آیا روند صعودی آغاز شاخص کل شده است؟

شاخص کل پس از آن که در مرداد ماه ۱۳۹۹ به ارتفاع دو میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید روند نزولی خود را آغاز کرد. چند روزی است که شاخص کل سبزپوش است. آیا روند صعودی آغاز شده است؟
کد خبر: ۱۰۴۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 15 March 2021

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل در حدود ۷ ماه است که در فاز اصلاحی قرار دارد. در این مدت یک اصلاح سه شاخه‌ای بصورت زیگزاگ منظم (abc) را کامل کرده است به طوری که موج شماری درونی این اصلاح در شاخص ۱.۱۲ میلیون واحد به کف حمایتی رسیده و در مرحله  اول با واکنش مثبت سهام بزرگ همراه شده است.

اکنون بعد از مدت‌ها نمودار قیمت موفق به شکست خط روند نزولی شاخص و خروح از کانال اصلاحی شده است و در کنار این اتفاق خبر خوب این است که قیمت بالاتر از منحنی میانگین ۴۰ روزه که در گذشته همیشه نمودار قیمت به آن واکنش نشان داده، شده است.

تحلیل شاخص کل بورس، آیا روند صعودی آغاز شده است؟
 

تائید خروج شاخص از فاز نزولی در کوتاه مدت را ابتدا RSI با شکست خط روند نزولی صادر کرده است. در ادامه مسیر صعودی، شاخص با موانع متعددی همراه است و باید دید که در چند روز آتی نحوه مواجه  آن با مهمترین این مقاومت‌ها در ۱.۲۷ میلیون واحد چگونه خواهد بود.

اگر شاخص موفق به عبور از آن شود باید گفت که کار بسیار بزرگی کرده است از این رو اهداف بعدی شاخص ابتدا در ۱.۳۶ میلیون واحد و سپس در ۱.۵ میلیون واحد بر روی فیبوی به ترتیب ۰.۲۳ و ۰.۳۸ اصلاح اخیر قرار دارد.

در پایان باید گفت که شاخص هنوز مسیر طولانی برای خروج کامل از اصلاح را پیش روی خود دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا این ابتدای یک موج صعودی است یا تنها بخشی از یک موج میانی درون یک اصلاح بزرگ‌تر و پیچیده‌تر است.

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی