بازدید 172246
آخرین تحولات خاورمیانه

انتشار فیلم محرمانه حمله ایران به عین الاسد توسط سنتکام / همراهی اروپا با آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس / ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به کشتی اسرائیلی / برگزاری رزمایش نظامی میان ترکیه و قطر

انتشار فیلم محرمانه حمله ایران به عین الاسد توسط سنتکام، همراهی اروپا با آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس، ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به کشتی اسرائیلی، برگزاری رزمایش نظامی بین ترکیه و قطر و درخواست روسیه از آمریکا و ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 02 March 2021

انتشار فیلم محرمانه حمله ایران به عین الاسد توسط سنتکام| همراهی اروپا با آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس| ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به کشتی اسرائیلی| برگزاری رزمایش نظامی میان ترکیه و قطر

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: انتشار فیلم محرمانه حمله ایران به عین الاسد توسط سنتکام، همراهی اروپا با آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس، ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به کشتی اسرائیلی، برگزاری رزمایش نظامی بین ترکیه و قطر و درخواست روسیه از آمریکا و ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

انتشار فیلم محرمانه حمله ایران به عین الاسد توسط سنتکام

سازمان تروریستی سنت‌کام فیلمی را که می‌گوید از حالت طبقه‌بندی خارج شده و مربوط به حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد است، منتشر کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۱۸ دی ماه به عنوان بخشی از پاسخ ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، پایگاه عین‌الاسد را هدف حمله موشکی قرار داد. تصاویر ماهواره‌ای منتشره بعد از حمله، نشان می‌دهد نقاط زیادی در پایگاه با دقت بالا مورد اصابت قرار گرفته است.

تعداد بازدید : 34856

در حالی که بعد از این حمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد، «همه چیز خوب است» و هیچ‌یک از نظامیان آمریکایی آسیب ندیده‌اند، پنتاگون قطره‌چکانی و به مرور آمار خسارات ناشی از این حمله را منتشر کرد.

طبق گزارش شبکه «سی بی اس نیوز»، در ژانویه سال گذشته میلادی، ایران بزرگ‌ترین حمله موشک بالستیکی تا آن زمان را علیه نیروهای آمریکایی انجام داد و ۱۱ موشک‌ به پایگاه عین الاسد ـ که محل استقرار دو هزار نظامی آمریکایی و تعداد زیادی هواپیماست ـ برخورد کرد که هر یک از این موشک‌ها حامل کلاهکی به وزن بیش از یکهزار پوند (بیش از ۴۵۳ کیلوگرم) بودند.

ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در یادآوری حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد به خبرنگار شبکه سی بی اس گفت: «اتفاقاتی در حال رخ دادن بود که اگر ما در اینجا (پایگاه عین الاسد) اقدام صحیحی انجام نمی‌دادیم، ممکن بود ما را به سمت جنگ سوق دهد.»

مک کنزی سپس ادامه داد: زمانیکه سازمان های اطلاعاتی آمریکا پی بردند که ایران در حال آماده‌سازی حمله موشکی است، زمان کافی برای تخلیه یکهزار نظامی آمریکایی و ۵۰ هواپیما از پایگاه عین‌ الاسد وجود داشت.

فرمانده نیروهای تروریست سنتکام در خصوص دقت موشک‌های ایرانی و شدت حمله ایران به پایگاه عین الاسد توضیح داد، در صورتی که پایگاه تخلیه نمی‌شد، «فکر می‌کنم احتمالاً ۲۰ یا ۳۰ هواپیما را از دست می‌دادیم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرسنل (آمریکا) را از دست داده بودیم. اگر آمریکایی‌ها مرده بودند، قصد داشتیم انتقام بگیریم.»

طبق این گزارش، ایران در مجموع ۱۶ موشک پرتاب کرد که ۱۱ موشک به عین الاسد برخورد کرد.

همراهی اروپا با آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس

رویترز گزارش داد، آلمان، فرانسه و انگلیس پیش نویس قطعنامه‌ای را در نشست امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توزیع کرده‌اند که در آن خواستار محکومیت ایران شده‌اند.

این اقدام کشور‌های اروپایی در حالی است که ایران و روسیه، نسبت به عواقب تصویب این قطعنامه هشدار داده‌اند. تهران طی نامه‌ای به اعضای آژانس گفته است تصویب قطعنامه توبیخی علیه تهران را «غیرسازنده» و آن را به‌مثابه پایان بیانیه مشترک ۲۱ فوریه بین جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارزیابی می‌کند.

در همین حال، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از نشست امروز شورای حکام به خبرنگاران گفت: صدور هرگونه قطعنامه در حوزه تصمیم‌گیری اعضای شورای حکام است؛ اما نباید هیچ اقدامی کار بازرسان آژانس را تحت تاثیر قرار دهد و پرونده هسته‌ای ایران نباید قربانی بده‌بستان‌های سیاسی شود.

انتشار فیلم محرمانه حمله ایران به عین الاسد توسط سنتکام| همراهی اروپا با آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس| ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به کشتی اسرائیلی| برگزاری رزمایش نظامی میان ترکیه و قطر

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند، کاخ سفید از دیگر کشور‌ها می‌خواهد در شورای حکام آژانس بین‌الملل انرژی اتمی، ایران را رسمی به‌ دلیل تشدید فعالیت‌های هسته‌ای محکوم کنند.

جمهوری اسلامی ایران از بامداد سه‌شنبه پنجم اسفندماه مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده است، این اقدام هسته‌ای ایران وفق بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام و در پاسخ به کوتاهی‌های مکرر و مداوم طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود انجام شده است.

مقامات ایرانی در سطوح مختلف بار‌ها به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داده‌اند، در صورت عمل نکردن به تعهداتشان، روند تعدیل تعهدات هسته‌ای ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

ایران از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ (یک سال پس از خروج آمریکا از برجام) در واکنش به کوتاهی طرف‌های اروپایی برجام طی چند مرحله، اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده است.

ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به کشتی اسرائیلی

بنیامین نتانیاهو که دولتش بعد از سقوط حامی اصلی یعنی دونالد ترامپ در بدترین وضعیت سیاسی است و ناکامی‌های اقتصادی او هم اعتراض مردم را در پی داشته، در یک فرافکنی آشکار و بدون ارایه هیچ سندی، ایران را به دخالت در انفجار کشتی این رژیم در دریای عمان متهم کرد.

نتانیاهو گفت که انفجار کشتی اسراییلی در دریای عمان کار ایران بوده است؛ این ادعا پیشتر هم از سوی بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تکرار شده بود، ولی او در عین حال اذعان کرد که برای اثبات این ادعا به انجام تحقیقات بیشتر نیاز است.

انتشار فیلم محرمانه حمله ایران به عین الاسد توسط سنتکام| همراهی اروپا با آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در آژانس| ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به کشتی اسرائیلی| برگزاری رزمایش نظامی میان ترکیه و قطر

گانتس در اظهاراتی تنها دلیل دخالت تهران را نزدیکی این کشتی به آبهای ایران عنوان کرد و گفت: «موقعیت کشتی که به ایران نزدیک بود، این گمان و ارزیابی را به وجود می‌آورد که ایران پشت این حمله بوده است.»

برگزاری رزمایش نظامی میان ترکیه و قطر

رزمایش مشترک نظامی ترکیه و قطر «العدید ۲۰۲۱» امروز سه شنبه با حضور نیروهای مسلح دو کشور در قطر آغاز خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار این خبر، هدف از برگزاری رزمایش را افزایش سطح همکاری متقابل نیروهای مسلح ترکیه و قطر، گسترش زمینه همکاری و افزایش سطح ظرفیت نظامی نیروهای مسلح قطر اعلام کرد.

بر این اساس، در این رزمایش علاوه بر نیروهای مسلح ترکیه و قطر، یک لشکر مکانیزه پیاده و یگان آتشبار حضور خواهد داشت و ۳۱ مارس به پایان می‌رسد.

درخواست روسیه از آمریکا و ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، خواستار بازگشت همزمان ایران و آمریکا به اجرای کامل تعهدات برجامی شد.

اولیانوف در توئیتی نوشته است: «راه خروج از بن‌بست، تأکید مجدد بر این است که تمام شرکای برجام در یک قایق هستند. آمریکا اعلام کرد که آماده بازگشت است؛ با یا بدون مذاکرات مثمر ثمر در مورد اینکه چه کسی باید اول اقدام کند. آمریکا و ایران باید بازگشتشان به تعهدات کامل برجامی را همزمان انجام دهند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۸
مگه تحریم ها فرصت نبودند ؟
چرا نگران نتیجه نشست شورای حکام هستید ؟؟؟

قرار نیست به مسئولان آسیبی برسد . اگر مشکلی هست همه بر دوش مردم است . مسئولان نگران نباشند . آسوده بخوابند . مردم بیدارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
فدات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
امروز مسولان میآمدند در فردیس کرج
و توزیع مرغ دولتی کیلویی ۲۵ تومان در سرما و کرونا و هجوم جمعیت را می دیدند
مرغی که پارسال کیلویی ۹ تومان بود !!!؟؟
چکار میکنید با این مردم نجیب و مظلوم و ولی نعمتان خودتان ؟؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
می دونی بساط چند تا کنفرانس ها بی نتیجه دولتی جمع شد بخاطر تحریم، می دونی چندتا کارخانه تاسیس شد بخاطر تحریم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
چرا نمی گی آقای روحانی هیات دولت محترم چرا کلی میگی . مسولان ، خودتی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
یک جای دنیا که نه جنگ باشه نه کرونا، نه تعبیض را نام ببر با هم بریم اونجا.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
دیر جنبیدیم خیلی دیر با این حال مستقیم تا لبنان می ریم، تازه عضو ارواسیا شدیم صادرات ما در بخش کشاورزی 25 میلیون دلار شده تازه داریم از زیر صادرات فقط نفت بیرون می اییم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
حیف این 16 موشک نبود خرج چند تا سوله کردین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
یعنی زدن زدن پایگاه نظظامی امریکا شده زدن سوله خالی، زدن پهباد 200 میلیون دلاری هم هیچ اگر ما اینقدر ضعیف هستیم چرا دولت امریکا این همه دوندگی می کند برای ائتلاف علیه ایران.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
به ۱۸:۱۷
شما برو بشمر چندتا مدال "پرپل هارت" (که به کشته و ضخمی شدگان میدن) بعد از حمله ایران به سربازای توی اون پایگاه دادن بعد میفهمی آیا فقط چندتا سوله بود یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
به اشتباه دستم به مثبت خورد
این درست نیست که از ترس بخواهیم تن به هر درخواست غربیها بدهیم . در حقیقت تمام مشکلات ما از ترس و تسلیم شدن یک عده بوجود آمد
درست مثل گذشته چین و روسیه هم بالاخره پشت ایران خالی می کنند و قطعنامه علیه ایران در شورای حکام تصویب میشه و دلار مرز ۵۰ هزار را رد می کنه


اگر چین و روسیه واقعا دوست ما بودند اینقدر بلا سر ما نمی آوردن

نمونش ۴۸ میلیارد دلاری که چین بهانه در آورده و نمیده

و روسیه که اینقدر تولید نفت برده بالا که هیچ کمبودی در بازار های جهانی احساس نشه

سیاست ایران به کلی باید عوض شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
مگه روسیه و چین قیوم ما هستند که انتظار دارید تا آخر با شما باشند و رابطه اشون را با چند کشور دیگر
خراب کنند؟ این ما هستیم که نباید دو دستگی و وادگی به خارج بدهیم که طرف های مقابل سو استفاده نکنند
در ضمن برو دو واحد اقتصاد کلان بخون بعد از دلار حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
من هم فکر می کنم اگه با آمریکا دوس شیم، همه چی حل میشه. کاملا منطقی به نظر میرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
شما هم فقط غر بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
نه چین نه روسیه و نه آمریکا دوست ما نیستن
خودمون باید از خودمون حمایت کنیم
ن
| United States of America |
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
به درک. آب که از سر گذشت دیگه فرقی نمیکنه
و البته در نتیجه این حملات دقیق موشکی ما نیروهای اونا فقط یکم سر درد گرفتن. واقعا متاسفم برای خودباختگانی که تمام استناداتشون منابع غربیه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اصلا حرف شما درست و نصف مردم آمریکا در حملات ما مرده اند
آیا اوضاع دلار درست شد
گرانی و تورم و بیماری و بیکاری کمر مردم را شکسته
انبود جوانان بیکار و مجرد جامعه را به مرز جنون رسانده ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
انتقام فقط با نابود کردن ناوهواپیمابر امریکا برابر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خب شما اگر اسنادی دارید از جنازه های سربازان آمریکایی که در این عملیات کشته شده اند رو کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
حداقل 100 نفر مردن حتی توییت خبرنگار اسرائیلی که هواپیمای آنها به اسرائیل رفت و 250 زخمی و کشته داشت را هم سانسور کردن ولی مهمترین چیز همان حمله است که به کد خدای دوستان شد ولی چون دارند می سوزند و مخاطبین رسانه های دشمن ایران هستند روی به این حرف های خاله زنکی اوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
ناشناس 9:35 امنیت وتوان نظامی چه ربطی به دلار داره همه چیز رو الکی به هم ربط میدید تا عزت نفس کشور رو خدشه دارکنید .مشکلات اقتصادی وجود داره درست ،ولی این چه ربطی داره به اینکه ما در عرصه نظامی ودفاعی منفعل باشیم .خداروشکر مدیریت در عرصه موشکی خوب بوده ودراین مورد کشور پیشرفت خوبی داشته اما مدیریت اقتصادی کشور افتضاحه ودراین مورد متاسفانه دچار مشکلیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
الان دیدی که . از قبل حمله اماده بودن فیلم برداری هم کردن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
واکسن کرونا چی میشه با روش فعلی ۲۴ سال طول میکشه.
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
سینه چاک های آمریکا:این فیلم فتوشاپ است-اینجا بیابان های عراق است-تلفات فقط در سوسمارها و ملخ های عراق دیده میشود.⬅خدایا بسه دیگه.تمام کارشناس های دنیا(نه کار نشناس های بی بی سی و منوتو و...)میگن ایران یک امپراطوری و ابر قدرت نظامیه.یک فکر منظم و درست پشت نیروهای مسلح ما وجود داره.فکر کنید اگه همین فکر پشت اقتصاد ماهم بود چی میشد؟البته مردم فرصت دارند تو انتخابات۱۴۰۰ این فکر رو انتخاب کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
چه ربطی داشت
نیم ساعت قبل حمله به دولت عراق خبر دادا می شود که پایگاه آمریکا را می زنیم ولی نمی گوییم کجا وآنها هم اطلاع می دهند آن وقت در این مدت نمی توانند پهپادهایی که در آسمان است زوم کرد روی پایگاه ها؟
ناشناس
| Japan |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اشتباهی مثبت زدم
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
شما رو ارجاع میدم به صحبت های سردار سلامی و جمله معروفترین یک نفر از سربازان شما را در عین الاسد نکشتیم.لطفا اگه خبرها رو پیگیری نمیکنید سکوت کنید و خودتون و ما را به زحمت نندازید
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اصلا مهم نیست مردم چی فکر میکنن و حتی توی اینترنت چی مینویسن.
تنها چیز مهم پیامی بود به آمریکا فرستاده شد. یه قدرت نمایی تمام عیار که باعث شد خیلی محاسبات عوض شه.

فکر میکنی چرا با وجود خسارات تریلیون دلاری و تلفات چند ده نفری ترامپ گفت "همه چیز خوبه" و سانسور
خبری شروع شد؟
برای همون محاسباتی که عوض شد. فهمیدن جنگ با ایران دیگه تلفات کم مثل 10٪-15٪‌براشون نخواهد داشت بلکه تلفات سنگین مثل 90٪‌خواهد داشت.
بنیامین نتانیاهو که دولتش بعد از سقوط حامی اصلی یعنی دونالد ترامپ در بدترین وضعیت سیاسی به سر می برد و ناکامی‌های اقتصادی او هم اعتراض مردم را در پی داشته است (بیچاره اسرائیلها گرسنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
بله و در همین حال بیش از 50 درصد مردم رو واکسینه کرده و ما هیچ ما نگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
آره 50 درصد واکسن زدن ولی همچنان کرونا می گیرند با آمار قبلی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
شما بزرگواری کن و چندتا از اون ساندیس هایی رو که داری به ملت بدبخت اسراییل بده تا از گرسنگی و تشنگی نمیرن !!
بیست تومن محمود مبارک
صهیونیست ها برای متهم کردن ایران هر کاری می کنند. حتی خودزنی.
پاسخ ها
رشیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
قول می دم این کشنی اسب تروا است و به این بهانه در امارات لنگر انداخته تا یک کارهایی علیه ما انجام دهد
روزنامه کیهان با تیتر درشت صفحه اول اعلام کرد که کشتی اسراییلی و حمله مو شکی ریاض را دوستان ما زدند !!!!
دیگر از این واضح تر چگونه میتوان ، مدرک بدست دشمنان کشور داد ؟
حالا وزارت امور خارجه برای خودش تکذیبیه بدهد و قسم جلاله بخورد !!!!
کیهان ، زودتر سند و مدرک را در تیراژ بالا منتشر کرده است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خوب یک کسی زده از هوا زده نشده حالا کار ایران است یا کار دوستان ایران یا کار خود اسرائیل برای مظلوم نمایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
روزنامه‌ها،جراید،سایت‌های اینترنتی،خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و ... هیچکدام به عنوان سند در دادگاه و جنگ و اثبات واقعه‌ها و... قابل استناد مستقیم نیستند.
نتانياهو فقط حرف كيهان را تأييد كرده.
مک کنزی سپس ادامه داد: زمانیکه سازمان های اطلاعاتی آمریکا پی بردند که ایران در حال آماده‌سازی حمله موشکی است، زمان کافی برای تخلیه یکهزار نظامی آمریکایی و ۵۰ هواپیما از پایگاه عین‌ الاسد وجود داشت.!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
دقیقا سازمان های اطلاعاتی امریکا پی بردند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
ایران گفته بود میزنم
بالاخره چی شد ؟ منابع ما میگه 150 تا 300 نفر کشته و زخمی شدن و بردنشون آلمان ...
این خبر میگه اگه 150 نفر مزده بودن می خواستیم تلافی کنیم ...
؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
مصاحبه سردار حاجی زاده با رضوانی را ببینید ، ایشان گفتند موشکها را با فاصله زمانی زدیم که خون از دماغ کسی نیاید هدف ما کشتن نبوده است ! شب بعد از موشک زدن ایران ظریف در مصاحبه ای اعلام کرد به دلیل رعایت پروتکل های بین المللی و احترام به دولت عراق به نخست وزیر عراق اطلاع رسانی شده بود . پس امریکاییها اطلاع داشته و نیروهایشان را جابجا کرده بودند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
ولی آخرش چند ده نفری مردن
پس از حمله به عین الاسد کلیه مشکلات اقتصادی ما حل شد و غرب به غلط کردن افتاد. تشکر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
حمله به برو الاسد بخشی از انتقام خون شهید سلیمانی بود چه ربطی به مشکلات داره ؟
امثال جنابعالی اگر تعرص کنند به بهانه اینکه پیگیری در کلانتری و دادگاه هزینه داره و مشکلی از مشکلات زندگی تون حل نمیکنه، از پیگیری انصراف میدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
آقای ۱۳:۵۸
اگر در حمله به عین الاسد، کسی از آمریکایی ها کشته شده بود، حالا مرتب دم از انتقام خون سلیمانی نمی زدیم
تو فیلم مشخصه که چند تا از موشکها بالستیک نیستد. سرعت و زاویه اصابت نشون می ده احتمالا کروز هستند
پاسخ ها
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
کروز سرعتش پایینه و زود رهگیری میشه ولی بالستیک نه.توی حملات جدی از بالستیک(که صعود و سقوطش عمودیه)استفاده میشه نه کروز(که تقریبا مستقیم حرکت میکنه)
آمریکایی ها آنقدر از زمان و اهداف این حمله مطلع بودند که حتی پهپادشان آن بخش پایگاه را زیر نظر داشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
چقدر تو دیگر پرتی
الان هواپیما و پهپادهای جاسوسی و کنترلی در آسمان عراق پرواز می کنند و فقط با یک اشاره در این نیم ساعت خبر دار شدن زوم می کنند روی کل پایگاهها
ناشناس
| Seychelles |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
به ۱۵:۰۳
بی سواد یک پهپاد که نمی تونه کل فضای عراق را پوشش بده اگر فیلم را دیده باشی می فهمی که پهپاد از فاصله نزدیک به منطقه فیلمبرداری کرده و نشون می ده علیرغم هارت و پورت ها قبل از نمایش به آمریکایی ها اطلاع داده بودند که همه چیز را خارج کنند فقط عده ای سرباز را در اطراف پایگاه مستقر کردند که تروریست های مزدور در عراق زمینی به آنها حمله نکنند و موج انفجار کمی سردرد برای این سربازها درست کرد وگرنه هیچ خسارتی یا تلفاتی نداشت
ادعای نتانیاهو درباره حمله ایران به کشتی اسرائیلی
تابناک عزیز نتانیاهو را رها کنید روزنامه کیهان را بچسبید. روزنامه کیهان در تیتر اصلی خود ادعای نتانیاهو را تایید کرد!!!
مسئولین که پشتشان به آسمان است , میانجیگری کل کشورهای دنیا خصوصا اتحادیه اروپا که میخواهند بین ایران و آمریکا امکان مذاکره فراهم کنند را نمی پذیرند .
ثابت شده که مسئولین ما از مذاکره کردن میهراسند . در زمان ترامپ جنگ تعرفه ها بین آمریکا و چین بوجود آمد ولی هر دو طرف همیشه در حال مذاکره بودند و هستند .
و در آخر مشکل کشور ما تفکر و نظر با اعتبارترین همسایگانمان نسبت به رفتارها است و مشکل دوم آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
مذاکره برای اجرا یا مذاکره برای مذاکره؟
افرین ودرود بر نیروهای نظامی ما درپناه حق ،سربلند وپیروز باشید .ما به امید حق با دیدن قدرتنمایی های شما احساس قدرت وامنیت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
احساس قدرت شما بخاطر اینه که تمام کشور دستتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
منافقین خائن منفی دادن
این کجاش منفی داره ؟
باریکلا ،از فردا دلار برمیگرده رو ۴ تومن سکه هم میشه ۱ تومن همه چیز خوش و خرم و ساندیس ها آماده خوردن
این تصاویر به وضوح ثابت میکنه که حمله از قبل هماهنگ شده بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
نه بابا .....
پس یعنی همه چیز با هماهنگی صد در صد و کامل انجام شده که مبادا خدای نکرده یکی از سربازان محترم آمریکایی سر سوزنی دچار استرس بشن خدای ناکرده!!!!!! ا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این فیلم نشان میدهد که امریکا از حمله باخبر بوده است و قشنگ زوم ماهواره از محل اصابت موشک است..
موشک واسه ملت آب و نون نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
پس چرا آمریکا و انگلیس و روسیه و بقیه کشورها موشکاشون رو نابود نمی کنن؟ چون عقل دارن و فانتزی فکر نمی کنن
ناشناس
| Seychelles |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
از این همه دموکراسی و آزادی و حق و حقوق مردم در آمریکا و انگلیس فقط موشکشونو دیدی؟؟؟؟؟؟؟؟
این که نشد همه . دشمن از قبل میدونست .
جالبه اینقدر اماده بودن که فیلمم گرفتن. بخوای حمله کنی اونا میدونن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اونا با دیدن ارایش نظامی ایران و تحرکات نظامی میدونستن که حمله میشه ولی مگه تقصیر ماست که که تو اوج آمادگی کل هنرشون این بود که دان تو پناهگاه تا زنده بمونند
طبق گزارش المنصور گزارشگر روزنامه جاسم نیوز بالای ۴۰۰۰ کشته و ده هزار نفر زخمی شدن البته تعداد مفقودین در حال بررسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
.یه پایگاه مگه چندتا نیرو داره؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اونجوری ک شما میگی گمون کنم کل آمریکا ب رحمت خدا رفتن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
صحت نداره ولی چون قصد درگیری با ایران رو نداشتند اگر کشته هم می دادند صداش رو در نمی آوردن
این ... غربی فقط حرف زور رو میفهمن و تا وقتی بمب اتمی رو نداشته باشیم اوضاع همینه

بایدن هم بدتر از ترامپه -

مرگ یبار شیون یبار - جاسوسان انرژی اتمی رو بیرون کنید - این 5 سال که فقط امتیاز به غربی ها دادیم و ما هیچ چی
دلمون رو هم به چین یا روسیه خوش نکنیم -
مثل اینکه باید فیلم دوربین نوک موشک ها رو براشون نمایش بدیم.اینجوری که اینا فیلم درست کردن انگار خودشون چند تا خمپاره به خودشون زدن. بابا اگه این موشک ها بدرد نمی خورن چرا اصرار دارین بشینین سرش مذاکره کنین.
در حمله به عین الاسد هیچ کی نمرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
ایران به دولت عراق اطلاع داده بود و طبیعتا آمریکا هم میدونسته با اینحال خبرنگار هاآرتص توییت زد و از خبر انتقال ۲۵۰ کشته و مجروح به اسراییل خبر داد که توییتر بلاکش کرد. از ترس و وحشت ترامپ هم مشخص بود کشته دادند ولی جرات تلافی ندارند و ۵۲ نقطه‌ای که وعده داده بودند همه الکی بود. احتمالا آمریکاییها به اشتباه فکر میکردند پایگاه دیگه‌ای که به ایران نزدیکتره رو قصد دارند بزنند و برای همین عین السد رو تخلیه نکردند. مصاحبه نظامی دانمارکی در مورد دقت برخورد موشکها خیلی جالبه. و البته قدرت انفجار موشکها. با اینکه تاسیاست آمریکاییها هدف قرار گرفته بود ولی موج انفجار نظامیهای متحدانشون رو هم گرفته بود و کار بضعیهاشون به بیمارستان کشیده بود. بقول خبرنگان سی.ان.ان برای من قابل تصور نیست با این دقت برخورد و قدرت انفجار تلفاتی نداشته باشیم
مقامات و مسئولین کشور رفاه مردم را فراموش کرده اند و چسبیده اند به تامین حد اقلها.از آن سو تمام توان خود را گذاشته اند به هر قیمتی تنها برای حفظ پایه های خود!!
اینها که 6 تا موشک بود پس بقیه اش کو ؟ نکنه بقیه اش را قیلم نگرفتن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
چندتاش به پایگاه آمریکا در اربیل پرتاب شده و البته حمله با فاصله زمانی انجام شده. فیلم کامل نیست
با این تعداد واکسن کرونا زدن در ماه، آیا تا سال ۱۵۰۰ همه مردم واکسن دریافت کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
هنوز تولید برکت و رازی شروع نشده. ماهانه 10 میلیون دوز چند ماهه به همه مردم میرسه
فقط اینوو میدونم که روز به روز داریم بدبخت تر میشیم
قبل حمله کل سیستم های آمریکا هک شده و نتونستن از پدافند استفاده کنند-ایران عمدا به عراق خبر داد چون میدانست عراق به آمریکا میگه(ایران برای کشته نشدن سربازای آمریکایی انجام شد)-البته طبق سند لو رفته ۳۰۰نفر کشته و زخمی شدند که نصف کشته و نصف زخمی بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
جونم به این همه اسناد که فقط دست شما بوده.مراقب باش ترورت نکنن
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
وقتی میگن از موتوری جنس نگیر واسه همینه
سنتکام و CBS هم بعد از یک سال دارن شلوغش می کنند که حس انتقامجویی ایران بخوابه.
این جور حملات که از قبل اطلاع داده شده بوده نمیتونه باعث یک جنگ تمام عیار بشه خود ایرانیها و آمریکاییها هم تمایلی به وارد شدن به جنگ نداشتند. البته آمریکاییها ارزش استرتژیک ترور شخصیتی مثل سردار سلیمانی را میدانستند حتی اگر به قیمت اصابت چند موشک به پایگاه هاشون یا کشته شدن چند سرباز تموم بشه.
ازاون تعدادموشک چهارتابه اونجاخورده که خوب همه میدانندبقیه موشکهاکجارفتن!!؟؟
چرا هیچکس راجع به عکسهایی که از کشتی اسراییلی منتشر کردن حرفی نمیزنه؟
عکسهایی که نشون میدن انفجار از داخل کشتی اتفاق افتاده نه از بیرون به علت خم شدن فلز به سمت بیرون به داخل.
سوتی به این بزرگی داره نادیده گرفته میشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
انغجار از بیرون بوده تو فیلم دیگه ای دیدی کاملا مشخصه عده ای ترسو یک بسته انفجاری را به بدنه کشتی چسبانده اند و فرار کرده اند
انتقامش خیلی سخت بود واسه خاکریزها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
بعد از چند روز خبرنگارها اجازه ورود به پایگاه پیدا کردن و شبکه‌های خبری خود آمریکا از جمله سی.ان.ان انفجار مرکز کنترل پهپادها و خوابگاه سربازان و ساختمونهای دیگه رو نشون دادند بعد تو میگی خاکریز؟ یعنی تا این حد که آمریکاپرستا سوختند خود آمریکاییها نسوختند
آمریکا از حمله به پایگاه عین الاسد خبر داشته که فیلم گرفته و الان منتشر کرده؟؟تعداد موشک هایی که اصابت کردن ۵ تا بود باقیشون چی شد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
حمله با فاصله بوده و فیلم کامل نیست. چند موشک هم به پایگاه آمریکا در اربیل پرتاب شده. فیلم گرفتن هم چیز عجیبی نیست اونجا بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق و مرکز کنترل پهپاد بوده و با توجه به اطلاع دادن ایران به دولت عراق خبر داشتند قراره حمله‌ای صورت بگیره. شما بهتره بپرسی چطور سیستم دفاعی بزرگترین پایگاهشون نتونست جلوی حمله رو بگیره و موشکها اونقدر دقیق به اهداف برخورد کردند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی