بازدید 41339
ببر بوشهری نخستین گلزن ایرانی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

بنام خدا و گل؛ طارمی به یوونتوس امان نداد / برتری مهدی بر رونالدو با گل دقیقه یک

نخستین گل یک ایرانی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، به عنوان دومین گل سریع این مرحله مسابقات نیز ثبت شد تا نام طارمی در تاریخ این رقابت‌ها برای همیشه ثبت شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴ 18 February 2021

مهدی طارمی، دوئل امشب با کریستیانو رونالدو را برد و به عنوان نخستين ایرانی گلزن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نام خود را ثبت کرد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در یکی از بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های پورتو و یوونتوس از ساعت ۲۳:۳۰ امشب در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم رفتند که این مسابقه در ثانیه ۶۱ با درخشش و گلزنی ستاره ایرانی همراه بود.

 در حالی که تنها یک دقیقه از بازی پورتو و یوونتوس گذشته بود، مهدی طارمی با هشیاری هر چه تمام تر از غفلت و اشتباه مدافعان و دروازه بان حریف نهایت بهره را برده و دروازه شزنی را باز کرد.

برتری طارمی در دوئل با رونالدو با گل دقیقه یک به یوونتوس  / ببر بوشهری نخستین گلزن ایرانی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

پورتو در ابتدای نیمه دوم توسط مارگا به گل دوم رسید؛ اما نتوانست این فاصله بسیار  خوب را تا دقیقه ۹۰ حفظ کند و تحت فشار یاران رونالدو،  یک  بار دروازه اش توسط کیه‌زا باز شد تا با برتری دو بر یک این مسابقه رفت به پایان برسد و نتیجه نهایی به بازی برگشت در تورین محول شود.

رونالدو در وقت های تلف شده توسط مدافع پرتغال درون محوطه جریمه سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت، همچنین مهدی طارمی در دقیقه ۹۰ با توپ ربایی تیزهوشانه از سد الکس ساندرو عبور کرد و توسط او سرنگون شد که داور به جای کارت قرمز بدلیل ممانعت از فرصت تک به تک، تنها یک کارت زرد نشان داد.

شرح گل‌ها

پورتو ۱-۰ یوونتوس؛ مهدی طارمی ۲: اشتباه شزنی و بنتانکور و پرس طارمی منجر به گل پورتو شد. پاس بنتانکور در محوطه جریمه خودی به شزنی نرسید و مهدی طارمی با زیرکی، موفق شد از اشتباه عجیب بنتانکور استفاده ببرد و دروازه یوونتوس را باز کند. 

برتری طارمی در دوئل با رونالدو با گل دقیقه یک به یوونتوس  / ببر بوشهری نخستین گلزن ایرانی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

پورتو ۲-۰ یوونتوس؛ موسی مارگا ۴۶: پورتو در همان شروع نیمه دوم به گل رسید. زانوسی از سمت چپ حرکت کرد و به محوطه جریمه رسید و به مارگا پاس داد. مهاجم مالیایی پورتو هم به راحتی توپ را با غفلت مدافعان، وارد دروازه شزنی کرد. 

پورتو ۲-۱ یوونتوس؛ فدریکو کیه زا ۸۲: الکس ساندرو از سمت چپ رابیو را راه انداخت. هافبک فرانسوی با رسیدن به گوشه محوطه جریمه، با یک پاس عرضی بلند، فدریکو کیه زا را صاحب توپ کرد و شوت زیبای وینگر ایتالیایی دور از دستان مارکزین وارد دروازه پورتو شد. 

 

عنوان تازه برای طارمی در فوتبال اروپا

گل برق آسای طارمی در ثانیه ۶۳ بازی به ثمر رسید؛ گلی که بعد از گل آلابا، سریع‌ترین گلی بود که یوونتوس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا دریافت نمود. این گل را داوید آلبا در سال ۲۰۱۳ و مرحله یک چهارم نهایی مسابقات در ثانیه ۲۴ وارد دروازه یوونتوس کرده بود.

گفتنی است، سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را روی ماکای با پیراهن بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۷ وارد دروازه رئال مادرید کرده بود. این گل در ثانیه ۱۰ به ثمر رسیده بود.

برتری طارمی در دوئل با رونالدو با گل دقیقه یک به یوونتوس  / ببر بوشهری نخستین گلزن ایرانی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
تبریک به خانواده و دوستداران مهدی و آرزوی صعود تیم پورتو با گلزنی طارمی
لقب جدید :مرده خور زبل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شما هم کم دانش حسود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
خدا حفظش کنه، ان شاء الله
این بازیکن ها چرا برای تیم ملی چنین کیفیتی ندارند همه اش لایی می‌خورند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
فکر میکنم دوپینگ انگیزه ‌کردن
هزار درود و سپاس فراوان بر طارمی
درود افتخار ایران
درود به قوا قانع پسر بوشهری
حالا شانسی یه گل زدو نود دقیقه محو بود. از کاه کوه نسازید بازی برگشتم هست و با برگشت بازیکنای اصلی و مصدوم یووه مهدی خانم میبینیم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
تو دیگه چرا میسوزی؟
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
قدر داشته هایمان را بدانیم. بازیکن ایرانی دیگر چه باید بکند که ما ایرانیها حمایتش کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
تا اون موقع بسوز، ولی از اون به بعد بیشتر میسوزی
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
بیمارحتما برو دکتر.شاید خوب بشی.نوع بیماریت خطرناکه کرونا باید بهت سجده کنه.انشاالله خوب بشی البته با متنی که نوشتی مشخصه که نه مردی و نه زن.شخصیتت اینو میگه.اگر مرد یا زن نیستی حداقل آدم باش.
هرچی باشه یه پرسپولیسیه
انشاالله که برایتیم ملی هم گل بزند
درود به طارمی. درضمن یادمان نرود اون یک ایرانی و یک بوشهری پورتو چه حذف شود چه برود بالا این یک رکورد برای مهدی و ایران و تا ابد در خاطره ها می ماند مثل رفتن علی انصاریان دوست داشتنی از طرف یک ایرانی استقلالی
ما انقدر بدبختیم که یه گل از رو خط دروازه میزنن میشن افتخار کشورمون افتخاری در فوتبال کشورمون نمیبینم ، رونالدو مقابل اینتر بازیخونی میکنه توپ رو از دفاع میگیره و از بیستو پنج متری توپ رو گل میکنه یوسفی میگه اشتباه دفاع و دروازبان بعد بنتانکور نفهم توپ رو میندازه جلو پای طارمی عباس قانع میاد میگه نبوغ طارمی ،، در این حد از فوتبال چیزی نمیفهمید که با یه گل مسخره اینجوری جو میگیرین انگاری از پشت محوطه گل زده ، خبرو ببین برتری طارمی بر رونالدو اخه کل تاریخ فوتبال ما میرسه به این بزرگ مرد که اینجوری چرت و پرت مینویسید
آخه وقتی یکی مثل بنتانکور باشه تو ترکیب باشه و همچین سوتی بده منم باشم میتونم گل بزنم تازه رو رونالدو یه پنالتی نگرفتن
اون داداشی که میگه گل طارمی مسخره بود یکم فکر کنه ببینه بنتاکور پاس رو داده به شزنی شزنی نزدیک تر از طارمی به توپ بود و زود می رسید طارمی یه مدافع رو رد کرد شزنی ای که داشت توپ رو می گرفت توپ رو قبل شزنی گرفت با اینکه خیلی خطرناک بود و اگه پاش می خورد به شزنی کارت قرمز می گرفت تازه توپ رو از شزنی رد کرد تازه اون بزرگ مردی که می گی همون کسی است که موقیت طارمی رو توی جام جهانی خراب کرد و طارمی رو هل نداده بود طارمی گل کرده بود و تازه این بزرگ مردی که شما می گید با خراب کردن موقیت مانه شد تیم ملی صعود کنه یک هشتم نهایی جام جهانی پس نتیجه می گیریم رونالدو بدرد نخور ترین مهاجم تاریخه و مسی بهترین مهاجم تاریخ و طارمی گل قشنگی زد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان