بازدید 16815
۲
افشاگری عضو مجمع فدراسیون فوتبال:

به همه ساعت مچی دادند در پکیج من چیزی نبود!

من دروغی ندارم که بگویم. یک بار هم در زمان دادکان یک ساعت مچی گرفتم که هنوز آن را دارم. چند سال قبل هم برای انتخابات هیات رییسه به اعضای مجمع ساعت مچی دادند که در پکیج من ساعتی وجود نداشت، اما دیگر دوستان دریافت کردند. با این حال بنده زیر بلیت هیچ کسی نیستم
کد خبر: ۱۰۳۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 19 February 2021

ایلام تیمی در سطح اول فوتبال ایران ندارد و در این رشته جزو استان‌های محروم به حساب می‌آید، ولی هیات فوتبال این استان مثل بقیه استان‌ها در مجمع فدراسیون، صاحب یک رای است.

به گزارش تابناک ورزشی، آبختی سنجابی رییس هیات فوتبال ایلام درباره انتخابات پیش‌رو فدراسیون فوتبال دست به افشاگری زده است تا حسابی خبرساز شود. آبختی سنجابی از همان ابتدا جملات بسیار مهمی به زبان آورد و گفت: بنده تا به این لحظه برنامه هیچ کدام از نامزد‌های ریاست فدراسیون و حتی هیات رییسه را دریافت نکرده‌ام. تماس‌هایی گرفته شده است، اما ارائه برنامه مهم است. در چنین شرایطی احتمالا رای بنده در انتخابات سفید خواهد بود!

رییس هیات فوتبال ایلام درباره چرایی این تصمیم را به این شکل توضیح داد: نمی‌شود که بدون دریافت برنامه اصولی از نامزد‌ها برویم در مجمع بنشینیم و به یک نفر رای بدهیم. هر کسی برنامه بدهد آن را مطالعه می‌کنم و سپس تصمیم می‌گیرم. تا الان برنامه نامزد‌ها را نمی‌دانم و به همین خاطر رای سفید می‌اندازم تا بی جهت رای نداده باشم. بنده تعارف هم با کسی ندارم. در دو دوره قبلی بین بد و بدتر بد را انتخاب کردم و رای دادم. اما الان تصمیم گرفته‌ام بدون شناخت به کسی رای ندهم. البته اگر برنامه را دریافت کنم دیگر رای سفید به صندوق نخواهم انداخت.

سنجابی در پاسخ به این سوال که اگر یک نامزد برنامه‌ای به شما ارائه بدهد که قابلیت اجرایی شدن نداشته باشد و سه نامزد دیگر برنامه ندهند آن وقت چه تصمیمی می‌گیرد؟ گفت: رای سفید می‌اندازم. سال‌های سال است که در فوتبال حضور دارم و در جا‌های مختلف که بوده‌ام از موقعیت خودم سو استفاده نکرده‌ام. این مساله را هم فراموش نکنیم که بسیاری از آدم‌های لایق دیگر بودند که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رییس فوتبال شوند، اما تصمیم گرفتند وارد گود نشوند. در نهایت حالا از بین این چهار گزینه یکی باید رییس شود. ولی بنده به برنامه‌ای که به معنای واقعی درست باشد و اجرایی شود رای می‌دهم. اگرنباشد هم به کسی رای نمی‌دهم.

سنجابی با انتقاد از سیاست‌های مدیریتی سال‌های اخیر فدراسیون فوتبال گفت: من ساختمان نمونه هیات فوتبال ایلام را بدون کمک گرفتن از کسی ساختم و آقایان در این چندسال به وعده‌های خود و مصوبه مجمع برای پرداخت بودجه به هیات‌های استانی به درستی عمل نکردند. تاج آذرماه سال گذشته به ما قول داد که ۴۰۰ میلیون تومان به استان محروم ما در فوتبال بودجه بدهند، اما ۴۰ هزارتومان هم پرداخت نکرد. البته هیات رییسه مبلغی را تصویب کرده که آن‌هم، چون پول نیست پرداخت نشده است.

سنجابی با اشاره به این که مدیران فدراسیون در آستانه انتخابات معمولا پرداختی به روسای هیات‌های فوتبال دارند، گفت: دو سه مورد حق ایاب و ذهاب پرداخت شده است و من دروغی ندارم که بگویم. یک بار هم در زمان دادکان یک ساعت مچی گرفتم که هنوز آن را دارم. چند سال قبل هم برای انتخابات هیات رییسه به اعضای مجمع ساعت مچی دادند که در پکیج من ساعتی وجود نداشت، اما دیگر دوستان دریافت کردند. با این حال بنده زیر بلیت هیچ کسی نیستم و بدهی به هیچ کدام از آقایان ندارم و با استقلال کامل تصمیم می‌گیرم. در زمان رای گرفتن هم خیلی شعار می‌دهند که برای استان‌ها این کار را انجام می‌دهیم. آن کار را انجام می‌دهیم. ولی بعد از اینکه رای خود را گرفتند به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکردند.

رییس هیات فوتبال ایلام عنوان کرد: در دوره‌های قبلی همه می‌دانیم که اساسنامه فدراسیون نامشخص بود. نه تاییدیه فیفا را گرفته بودند و نه تاییدیه هیات دولت داشت. در چنین سیستمی معلوم بود که فضای فوتبال ایران به چنین جایگاهی و شرایط سختی می‌رسد. باشگاه‌ها هم که کارشان با سازمان لیگ بود و توجه زیادی به شرایط فدراسیون نداشتند. من البته بار‌ها انتقاداتی را مطرح کردم، اما صدا شنیده نشد. حالا، اما با این اساسنامه شرایط تغییر کرده و قطعا مدیریت فدراسیون را نسبت به تمام اتفاقات مورد نقد قرار خواهیم داد. ما فرزند و بچه داریم و دوست ندارم تصمیمی بگیرم که به ضرر فدراسیون باشد و فردا بچه خودم نقد کند که این چه تصمیمی بود اتخاذ کردی!

سنجابی در پاسخ به این سوال که از بین چهار نامزد ریاست تمایل شخصی‌اش این است که کدام یک رییس شود؟ گفت: شنیده‌ام بحثی مطرح شد که مجمع نمی‌خواهد به علی کریمی رای بدهد. او سال‌ها قبل حرف‌هایی را زد که می‌توانست برایش گران تمام شود. اما شهامت مطرح کردن آن را داشت و مردم فهمیدند که اکثر انتقاد‌هایی که به فدراسیون داشت درست بود. خدا را شاهد می‌گیرم با خود من هیچ کسی تماسی بر علیه علی کریمی نگرفته و به نظر من شهامت این چهره محبوب فوتبال ایران برای حضور در انتخابات ستودنی است. بسیاری از اعضای مجمع من را به خوبی می‌شناسند که در کار با هیچ کسی تعارف ندارم. نه توصیه پذیرم و نه ترسی دارم. رای خود را هم با توصیه استاندار و مدیرکل و ... به صندوق نمی‌اندازم و هیچ سفارش و فشاری برایم اهمیت ندارد. برای مال دنیا و این باندبازی‌ها آخرت خودم را نمی‌فروشم. این طوری، بچه‌ام اگر یک زمانی نبودم برایم فاتحه هم نمی‌خواند. کاملا مستقل نسبت به شرایط در صورت بودن برنامه مناسب رای می‌دهم تا وجدانم راحت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حتمأ ادعا میکنید که واژه ‌معادل فارسی بزای پکیج نداریم یا شما مأمورید و معذور و عین کلمات اون دانشمند رو نوشتید. نبود واژه فارسی برای پکیج شبیه نبود وازه فارسی برای اسپین آو که چند روز پیش یک مقاله در مورد این معضل زحمت کشیده بودید و نوشته بودید. اگر شما طلایه دار حفاظت از زبان فارسی باشید تا چند صباح دیگه مردم باید به بی‌بی‌سی و منو تو و بقیه مطبوعات معاند پناه ببرن که چند کلمه فارسی بخونن و بشنون. در ضمن پکیج = بسته و اسپین آو = انشعاب پیدا کردن یا منشعب شدن
پاسخ ها
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
سلام بر استاد دانشمند خودم . یکبار مطالبت را بخوان و ببین چند تا کلمه عربی داخل ان وجود دارد . از معاند و طلایه و صباح و انشعاب و .... باز هم بگم یا خودت می خوانی ؟!!!! وقتی می گوییم زبان بیگانه . یعنی هر زبان بیگانه . عزیزم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی