بازدید 197047
آخرین تحولات خاورمیانه

صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس / امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر/ تحریم دو تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا / سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق

صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس، امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر، تحریم دو تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا، سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق و اعلام آمادگی آمریکا برای دیدار با مقامات ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 03 March 2021

صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس| امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر| تحریم۲ تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا| سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس، امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر، تحریم دو تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا، سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق و اعلام آمادگی آمریکا برای دیدار با مقامات ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از تصمیم سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان (E۳) برای صدور قطعنامه‌ای علیه تصمیم اخیر ایران، مبنی بر کاهش تعهدات خود در چارچوب پروتکل الحاقی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه فرانسه ـ که این سخنان را در جریان استماع پارلمان این کشور مطرح می‌کرد ـ گفت: تنش‌های هسته‌ای طی روزهای اخیر، ما را بر آن داشته تا به سمت اعتراض در چارچوب شورای حکام آژانس پیش رفته و از این تصمیم (ایران) ابراز تأسف کنیم.

صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس| امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر| تحریم۲ تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا| سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق

ذکر این مهم لازم است که سه کشور اروپایی عضو برجام در نشست روز گذشته شورای حکام، از اقدام خود در خصوص آماده سازی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در میان اعضای این شورا خبر دادند که در آن نگرانی شدید خود را نسبت به آنچه کاهش شفافیت از سوی ایران خوانده شده اعلام کرده و همچنین از ایران خواسته شده رو به عقب بازگشته و از اجرای تصمیم خود دست بردارد.

این در حالی است که حجت الاسلام حسن روحانی، روز سه شنبه در گفتگو با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، با تاکید بر اینکه از دست رفتن فرصت‌ها برای حفظ و احیای برجام می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند، افزود: کاهش مرحله‌ای تعهدات از سوی ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام و ناتوانی سه کشور اروپایی از عمل به تعهدات برجامی بوده که پس از تحقق تعهدات طرف‌های مقابل، فوراً قابل بازگشت است.

وی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را در چارچوب قانون مصوب مجلس دانست و افزود: همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان ادامه دارد و ما هیچ گاه از برجام خارج نشده ایم. ‌

امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر

وزارت دفاع قطر، روز سه‌شنبه، در حساب رسمی خود در شبکه توئیتر در بیانیه‌ای از امضای توافق همکاری‌های نظامی با آنکارا خبر داد.

بر اساس این اعلام، «غانم شاهین الغانم» رئیس ستاد نیروهای مسلح قطر با «یشار گولر» رئیس ستاد مشترک ترکیه و هیأت همراه او که در سفری وارد قطر شده‌اند، امروز دیدار کرده است.

در بیانیه یادشده آمده است که دو طرف در این دیدار، موضوعات مورد اهتمام مشترک و راه‌های تقویت و توسعه آن را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. دو طرف پس از دیدار، در نشست کمیته عالی نظامی مشترک قطر و ترکیه مشارکت کردند؛ کمیته‌ای که پس از گذشت سه روز، امروز به جلسات خود پایان داد.

صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس| امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر| تحریم۲ تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا| سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق

وزارت دفاع قطر در ادامه اعلام کرد، در نشست‌های تدارکاتی، ریاست طرف قطری را «عبدالعزیز بن صالح السلیطی» رئیس سازمان همکاری‌های بین‌المللی و ریاست طرف ترکیه‌ای را «هاکان چانلی» رئیس بخش روابط خارجه ترکیه بر عهده داشته است.

مطابق با این اعلام، دو طرف طی نشست‌های مذکور طرح‌های همکاری دوجانبه و راه‌های توسعه آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در پایان نیز چند توافق همکاری با حضور افسران ارشد ترکیه و قطر امضا کرده‌اند.

این اعلام در حالی صورت گرفته است که روز گذشته، وزارت دفاع ترکیه از مانور مشترک نیروهای مسلح این کشور با نیروهای قطری در دوحه خبر داد؛ رزمایشی که در ماه مارس جاری جریان خواهد داشت و هدف از آن، «مشارکت در افزایش توانمندی نظامی نیروهای مسلح قطر» عنوان شده است.

در اواسط ماه دسامبر گذشته نیز نیروهای مشترک ترکیه و قطر و همچنین نیروهای ویژه قطری رزمایشی در ارتباط با مبازره با تروریسم برگزار کردند.

تحریم دو تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، این کشور تحریم‌هایی علیه دو تن از فرماندهان نظامی انصارالله یمن اعمال کرده است.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن منصور السعدی و احمد الحمزی دو رهبر انصارالله یمن را تحریم کرد.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا فوریه گذشته، حذف نام گروه انصارالله یمن از لیست سازمان‌های تروریستی را اعلام کرده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته بود که تصمیم پیشین در خصوص درج نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی رسما از ۱۶ فوریه ۲۰۲۱ ملغی شده است و انصارالله یمن دیگر به موجب قوانین مرتبط با تروریسم جهانی تحریم نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از این اقدام وزارت خزانه داری از انصارالله یمن خواست تا حمله به مارب و همه عملیات نظامی را متوقف کرده و به مذاکرات بازگردد.

سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق

منابع عراقی از جمله خبرگزاری رسمی این کشور (واع)، روز سه‌شنبه، گزارش دادند که «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی وارد بغداد شده و هم‌اکنون در مقر وزارت دفاع عراق حضور دارد.

وبگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی در ارتباط با این سفر نوشت که مقام سعودی به محض ورود به مقر وزارت دفاع عراق با «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع این کشور دیدار کرده؛ با این حال، هنوز علت این سفر مشخص نشده است.

طبق گزارش شفق نیوز، وزارت دفاع عراق نیز در بیانیه‌ای کوتاه و بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد که سفر فیاض بن حامد الرویلی به دعوت رئیس ستاد ارتش عراق صورت گرفته است.

صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس| امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر| تحریم۲ تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا| سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق حدود یک هفته پیش به ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر و با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بغداد در ارتباط با سفر فؤاد حسین به ریاض اعلام کرده بود که دو طرف درباره مهمترین تحولات در سطح روابط دوجانبه، پیگیری مهمترین دستاوردهای نشست‌های کمیته هماهنگی عالی مشترک و شیوه‌های تکمیل روند فعالسازی یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان بغداد و ریاض رایزنی کرده‌اند.

اعلام آمادگی آمریکا برای دیدار با مقامات ایران

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که واشنگتن همچنان به تعامل مجدد (با ایران) طی چارچوب  دیپلماسی معنی دار تمایل دارد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه آمریکا صحبت می‌کرد، افزود: «برنامه داریم که در تماس نزدیک با شرکا در 5+1 باشیم.»

صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس| امضای توافق نظامی میان ترکیه و قطر| تحریم۲ تن از رهبران انصارالله یمن از سوی آمریکا| سفر رئیس ستاد ارتش عربستان به عراق

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: «آماده دیدار با ایران درباره مسیر پیش روی برای بازگشت دوجانبه به پایبندی (به برجام) هستیم و بازگشت دوجانبه به پایبندی بدون مذاکره اتفاق نمی‌افتد.»

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر، بارها تاکید کرده‌اند، این آمریکا بوده که از توافق هسته‌ای خارج شده و به تعهداتش پایبند نبوده و باید به تعهداتش پایبند شود و پس از آن نیز ایران کاهش تعهدات خود بر اساس برجام را بازمی‌گرداند.

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید نیز روز گذشته در کنفرانس خبری با این ادعا که واشنگتن آماده تعامل با ایران در خصوص برجام است، گفت: «اجازه بدهید نخست بگویم که از پاسخ ایران ناامید شدیم. ما کماکان آماده ورود مجدد به دیپلماسی معنادار برای پایبندی هر دو طرف به تعهدات هستیم و در تمام سطوح با شرکای ۱+۵ درباره بهترین روش رایزنی خواهیم کرد.»

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اخیرا در واکنش به هیاهوی رسانه‌ای دولت بایدن درباره برجام تاکید کرده است: «هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام نکرده است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۳
این تقسیم کار بین اروپا و امریکا در دنیا بینظیر و یک الگو برای دیگر کشورهاست.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
همه کشورها پخمه هستند هم روسیه و هم چین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بخدا از اینکه مردم در عذاب هستند من خیلی ناراحتم .
الان که دارم این مطلب را می نویسم گریه ام گرفته .
خودمان را بگذاریم جای جوانان بیکار و زنانی که بخاطر قوت بچه هاشان باید صیغه بشوند .
یا دختزانی که زمان ازدواجشان گذشته و نه پول دارن نه شوهر .
یازنانی که شوهرانشان معتاد شده .
خیلی دردناک است .
ما شیعه علی هستیم واقعا این وضع تا کی ادامه دارد?
تاکی?
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
ما شیعه علی هسیتم ولی خیلی مانده تا رفتارمان هم شبیه علی شود، چندتا مسول می شناسی خانه و زندگی بی تجمل داشته باشد، در وقوع حادثه کنار مردمش باشد.
علی پوراحمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
اگر ایران تمام فرامین آمریکا و غرب را اجراء کند باز مشکلات کشور حل نخواهد شد . اکثر مشکلات فعلی به خاطر عملکرد دولتمردانمان است......
فاجعه مردن مردم ایران در جنگ جهانی اول زمانی برنامه ریزی شد که با شعار مواظب باشید از گرسنگی نمی‌رید ،جلوی ساخت توپ و سلاح توسط امیرکبیر را گرفتند . هر زمانی در این کشور حرفهای آمریکا و انگلیس بر سر ر زبانها افتاد ،کشور و مردم و ناموس به تاراج رفت . آنهایی که ترس قدرتمند شدن ایران را دارند همیشه از همین طریق جلوی مردان با غیرت را گرفتند .
جمعه باید پرونده رو بست و راه پیشرفت را ادامه داد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
اگه اونا میخاستن تحریم لغو کنن با فرصت سه ماهه ایران روی خوش نشون میدادن نه اینکه دوباره قطعنامه ضد ایران
گام بعدی می تواند تعلیق عضویت در آژانس بمدت 3 ماه باشد. این کار بظور ضمنی دسترسی های پادمانی آزانس را هم مخدود می کند. مانند خودشان. هروقت تحریم ها را برداشتند تمام این اقدامات باز خواهد گشت.
پاسخ ها
پرچل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
آره بشین تا تحریمها را وردارن.یه تخمه ای چیزی بگیر بشکن حوصله ات سر نره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
البته اگر سفره ما هم مثل شما پر برد تا قیامت باهشون پنجه در پنجه می انداختیم. اصلا از روی کره خاکی حذفشون می کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
شما ممکنه صدها ساندیس در یخچالت احتکار کرده باشی، اما مردم گرسنه هستند و طاقت فشار بیشتر رو ندارن
به نظر من قطعنامه آژانس بر ضد فعالیتهای جمهوری اسلامی تصویب میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
انشاالله، شاید این فشارها مدیران ما را به سر عقل بیاورد و فکری به حال فقر و معضلات فعلی جامعه بکنند
برای من یک چیز جالبه، چرا ما خودمون با اینکه میگیم آمریکا از برجام خارج شده، خودمونم داریم خارج میشیم؟ آیا جواب سیلی زدن را با سیلی باید داد؟؟؟؟
آیا جواب بی قانونی را با شکستن قانون باید داد؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر اینجوریه پس نباید ادعا کرد که ما قانونمندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
ببند بابا
ناشناس
| France |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
تعهد در قبال خیانت اسمش حماقته نه قانون مداری جناب روشنفکر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
خارج نمیشیم طبق برجام حق داریم هرقدر که طرف مقابل ما رو از منافع برجام محروم کرد ما هم به همان نسبت از تعهداتمون بکاهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
برو عمو ما خودمون ذغال فروشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جواب سیلی رو باید با مشت داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
چه منطق ذلیلانه ای اگر یک سیلی به گوش راستت زدند ، اجازه بده یکی دیکه به گوش چپت بزنند ولی تو اعتراض نکن . خنده دار نیست ؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
مزدور که معلومه از کمپ آلبانی داری کامنت میزاری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
سادگی محضه اگر در مقابل سیلی آمریک با مشت پاسخ ندیم یک بار برای همیشه باید با پایداری و ابراز قدرت نقش خودمون رو توی دنیای کنونی جا بندازیم. من اصلا سیاسی به قضیه نگاه نمیکنم ولی تمدن ایران زمین باید از موصع قدرت خودنمایی کنه.
سیدجلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جواب سیلی باید با مشت داد اونم مشتی که غلط بکنه دفعه بعد تهعدش نقض کنه
عدالت و دشمنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
ی سوال چرا آمریکا فقط دشمن ماست چرا فقط ما دشمن آمریکاهستیم چرا مثل چین تلاش اقتصادی و پیشرفت اقتصادی نمیخواهیم جلوی آمریکا و دنیا قد علم کنیم چرا با روسیه کثیف که دنیا ازش متنفره ما باهاش دوستیم که همه جوره داره از ایران سود میبره و ما سودی ازش نمیبریم بس کنید دیگه بیشترین سود شما از این تحریمها میبرید.....
چین رسماً اعلام کرد فقر را ریشه کن کرده است. در 8 سال گذشته در آخرین فاز مبارزه با فقر، سالی 10 میلیون نفر از زیر خط فقر خارج شدند. در ایران هم در 8 سال گذشته، سالی 10 میلیون نفر زیر خط فقر رفتند....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بعد از رابطه با غربی ها فقط نفت می فروشیم و زندگی می کنیم مثل عربستان سعودی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
اونی که میخواهد مشت بزنه پسرش توامریکا زندگی میکنه
شهدا شرمنده ایم که می رویم فراتر از قانون ان پی تی عمل می کنیم و به کشور ضرر می زنیم بارها و باز در تله آنها می افتیم
پاسخ ها
پارادوکس
| Germany |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جم کن خودت
چرا واسه گرونی و تورم و بیکاری فساد شرمنده شهدا نمیشی
شماها شرمندگیتون هم مصلحتیه
متاسفانه دولت مصوبه مجلس رو کامل اجرا نکرد و دوباره مهلت سه ماهه به غربیها داد. دوربینها رو جمع نکردند و آژانس همچنان امکان بازرسی داره. حالا اروپا و آمریکا بجای برداشتن تحریمها و جبران پیمان شکنی پرروتر شدند و قطعنامه صادر می‌کنند اونم باید فرانسویها و درست زمانیکه روحانی با ماکرون تماس گرفته دنبال صدور قطعنامه باشند. یک سوال ساده از دولت محترم: وقتی شدیدترین تحریمها علیه ایران وضع شده و دیگه چیزی برای تحریم نمونده طوریکه وقتی ترامپ اعلام می‌کرد تحریم جدید وضع می‌کنه طراحان تحریم دولت اوباما مسخرش میکردند که داره قبلیها رو با نام جدید اعلام می‌کنه و از طرفی با توجه به اینکه بایدن که بهش امید داشتید حاضر به لغو تحریمها نشد به چه دلیلی باید اقدامات داوطلبانه از طرف ایران انجام بشه. اصلا چرا از اول این اقدامات داوطلبانه رو قبول کردید؟ وقتی اسراییل نسل کش با صدها بمب اتمی در حال گسترش تاسیسات هسته‌ایه چرا ما باید به هر گونه محدودیت اعمال شده توسط آژانس تن بدیم؟ اینا دنبال خلع سلاح ایران و بعد حمله و تجزیه ایرانند بعد ما تو این چندسال فقط بهشون امتیاز دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
. کی گفته که فعالیت هسته ای ایران برای مقاصد نظامی و دفاعی است؟ مگر رهبری چندین بار نگفتند که ساخت بمب اتم حرام است؟
برجام رو اونا نقض کردند. تحریمها رو بردارند بعد ما راستی آزمایی می‌کنیم که واقعا تحریمها لغو شده و بعد در مورد بازگشت ایران به محدودیتهای قبلی میشه صحبت کرد. تو این چندسال فقط ایران بوده که به تعهداتش عمل کرده و فقط هم ضرر کرده. اگه قراره اروپا و آمریکا بجای جبران پیمان شکنی و پرداخت خسارت و برداشتن تحریمها از ایران انتظار گرفتن باجهای بیشتری داشته باشند همون بهتر که جاسوسان آژانس رو از کشور بندازیم بیرون. وقتی اسراییل که با کشتار فلسطینیها و اشغال سرزمینشون تاسیس شده دارای صدها بمب اتمیه و دائم به کشورهای اطراف مثل لبنان و سوریه حمله می‌کنه و حتی مرزی هم برای اسراییل تعیین نکردند تا با کشتار مردم کشورهای دیگه اسراییل رو گسترش بدند اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ایشو نمیده اصلا چرا ما باید همچین اجازه‌ای به آژانس بدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
یک کلمه به من جواب بده و بگو که این صنعت به اصطلاح هسته ای چه دردی از ما دوا کرده که ابنجوری طوطی وار داری شعار میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جواب۱۶:۱۲
بمب اتم باعث افزایش قدرت و صلح میشه و اونا اینو نمیخان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
امیر کبیر هم داشت هسته ای کار میکرد که انگلیس کلکشو کند؟
به به هر روز خبرهای خیلی خوب
من فقط نمی توانم منتقدین سر سخت برجام در داخل کشور که با سنگ اندازی در اوایل امضای برجام آمریکا را از منافع اقتصادی آمریکا کنار گذاشتند چه انتظاری از این کشور دارند.
طبیعی است اگر طرف خارجی اصلی برجام سودی نبرد از اجرای آن جلو گیری خواهد کرد و لان هم از این بابت زیر فشار نیست و مجبور هم نیست زودتر به برجام برگردد.
بهترین کار رفتن به سوی تسلیحات هست.طرف مقابل قصدش سرنگون کردن جمهوری اسلامی وگرنه با ۱ فرمان اجرائی تحریمها لغو و ایران نیز بر میگرده.غرب با فروش سلاح میلیاردی به مرتجعین منطقه خاورمیانه رو به انبار باروت تبدیل کرده و حالا از ایران که کمترین بودجه نظامی بین همسایگانش رو داره میخواد موشک رو بزاره کنار.بعد میگه اسلحه تون رم بدید.هر قدم بریم عقب اونها ۲ قدم میان جلو .فقط باید به زبون اقتدار برگردیم
ترکیه در خلیج فارس به دنبال چیست؟ وزارت امورخارجه ایران در خواب زمستانی به سر می برد؟
مرگ بر آمریکا و نوکران حلقه به گوشش.
بالاخره نوبت به آقایی ملت ایران می رسد .
پاسخ ها
یه نفر
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
په کی دیگه؟ عمر ما به سراومد
کم ذل بزن توی این تلوزیون میلی .ادم را متوهم میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
ناصر جان
در طول تاریخ، هیچ ملت گرسنه ای آقایی نکرده. فقر و فلاکت ‌داره بیداد میکنه
۰۰۹۸
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
بذار حسن آقا بره حله داداش
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
یه کلمه فقر افتاده رو زبان اینا دیگه ول نمیکنند.برو تو بازار رو نگا کن ببین مردم برای عید چه خریدی میکنند.این فشار اقتصادی نتیجه سازش لیبرالای کشورمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
ایران۱۹ اینو بدون که فقط یه آدم مرده بازار نمیره وگرنه هر کس هرقدر فقیر باشه آب و نون و رخت و لباس لازم داره
لطفا شعورتو ببر باالا
حیف اون نام ایران که به خودت چسبوندی
ما که بمب اتمی را حرام می دانیم .رهبر فرمودند بمب اتمی فایده ای هم نداز.
بنده اضافه می کنم بمب اتمی چه فایده ای برای پاکستان و اسراییل داشت ?
سوال این است چرا ایران وانمود می کند می خواهد بمب اتم بسازد ?
مثل روز روشن است .واقعا دلیل چیست ?

ما که بد نیستیم و قصد بدی هم نداریم .
این همه سختی برای این است که لج اونها را در بیاریم.
هیچ کدام از علما اجازه استفاده و حتی داشتن بمب هسته ای را نمی دهند .
استاد مطهری می فرماید جنگ اتمی برنده ندارد .
بنظرم ایران باید در اولین فرست با امریکا ارتباط پیدا کنه ولی کار خودش انجام بده این مسئله باعت تابوی ارتباط نداشتن با امریکا هم برای کاسبان داخلی تحریم و انبار کردن و احتکارگران اجناس و هم برای دیگر کشورهابخصوص حوزه خلیج فاس که اونها هم سعی میکنند خوذشونو به ایران نزدیک کنند تا از قافله عقب نمونند همین ارتباط خشک خالی کلی از فشار هار بی مورد کاسته میشه در عوض ایران مسائل خودوشو که به صلاح مردم و کشورش هست انجام بده
باامید خدا ایران تا ماه دیگر. مردم چنان بدبختی سرشان بیاد که فراموش شدنی نباشه روز به روز گرانی داره به مردم. فشار. صدرصدی میاد
از چه چيزي هراس داريد؟ اين ظالمين به ته خط رسيدند و كاري ديگر نمي توانند انجام دهند. حال كه مردم غيور ايران به عشق رهبرشان در قبال ناتواني هاي دولت صبر كردند كمي به هوش بيایید و امروز بايد ميوه را بچينيد. محكم بايستيد و بگوييد از برجام خارج مي شويم اگر شما حق ملت ايران را نداديد
پاسخ ها
صدتومنی
| Germany |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
عامو کجایی؟
خیلی وقته از انقلاب گذشته.تقریبا 42 سال
اینجا نذری نمیدن بیخود خودتو خسته نکن
ما هیچ وقت مذاکره کنندگان خوبی نبودیم, ایرانی همیشه حق به جانبه
براستی باید به خدایان دیپلماسی کشور گفت: خسته نباشید.
دولت باآن قراردوطرفه باآژانس اشتباه کرداگرنگوییم که بابرنامه ریزی ونقشه اساسی صورت گرفته است زیرایک فرصت سه ماهه به آنان دادولذامطمئناتافاصله سه ماهه هیچ اقدامی نخواهندکردچه اگراین کاررانمیکردندخیلی سریعتربه فکربازگشت به رفع تحریمهامی افتادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
حاج سید محمد، یادتان باشد که کلیه سیاست های کلان و حیاتی کشور (نظیر برجام) با اطلاع و تایید مقامات عالی کشور اجرا میشود
تا زمانی که تحریمها برداشته نشود نباید مذاکره کنند اول رفع تحریمها بعد مذاکره با اروپا و آمریکا دیگه از این به بعد نباید به اینها اعتماد کرد همه یه مشت دروغگو هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
فکر کردی منوی رستورانه که انتخاب کنی؟ مردم دارن له میشن، اونوقت آدم های نا آگاه و غیر مسئولی مثل شما، فقط شعار می دهند و می گویند لنگش کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
به نظر من اول حمله مستقیم با
آمریکا و نابودی آمریکا بعد تحریمها بخودی خود برطرف خواهد شد
اینا موش و گربه بازیه
وگرنه سیاست عریان نیست
بیچاره بورس
آمریکا به دروغ دم از مذاکره میزنه ومیخواد جوری به مردم عادی جهان القا کنه که ایران حاظر به مذاکره نیست تا بتواند دوباره تمام جهان را بر ضد ایران متحد کنه تنها راه مقابله با آمریکا وتو دهنی زدن به قلدری های آن ومتحدینش ساخت سلاح هسته‌ای است اگر می‌توانید بسازید واگر نمی توانید به خواسته های آمریکا واروپا گردن بدید وگرنه سردار سرتیپ وزیر نباید حقوق نجومی بگیرن آخر سرهم با بیچاره کردن مردم دوباره برن وبرای حفظ مقام وحقوق .. سر میز مذاکره بنشینند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
این اتهامات به بایدن نمی چسبه چون او بر خلاف ترامپ، سیاستمداری صادق و تابع قانون است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
احسنت
باید با سلاح اتمی به جنگ آمریکا رفت.
یا این ور یا اون ور
این لوس بازیا چیه؟
یک طرف اخبار ما خودرو لاکچری فلان مجری صدا و سیما ویکطرف آن خرید گردن مرغ توسط کارگر زحمت کش وبیچاره است که فاکتورش را چند بار نگاه می کند ببینید کشور غنی وپرعظمت ایران به چه روزی افتاده که فقر برای زحمت کشان بیداد می کند ورفاه وتفنن وخوشگذرانی برای عده ای... ،مسولین باید ازاین اداره کشور وظلمی که بهقشر زحمت کش تحویل کرده اند، ... .
کاسبان تحریم خوشحال باشند
دست پخت مجلس ارزشی 20 درصدی
چین هنر نکرده فقر را ریشه کن کرده هنر نزد مسولین ماست که نه میکشند ونه میگذارند زندگی بکنیم
خطاب به کامنت گذاران:
سلاح هسته ای نه باعث امنیت میشه مثل پاکستان، نه باعث رفع تحریم میشه مثل کره شمالی، نه باعث به رسمیت شناخته شدن میشه مثل اسراییل، نه از فروپاشی کشوری جلوگیری می کنه مثل شوروی سابق و نه باعث محبوبیت میشه مثل امریکا.
تمام این پنج کشور چیزی با سلاح اتمی بدست نیاوردند. تنها و تنها باعث میشه خاک یک کشور مورد حمله قرار نگیره که ایران با موشک های بسیار زیادی که داره بعید هست که کسی بهش حمله مستقیم انجام بده.
مشکل ایران الان اقتصاد هست نه مشکل نطامی و جنگ های فعلی، جنگ های اقتصادی هستند و نه جنگ های نظامی.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
داداش آلمان نازی رو فراموش کردی
در کل خلاف جهت شنا کردن سختی خودشو داره که این سختی روی دوش مردم
مجلس و دولت و دادگستري هم بايد يه قطعنامه مشترك صادر كنن و پيمان شكني غرب رو محكوم كنن
شما را بخدا به داد مردم برسید.
آخه هسته ای می خوایم چکار.
خانم فائزه هاشمی راست می گفت کاش ترامپ رای می آورد.
بابا از مردم هم نظر خواهی کنید
هم راجع ارتباط با آمریکا و هم هسته ای بخدا مردم در فلاکت هستن. الان روغن در بازار کم یاب شده.
بعد هی بیاید مانور نظامی برگزار کنید.
برای خنثی سازی ترفند پیشنهاد مذاکره آمریکا و اروپا ایران باید مذاکره بی حاصل برای آنها و بنفع خود انجام داده و در هر بار مذاکره فقط خواستار رفع تحریمها شود و در صورت عدم پذیرش طرفهای مذاکره آنرا در بوق کرنا نماید که آنها اهل مذاکره نیستند.
این هم نتیجهٔ توافق،،،، خیلی موجب شرمندگی است
بخدا اینان که سرکارند زره ای به فکر مردم بدبخت نیستند
این سیاست همون بازی پلیس خوب و پلیس بده که امریکا شده پلیس بده ..و در نهایت شخص محتاج و فقیر تن میده به خواسته هاشون
اروپا و آمریکا در حقیقت یاد پنجاه سال پیش افتاده اند که ایران قدرتی از خود نداشت .اینها واقعا نمی توانند قبول کنند که دیگه ایران عروسک آنها نیست .خجالت آور است همه عهد شکنی ها توسط آنها انجام گرفته ایران را بدهکار نشان میدهند .من که میگم غلط میکنند .ما باید تفکرمان پیشرفت و تکنولوژی باشه پیروزیم .
آمریکا زورش نمی رسد فقط یاد گرفته تحریم
اگه همه مسولان ما پراید سوار بشن،،و خونشون هم ۵۰ متری باشه مشکل کشور حل میشه؟...نه آقا ما نداریم اونا هم که دارن به ما نمیدن،،وسلام این همه حرف مفت واسه چیه
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
این حرف حق بود آفرین
برخی با فرصت سوزی وبرخی با ندانم کاری وایحاد شائبه جنگ افروزی, نمی خواهند برجام در این دولت به نتیجه برسد .صلح وارامش است که جوانان مارا به کشور علاقمند میکند. الان اماج ببکاری وفقر است, مخالفین FATF وبرجام کجایند.
ایران به جای رسیده که در موضع قدرت صحبت می کنند . این هم به برکت خون شهدا و دستیابی نسبی به قدر جهانی از لحاظ نظامی است . دنیا مخصوصاً آمریکا ی جهان خوار جهان را به یک قانون جنگل تبدیل کرده اند . که ضعیف در زیر لگد های پر قدرت فنا و از بین رفتن است . بس هر چه قدر قوی باشی زنده ای و ماثر و اثر خواهی داشت . بکوش تا تاثیر داشته باشی.
۴۲ سالی میشه عقده ای شدیم
لطفا منتشر کنید
آمریکا اصلا به فرجام نیازی نداره و با تحریم ها کمر اقتصاد ایران رو شکسته. دقیقا مثل روسیه. اگه مقامات به فکر مردم باشه باید کوتاه بیان
سلام
این فرهنگ سیاستمداران امریکا هست.تمایل شدید به زورگویی و رییس بازی و تصمیم گیری برای همه دارند.
دارن ایرانو بازی می دن که امتیاز بگیرن بدون اینکه امتیاز بدن.
کدام ادم احمقی این شرایط را می پذیره؟
کار درستی کردن که فعلا نشست با امریکا را نپذیرفتند.
تحریمها شرایط را برای همه تنگ کرده ولی به خاطر دو کیلو گوشت که نمی شه عزتمون رو بفروشیم!
امریکا سه ساله فشار حداکثری به ایران وارد کرده،دیده ایران به هربدبختی بوده مقاومت کرده،عقب نشینی خواهد کرد ولی فعلاتقلا می کنه امتیاز موشک رو هم از ایران بگیره.
بی نهایت حقه بازن.
باسلام کاری خوبی است امیدوارم مجدا سریان راکلاه نزارند بدانید امریکا واورپا باکلمات خیلی باز میکنند هوش یارباشید بعداز خدا مردم باشماهستند
روحانی با رفتن به مذاکره وبرجام یک عمر مردم ایران را به بند کشید سخن من درآیند مشخص خواهدشد آیندگان روحانی را سرزنش خواهد کرد هرگونه توافق دراین رمینه نادرست است
مسخرست که کشوری مثل ایران که توانایی تنظیم بازار مرغ و گوشت و روغن و ... رو هم نداره اینجوری با دنیاسرشاخ بشه برسر یک موضوع عجیب به اسم انرژی هسته ای که اولویت دهم ملت هم نیست. میلیاردها دلار از ثروت ملی برای هیچ به باد رفت در حالی که میتونستیم با همون پول لااقل قطب صنعت هواپیما سازی بشیم.
ایران باید تو دنیا قدرمند ترین باشه، اما اما اما ی مشت دزد و غارتگر جلو این قدرتمندی این سرزمین رو گرفتن با اختلاس هاشون، امیدوارم هر کس تو این سرزمین از بیت المال دزدی کرده بشه خرج دوا و درمون خودش و خانوادش،
وگر نه تا وجود تمام تحریمها ملت نباید اینقدر تو فقر زندگی کنن،...
هرکاری بکنیم آمریکا به ما زورمیگه پس ایرانی بودن وامپراطوری خود را نشکنیم ویک بار محکم توی دهن این چند کشور ترسو بزنیم بااتحاد نه با تخریب کشورآمریکا غلط بکنه چپ به ایران نگاه کنه فقط میخواد ابهت ایران را پایین بیاره دیگه هیچ
واله وباله امریکا داره زورمیگه بیشترازاین ابهت ابران را با التمایس برای برجام نبریم
جواب کسی که سوال کردصنعت هسته ای چه دردی را از ما دوا کرد وبه چه دردی میخورد باید بگوئیم این سوال را بهتر هست از سران کشورهایی بپرسی که صنعت هسته ای دارند و در آژانس خود را به در و دیوار میزنند که ایران نداشته باشد واقعا چرا؟!
قابل توجه ۳کشور اروپای که لقمه بزرگتر از دهانش برداشته این لقمه برای شما و آمریکا خیلی بزرگه مواظب باشید نه پره توگلوتون آخه شمارو چه به این که بخواهید برای ایران قطعنامه صادر کنید ...
خدا رو شکر اینهمه کارشناس و تحصیل کرده علوم سیاسی داریم ..
دعوا اصلا سر هسته ای نیست اونا چشم دیدن اسلام علوی را ندارند اگه همین دو تا موشک را هم بدیم میشیم عراق،افغانستان،لیبی،سوریه دشمن ما خیلی مکار و سیاستبازه اصلا راهبرد اونها تو منطقه تغییر کرده خودشون مستقیم وارد جنگ نمیشن بلکه با فروش سلاح جیب دولتهای ساده لوح را خالی می کنند بعدش هم ایجاد تفرقه برا جنگ افروزی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی