بازدید 4398

سازمان ملل جرأت محکوم کردن محاصره یمن را ندارد

یکی از مقامات یمن ضمن تشریح دلایل گشودن جبهه استان مأرب، از سکوت جامعه جهانی در برابر حملات ائتلاف سعودی و جانب‌داری سازمان ملل از این ائتلاف انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ 25 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد عبد السلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور گفت که حمله به یمن با ائتلاف خارجی صورت گرفت و از بمباران و محاصره شروع شد و به مرحله اشغالگری رسید.

او چهارشنبه شب در گفتگو با شبکه المسیره یمن با بیان اینکه مردم این کشور باید در برابر اشغالگران ایستادگی کنند، درباره عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب گفت: «دشمن از مأرب برای به صنعاء (پایتخت)، استان الجوف و استان البیضاء استفاده کرده است و این منطقه را به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات نظامی قرار داده ات که مقابله با این تهاجمات مسئله اساسی است».

او درگیری‌های اخیر در استان مأرب را معلول شرایط فعلی ندانست و گفت که ائتلاف سعودی و نیرو‌های تحت امر آن از ابتدای حمله به یمن (فروردین ۹۶) این جبهه را فعال نگه داشته است.

عبدالسلام در ادامه بر آزادسازی استان مأرب تأکید کرد و گفت: نبرد مأرب واکنش به تشدید حملات است و ما به سکوت جامعه جهانی عادت کرده‌ایم آن هم هنگامی که یمنی‌ها له می‌شوند و ما هم فریاد توقف حملات و لغو محاصره یمن را سرداده‌ایم».

وی ادامه داد: «ما در موضع پاسخ به تشدید حملات هستیم و اینکه جامعه جهانی از نبرد مأرب به حمله و تهاجم یاد می‌کند، به این معناست که از ما می‌خواهند دفاع از خویشتن را رها کرده و اجازه دهیم تکفیری‌ها به راحتی در مراکز سربازگیری و آموزش رفت و آمد کنند».

سخنگوی انصارالله یمن از سکوت جامعه جهانی در قبال جنگ علیه این کشور و عدم تحرکات واقعی برای متوقف کردن این جنگ و لغو محاصره انتقاد کرد و گفت که مأرب از همان ابتدای جنگ به منطقه نظامی مهمی برای نیرو‌های مهاجم تبدیل شد و مواضع امروز ارتش یمن در برابر این متجاوزان درست است.

او در پایان از اینکه سازمان ملل در جنگ یمن از جانب حق حمایت نمی‌کند، انتقاد کرد و گفت که نیرو‌های متجاوز گزینه‌های مسالمت‌آمیز را قبول نمی‌کنند و حتی سازمان ملل جرأت محکوم کردن محاصره یمن را ندارد و ما در دولت نجات ملی نیز نمی‌توانیم در برابر متجاوزان سکوت کنیم».

پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب طی هفته‌های اخیر ائتلاف سعودی و حامیان آن‌ها در آمریکا را نگران کرده و خواستار متوقف شدن عملیات آزادسازی این استان شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار