بازدید 67845

گره بزرگ ترافیکی تهران و البرز باز می‌شود؟

گره بزرگ ترافیکی تهران و البرز باز می‌شود؟با توجه به اتمام مراحل ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و اعلام آمادگی پیمانکار و وعده های داده شده باید دید این مسیر آزادراهی افتتاح خواهد شد و به گفته مسئولان گره بزرگ ترافیکی تهران و البرز باز خواهد شد؟
کد خبر: ۱۰۳۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 10 February 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر که از اواخر سال ۱۳۹۳ کلید خورد و قرار بود طی پنج سال به پایان برسد هم اکنون آماده بهره برداری شده و قرار است با افتتاح این آزادراه بیش از ۸۰ دقیقه زمان سفر را از آبیک تا حوالی چرمشهر در جنوب شرقی تهران کوتاه کند.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - اخیرا درباره این آزادراه گفت: با افتتاح این مسیر گره بزرگ ترافیکی استان های تهران و البرز برطرف می شود و زمان سفر از آبیک تا چرمشهر ورامین حدود یک ساعت و نیم کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه به زودی به بهره برداری می رسد، گفت: آزادراه کنار گذر جنوبی تهران موسوم به آزادراه غدیر به طول ۶۰ کیلومتر بوده و از افتخارات فنی و مهندسی کشور است که طی پنج سال طراحی و ساخته شده و در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

پیش از این نیز خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در این باره گفته بود این آزادراه ویژگی‌هایی بسیار زیادی دارد و می‌توان به کوتاه شدن مسیر تا بیش از ۸۰ دقیقه، زمان‌بندی دقیق ساخت و بهره‌برداری از آن و... اشاره کرد.

وی افزود: آزادراه غدیر با شش باند به صورت رفت‌وبرگشت و دو باند به صورت اضطراری افتتاح خواهد شد و پیامدهای مثبتی مانند بهبود آلاینده‌های زیست محیطی در داخل شهرها، ویژگی‌های مرتبط با پدافند غیر عامل عبور روزانه ۵۰ هزار وسیله نقلیه و ... را دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد آن را قرارگاه خاتم‌الانبیاء و ۳۰ درصد آن را دولت متقبل شد البته ارزش روز این سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان است.

 یکی از گلایه های همیشگی مردم تهران و البرز ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی بین این دو استان است که به نظر می رسد با افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران این مشکل حل شود و باید دید رونمایی و بهره برداری از این محور تازه تأسیس چه روزی خواهد بود و بالاخره در پایان این ماه شاهد افتتاح آن خواهیم بود و یا مجددا وعده های آن تمدید می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار