بازدید 4723

کرونای انگلیسی در کمین است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به احتمال گسترش کرونای انگلیسی در استان با توجه به بافتن دو مورد، گفت: شهروندان لطفا دورهمی نروید.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 25 February 2021

به گزارش «تابناک»، آبتین حیدرزاده در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار جدید کرونایی در گیلان شناسایی و در مراکز درمانی استان بستری شدند، اظهار کرد: در مجموع ۳۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر از این بیماران در شرایط و وضعیت بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، تأکید کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو و ورود مسافران به استان گیلان و حضور در اماکن دربسته احتمال انتقال و شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه از شهروندان خواست تا دستور العمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند، افزود: شهروندان از حضور در دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی جدا باید خودداری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به شرایط استان گیلان مسافرت به استان درست نیست، ادامه داد: شهروندان باید از برگزاری دورهمی و دید و بازدید به مناسبت روز پدر جدا خودداری کنند.

حیدرزاده با اشاره به آسیب پذیر بودن سالمندان، تاکید کرد: شهروندان باید دقت کنند که در این روزها به دیدن سالمندان نروند.

وی ادامه داد: با توجه به شناسایی دو مورد ابتلاء به کرونای انگلیسی و احتمال گسترش این ویروس در سطح استان لذا شهروندان باید با دقت بیشتری دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کرونای انگلیسی بیشتر کودکان، نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال را درگیر می‌کند، افزود: استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها، عدم حضور در دورهمی ها و اماکن شلوغ، رعایت فاصله اجتماعی به صورت جدی از سوی شهروندان رعایت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر