بازدید 5973

متهم به اسیدپاشی در دادگاه: نمی خواستم برادرم را بکشم

کد خبر: ۱۰۳۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 20 February 2021

مرد جوان که متهم به اسیدپاشی مرگبار روی برادرش است، در جلسه دادگاه منکر اتهام خود شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از تیر سال گذشته با شکایت زن جوانی که مدعی بود همسرش توسط برادرش به قتل رسیده، آغاز شد.

این زن در تشریح ماجرا گفت: چند سالی بود که همسرم با برادرش اختلاف داشت اما فکر نمی‌کردم مشکل‌شان تا این اندازه باشد که شوهرم را به قتل برساند. حدود 20 روز قبل همسرم اکبر، قربانی اسیدپاشی برادرش شد و او را به بیمارستان برده بودند سوختگی‌اش بسیار شدید بود تا اینکه پس از 3 هفته فوت کرد. البته اگر اکبر زنده می‌ماند، من شکایتی نمی‌کردم چون یک اختلاف خانوادگی بود اما حالا که او فوت شده من نگران خودم و آینده بچه 6 ساله‌ام هستم. پس از شکایت این زن، برادرشوهرش به نام اصغر بازداشت شد. اما منکر اسیدپاشی شد و ادعا کرد که زن برادرش دروغ گفته است.

در ادامه مأموران مرد رنگ فروشی را که به اصغر اسید فروخته بود، شناسایی کردند. مرد رنگ فروش به مأموران گفت: چند هفته قبل از حادثه اصغر مقدار کمی اسید از من خرید و نمی‌دانستم برای چه کاری می‌خواهد تا اینکه آن روز متوجه شدم برادرش با اسید سوخته است.

وقتی اصغر در برابر مستندات و یافته‌های مأموران قرار گرفت، قبول کرد که با برادرش درگیری داشته اما اینبار ادعا کرد در ابتدا برادرش اکبر با اسید به او حمله کرده و بعد در میانه درگیری اسید روی خودش ریخته است.

وی در ادامه گفت: اکبر با وانتش در مقابل مغازه میوه‌فروشی من میوه می‌فروخت. سر این موضوع با هم اختلاف داشتیم چند بار از او خواستم تا جای دیگری کار کند. آخرین بار به او گفتم اگر یک بار دیگر وانتش را مقابل مغازه من بگذارد، با او برخورد می‌کنم که کارمان به درگیری فیزیکی کشید.

متهم درباره اینکه چطور شد برادرش با اسید سوخت، گفت: نمی‌دانم، چون من اسید نپاشیدم. شاید برادرم خودش روی خودش اسید پاشیده باشد. روز حادثه هم اگر من فرار نکرده بودم خودم قربانی اسیدپاشی می‌شدم. اینکه شاهدان می‌گویند دیده‌اند ما با هم درگیر شدیم درست است، اما من اسید نپاشیدم. با این حال متهم نتوانست توضیح دهد برادرش چطور به کمر خودش اسید پاشیده و پشتش کاملاً سوخته است.

به این ترتیب با توجه به مدارک به دست آمده کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. از آنجایی که تنها ولی دم این پرونده فرزند صغیر مقتول بود و ولی قهری نیز نداشت رئیس قوه قضائیه به جای او خواستار قصاص متهم شد.

پس از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: قبول دارم با برادرم درگیر شدم و قبلاً هم او را تهدید به مرگ کرده بودم. اما ظرف اسید دست او بود و اکبر می‌خواست آن را روی من بریزد و وقتی درگیری میان ما بالا گرفت، من برای دفاع از خودم محتویات ظرف را به سمت او پاشیدم. ولی نمی‌دانستم ظرف پلاستیکی حاوی اسید است. من هرگز راضی به مرگ برادرم و یتیم شدن فرزندش نبودم. با پایان جلسه، هیأت قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر