بازدید 13756

رونمایی از واکسن ایرانی «فخرا» با حضور دو وزیر/ فرزند شهید فخری‌زاده نخستین تزریق‌کننده/ نمکی: در بهار ۱۴۰۰ یکی از بهترین و مهمترین واکسن سازان دنیا می‌شویم

با حضور وزرای دفاع و بهداشت و برخی از اعضای خانواده شهید فخری زاده در مجموعه سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی)، واکسن فخرا که با فناوری ویروس غیر فعال گشته ساخته شده و مراحل چهارگانه مطالعه حیوانی و پیش بالینی خود را با موفقیت پیموده و مجوز تست انسانی را دریافت کرده است، رونمایی و وارد فاز کارآزمایی شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 16 March 2021
تابناک اجتماعیصبح امروز ضمن رونمایی از واکسن ایرانی «فخرا» فاز نخست کارآزمایی بالینی این واکسن که در دهم اسفند مجوز اخلاق دریافت کرده، آغاز شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ در این مراسم که با حضور وزرای دفاع و بهداشت و برخی از اعضای خانواده شهید فخری زاده در مجموعه سپند (سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی) برگزار شد، واکسن فخرا که با فناوری ویروس غیر فعال گشته، ساخته شده و مراحل چهار گانه مطالعه حیوانی و پیش بالینی خود را با موفقیت پیموده و مجوز تست انسانی را دریافت کرده است، رونمایی شد.
 
این واکسن که با نام «MIVAC» وارد فازهای تحقیقاتی شده و چند روز پیش با نام مجموعه سازنده (به اشتباه: واکسن سپند) معرفی گردیده بود، پس از رونمایی وارد فاز نخست تست انسانی شد و فرزند شهید فخری زاده نخستین فردی بود که مورد تزریق فخرا قرار گرفت.
 
رونمایی از واکسن ایرانی «فخرا» با حضور دو وزیر/ فرزند شهید فخری‌زاده نخستین تزریق‌کننده
 
این شروع مسیری است که می‌تواند اواخر تابستان این واکسن را در دست تولید و توزیع قرار دهد. این را کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو به ایسنا گفته و تاکید کرده: بعد از پایان مراحل سه گانه فاز یک کارآزمایی بالینی این واکسن و تایید نتایج، به نظر می رسد تا اواخر تابستان در مسیر تولید انبوه و توزیع و مصرف عمومی قرار گیرد.
 

بهار ۱۴۰۰ یکی از بهترین و مهمترین واکسن سازان دنیا می‌شویم

 
وزیر بهداشت در مراسم آغاز فاز کارآزمایی بالینی این واکسن گفت: جمهوری اسلامی ایران، در بهار سال ۱۴۰۰ یکی از بهترین و مهمترین واکسن سازان دنیا می‌شود، واکسن مشترک با کوبا اولین واکسنی است که به تولید انبوه می‌رسد، بعد از آن واکسن برکت، بعد رازی و بعد واکسن فخراست که مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: امروز به دلیل رعایت گروه‌های آسیب پذیر با خواهش و تمنا و التماس از جا‌های مطمئن دنیا واکسن وارد می‌کنیم؛ هرچند زخم زبان هم تحمل می‌کنیم. کم اذیت نشدیم، اما از کسانی که نفهمیدند و به علت آلودگی به سیاست زدگی برخی حرف‌ها را شنیدیم و تحمل کردیم. این افراد فکر می‌کردند کانتیتر‌های یخچال دار واکسن پشت مرز صف کشیده اند و واکسن می‌فروشند و ما نمی‌خریم.

نمکی در ادامه گفت: یکی از برند‌هایی واکسن کرونا که می‌گفتند چرا آن را نمی‌آورید و در سهمیه کوواکس ما هم هست، اکنون هفت کشور اروپایی تزریق آن را متوقف کردند. اما در ایران واکسن کرونا را از معتبرترین واکسن سازان دنیا وارد کردیم؛ هرچند ما را به باد مسخره گرفتند، امروز متوجه شده اند که کار ما از روز اول درست بود و معلوم شد با دست‌های بسته، اما با چشمان باز حرکت کردیم و کار درست را انجام دادیم.
 
رونمایی از واکسن ایرانی «فخرا» با حضور دو وزیر/ فرزند شهید فخری‌زاده نخستین تزریق‌کننده

وزیر بهداشت گفت: امروز معتبرین واکسن‌های جهان را می‌آوریم، برای واکسن زدن از مطمئن‌ترین منابع عجله داریم، اما برای واکسیناسیون نمایشی عجله نداریم. مشکل منابع نداریم و وزارت خارجه نیز همکاری می‌کند.

نمکی ادامه داد: به زودی تا آخر اسفند تعداد قابل توجهی از گروه‌های آسیب پذیر در کادر درمان و بقیه را واکسینه می‌کنیم. امید ما به واردات نیست. امید ما به تولید داخل است. واکسن مشترک با کوبا در انستیتو پاستور اولین واکسنی است که در ایران انبوه تزریق می‌شود. واکسن برکت دومی است و واکسن رازی سومی و همدوش با آن واکسن فخرا یا سپند پیش می‌رود.

وی گفت: امروز روز سرافرازی و تکیه بر دانش بومی است. هم به عنوان همکار ایمونولوژیست و هم وزیر بهداشت شهادت می‌دهم که روش تولید واکسن در ایران، منطبق بر علمی‌ترین روش‌های دنیاست و اگر راه را کوتاه کردیم، اما درست رفتیم و دنیا هم تصدیق خواهد کرد. آزمایش‌های مدل‌های حیوانی واکسن فخرا نشان داد فوق العاده اثربخش بوده و آزمایش در مدل‌های انسانی نیز امروز آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: ما مسئولان جمهوری اسلامی اضطراب را به خانواده‌های خود منتقل می‌کنیم، وقتی زمزمه‌های انتقاد از واکسن اسپوتنیک مطرح شد، فرزند خودم را اول صف گذاشتم. امروز هم که شروع کارآزمایی واکسن شهید فخری زاده است. آزمایش این واکسن را روی یکی از عزیزترین فرزندان این کشور (فرزند شهید فخری زاده) شروع می‌کنیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
نمیر، بهار میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اینا جوگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تازه فاز اولیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
شخصا هیچ امیدی به وزیر فعلی بهداشت ندارم
و او بیشتر برای خوش آمد بالانشین هایش
کار میکند
تا تندرستی و حفظ جان مردم و رضای خدا
همه کشورها در تلاش برای تولید واکسن هستند منتهی الان فایزر و مدورنا و جانسون ان جانسون که هست لااقل افراد میانسال جامعه و در معرض خطر را با انها واکسن بزنید تا واکسن خودتان هم برسد.
یعنی تا شهریور از واکسن خبری نیست؟؟؟؟
لاف زدن!تا به کی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
از ابتدا با دادن شعار اشتباه خودکفایی
انرژی و سرمایه و وقت کشور را در راه خطا به هدر دادیم
و الان هم دارند با جان مردم بازی میکنند
و قطعا خودشان واکسن استاندارد را زده اند
دلیلش هم روشن است : چرا یک آمار دقیق از واکسنهای وارداتی و مصرف کنندگان نمی دهند ؟
نه به اینک کاری رو که همه خیلی زود شروع کردن اینا دیر جنبیدن نه به اینکه فرت وفرت واکسن تولید می کنند.
نمکی به جای شکر نمک بخور!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حیف نیست نمک کیلویی 2 هزارتومن؟؟
این هم میره کنار پروژه های بی نتیجه و پر هزینه...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
و در آمد از جیب مردم بدون اثر مثبت
استادنمکی حیف که مردادماه وزارتت تموم میشه وملت مظلوم ایران ازخدمات تو راحت میشوند وزارت بهداشت هم دوباره احیا میشه .منظورهمون وزارتخونه ای هست که تو کردیش تجارتخونه.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
به همین خیال باش
متاسفانه با وجود قابلیت بسیار بالای واکسن سازی ایران ولی سیاستگذاران این بخش فریب خوردند و منتظر تائیدیه مراجع بین المللی شدند که این باعث شد ایران 6 ماه به عقب افتاد و هزاران هم وطن جان خود را از دست دادند و فعلا وارده کننده واکسن هستیم. ساخت واکسن ایرانی می توانست 6 ماه قبل باشد ولی خودمان خودباوری نداشتیم. انشاالله در موارد مشابه در ساخت واکسن یا غیر واکسن منتظر تائیدیه خارجی ها نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
این واکسن با شیوه قدیمی تهیه می شود و یا نه!
شیوه قدیمی ،مقاومت بدن را مجبور می کند که تولیدات مضری هم بوجود بیاورد که به ارگانها لطمه میزند البته فعلا در مورد کرونا است .
به همین دلیل شیوه های مدرن و جدیدی را که خود هم میتواند مشکلات ناشناخته در بر داشته باشد مانند آسترازنگا و یا اسپوتنیک .
در نتیجه َ شعار دادن تو خالی موجب پشیمانی خواهد شد.
بهترین واکسن که آزمایشش را داده است حق مردم ایران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
. اول واکسن را می سازند بعد تایید می گیرند شما می خواستی برای واکسن نساخته تایید بگیری؟
آقای نمکی در هفتم اسفند گفتند که تا پانزدهم اسفند صد و هفتاد هزار نفر از کادر درمان واکسینه خواهند شد. (انجام نشد.)

آقای رئیسی معاون ایشان و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا همین شنبه گذشته اعلام کردند که در همین یک هفته آخر سال یک میلیون نفر واکسینه خواهند شد. (خبری نشد.)

آقای رئیسی دیروز دوباره صحبت کردند و این بار به جای یک میلیون نفر وعده واکسینه کردن سیصد هزار نفر دادند و به جای آخر سال موعد را پانزدهم فروردین تعیین کردند.

الان هم آقای نمکی صحبت از «آخر اسفند» و «تعداد قابل توجهی از گروه‌های آسیب پذیر در کادر درمان و بقیه» می کنند.
واکسن سازیتون تموم شد بیزحمت یه مقداری مرغ و روغن هم بسازید ملت مجبور نباشن از صبح برن صف کیلومتری برای مرغ ببندن آخرش هم گیرشون نیاد
جان مادرتون بسه رو نمايي تا حالا 4 تا واكسن كشف كرديد ملت نسلش منقرض شد دنيا فهميد كه شما در زمينه واكسن هم ابر قدرتين يك واكسن عرضه كنيد بسه شو تبليغاتي
رونمایی ازچیزی که وجودش احساس نمیشه؟ به چندنفرتاحالا ازاین همه اسامی مختلف واکسن که رونمایی کردید تزریق شده!؟تعداد‌واکسیناسون رارونمایی کنید!!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مگر همه چیزهایی که رونمایی میکنیم باید بسازیم ما میگیم رونمایی میکنیم که روحیه دشمن خراب بشه
لطفت درصورت امکان امار تزریق واکسن کشورهای دیگر را منتشر کنید
باز از کجا واکسن وارد کردید دارید رو مردم بی نوا تست می کنید؟‌
زیمبابوه؟ ونزئولا؟ روسیه؟ قزاقستان؟ نیجریه؟ اکوادور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
جیبوتی و بورکینا فاسد
جزایر سلیمان
شما تولید و توزیع مرغ رو مدیریت کنین بقیش پیشکش
شو های سریالی
نتیجه هیچ
بازی با جان مردم
خخخخخخخح حتی سوپری محله ما هم اعلام کرد داره واکسن کرونا تولید میکنه هروزارتخانه درایران وهرنیروهای نظامی همه همه دارن واکسن تولید میکنند ولی هنوز کادر درمان واکسینه نشد ....
در زمان احمدی نژاد هرشب یک دارو رونمایی میکردند یک دانه را ما در داروخانه ندیدیم ابتدای سال دستگاه کرونا یاب مستعان را رونمایی کردند الان هم هر روز یک واکسن مردم را چی فرض کردید خودتان را چی فرض کردید دنیا را چی فرض کردید از کجا امدیدید .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
از کره مریخ
این پاک دستان که همه هم پست و مقام دارند هر روز یک ادعای الکی می کنند مشکل شما پاک دستی است اگر پاک دست نبودید نه دروغ می گفتید نه کشور مشکلی داشت.
با بيل يا كلنگ؟
ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻢ ﺣﺘﻲ ﻭﻗﺘﻲ اﻋﻼﻡ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻛﺮﻭﻧﺎ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺁﻗﺎﻳﺎﻥ اﺯ ﻛﻤﺒﻮﺩ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺑﺮاﻱ اﺗﻤﺎﻡ ﻭاﻛﺴﻦ ﻛﺮﻭﻧﺎ ﻣﻌﺘﺮﺽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺁﻗﺎﻳﺎﻥ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻘﺘﺪﺭ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻬﺎﺕ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﻫﻴﭻ
طبق آمار سازمان جهانی بهداشت (به نقل از سایت بلومبرگ) تا امروز بیش از سیصد و هشتاد میلیون دوز واکسن در دنیا تزریق شده. طبق همین آمار در ایران فقط ده هزار دوز واکسن تزریق شده.
ایشان تزریق کننده هستند یا تزریق شونده احتمالا تزریق برایشان انجام شده است
خدا رو شکر تو همه چیز خودکفا شدیم فقط نمی‌دونم چرا هم چی داری تصاعدی گرون میشه،
اینقدر با سرمایه مردم که خوری کردید که مردم به نون شبشون هم محتاجن
درست عین خودرو سازی، هواپیما سازی، لوازم خانگی و...
تو سانسورت رو کن بابا سانسور چی
گندشو در آوردی
از کرونایاب مستعان چه خبر؟
امروز آژانس دارويي اروپا تاييد كرد كه مزاياي واكسن آسترازنيكا بر معايب آن مي چربد و دليلي براي لغو تلقيح آن وجود ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار