شورای عالی بورس افزایش دامنه نوسان را تصویب کرد/ سه سیاست در تغییر دامنه نوسان

امروز موضوع دامنه نوسان در شورای عالی بورس مطرح شد و این شورا تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 16 March 2021

به گزارش بورس تابناک، روز گذشته بود که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد طی مصاحبه ای گفت: قرار است در جلسه فردای (امروز) شورای عالی بورس تصمیم‌گیری شود. براساس مصوبه قرار شد یک ماه پس از اجرای دامنه فعلی، ارزیابی و بررسی صورت بگیرد و در مورد آن تصمیم گیری شود.

وزیر اقتصاد عنوان کرد:‌ حرفه‌ای‌ها دنبال این هستند که از دامنه نامتقارن عبور کنیم. توده سهامداران البته موافق نیستند. باید بحث شود که کدام دامنه را انتخاب کنیم. دژپسند اظهار داشت: عده‌ای که می‌گویند از دامنه نامتقارن عبور کنیم یک دیدگاه شاذ دیگری هم دارند که دامنه نوسان به مثبت و منفی ۱۰ درصد برسد.

 وی تصریح کرد: تصمیم گیری در مورد دامنه سه حالت دارد؛ یا دامنه نوسان نامتقارن یک ماه دیگر تمدید می‌شود، یا به حالت قبل برمی‌گردد و یا حالت جدید مثبت و منفی بالاتر در نظر گرفته خواهد شد.

حالا خبرها از جلسه شورای عالی بورس حکایت از آن دارد که افزایش دامنه نوسان در شورای عالی بورس تصویب شده است و تعیین عدد آن بر عهده سازمان بورس گذاشته شده است. 

سه سیاست در تغییر دامنه نوسان

دکتر محمد علی دهقان دهنوی به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: شورای عالی بورس، در راستای تغییر دامنه نوسان، سه سیاست کلی را تبیین و تصویب کرد.

شورای عالی بورس افزایش دامنه نوسان را تصویب کرد/ سه سیاست در تغییر دامنه نوسان
 

سخنگوی شورای عالی بورس افزود: بر این اساس، اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت ؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می شود و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان، فرهنگ سازی و ترویج روش های سهامداری غیرمستقیم نیز انجام شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد:  با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد؛ همچنین  جمع بندی ها در روزهای بعدی انجام و نظرات صاحبنظران و کارشناسان نهادهای مالی اخذ می شود تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع  طیف وسیع سهامداران باشد.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه با اشاره به دیگر  دستورات جلسه امروز این شورا اشاره و تصریح کرد: دو موضوع دیگر در دستور کار نشست امروز بود؛ یکی بودجه ۱۴۰۰ سازمان بورس که خوشبختانه به تصویب رسید و دستور سوم به اوراق مالی جدید اختصاص داشت که طراحی آن در سازمان بورس و بورس انرژی انجام شده و به تایید شورای فقهی هم رسیده بود.

دکتر دهقان دهنوی افزود: خوشبختانه شورای عالی بورس هم این موضوع را تصویب کرد و به این ترتیب اوراق صرفه جویی انرژی برای کارخانه ها و شرکت های مختلفی که بتوانند  در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، طراحی و اجرا خواهد شد .

سخنگوی شورای عالی بورس اظهار داشت:  این صرفه جویی در قالب اوراقی خواهد بود که در بازار مورد داد و ستد قرار می گیرد و قابلیت  نقدشوندگی خواهد داشت .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر