بازدید 4078

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما به طور کلی با توجه به قیمت خام بلیط ، مالیات ها و هزینه سوخت محاسبه می شود. این نکته را مد نظر بگیریم که این قیمت هزینه تمام شده بلیط نیست و عوامل دیگری در آن دخالت دارد ، که در این مقاله قصد داریم به آن پردازیم پس همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۰۳۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 01 March 2021

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما به طور کلی با توجه به قیمت خام بلیط ، مالیات ها و هزینه سوخت محاسبه می شود. این نکته را مد نظر بگیریم که این قیمت هزینه تمام شده بلیط نیست و عوامل دیگری در آن دخالت دارد مثل:

  • یکی از معیار های مد نظر ایرلاین ها برای قیمت گذاری افزایش و کاهش تقاضا خرید بلیط می باشد. ایرلاین ها بررسی می کنند در چه تاریخی مردم بیشتر سفر می کنند و بر همین اساس و زیاد شدن تقاضا قیمت ها را تعیین می کنند.
  • از دیگر موارد ، مد نظر گرفتن فاصله مبدا و مقصد است که هر چه مسافت بیشتر باشد هزینه بلیط نیز بیشتر میشود.
  • نوع خدمات هر شرکت هواپیمایی ، صندلی که انتخاب میکنیم و میزان بار مجاز هر مسافر روی هزینه نهایی بلیط شما تاثیرگذار است.

به طور کلی 2 نوع بلیط هواپیما داریم شامل:

  • بلیط سیستمی : پرواز هایی هستند که بصورت کامل برنامه ریزی شده اند و در زمان مشخص و مسیر مشخصی توسط شرکت هواپیمایی انجام می شود و تمام صندلی های این پرواز توسط شرکت هواپیمایی به فروش میرسد که مسافر میتواند از ماه ها قبل بلیط خود را خریداری کند.
  • بلیط چارتری : به پرواز هایی گفته می شود که درصدی از از ظرفیت مسافرین یا تمام ظرفیت مسافرین را آژانس هواپیمایی با عقد قراردادی از یک شرکت هواپیمایی پیش خرید یا اجاره کرده که به آن آژانس هواپیمایی چارترکننده و به بلیط هایی که از طریق چارتر کننده به فروش می رسد بلیط چارتری گویند.

عوامل موثر بر تعیین نرخ بلیط سیستمی :

مسیر و مسافت :

مسیر پرواز که نیازی به توضیح ندارد و طبیعتا هر چه مسیر بیشتر باشد هزینه بلیط بیشتر است.         

کلاس پرواز :

به طور کلی 3 نوع کلاس پرواز وجود دارد

اول کلاس پرواز اکونومی و دوم بیزینس کلاس و سوم فرست کلاس می باشد که تفاوت قیمت زیادی در این سه نوع کلاس پروازی وجود دارد.

اکونومی بخش عمومی هواپیما میباشد که به بخش اقتصادی نیز شناخته میشود و امکانات برای همه مسافران به یک اندازه ارائه می شود از فاصله و نوع صندلی ها گرفته تا سرو غذا و سرویس بهداشتی عمومی ...

دومین بخش بیزینس کلاس می باشد که در جلوی بخش اکونومی واقع شده و دارای امکانات بیشتری نسبت به این بخش می باشد. صندلی ها به صورت ردیف مجزا می باشد و فاصله بیشتری از هم دارند. همچنین امکان انتخاب غذا، رسیدگی بیشتر مهمانداران به مسافر، اینترنت و تلویزیون و .... دارا می باشد. قیمت بلیط این کلاس از اکونومی بیشتر است.

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

سومین بخش فرست کلاس هواپیما می باشد که در جلوی بخش های قبلی قرار گرفته است و بسیار گرانتر از بخش های بیزینس و اکونومی است. لوکس ترین قسمت هواپیما با امکانات فوق العاده از جمله ریموت کنترل ، سرویس اینترنت ماهواره ای، صندلی اتوماتیک و قابل تنظیم ، منو غذای باز و ... که بیشتر سرمایه داران بزرگ خریدار این بلیط ها هستند.

شایان ذکر که تعداد بسیار محدودی از ایرلاین ها قسمت فرست کلاس را در هواپیما های خود در نظر گرفته اند

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

شناسه نرخی :

زمانی که بلیط هواپیما را تهیه می کنید عنوان شناسه نرخی یا کلاس نرخی در بلیط با حروف انگلیسی مشخص شده است.که یکی از عوامل اختلاف قیمت در بلیط ها می باشد. این شناسه فقط برای بلیط های سیستمی در نظر گرفته شده تا بلیط با قیمت های متفاوتی ارائه شود و بلیط های چارتری ازاین قاعده مستثنی می باشند. شرایط در داخل هواپیما بر همه مسافران یکسان بوده و یکی از تفاوت های شناسه نرخی مختلف قوانین کنسلی بلیط است که ایرلاین ها برای بلیط های ارزان قیمت تر درصد جریمه بیشتری را در نظر می گیرند.

لازم به ذکر که در پرواز های سیستمی قیمت بلیط برای کودکان 30 تا 50 درصد کمتر از بزرگسال و برای نوزاد فقط هزینه بیمه در نظر گرفته می شود ولی در بلیط چارتری قیمت بلیط کودک اختلاف زیادی با بزرگسال ندارد .

در این جا باید بگوییم که بلیط های ارزان قیمت و لحظه آخری فقط شامل بلیط های چارتری می باشد که چارتر کننده به دلیل خالی بودن صندلی ها بلیط ها را با تخفیف بیشتری ارائه میدهد ولی در بلیط های سیستمی بلیط لحظه آخری نداریم.

پیشنهاد ما به شما :

اگر بخواهیم تمام مطالب را جمع آوری کنیم می توان بگوییم چنانچه قصد خرید بلیط دارید کلیه ایرلاین های ارائه دهنده بلیط هواپیما را چک کنید و اگر قصد سفر گردشگری دارید و ساعت و زمان خاصی را مد نظر ندارید حتما با کارمندان آژانس هواپیمایی مشورت کنید زیرا زمان های پر تقاضا بلیط ها قیمت بیشتری به خود می گیرد همچنین میتوانید بلیط های لحظه آخری را نیز در نظر بگیرید. مسافت، مالیات و سوخت هواپیما از یک طرف، نوع بلیط خریداری شده در هر زمان و نوع کلاس های پروازی می توان قیمت های متفاوتی از یک بلیط هواپیما به شما ارائه می شود.

ما سایت آراچارتر را به شما معرفی می کنیم تا به راحتی بتوانید تمامی پرواز های موجود در یک مسیر را با یکدیگر مقایسه کنید و با تماس با پشتیبانی 24 ساعته بهترین مشاوره را خرید بلیط هواپیما بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی