گیری پستی رییس جمهور شد.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
ما خود را قبل از دیگران تحریم می کنیم
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اگر هم ایران دخالتی کرده به نفع بایدن بوده نه ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
آمریکاییها میدانند که اگر ایران به بمب هسته ای برسد دیگر کار تمام است و ایران هم کشوری نیست که بتوانند مثل کره شمالی محدودش کنند... پس هم مانع تراشی میکنند و هم ساده لوح ها را امیدوار نگه میدارند تا بلکه چند ده ای ایران را از پیشرفت بازدارند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
کارشناسان اطلاعات آمریکا اعلام کردند، چین هیچ اقدامی برای تاثیر گذاری بر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ انجام نداده است.
هرچی میشه میچسبونین به ایران و مردم ایران.انگار مردم دارند کشور را اداره می کنند که هر اتقاقی میفته سریع ایران .
ترکیه با تعامل وتعقل کلیه بازارهای اقتصادی منطقه از دست ما گرفت
نام پهباد تركيه بيرقدار هستش يعنى پرچمدار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل