بازدید 40992
دیپلماسی ایران برای گرفتن میزبانی از کنفدراسیون فوتبال آسیا شدت گرفت

اقدام حیاتی فوتبال ایران برای فرار از میزبانی ناحق بحرین؛ نامه مهم ظریف به اینفانتینو

در حالی که فوتبال ایران، توان استفاده از امتیاز کرسی اصلی اش در کنفدراسیون آسیا را به دلیل حضور مهدی تاج ندارد، عزیزی خادم سراغ چهره‌های سیاسی کشور رفته تا لابی سعودی‌ها و بحرینی‌ها را بی‌اثر کند و تیم ملی را از یک خطر بزرگ برهاند. ظریف نیز نامه‌ای به فیفا زده تا حق ایران پایمال نشود.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 10 March 2021

با قوت گرفتن شایعات پیرامون میزبانی بحرین در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه ایران، تلاش مسئولان ارشد فدراسیون برای جلوگیری از این اتفاق خطرناک آغاز شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در حالی که تیم ملی فوتبال ایران، هنوز چهار مسابقه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا را پیش روی دارد و این تعداد بازی، بیش از سایر تیم‌های حاضر در گروه است و همچنین سه مسابقه از چهار مصاف حساس باقی مانده در سهمیه میزبانی ایران قرار دارد، این خواسته طبیعی و معقول فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیاست که بدون توجه به کارشکنی عرب ها، میزبانی دور برگشت گروه را به ایران واگذار کنند.

اما بحرینی‌ها که با شکست ایران در بازی مستقیم در منامه، شانس بالایی برای صعود پیدا کرده اند حالا با استفاده از شیخ سلمان، رئیس بحرینی فوتبال آسیا، بازی‌های رسانه‌ای را برای گرفتن حق ایران استارت زده اند.

کیفیت میزبانی بحرین در مصاف رودررو با تیم ملی ما نشان داده که آن‌ها از هیچ اهرم و اقدامی برای شکست ایران و نیز از هر کار خلاف قانون و اخلاق نیز فروگذار نخواهند کرد. همین رویه بحرینی‌ها که به شدت تحت نفوذ عربستان هست، ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از وقوع اتفاق تلخ برای تیم ملی را گوشزد می‌کند.

مربیان و بازیکنان ما هم خوب می‌دانند که انجام چهار مسابقه در خاک بحرین، با تمام لابی‌ها و شیوه‌های چرک حریف، شاید موجب بریدن سر تیم ملی در رقابت رودررو و حواشی عجیبی شود که تا سال‌ها از خاطر فوتبال ایران پاک نشود.

به نظر می‌رسد، عزیزی خادم به خوبی به اهمیت و ضرورت صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پی برده و به همین دلیل، گرفتن میزبانی دور برگشت مرحله مقدماتی را اولویت همه اقداماتش قرار داده است.

رییس جدید فدراسیون که با تشکیل یک کارگروه، واگذاری تبلیغات محیطی و درآمدزایی باشگاه‌ها به خودشان را کلید زده است، حالا بر وظیفه اصلی فدراسیون متمرکز شده و می‌داند اگر تیم ملی به هر دلیل به جام جهانی نرسد، لطمه‌ای جبران ناپذیر به کارنامه این دوره فدراسیون و اقتصاد ایران وارد خواهد شد.


صندلی ایران در هیات اجرایی‌ ای اف سی، بی‌مصرف است؟

فوتبال ایران این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به لابی و تاثیر در تصمیم سازی کنفدراسیون فوتبال آسیا محتاج است؛ اما بزرگترین کرسی فوتبال ما در قاره در اختیار مهدی تاج است؛ مهره‌ای خنثی و کم اثر که به نظر نمی‌رسد، بتواند تاثیری در جبهه بندی و آرای‌ای اف سی بگذارد و در جلسات چالشی حق فوتبال ما را استیفا کند. البته نه اینکه مهدی تاج نتواند این کار را انجام دهد، بلکه مشکل آنجاست که مهره‌های فوتبال ما در آسیا بعد از محمد دادکان، بیشتر به فکر حفظ جایگاه خود بوده اند و برای همین، فدراسیون ایران در این روز‌های سخت به جای بهره گیری از توان داخلی، دست نیاز به سوی مراجع سیاسی کشور دراز کرده است؛ هرچند تقریبا در همه کشورها، چنین ورودی از سوی چهره‌های شاخص سیاست برای کمک به اهداف ملی مرسوم است.

نامه ظریف به اینفانتینو و مذاکره صالحی امیری با شیخ احمد

دقیقا به دلایل بالا، شهاب الدین عزیزی خادم ـ که تازه سکان هدایت فوتبال ورشکسته کشور را به دست گرفته ـ سراغ دکتر ظریف رفته است تا از او استمداد بطلبد.

طبق خبر اختصاصی خبرنگار تابناک بعد از این ملاقات، وزیر امور خارجه کشورمان، نامه‌ای رسمی و محکم خطاب به اینفانتینو ارسال کرده و خواهان توجه فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری بازی‌های مقدماتی به ادله و شواهد واضح ایران برای میزبانی شده است.

اقدام مهم فوتبال ایران برای فرار از میزبانی ناحق بحرین؛ نامه مهم ظریف به اینفانتینو

قطعا فیفا با دیدن پشتیبانی دولت و وزارت خارجه از تیم ملی فوتبال و جدیت ایران برای جلوگیری از میزبانی بحرینی ها، موضوع را زیر نظر خواهد گرفت.

فدراسیون جهانی، حالا خواهد دانست که فدراسیون ایران بعد از برگزاری انتخابات اخیر که ماه‌ها درگیرش بوده، حالا در تلاش است میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی در گروهی که در آن حضور دارد را به دست بیاورد.

استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای گرفتن این امتیاز سرنوشت ساز است و اگر فدراسیون بتواند این امتیاز بزرگ را کسب کند، خیال تیم ملی بابت مسائل پشت پرده و کارشکنی در راه صعود به جام جهانی قطر تا حد زیادی رفع خواهد شد و می‌توانیم مطمئن باشیم که نتایج بازی‌های آتی، فنی رقم خواهد خورد.

به موازات ظریف و نامه اش به رییس فیفا، صالحی امیری وارد مذاکره با رییس کویتی شورای المپیک آسیا شده است تا فشار‌ها مضاعف شود؛ هرچند افسوس داشتن یک نماینده قدرتمند در‌ ای اف سی برای فوتبال ایران برجای خواهد ماند.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
از مسئولین فوتبالی و قوه قضائیه می خواهیم آقای تاج را در یک میدان بیاورند تا مردم برای خسته نباشی به دیدن تاج بروند بعدا تاج و دارو دسته ایشان خواهند فهمید هیچ جایگاهی در بین مردم ایران و خصوصا اهالی فوتبال و فوتبال دوستان ندارند
در دوره تاج فقط رانت بوده و حیف و میل از بیت المال
فدراسیون جهانی هم با اتهام دخالت دولت در فدراسیون کاری نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
فدراسیون جهانی حق دارد
با کدوم استادیوم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مشهد اصصففهان تبریز اهواز تهران و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
مرغ و روغن ازکجا بیاریم؟ 18:10
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
استادیوم صد هزار پسری ازادی
قطعا فیفا با دیدن پشتیبانی دولت و وزارت خارجه از تیم ملی فوتبال و جدیت ایران برای جلوگیری از میزبانی بحرینی ها، موضوع را زیر نظر خواهد گرفت.
فراموش نکنیم ورزش سیاسی نیست و مقامات نمی توانند ورود کنند واین اولین اشتباه اتراتژیک رئیس جدید فوتبال است ودلیل این ادعا هم اصلاح اساسنامه فدراسیون وحذف حضور مقامات دولتی از اساسنامه هست و اینکه موضوع گیری دولتی باعث بدترشدن اوضاع خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
نظر شما از منظر حقوقی درست . اما متاسفانه در تمام دنیا سیاست و حتی باند بازی در امور ورزش مداخله می کند.
ببین سراغ کی رفته؟!!!!
مصاحبه اش با شبکه طلوع چهره و سیمای خفیه اش را هویدا کرد
ایشون اگه بیل زن بود باغچه وزارتش را بیل میزد و یه نمد از برجام واسه مملکت می دوخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
از نمد برجام یک کلاه برای مملکت می مالید فارسی را پاس بداریم
آقای ظریف نه خیلی توی کار خودش و وزارتخانه اش گل کاشته حالا واسه فوتبال ناجی شده.یکی نیست بگه ایشون 8 سال پست وزارت خارجه را اشغال کرده چه دستاوردی برای دیپلماسی کشور داشته؟ 8 سال یه عمره
کدام بحران و یا مساله اسای را با دیپلماسی حل کرد؟
چقدر با دیپلماسی جایگاه ایران را ارتقا داد که نداد و اونرا هم تنزل داد.
همه پز و فیس افاده اش شد برجام که عالم و ادم برجام را دیدند که چه شد
اگه میخواین بگین که این کاره ای نیست باید بگم که اگه نخودب پس برای چی یه وزارتخونه را معطل خودش کرده.اگه دوست نداره جم کنه بره
نامه ظريف هم كارساز نخواهد بود بانفوذي كه عرب ها دارند صددرصد ميزباني بحرين را خواهند گرفت واز دست ايران

نيز هيچ كاري بر نمي ايد شواهد كه تا الان اين را نشان داده وفوتبال ايران هميشه تسليم خواسته هاي عرب ها شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
همون بهتر که بحرین میزبان شد
به امور خارجه چه ربط دارد؟
به امور خارجه چه ربط دارد؟
تاج چرا محکوم نشد؟ کشورهای عربی چرا باید ریاست ورزشهای قاره رو براحتی بدست بگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
تاج از وزارت ورزش دستور داشت تا ویلموتس را استخدام کند نهایتا با اعمال نفوذ گزینه خودشان را رئیس کردند تا کسی آن را بررسی نکند
رپرتاژ آگهی خوبی برای رئیس جدید فدارسیون فوتبال بود.
اتفاقا دخالت یک وزارتخانه دولتی در امر فدراسیونی که باید غیردولتی باشد، نتیجه عکس خواهد داد.
جماعت هرچه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
این چه سوادی هست که داریم؟جماعت؟خلایق هر چه لایق،بجای وقت کشی توی اینستاو سابر جاها کمی فارسی بخوانید
خودمان بهانه دستشان داده ایم وقتی عده ای تندرو چهره خشنی از ما دردنیا به نمایش گذاشته اند چه انتظاری داریم
بحرین میزبان انتخاب شده است. این مسخره بازیها بی فایده میباشد.متشکرم
تو تمام زمینها ایران بازنده میدان وای برما چقدر بدبخت شدیم
خدا رحم کنه. ظریف نامه نوشته ..... الان برای حسن نیت تمام میزبانی های ایران تا 4 سال دیگه رو واگذار کرده.
تمام تیمهای گروه های دیگه که در دور برگشت سه بازی از چهار بازی میزبان بودن میزبانی گرفتن مثل امارات ، حق ایران است و نباید چنین اجازه بدن
خواهش من اینه که تمام مسیمُولان سیاسی دست بکار بشن حتی با سفرا و وزرای حتی روئسای کشورهای دیگر تبادل نظر کنن تا از ایران حمایت کنن
مسائل فیفا چه ربطی به وزارت امور خارجه دارد؟! چرا همه چیز را سیاسی میکنیم؟
مهم نیست
به دلیل نبود زیر ساختها نه الان و نه در اینده ایران میزبان هیچ بازی اسیایی نخواهد بود الکی خودتونو دلخوش نکنید دنیا تغییر کرده
چرا فدراسیون خودش به فیفا نامه ننوشت؟ علت؟ عجیب نیست؟
به ظریف و وزارت خارجه چه ربطی داره؟ مشکل اساسنانه دقیقا همین بود که هیچ مقام دولتی در فوتبال دخالت نداشته باشه اوندقت ظریف نامه نوشته در حمایت از میربانی ایران؟!!!!
واقعا یعنی نمیفهمین؟
با عرض سلام ... بنطرم عیب ومافیا در درون فیفا جهانی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
مثل همین مافیایی که این آقا رو رییس فدراسیون فوتبال کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها