بازدید 34608
دو هزار و سیصد و نود و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سلامتی: شاید نامه خاتمی تاثیری در وضعیت اصلاح طلبان بگذارد / قوامی: جهانگیری گفته اگر اصلاح‌طلبان اجماع کنند می‌آیم / زیباکلام: چرا باید در انتخابات دوباره شرکت کنیم؟ / مصباحی مقدم:قالیباف را نفی نمی‌کنیم، رئیسی بیاید،از او حمایت می کنیم

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:انصاری‌راد: اگر اصلاح‌طلبان بر ناطق اجماع کنند به او رأی می‌دهم / محمود صادقی: کاندیداهای اصلاح طلب تیم خود را معرفی کنند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 04 March 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هدف این است که پیش از نوروز، همه به میز مذاکره بیایند

یک منبع دیپلماتیک فرانسه به خبرگزاری رویترز گفته ایران طی روزهای اخیر نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در زمینه دیپلماسی هسته‌ای و احیای مذاکرات غیررسمی در این ارتباط نشان داده است.این منبع دیپلماتیک روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه با اشاره به مساله هسته‌ای ایران اعلام کرد: «امور در حال حرکت در مسیر درست هستند و ما نشانه‌های مثبتی این هفته و به خصوص در روزهای اخیر دریافت کرده‌ایم.»رویترز در همین زمینه به نقل از این منبع دیپلماتیک نوشته که هدف سه کشور اروپایی از کنار گذاشتن طرح قطعنامه این بود که به دیپلماسی فرصتی دیگر داده شود و چشم‌انداز نشست غیررسمی هسته‌ای صدمه نبیند.به گفته او، هدف این است که همه طرف‌های موضوع هسته‌ای ایران پیش از آغاز نوروز به میز مذاکره آورده شوند.مقام‌های ایران اخیرا در واکنش به پیشنهاد حضور در مذاکراتی با حضور آمریکا که از سوی اروپا صورت گرفت آن را رد کرده و گفتند زمان برای این اقدام مناسب نیست.

مصباحی مقدم:قالیباف را نفی نمی‌کنیم، رئیسی بیاید،از او حمایت می کنیم

مصباحی مقدم با بیان اینکه ما آقای قالیباف را نفی نکردیم، گفت: منتهی اگر آقای رییسی بیاید روی او اجماع می کنیم. عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که صحبت های آقای پیرهادی درباره احتمال نیامدن قالیباف به نفع رییسی را چگونه ارزیابی می کنید و آیا قالیباف به این راحتی از کاندیداتوری در انتخابات کنار می کشند یا خیر؟ اظهار کرد: بنده در این باره نمی توانم نظر بدهم چراکه از تصمیم آقای قالیباف باخبر نیستم.مصباحی مقدم با اشاره به وضعیت سایر کاندیداها و آیا سعید جلیلی هم می تواند از گزینه های اصولگرایان باشد؟ عنوان کرد: بنده در این باره اظهارنظری ندارم.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات رییس بانک مرکزی در خصوص منفی نبودن فضای مجمع نسبت به لوایح FATF، وضعیت FATF به کجا رسیده است؟ ابراز کرد: بنده در این باره نظری ندارم به هر حال آقای همتی نظرشان را ارائه داده اند.

محمود صادقی: کاندیداهای اصلاح طلب تیم خود را معرفی کنند

محمود صادقی: توصیه جبهه اصلاحات ایران این است همه اصلاح‌طلبان که خود را ذیصلاح می‌دانند برای این انتخاب ثبت‌نام کنند. موضوع دیگر در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری است. اصلاح‌طلبان با توجه به تجربه گذشته تلاش می‌کنند کاندیدا واحد اصلاح طلب داشته باشند و ضروری نیست مانند انتخابات ۹۲و ۹۶ کاندیدای اعتدالی و غیر اصلاح‌طلب انتخاب کنند. بهتر است کاندیداها تیم همراه خود را مانند معاونت‌ها که نیاز به رأی اعتماد ندارند و قطعی است را معرفی کنند چرا که این گامی برای تشویق مردم برای حضور در انتخابات است.

واکنش وزیر زن دولت احمدی نژاد به احتمال کاندیدتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

مرضیه وحیددستجردی، وزیر اسبق بهداشت، درباره اینکه آیا شما به‌عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس حضور پیدا می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: در مورد انتخابات مجلس که نظر شخصی بنده بر روی لاله افتخاری است؛ اما برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیداهای فراوانی داریم که نیاز به کاندیداتوری فرد دیگری نیست. وحیددستجردی در مورد لزوم حضور کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: بهتر است زنان هم برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا، اعلام حضور کنند اما به دلیل اینکه بسیاری از زنان و مردان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کردند، نیاز به حضور افراد یبشتری نیست چراکه انتخاب مردم را سخت‌تر می‌کند. وی در پایان یادآور شد: البته شنیدم که تعدادی از زنان هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان کاندیدا اعلام آمادگی کردند.

سلامتی: شاید نامه خاتمی به رهبری تاثیری در وضعیت اصلاح طلبان بگذارد

محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که «به نظر شما این نامه می تواند در تغییر وضعیت اصلاح طلبان در حاکمیت (بیشتر مسئله تائید صلاحیت کاندیداها) تاثیر گذار باشد؟» گفت: برای برون رفت از وضع فعلی انتظار این است که چنین تاثیری داشته باشد.اگر چنین اثری از خود به جا به گذارد،نشاط کم سابقه ای ایجاد می کند که تضمین کننده حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

بررسی حادثه سراوان در هیات نمایندگان مجلس

نماینده مردم سروان، سیب‌وسوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای هیات اعزامی از مجلس شورای اسلامی پس از ورود به سیستان و بلوچستان از طریق هوا و زمین مناطق مرزی سراوان را بازدید و با مردم بویژه سوخت‌بران گفت‌وگو و مشکلات آنان را بدقت بررسی کردند.ملک‌ فاضلی، نماینده مجلس اظهارداشت: در رابطه با حوادث اخیر در مرز سراوان قبل از هرچیز نمایندگان مجلس وظیفه خود دانستند که در بین مردم منطقه حضور یابند و موضوع را دقیق بررسی کنند به همین دلیل از دیروز عصر که وارد استان شدیم از طریق هوا از مرز دیدن کردیم چراکه زمان و دیدن مرز برای ما مهم بود.وی افزود: در پروازی که از مسیر مرز انجام شد از منطقه میرجاوه، ریگ ملک و تمامی مناطق مرزی منطقه سراوان بازدید کردیم چرا که وقتی از فضا شهرها، روستاها و دهستان‌های مختلف را در دو سوی مرز مشاهده شود برای اظهار نظر و آسیب شناسی خیلی مفید و موثر است.

ناپدید شدن بوئینگ ۷۳۷ ارمنی در آسمان جمهوری اسلامی ایران تکذیب شد

محمد حسن ذیبخش اظهار داشت: یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ با علامت ثبت متعلق به کشور ارمنستان که اوایل اسفندماه امسال در حال عبور از فضای پروازی کشور بود، بنا به درخواست خلبان و با اعلام ایشان مبنی بر بروز نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. وی افزود: در حال حاضر گروه فنی شرکت هواپیمایی ارمنستانی در حال رفع نقص این هواپیما در مهرآباد هستند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به درخواست مساعدت سازمان هواپیمایی کشوری ارمنستان، این سازمان جهت رفع مشکل فنی پیش آمده مساعدت کرده و به محض آماده شدن و ترخیص هواپیما توسط عوامل شرکت هواپیمایی ارمنستانی، هواپیما می‌تواند به پرواز خود ادامه دهد. وی یادآور شد: فرود غیر برنامه‌ریزی شده به دلایل فنی، موضوعی متعارف است که معمولاً هواپیماها پس از رفع مشکل پیش آمده، به مقصد در نظر گرفته شده پرواز می‌کنند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: این هواپیما بدون مسافر بوده است.

توصیه جانشین فرمانده سپاه به نوعروسان

سردار فدوی با توصیه به زوج‌های جوان بر فرزندآوری آنان تاکید کرد و افزود: شایسته است نوعروسان فرزندآوری را در برنامه قطعی خود قرار دهند، زیرا در خطر قرار داریم. این مسئول گفت: هم اکنون در حال حاضر انقلاب اسلامی در روز‌های اوج خود قرار دارد و امروز به‌واسطه اقدامات مهم و اثرگذار انجام شده در رزمایش پنجمین مرحله کمک مومنانه به همت خیرین و نیکوکاران ۲۲۰ سری جهیزیه برای زوج‌هایی که ازدواجشان به دلیل نداشتن جهیزیه به تعویق افتاده توزیع شد. دریادار فدوی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به ماه اعیاد مذهبی و عید نوروز مراسم عقد و ازدواج این زوج گرانقدر در جوار حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عمل پسندیده‌ای بود. فدوی تأکید کرد: توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان و کم‌بضاعت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. گفتنی است پنجمین مرحله رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اهدای ۲۲۰ سری جهیزیه برای نوعروسان و ۴۱ هزار بسته معیشتی عیدانه برای افراد آسیب دیده از کرونا با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در کنار حرم مطهر امام راحل با برگزار شد.

خباز: بسیاری از اصلاح طلبان ناطق را قبول دارند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای ناطق گرچه اصلاح طلب نیست اما از سال ها پیش تاکنون یعنی از زمان آقای احمدی نژاد خرج خود را اصولگرایان تند جدا کرد و به عنوان یک شخصیت قابل قبول تعدادی از اصلاح طلبان درآمد.محمدرضا خباز در بخشی از گفت و گویی افزود: او یک شخصیت فرهیخته و برجسته ای است که بسیاری از اصلاح طلبان قبولش دارندقرار بر این است که هر حزبی به تنهایی یا با همراهی احزاب نزدیک «کاندیدای اصلاح طلب» مدنظر خود را معرفی کنند.در مرحله دوم نامزدهایی که از کانال احزاب اصلاح طلب معرفی شدند برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند.نهاد اجماع‌ساز بعد از اعلام نظر شورای نگهبان، هر کدام از نامزدهای اصلاح طلب تأییدصلاحیت شده را براساس شرایط احصا شده مورد ارزیابی قرار می دهد و نامزد اصلح را انتخاب می کند.

زیباکلام: چرا باید در انتخابات دوباره شرکت کنیم؟

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در مطلبی نوشت: برخی از اصلاح‌طلبان میانه‌رو مانند آقایان «پزشکیان، عارف، کواکبیان و مطهری» با هر دلیل و انگیزه‌ای قصد شرکت در انتخابات 1400 را دارند. هر چند به نظر می‌رسد انگیزه این افراد برای حضور در انتخابات مباحثی مثل تکلیف ملی و شرایط بحرانی کشور باشد اما این افراد هنوز دلایل خود برای احساس تکلیف نمودن جهت کاندیداتوری در انتخابات 1400را نگفته‌اند.در سیاست‌های خارجی، داخلی و امید و آرزویی که رای‌دهندگان به روحانی داشتند تغییر اساسی به وجود نیامد؛ بنابراین این سوال مطرح می‌شود که چرا ما باید دو مرتبه شرکت کنیم. در شرایطی که تغییر در حد مطلوب در سال‌های گذشته به وجود نیامده و تمام سیاست‌های کنونی بعد از خرداد 1400 هم ادامه خواهد پیدا کرد. مساله کشور این نیست که یک یا چند نفر نامزد نهایی اجماع اصلاح‌طلبان باشند؛ بلکه مساله اصلی اینجاست که در صورتی که سیاست‌ها تغییر نکند، هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. باید شرایط به صورتی تغییر کند که مردم به آینده امیدوار شوند. رقابت انتخابات 1400 از درون جریان اصولگرایی شامل جبهه پایداری، طرفداران احمدی‌نژاد، تندروها، انقلابیون و کسانی که معتقد به آمریکاستیزی هستند، شکل خواهد گرفت و کاندیداهای این گروه‌ها در انتخابات سال آینده با یکدیگر رقابت خواهند کرد. باید اذعان داشت انتخابات 1400 در حقیقت متعلق به اصولگرایان است و فردی هم که در انتخابات 1400 رئیس‌جمهور می‌شود شخصیتی با شاخص تند خواهد بود. اصلاح‌طلبان نیز بعید است نقش و جایگاه خاصی در انتخابات 1400 داشته باشند.

انصاری‌راد: اگر اصلاح‌طلبان بر ناطق اجماع کنند به او رأی می‌دهم

حسین انصاری‌راد گفت: باید به آقای ناطق گفته شود که قرار نیست اختیار مطلق اصلاحات و ریاست‌جمهوری به او سپرده شود.حسین انصاری‌راد، نماینده دوره‌های اول، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال حضور ناطق‌نوری در عرصه سیاسی در گفت‌وگویی گفت: «من بنا ندارم درباره آقای ناطق نکاتی منفی را عنوان کنم اما حقیقت این است که مجموع احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب باید به صورت دموکراتیک و در فضایی آزاد بر سر یک نامزد به اجماع برسند؛ حتی اگر قرار است از آقای ناطق‌نوری هم حمایت شود، باید برای او شرط گذاشته شود که تحت چه شرایطی اصلاح‌طلبان یک‌سره حمایت می‌کنند. باید به آقای ناطق گفته شود که قرار نیست اختیار مطلق اصلاحات و ریاست‌جمهوری به او سپرده شود و وقتی به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در صحنه حاضر می‌شود، باید خواسته‌های اصلاح‌طلبانه را جامه عمل بپوشاند».

قوامی: جهانگیری گفته اگر اصلاح‌طلبان اجماع کنند می‌آیم

قوامی در واکنش به اینکه آیا حضور جهانگیری در دولت به ضرر او در این انتخابات تمام نخواهد شد، گفت: «درست است که او در دولت بوده و دولت مشکلاتی داشته است، اما مردم باید درست فکر کنند و بدانند که ۱۰ درصد اختیارات در کشور در دست دولت است. این گرانی‌ها و مشکلات که فقط به خاطر عملکرد دولت نیست. انتظار می‌رود که مردم در موقع انتخابات به این مسائل فکر کنند و حتما خود جهانگیری نیز این نکات را دارد. البته در نهایت این بستگی به نظر اصلاح‌طلبان و در راس آنان آقای خاتمی دارد که از جهانگیری حمایت کنند یا محسن هاشمی».این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «به نظر من شانس جهانگیری بیشتر از محسن هاشمی است، اما شنیده‌ام که گفته اگر اصلاح‌طلبان اجماع کنند، خواهد آمد».وی ظریف را گزینه مناسبی برای اجماع اصلاح‌طلبان ندانست و در پاسخ به کسانی که روی محبوبیت او حساب می‌کنند، گفت: «فکر می‌کنم کسانی که می‌گویند ظریف محبوب است اصلا بین جامعه نیستند. اکثریت جامعه ما امروز تحصیل‌کرده است و این‌ها حواسشان هست که وقتی یک وزیر خارجه می‌گوید من در خارج از کشور از چیزی دفاع می‌کنم که به آن معتقد نیستیم، نمی‌تواند با این عقیده رئیس جمهور خوبی باشد. اگر با این نگاه رئیس دولت شود، مملکت به کجا کشیده می‌شود؟! ضمن اینکه ظریف حتی در وزارت خارجه هم موفق نبوده است و اکنون می‌بینیم که دوباره پرونده ما در شورای حکام مطرح است و احتمالا علیه ما قطعنامه صادر کنند».قوامی در پاسخ به اینکه احتمال تایید صلاحیت کدام یک از این سه گزینه – جهانگیری، محسن هاشمی و ظریف – بیشتر است؟ گفت: «به نظر من جهانگیری و ظریف تایید صلاحیت می‌شوند. محسن، اما به خاطر زاویه‌ای که نهاد‌ها با پدرش داشته‌اند شانس کمتری دارد».

حمله رئیس سازمان بسیج به دولت هاشمی رفسنجانی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه خسارت هایی که از مسیر اقتصادی که در از سه دهه گذشته از دولت سازندگی شروع شد و تداوم پیدا کرد باعث لرزش دیوارهای اقتصاد کشور شد، بیان داشت: وقتی زلزله و سیل رخ می دهد همه تلاش می‌کنند تا کمکی بکنند و این در حالی است که خسارت هایی که این روش اقتصادی به کشور ما زده، قابل مقایسه با سیل‌ها و زلزله ها و تخریب ها نیست. وی با اشاره به اینکه روزی که کارگزاران سازندگی سکان اداره کشور را برعهده گرفتند رهبر انقلاب فرمودند برنامه های توسعه نباید منجر به له شدن محرومین زیر چرخ‌های توسعه شود، تصریح کرد: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی همان زمان رسما مصاحبه کرد و گفت که له شدن بخشی از مردم در زیر چرخ های توسعه اجتناب ناپذیر است. آن الگو جز فقر و تبعیض و رانت و اختلاف طبقاتی و توزیع غلط ثروت دستاورد دیگری ندارد. وی افزود: اگر خطر بزرگی مثل زلزله و سیل احساس کنیم و تلاش کنیم همه جوان ها و ظرفیت ها را فارغ از دیوانسالاری سازماندهی کنیم به سرعت به موفقیت می رسیم. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه توانایی اینکه هر جوانی که می خواهد در عرصه اقتصاد کشور شاغل باشد آمادگی آموزش داریم تصریح کرد: می توانیم زنجیره های تولید را حمایت کنیم و بسترهایی ایجاد کردیم که بدون تصدی‌گری از سرخوشه های تولید و کارآفرینی حمایت کنیم تا در مسیر صادرات قرار بگیرند.

بازداشت استاندار سابق خوزستان تکذیب شد

یکی از استانداران اسبق خوزستان در ارتباط با یک پرونده اقتصادی بازداشت شده است. این در حالی است که از صبح امروز خبری مبنی بر بازداشت غلامرضا شریعتی، استاندار سابق در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد که این موضوع تکذیب شد.هنوز جزئیات موارد اتهامی این مسوول سابق، رسانه‌ای نشده است.به گزارش خبرگزاری فارس، پیرو انتشار خبر بازداشت یکی از استانداران اسبق خوزستان، اخباری در شبکه های اجتماعی مبنی بر بازداشت استاندار سابق خوزستان منتشر شده در حالیکه فرد بازداشتی غلامرضا شریعتی نیست.بنا بر این گزارش، اتهامات وارده در یک پرونده اقتصادی مربوط به یکی از استانداران پیش از شریعتی است.گفتنی است غلامرضا شریعتی استاندار سابق نیز با اتهاماتی در زمینه حمایت از متهمان فساد ارزی مواجه است و در روزهای اخیر دو نماینده تهران در مجلس از حضور او در دادسرا خبر دادند.نادری نماینده تهران در هفته جاری گفت"خبرها حاکی از آن است که پرونده شریعتی استاندار سابق خوزستان به اتهام اعمال نفوذ در پرونده ابرمتهم ارزی و مالک ‎هفت تپه (اسدبیگی)، این هفته در دستگاه قضایی به جریان افتاد. ایشان در راهروهای دادسرا و پشت درب اتاق بازپرس مشاهده شده است."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶۹
بله فرزند بیاورید وفردا بیکار و بدون سرمایه ودرآمد به بزه کاران جامعه اضافه کنید / وام وهدیه وصدقه باعث زندگی آبرومند وهدف دار نخواهد شد چرا مسئولین محترم متوجه نمیشوند ؟؟؟
فرمایشات فرمانده محترم بسیج حاکی از آن است که ایشان حتی آشنایی مقدماتی با اقتصاد و توسعه اقتصادی ندارد لذا با این سطح از آگاهی و حمله به هاشمی شخصیت خودش را خیلی تنزل داد.
آخه زیبا کلام کیه برای همه نسخه میپیچه و بجای همه صحبت میکنه؟!!! جنبه داشتن هم چیز خوبیه والا.
بسمه تعالی
به نظر بنده شخصی خارج از دایره اصولکرا و اصلاح طلب منتخب بشه تا بتونه اجماع واقعی و وفاق ملی بین مردم ایجاد کنه . و اینطوری ریشه فساد و بازیهای سیاسی و رانتخواهی به پایان میرسه .......مثل اردوغان که طیف های لائیک ترکیه رو کنار زد و توانست طی بیش از دو دهه اقتصاد و سیاست ترکیه را به اوج برساند و برای مردم خود محبوب باشد.....اردوغان در کل تحلیل شده ........؟؟؟؟
خاتمی چه عرض کنم ، موسوی هم دیگه نمیتونند اصلاحات رو نجات بدن ، روحانی کاری نکرده با کشور که دیگه کسی دل خوشی از اصلاحات داشته باشه ، بدون شک که ملت به رییسی رای داده بودن به مراتب وضعیت ما به این فلاکت نیود که بعد از ۷ سال التماس به بایدن و آزانس و گروسی کنیم که مبادا برضد ما بیانیه بدهی ؟؟
آقای جهانگیری لطفا به خودتان زحمت ندهید. همه توان و استعداد شما در وضعیت امروز مردم بوضوح قابل مشاهده است
واقعا به چه دلیل و مصلحتی ، مجمع تشخیص مصلحت با تصویب اف ای تی اف مخالفت کردند ؟
درود
آقای زیبا کلام ،،سفره نظام برای شما زیادی نان داشته ..دیگر مردم خام صحبتهای شما نمی شوند.... رای بی رای
هر کس دلش خواست می تواند کاندید شود


رای بی رای
دیگه نمیشه به بهونه ترس از جنگ و تحریم رای جمع کرد ؟روحانی هیچ برنامه ای برای اداره کشور به جز التماس به اروپا و امریکا نداشت آخرش هم بدترین تحریم ها نصیب ملت شد ؟؟ حالا هم بایدن دقیقا داره حرفهای ترامپ رو تکرار میکنه ولی با یک ادبیات شیطانی یعنی برنامه موشکی و توافق بلند مدت تر ؟ همان حرفهای ترامپ ، شک نکنید بایدن هیچ تحریمی رو بدون هماهنگی کنگره و شرکای منطقه ای لغو نمیکنه
حمله رئیس سازمان بسیج به دولت هاشمی رفسنجانی) یکی پیدا نشده اینو بیدار کنه داداش سی سال گذشته اگه میخواستی انتقاد کنی همون موقع فایده داشت !! اون موقع که قربون صدقه دولت سازندگی میرفتید
شعور بنده به من اجازه نمیده یک غلط را چندبار تکرار کنم

رای نخواهم داد
خاتمی محبوبیت خود را از دست داده و چهره واقعی اش از پشت نقاب بیرون زد

دیگه گول نمی خوریم .....
زیباکلام: چرا باید در انتخابات دوباره شرکت کنیم؟) وضعیت ما مردم مثل اون پدریه که بچه اش(کشورش) بشدت مریضه و دربدر بدنبال یک دکتره آیا اگر فلان دکتر بدرد نخور از اب در اومد بچه ات را ول میکنی یا دنبال یک دکتر دیگر میگردی نامیدی مردم بجز نابودی مملکت خاصیتی نداره مردم باید بخواهند و بر خواسته هایشان انقدر پافشاری کنند تا به نتیجه برسند
مصباحی مقدم:قالیباف را نفی نمی‌کنیم، رئیسی بیاید،از او حمایت می کنیم) بقول احمدنژاد حالا شما خودت چقدر مقبول مردمی که میخوای از دیگران حمایت کنی
آقای دکتر زیباکلام مطمئن باشید رای بی رای
جهانگیری خودشوگیر آورده چهره سوخنه
ما بورسي ها بدليل خيانت و جيب بري دولت و مسئولان با صداي رسا اعلام مي کنيم انتخابات بي انتخابات ......
اقای قوامی میشه تحلیل ابکی نکنی ؟ میشه مصاحیه نکنی ؟ میشه ساکت باشی؟ تو کی هسنی که در مورد جواد ظریف اظهار نظر میکنی ؟ اقای قوامی اگر بلد نیستی حرف بزنی بلد نیستی حرف نزنی ؟ اخه برای چی و برای کی مصاحبه مبکنبد ؟ یادتان باشد که پسته بی مغز اگر لب وا کند رسوا شود .
اعتماد به نفس نیست که اعتماد به سقفه.
آش چی کشک چی مگه قراره کسی رای بده هی دارید نقشه میکشید
بنده،در صحت و سلامتی کامل،بدور از هرگونه استرس و فشاری،اعلام میکنم که رأی نمیدم،خصوصا به اصولگرا و اصلاح طلب و ولایی و مستقل و هاله ی نور دیده و چهار درصدی و نود و شش درصدی و...
ملت مرغ پیدا نمیکنن بخورن شما به فکر تقسیم مقام منصب و پول و قدرت هستید....؟!!!!
ممکنه لطفا اخبار انتخابات رو نزارین. چون واسه هیچ کس هیچ اهمیتی نداره و شرکت نخواهیم کرد حتی اگر میرحسین و احمدی نژاد هم تایید صلاحیت بشن. چون ناامیدیممممممممممم
دولت روحانی در سال ۹۹ بزرگترین خیانت رو در حق کشور ملت کرد ، با بعد انتخابات مجلس و روی کار آمدن مجلس اصولگرا با رها سازی بازار ارز در یک بازی کاملا حساب شده دلار تا ۳۲هزاز بالا برد تا تقصیر به گردن مجلس بیفته ، او بعد از تامین کسری بودجه از بورس و بازار ارز و دخالت شخص رئیس قوه قضاییه و قالیباف مجبور به کنترل بازار شد واین باعث سقوط وحشتناک بورسی شد که دلار ۴۰ هزار تومانی رو با شاخص ۲ میلیونی پیش خور کرده بود و بسیاری از مردم عادی تا ۷۰درصد سرمایه خود را از دست دادن ؟؟ جالبتر اینکه جناب روحانی به روی مبارک نمیاره که بورس نابود شده ؟
سلام.یک سوال...
این رفت و امداحمدی نژاد به شهر ها و تبلیغ انتخابات و جمع اوری نامه های گرفتاری مردم چه صیغه ای است...قراره چه بلای جدیدی توسط این بابا سرمردم بیاد
رای بی رای .
جناب دکتر نمکی
چرا باید تمام پرسنل وزارت بهداشت از جمله کادر اداری ستادها که ماهی داره ۱۷۶ ساعت اضافه کار نکرده ساعت ۴۰ هزار تومان میگیرن که حدود ۷ میلیون میشود ، باید ۵۰ درصد هم فوق العاده ویژه بگیرن در حالی که چند سال پیش هم گرفتند ؟؟ یه کارمند ستادی ماهیانه ۲۰ میلیون دریافتی داره ؟؟ چرا باید یه عده به ناحق پول مفت بگیرن ؟؟ حالا پرستاری که داره تو بخش کار میکنه نوش جانش ولی ولله خیلی ها حقشون نیست ؟؟ بیمارستانهای مملکت در حال ورشکستگی هستند ، بخاطر ندانم کاری شما ؟؟ بد جوری داره تو پرداختی ها ناحقی میشه لطفا بازرسی وارد عمل بشه
جهانگیری خجالت نمی‌کشه.... هشت سال چکار می کرد
عزیزم ، عزیزانم
رای بی رای موفق باشید ، همش مال شما !
چرا قوه قضاییه به شکایت مردم از روحانی بخاطر نابودی سرمایه انها تو بورس رسیدگی نمیکنه ؟
جناب آقای دکتر ظریف، می‌دانم که کنترل خباثت های طرف مقابل دست شما نیست و این بی انصافی هست که شما را مقصر نشان دهم ولی خواسته‌های بایدن و وندی شرمن همان خواسته‌های ترامپ هست، که میخواست الی الابد ایران از همه چیز محروم بماند! و پنج سال بعد هم امسال نخواهد بود اگر بخواهید سهل انگاری کنیم در مذاکرات آتی! اجازه ندهید بعد از پنج سال تمام کشورهای همسایه و رقیب به این چرخه و تکنولوژی هسته‌ای بدون کوچکترین محدودیت مجهز شوند ولی ایران به خاطر امضای ناپخته خود در مذاکره، بازنده مطلق و مضحکه عالم و آدم و سیاست شود. اینها همه نقشه های نتانیاهو و بن سلمان مزدور یکی برای حفظ برتری نظامی علیه ایران، دیگری حسادت و داشتن مشکل ایدولوژی با ایران. فقط ۵ سال بعد را دریابید.
این صادق زیبا کلام هم ازخودشونه، منتهی در کسوت منتقد
یک دزد دانه درشت را که می گیرند بعد می بینند پشتیبانان این دزد آتوی زیاد از بقیه هم دارند بعد قضیه ختم به خیر می شود و سریع تکذیب می کنند!!!!!
خب معلومه که استاندار خوزستان بازداشت نشده چون چاقو که دسته ی خودش رو نمیبره
بس کنید این دروغگوییها را . اصلاح طلب واقعی هرگز مردم را تشویق به شرکت در این انتخابات نمایشی نخواهد کرد
با توجه به اظهار امیدواری اروپایی ها به انجام مذاکرات هسته ای با ایران تا قبل از نوروز، معلوم شد که سیگنالهای نرمش قهرمانانه از طرف تهران به آنان مخابره شده است
سر نامزدی انتخابات ریاست جمهوری چه دعوایی است!!!!خسته نباشند
احمدی نژادی ها
اصولگرایان
اصلاح طلبان
اعتدالیون
کارگزاران

سر کیف هستید !!!بدجورهم سر کیف
این کشور یک مرد میخواهد تا دوباره آبادش کند..کسی هست؟!
آقای زیبا کلام حالا وجود داری در انتخابات شرکت نکن .
رای نمیدیم زور نزنید
رای بی رای
سردار فدوی صدایشان ازجای گرم درمیاد.جوانان38ساله مابدلیل بیکاری وهزاردردبی درمان ازازدواج وحشت دارند چه برسد به فرزنداوری. سردارعزیز لطفا واقع بین باش
فرمانده بسیج از دوران سازندگی که ۳۰ سال پیش بوده بدرستی انتقاد کردند
خواستم بدانم ، کدامیک از دولتهای ۴۲ سال گذشته درست و منطقی و علمی کار کردند ؟
کدامیک نتیجه مثبت و بنفع کشور و مردم گرفتند ؟
چرا باید اوضاع مان هر روز بدتر و فلاکت بار تر از روز قبل باشد ؟
خیر جناب فرمانده بسیج ، تنها دولت هاشمی مقصر نبود
و کل سیستم و مسولان کشور مجموعه ای از خطا اشتباه و حتی فساد و ناکارآمدی و سوء مدیریت و لجبازی و خودخواهی و بیسوادی و بی تجربه گی را داشتند
که الان از تمام کشورهایی که ۴۲ سال پیش جلوتر بودیم عقب تر ماندیم
و هیچ آینده روشن و شفاف و امیدوار کننده ای هم در افقهای خیلی دور هم قابل تصور نمی باشد .
همتون باهم مقصر و گناهکار و متهم هستید .
هر که بامش بیش ، برفش بیشتر .
واقعا برای چی باید رای بدیم؟
فرزندآوذی چه ربطی به جانشین فرمانده سپاه داره؟
برای چی فرزند بیارن؟ خیلی مملکت خوبی داریم؟!
والا
شرکت دوباره در انتخابات. زرشک.
آیا هدف از شرکت یک اصلاح طلب فقط انگیزه زنده بودن نام اصلاحات در جامعه هست یا اینکه مشکلات کشور را حل کند ،واینکه فردا آقای ایکس بیاد ریس جمهور شود نتواند مشکلات زندگی مردم را حل کند چه سودی برای مردم دارد بهانه بیارد که فلان آقا در آمریکا یا اسراییل نگذاشته کشور درست اداره شود یا تحریم بودم قطعنامه ظالمانه گذاشته شده و سنگ اندازی داخلی شد ،ایا این بهانه ها برای ملت آب ونون میشود ،؟ایا مشکل بیکاری و سفره ملت حل میکند؟تا کی باید مردم توان دهند؟پس خواهشاً با احساسات مردم بازی نکنید ،اقای روحانی و جهانگیری چه قول‌های به مردم دادند ؟چی شد؟دلار و سکه و معیشت مردم چی شد؟خودرو و مسکن و گوشت و مرغ به کجا رسید ؟مگر با دولت احمدی نژاد مقایسه نکردند مگر شعار مقایسه یکشبه فلان شد و غیره یادمان رفته که تو مناظره ها با آقای قالیباف و ریسی چه می‌گفتند ؟پس کو ؟در نهایت جناب ترامپ را دیوانه معرفی کردند؟ امروز ه با این حربه قصد شلوغ کردن انتخابات را دارید؟البته ناگفته نماند برای خودشان عالی بود برادر آقای روحانی و جهانگیری طبق گزارش قوه قضائیه برایشان عالی بود ،مردم چی شدند ؟حز شعار دروغ تو این چند سال چیزی عاید مردم شد؟بنزین چی شد ؟دلار چی شد ،بی ارزش ترین پاس دنیا را داریم؟اشتغال چی شد؟ مگر یک نفر چندسال عمر دارد که بخواد این همه در فقر و فلاکت زندگی کند !؟!!این بازیهای سیاسی بین چپ و راست و میانه و اعتدال و بهار و اصول گرا و اصلاح طلب غیره فقط و فقط سرکاری هست ؟البته از قدیم گفتن سیاست پدر و مادر نداره؟تا کی باید گول بازیهای سیاسی را خورد ؟وقتی کسی نمی‌تواند کاری کند چرا میاد؟وقتی میدانید وضعیت کشور چه حال و روز ی دارد چرا میای؟یا به امید باری به هر جهت ؟اکر قرار باشد باری به هر جهت باشد چوپان دروغگو را هم بیاورید همین کار را انجام میدهد شاید بهتر از شما ؟بابا جان مادرتون ول کنید بس دیگه،بس دیگه بس دیگه ،........
ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺁﻭﺭﻱ ﭼﻪ ﻗﺪﺭ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﻝ و ﺟﺮاﺕ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﺗﻮﻱ اﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺑﭽﻪ ﺑﻴﺎﺭﻩ
همش خبر انتخاباتی بود .
این تنور یخ کرده . گرم نمیشود .
من رای نمیدهم
حالا هی بزنید تو سر و کله خودتون..اصلا مگه قراره رای بدیم
#رای_بی_رای
آقای زیبا کلام حق دارند .
این انتخابات توهین علنی به شعور انسانی است ،بدون انتخابات هم میتوان حکومت کرد!
رای بی رای.
کاندیداهای قبلی انتخابات محک خورده اند و جایگایشان بین مردم مشخص است رای بیشتری نخواهند آورد وبه هیچ عنوان نبایدمجددا کاندیدشوند زیرا کاندیدنشوندسنگینترند
وقتی "به همت خیرین و نیکوکاران ۲۲۰ سری جهیزیه برای زوج‌هایی که ازدواجشان به دلیل نداشتن جهیزیه به تعویق افتاده توزیع می شود" گیریم جهیزیه آماده شد، چطور فرزند بیاورند با این هزینه های سرسام آور !!!!!!!!!!!!
کی میخواهد رای بدهد که شماها بیایید یا نیایید.
آقای قوامی اگراختیارات ریاست جمهوری ۱۰ درصد است از۶ ماه قبل براتعیین نامزد وائتلاف سرودست می شکنید بادست پس می زنید وباپا پیش می کشید.این نشانه چیست ؟!دورنگیی بامردم؟!
جناب آقای فدوی در خطر قرار داریم؟ مگه قراره چه اتفاقی بیوفته؟
بازم جنگ؟ بازم مرگ جوونا؟بازم پدرو مادرا بچه بزرگ کنن که برای هیچ وتصمیمات غلط بمیرن؟
جنگ نیابتی تموم شده؟چرا شما همش به جنگ فکر میکنید؟چرا کسی به ساختن فکر نمیکنه؟
چرا مردان اقتصادی یه طرح اقتصادی یا پیشنهاد سازنده ندارن ؟کسی این حرفتونو تائید نمیکنه.
این حرفتون عواقب داره
همان موقع هاشمی زنده بود در راه پیماییها 22 بهمن چند بچه ننه .... شعار مرگ برهاشمی میدادن چه رسد که الان مرده دست از دنیا کوتاه است بعضی ها حرف زیاد میزنند ولی عملی از حرفهای انها برای کشور عاید نشده بعد هاشمی کلی کشور افول کرد این اقایان با بزرگترهای انها کجایند تا کشور از این ورشکستگی 400برابر زمان هاشمی نجات بدهند واین بدانبد هاشمی وامثال ایشان ضربه گیر کسانی است که وظیفه خود را به نحو احسن انجام نمیده یکی باید باشد درکشور یجای دیگران از ناکارامدی انها فحش بخورد ....
اقای زیبا کلامبس کنید اینهمه سال ملت را سر کار گذاشتید کافی نیست دوبار تبلیغ می کنید که چه البته ملت هم ببخشید ؟.....هردفعه از حول حلیم می پرند تودیگ بعد می بینند عجب ؟....اشتباه کردنخلاصه اینکه رای اینبار نشانمی دهد کهخیلی حواستانجمع باشد این توبمیری از ان توبمیریها نیست ؟اینبار می بینید که ملت به بلوغ فکری ودیگر خام حرفهای شما نمیشوند این را از تعداد رای داخل صندوقها می بینید البته اگر زیر ابی نروید ؟....رای بی رای ؟...
روحانی پرونده اصلاح طلبان را بست و گذاشت توی صندوقچه خاتمی. دیگه احدی از ملت به این گروه رای نمیده
خخخخ
همتون سر کارید
رای بی رای
معلومه که خیلی خوش میگذرد
همه اش ادمهای تکراری وجناح های امتحان پس داده مردم خسته شده اند می فهمید خسته
بعضی واقا تو مملکت نیستند مثل سلامتی .جان من خاتمی تو این مملکت دیگه محلی از اعراب نداره خاتمی دیگیه با بالا رفتن فهم و شعور مردم تموموم شد
رای نمی دم مگر خونه استخدام وکالاها ارژان شود .
با انتخابات شد و باید شاهد اظهار نظرهای جاهلانی چون زیبا کلام باشیم
آقای قوامی حالت خوببببببببببببببببببببببببه ؟؟؟؟؟؟
یعنی چی که مردم باید درست فکر کنند
خودت درست فکر کن
مردم از همه شما بهتر فکر و عمل می کنند
بخشی از بدبختی ملت زیر سر زیبا کلام هاست. لطفا ساکت شوید.مردم خودشان می فهمند چه کنند.شما باید جوابگوی گمراه کردن مردم باشید .نه اینکه باز نسخه بپیچید.
نظارتی بر بورس نیست سرمایه مردم در بورس نابود شد.
نظارتی بر بازار میوه و تره بار نیست میوه تره بار بشدت گران شده.
نظارتی بر بازار مرغ و گوشت نیست دیگر نمیشود مرغ و گوشت خورد.
نظارتی بر بازار مسکن و اجاره نیست دیگه خانه خریدن آرزو شده و خانه اجاره کردن بسیار پرمشقت.
نظارتی بر پرداخت حقوق کارگران نیست بیشتر کارگران پیمانی و قراردادی بین 2 تا 6 ماه حقوق نگرفته اند.
نظارتی بر بانکها نیست وام های قرض الحسنه را به کارمندان بانکها می دهند نه به مردم مستضعف.
نظارتی بر بانک مرکزی نیست همینطور شعبه های بانکها تو هر خیابان جولان می دهند و نقدینگی چند برابر میشود.
نظارتی بر پروژه های عمرانی نیست هر روز کلنگ یک پروژه جدید را میزنن و پروژه های قبلی نیمه کاره رها شده.
نظارتی بر ارز دیجیتال و صرافی ها نیست پول مردم از بورس داخل روانه بازارهای خارجی میشود.
نظارتی بر حرف مسئولان نیست هر روز دولتمردان و مجلسیان و .... وعده های گوناگون می دهند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی