بازدید 8734
انتقاد تند صالحی امیری از تصمیم عجیب؛

میزبانی بحرین، حاصل تبانی AFC و فیفاست

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان میزبانی بحرین در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را حاصل تبانی AFC و فیفا دانست.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 12 March 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ سیدرضا صالحی امیری درباره رأی AFC مبنی بر عدم میزبانی ایران در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: واقعیت امر این است که مردم ما باید مطلع باشند. وقتی یک سال فدراسیون بلاتکلیف بود و به دلیل خللی که ایجاد شد رقبا از این فرصت کذایی سوءاستفاده کردند و پنهانی به صورت تبانی تصمیماتی کاملاً سیاسی گرفتند که مغایر با روح ورزش، منشور المپیک و جوانمردی بود.

وی ادامه داد: ما با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا صحبت کردیم و پیگیری لازم را به عمل آوردیم. آنها دلایلی آوردند که به نظر من قانع‌کننده نبود. مسئولان شورای المپیک آسیا بحث اسپانسر و ... را مطرح کردند که به نظر من بهانه بود. دو نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنیم. سکوت فیفا بسیار معنادار است. چطور وقتی که صحبت از وزارت ورزش و کمیته المپیک مطرح می‌شود فیفا دخالت می‌کند، ولی در این رأی که تضییع حق فوتبال ایران است، سکوت کرده است؟ این تصمیم مغایر همه اصول و چارچوبی است که ما در ورزش فوتبال داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: وزارت امروز خارجه تلاش کرده است. ما و فیفا ارتباط‌مان در حد مکاتبه است و رسماً با شورای المپیک صحبت کرده‌ایم. معتقدم مجموعه اتفاقات را در یک پازل بزرگ‌تر باید ببینیم، آنهم رفتارهای سیاسی است که علیه ملت ایران است. این رفتار غیراخلاقی را هم در چارچوب همان پازل باید ببینیم، اما این بحث دلیل نمی‌شود که موضوع را پیگیری نکنیم. در همین مدت کوتاه هم رئیس فدراسیون فوتبال با بنده، وزیر امور خارجه و وزیر ورزش صحبت کرده است و ما هم مطالب را منعکس کرده‌ایم.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: میزبانی بحرین حاصل تبانی بین AFC و فیفاست. باید بگویم که حمایت ما هم در گذشته از شیخ سلمان کار اشتباهی بود و نتیجه آن را الان می‌بینیم. هنوز روزنه‌هایی وجود دارد که این اتفاق کاملاً غیرعادلانه را دنبال کنیم. ما بنا داریم که مکاتبه‌ای را با توماس باخ داشته باشیم و به این رفتار ناعادلانه اعتراض کنیم. حتماً در هفته آینده جلسه‌ مشترکی را با عزیزی خادم، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه خواهیم داشت و ابعاد این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
خیر ا . این حاصل مدیریت غلط کشور است . تعدادی که بزرگ نیستند و بزرگی می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
این مملکت همه جاش پوکیده،چه توقعی دارید.
دولت مردان و دست اندرکاران امور مملکت فعلا به جناح بازی ها، حذف این و آن و هدر دادن انرژی مملکت مشغول باشند به مانند سالهای متمادی قبل از امروز، باشد که صبح دولتت بدمد در زمانی نامعلوم و سراب و خوابی پر از خُرناسه
آقا جان جون هركي دوس دارين از توهم جوانمردي و ... بيايين بيرون
همه اش مربوط به بی عرضگی مسئولان ما میشه. چرا همه کم کاری ها و شکست ها رو ربطش می دین به مسائل سیاسی و تحریم
اگه این بحث تحریم ها نبود چه بهانی ای داشتید؟؟
از توهم توطئه خسته شدیم .کلاهتون رو قاضی کنید اگه جای اونها بودید ایران میومدید .
آقای خاتمی این یعنی زور یعنی استکبار یعنی فاجعه شما لطفا همون جوری که‌ اف ای تی اف را استعماری میدانی و قد علم کرده اید در برابر آن مقابل فیفا هم به ایست و مفتضحشان کن ببینم چی کار‌میکنی اگر موفق شدید من تا آخر عمر مرید شما‌خواهم شد
کاری کردید که دیگر ایرانی جماعت رو به حساب نمی آورند ........
میزبانی بحرین خاصل تبانی afc با اعراب است . به جمله قبل بی عرضگی مسيولان ایران را هم اضافه کنید
حالا به جای این آب ریخته با$د این زورگویی را بخوادشون برگرداند ایران از شرکت در این تورنمنت ها خوداری کند
چرا هیچوقت خودمان مقصر نیستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار