بازدید 42495
دو هزار و سیصد و شصت و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پاسخ امام به نامه آیت‌الله مصباح یزدی چه بود؟ / سعید جلیلی کاندیدای جبهه پایداری می‌شود؟ / روایتی از بغض رئیسی در سفر استانی / یک عده‌ای بچه مچه می‌خواهند وزیر را استیضاح کنند!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند مطهری: چرا شفافیت آرا در شورای نگهبان نباید باشد؟ / احتمال صدور فرمانی اجرایی از سوی بایدن برای بازگشت به برجام / واکنش وزیر ارشاد به اظهارات بهروز افخمی و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 06 February 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

يک عده‌اي بچه مچه مي خواهند وزير را استيضاح کنند!

دکتر فريدون عباسي، نماينده کازرون در مجلس شوراي اسلامي در دیدار با طلاب، فضلا و روحانيان کازروني مقيم قم گفت:ما الآن در ۱۴۰۰ بايد دنبال کسي برويم که واقعاً مجري باشد. پس شما از مجلس انقلابي که مي رود، دنبال اينکه براي حوزۀ انتخابيه تجهيزات و امکانات بگيره، انتظار داريد وزير را درست انتخاب کند؟ يک عده‌اي بچه مچه هستند بلند مي شوند، مي‌روند، مي‌خواهند وزير را استيضاح کنند! اينکه گفتم بچه منظورم کم سن و سال است! جسارت نمي کنم! من مي روم از يک بزرگي مي پرسم: آقا واقعاً مي‌خواهيد وزير را استيضاح کنيد؟ مي گوید: نه! حالا ما شمشير را بالا برده ايم، پايين نمي آوريم! اين يعني سياسي‌کاري! آقا! اگر قرار است وزيري استيضاح بشود با استدلال و منطق بياييد و استيضاح کنيد.

 

ماجرای صادر نشدن کارت پرواز برای آرمیتا رضایی نژاد چه بود؟

همسر شهید رضایی نژاد از شهدای هسته‌ای اخیر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از برخورد متفاوت پرسنل صدور کارت پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین در خصوص تقاضای ارائه حضانت نامه برای فرزندش آرمیتا رضایی نژاد خبر داده است. به گفته همسر شهید رضایی نژاد، پرسنل این شرکت، علت تقاضای خود را ابلاغیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لزوم احراز هویت در هنگام صدور کارت پرواز عنوان کرده اند.محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:امروز با همسر شهید رضایی نژاد در این خصوص گفت وگو و عذرخواهی کرده ایم. خانواده شهید رضایی نژاد در هنگام دریافت کارت پرواز و مراجعه به کانتر کاسپین، شناسنامه آرمیتا رضایی نژاد را ارائه می‌دهند اما شناسنامه آرمیتا فاقد عکس بوده است. متصدی کانتر می‌گوید باید احراز هویت شوید و مسافر را به حراست کاسپین معرفی می‌کنند. اقدام پرسنل شرکت هواپیمایی کاسپین که درخواست حضانت نامه از مسافر کرده اند، خلاف و غیر قانونی است./مهر

قالیباف پروتکل‌های بهداشتی برای دیدار با پوتین را قبول نکرد

نماینده تهران در مجلس گفت که «محمدباقر قالیباف پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته لذا پوتین برای دریافت پیام مهم مقام معظم رهبری، نماینده ویژه معرفی کرده است.» مجتبی توانگر اظهار کرد: خبری که بنده در خصوص نهایی شدن دیدار دکتر قالیباف با ولادیمیر پوتین اطلاع رسانی کردم، دقیق و تایید شده نبود. البته دیدار با رئیس جمهور روسیه در دستور کار و در حال برنامه‌ریزی بوده است؛ اما دیدار با پوتین در روسیه پروتکل‌های ویژه‌ای دارد که دکتر قالیباف پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته است. وی افزود: به همین جهت پوتین برای دریافت پیام مهم مقام معظم رهبری، نماینده ویژه معرفی کرد و پیامی که رئیس مجلس در این سفر حامل آن هستند در دیدار با نمایندۀ معرفی شده توسط پوتین طرح خواهد شد. به گزارش ایسنا، پیش از این روزنامه همشهری در مطلبی مدعی شده بود که قالیباف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین پذیرفته که در تهران و فرودگاه روسیه تست کرونا بدهد./ایسنا

مجید انصاری: امامان جمعه یکی از مخاطبان سخنان اخیر رهبری هستند

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تریبون داران نمازجمعه نیز از دیگر مخاطبان سخنان رهبری هستند، گفت: هیچ توقعی نیست که امام جمعه ای از تریبون نمازجمعه که باید دعوت کننده به عدالت و تقوا باشد، سوءاستفاده کند و علیه اشخاص و جریاناتی بدگویی و بدزبانی کند. ما حتی در مواجهه و خطاب قرار دادن دشمنان خود نیز حق بدزبانی نداریم. وی افزود: اگر ادبیات حضرت امام را ملاک قرار دهیم می بینیم که ایشان در اوج فشارهای جنگ و فشارهایی که آمریکا به ما وارد می کرد، از کارتر به عنوان آقای کارتر یاد می کردند. یا پیش از انقلاب نیز، امام در مخاطب قرار دادن شاه از اصطلاحاتی چون «آقای شاه» یا «آقای محمدرضا» استفاده می کردند.

مصباحی مقدم: به ندرت اتفاق می‌افتد که مقامات رده بالا دچار فساد شوند

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگوی با ایسنا درباره فساد در ساختار اداری ایران گفت: «به ندرت اتفاق می‌افتد که مسئولان و مقامات رده بالا دچار فساد شوند، فساد بیشتر در مدیریت‌های میانی و پایین رخ می‌دهد». بخشی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.
-یکی از مسائلی که برخی به عنوان علت ناکارآمدی دولت‌های مختلف به آن اشاره می‌کنند موضوع فساد است. چرا این مشکل ۴۲ سال بعد از انقلاب هنوز حل نشده است؟ آیا حل آن منوط به اقدام دولت است؟

بخش اعظم این فساد در بدنه دولت است. دولت می‌تواند دولت الکترونیک را شکل بدهد که در این صورت بیشترین عامل و منشا فساد از بین خواهد رفت. ما از قوه قضاییه شکل‌گیری دولت الکترونیک باعث می‌شود منشا فساد از بین برود، می‌خواهیم با فساد مبارزه کند. از دولت هم می‌خواهیم نگذارد فساد شکل بگیرد، زیرا این فسادها در بدنه دولت، بانک‌ها، ادارات، تامین مالی و امضاهای طلایی شکل می‌گیرد. اگر دولت تمام مناسبات مردم و بنگاه‌ها را با ارتباطات الکترونیک پاسخ دهد و ارتباط چهره به چهره را از بین ببرد فساد متوقف می‌شود.

_ شاید بتوان گفت در دولت‌های قبل زیرساخت دولت الکترونیک آماده نبوده است؟
اراده شکل گیری دولت الکترونیک هم نبوده، الان زیرساخت‌های ما زیرساخت‌هایی است که همه دستگاه‌های ما، شبکه اینترنت و پایگاه‌های اطلاعاتی دارند و این پایگاه داده‌ها باید بهم متصل شود اگر این اراده به وجود بیاید من تصور می‌کنم مساله حل شود.

_ یعنی شما در سطوح کلان‌تر قائل وجود به فساد نیستید؟
نه، فساد از همین‌ جا شکل می‌گیرد. اگر شما روی وزرا یا معاونان وزرا دست بگذارید کمتر با مساله‌ی فساد روبه‌رو هستید. مگر مراد از دانه درشت‌ها مسئولین هستند، کمتر شاهد فساد به ندرت اتفاق می‌افتد که مسئولان و مقامات رده بالا دچار فساد شوند، فساد بیشتر در مدیریت‌های میانی و پایین رخ می‌دهد، بین آنها هستیم و این به ندرت اتفاق می‌افتد که مسئولین و مقامات رده بالا دچار فساد شوند، زیرا اینها از نهادهای مختلف تحت نظارت هستند. فساد بیشتر در جاهایی شکل می‌گیرد که اتفاقا مدیریت‌های میانی و پایین هستند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: از جزئیات نامه رهبر انقلاب به پوتین اطلاعی ندارم

فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره سفر قالیباف به روسیه و پیامی که از طرف رهبر انقلاب برای رئیس جمهور فدراسیون روسیه خواهد داشت، گفت: از جزئیات نامه اطلاعی ندارم و صحیح نیست که مطرح شود. مهمترین اظهارات او در این باره به شرح زیر است: این سفر‌ها را در قالب دیپلماسی پارلمانی همواره داشته ایم و این سفر در این راستا و به دعوت رئیس دومای روسیه از ماه‌های قبل تنظیم شده بود و فردا انجام می‌شود. روسیه از حامیان ما در عرصه بین الملل بوده است و این سفر حتما در راستای تقویت روابط خواهد بود. سفر‌های رئیس مجلس بر اساس دستور‌العمل‌هایی از جمله دعوت رسمی و برخی سفر‌ها نیز در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی انجام می‌شود.

واکنش وزیر ارشاد به اظهارات بهروز افخمی

وزیر ارشاد به اظهارات اخیر بهروز افخمی کارگردان معروف واکنش نشان داد.سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در توئیتی نوشت: جامعه هنری کشور از روزهای نخست کرونا، همراه مدافعان سلامت بوده و هست. سخنان و رفتار انگشت‌شمار را به همگان تعمیم ندهیم.اخیرا بهروز افخمی در اظهارات عجیبی گفته است: تعطیل کردن سینماها و مدارس و تحمیل ماسک کار بسیار غلطی بود. این برنامه وحشت را آمریکا ساخته و ما کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم!

روایتی از بغض رئیسی در سفر استانی

سیدابراهیم رییسی از حال و روز این روزهای مملکت چنان دلگیر و مغموم است که هنگام سخنرانی در شورای عالی اداری گیلان لابه‌لای گلایه از «سیاسی‌کاری»ها و «بگومگو»ها بغض کرده و ثانیه‌هایی حتی نمی‌تواند صحبت‌هایش را ادامه دهد.رییس دستگاه قضایی در جریان سفر اخیر خود به استان گیلان، در نشست شورای اداری این استان حاضر شد. هنگامی که به مسائل و مشکلات این استان اشاره می‌کرد، وقتی می‌خواست یادی کند از بچه‌های جبهه و جنگ و گفت «ما در محضر مبارک...» نتوانست جمله‌اش را ادامه دهد؛ ۸ ثانیه بغض و سکوت کرد و بعد جمله‌اش را چنین ادامه داد: «بچه‌هایی هستیم که روزهای خوش را بر خود حرام کردند و به جبهه رفتند و جنگیدند. مادران‌شان به آنها خوشامد گفتند و جنازه‌های آنها برگشت. حالا ما باید گرفتار سیاسی‌کاری‌ها و بگومگوها شویم؟ بعد زندگی مردم را نگاه کنیم و ببینیم بسیاری از مسائل قابل ‌حل است. آقا فرمودند هیچ مشکلی نیست که در این کشور قابل‌حل نباشد.» شکستن بغض قاضی‌القضات در یک نشست رسمی و در جریان یک سفر نظارتی به استان گیلان، واکنش‌های فراوانی به‌ دنبال داشت. بلافاصله سایت‌های خبری و فضای مجازی پُر شد از ویدیوی یک دقیقه‌ای بغض سیدابراهیم رییسی در میانه سخنرانی‌اش. اگر چه رفتار دردمندانه رییس دستگاه قضایی مورد توجه بسیاری قرار گرفت، همزمان برخی ناظران نیز با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، از برخی رفتار مسبوق به سابقه کسانی گفتند که سودای ریاست‌جمهوری در سر دارند؛ رفتاری تبلیغاتی برای پر کردن سبد رای! گمانه‌زنی‌‌هایی که البته بیشتر نیت‌خوانی است و شاید همین باعث شد که حمید رسایی با انتشار ویدیوی مورد اشاره از سیدابراهیم رییسی با عنوان «وقتی بغض رییس قوه قضاییه ترکید»، بدون نیت‌خوانی مستقیم و اشاره به آنچه احتمالا در ذهن دارد، بین سطور رفتار قاضی‌القضات را مورد بررسی قرار دهد و با اشاره به اینکه «در قوه قضاییه هزار کار انجام‌ نشده داریم. سال‌هاست که مردم طعم عدالت قضایی را نچشیده‌اند، عدالت قضایی از جمله بخش‌های اصلی نظام اسلامی برای ایجاد امید در دل مردم است»، تاکید کند که «رییسی باید در قوه قضاییه بماند؛ ماندن در این جایگاه بر او واجب متعین و کوچ کردن به قوه دیگر نهایتا مستحب است.»

سعید جلیلی کاندیدای جبهه پایداری می‌شود؟

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری عنوان کرد: پس از درگذشت آیت الله مصباح یزدی جلسات هفتگی ادامه دارد.«قاسم روانبخش»، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، در رابطه با روال جلسات جبهه پایداری پس از درگذشت آیت الله مصباح یزدی به برنا گفت: جبهه‌ پایداری به صورت هفتگی تشکیل جلسه می دهد. بعد از رحلت علامه مصباح یزدی نیز این جبهه به همان خط و مشی انقلابی خود ادامه خواهد داد. گفتمان جبهه پایداری گفتمان اسلام ناب محمدی است و بر محور ولایت فقیه حرکت خواهیم کرد.او در رابطه با کاندیداتوری جلیلی از سوی این جبهه افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در موضوع نامزد ریاست جمهوری هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. بحث و تبادل نظر در این باره ادامه دارد؛ انشاءالله به مجرد این که روی فردی توافق کنیم رسما اعلام خواهد شد.روانبخش تصریح کرد: جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است رئیس جمهور آینده علاوه بر تعهد و پایبندی به اصول و مبانی انقلاب اسلامی باید توانایی حل بحران های ایجاد شده در سال‌های اخیر بویژه معضلات اقتصادی را داشته باشد.

پاسخ امام به نامه آیت‌الله مصباح یزدی چه بود؟

دعایی از یاران دیرین امام خمینی و مدیر عامل روزنامه اطلاعات در مصاحبه ای با نصیری مدیر سابق روزنامه کیهان ناگفته هایی از ارتباط آیت الله مصباح یزدی با امام خمینی بیان کرد. ایشان نامه ای برای امام نوشتند من نامه را محضر حضرت امام بردم و به ایشان عرض کردم که آقای مصباح منتظر پاسخ هستند. امام آهی کشیدند فرمودند که این بزرگواران به عالم و آدم شک دارند من در آینده پاسخی را خواهم داد. امام سخنرانی کردند و سخنرانی تاثیرگذاری هم بود و دو طیف را نصیحت کردند، طیف دانشگاهی و طیف حوزوی؛ از هر دو طیف خواستند که اینها با هم متحد شوند و ابراز نگرانی کردند از تخطئه هایی که حوزه علیه دانشگاه دارد و دانشگاه علیه روحانیت دارد و حتی یک تعبیری داشتند که اگر تحولی صورت بگیرد و ما بخواهیم که نظامی را اداره کنیم ناگزیر هستیم از اینکه از تحصیل کرده های دانشگاهی استفاده کنیم. اگر خاطرتان باشد تعبیر امام بود. در این سخنرانی در حقیقت پاسخ آقای مصباح هم بود و تعبّد آقای مصباح جالب هست؛ یعنی بعد از این سخنرانی آقای مصباح علناً علیه آقای شریعتی هیچ جا صحبت نکردند. اگر خاطرتان باشد فضایی پیش آمد که بنا شد آقای حجتی و آقای مصباح با هم مناظره کنند برای مقدمات تفاهم با هم جلسه ای در اتاق ما در روزنامه ی اطلاعات گذاشتند آقای مصباح تشریف آوردند آقای حجتی هم بودند و خیلی هم با هم صمیمی بودند. صحبت کردند و اینها و در نتیجه آن مناظره ی کذایی که انجام شده بود. آقای مصباح یک شوخی با من کردند، گفتند که تو از حمایت هایی که از شریعتی کردی استغفار کن؛ گفتم که نیت، نیت خیر بوده است خداوند به نیت خیر اجر می دهد.

احتمال صدور فرمانی اجرایی از سوی بایدن برای بازگشت به برجام

دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی چون حمایت از اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به ایران و کاهش تحریم‌هایی است که مانع رسیدن کمک‌های مرتبط به کرونا به ایران می‌شود تا بتواند پیش از بازگشت به برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، فشار مالی بر ایران را کاهش دهد.خبرگزاری بلومبرگ روز شنبه، ۱۸ بهمن، با انتشار این خبر نوشت که این گام‌ها می‌تواند با «دلایل انسان‌دوستانه» توجیه شود، اما شامل لغو تحریم‌های اصلی علیه جمهوری اسلامی نخواهد شد.دولت ایران اسفند سال ۹۸ برای اولین بار از صندوق بین‌المللی پول درخواست وام اضطراری ۵ میلیارد دلاری جهت «پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی» شیوع کرونا کرد.با این حال، دولت ترامپ با این استدلال که «این پول صرف کمک به مردم ایران نخواهد شد» و صرف هزینه‌هایی چون کمک به گروه‌های شبه نظامی در منطقه می‌شود، با درخواست ایران مخالفت کرد.به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، یک گزینه دیگر صدور فرمان اجرایی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام است. صدور فرمان اجرایی به معنای لغو تحریم‌ها نیست و می‌تواند مقدمه بازگشت دولت آمریکا به برجام باشد.

نامه بلند احمدی نژاد به بایدن؛ آغاز جنگ با ایران شما را به اهدافتان نمی رساند

محمود احمدی نژاد در نامه‌ای به جو بایدن نوشت: امروز ایرانیان دلبسته تر از همیشه به آزادی و عدالت و امیدوارتر از همیشه به آینده روشن بشری و مومن تر از همیشه به طلوع خورشید جهان انسانی و مشتاق تر از همیشه، تولد انسان جهانی را به انتظار نشسته اند. آنطور که وب سایت دولت بهار نوشته است، رئیس دولت نهم و دهم با ارسال نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، توجه وی را به ضرورت جبران خطاهای اسلافش در مواجهه با مسائل جهانی از جمله ایران جلب کرد و خواستار پیروی دولتمردان آمریکا از اراده مردم آن کشور در تصمیمات درست از جمله عدم دخالت در امور دیگر مناطق و کشورها، توقف تولید و فروش سلاح های کشتار جمعی و امحای زرادخانه ها، جمع آوری پایگاه های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا از سراسر جهان، توقف خلق دلار توسط فدرال رزرو و پایان دادن به برداشت از جیب مردم جهان، به رسمیت شناختن و احترام به حقوق اساسی دیگر ملت ها از جمله حق تعیین سرنوشت و بازگشت نیروهای نظامی آمریکا به داخل آن کشور شد.

نامه واعظی در پی تمرد وزارت ورزش از دستور روحانی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ در پی اجرا نکردن دستور رئیس جمهور توسط وزارت ورزش برای تشکیل شورای نوجوانان، رئیس دفتر رئیس جمهور دستورات لازم را صادر کرد. عباس مقتدایی اظهار داشت: امروزه سازمان های مردم نهاد بسیاری زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند و در استان‌های مختلف این سمن‌ها حضور دارند. وی افزود: وزارت ورزش و جوانان، بودجه ای در اختیار دارد که از این سمن ها حمایت کند و در همین راستا حمایت‌هایی را از سمن‌ها انجام می دهد.مقتدایی مطرح کرد: مدتی است انتقاداتی مطرح می شود که برخی جوانان در خصوص توزیع این حمایتها نکاتی دارند؛ در همین راستا در آذرماه تذکری به وزیر ورزش و جوانان ابلاغ شد که ضرورت دارد این حمایت‌ها و میزانش شفاف شود.نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: سپس طی دو مکاتبه از این وزارتخانه خواسته شد که در این خصوص شفاف سازی کنند. تاکنون در خصوص تذکر و مکاتبه ها پاسخی به ما واصل نشده است.

چه کسانی بر انتخاب مردم نظارت می‌کنند؟

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توییتی نوشت: در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر انتخاب شده و مراتب به وزارت کشور اعلام گردید: آقایان احمد جنتی، احمد خاتمی، سیامک ره پیک، محمدحسن صادقی مقدم، غلامحسین محسنی اژه ای، عباس کعبی و عباسعلی کدخدایی

مطهری: چرا شفافیت آرا در شورای نگهبان نباید باشد؟

علی مطهری به ردکلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان واکنش نشان داد. نماینده تهران در مجلس دهم در واکنش به رد کلیات طرح شفافیت در مجلس یازدهم در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «اقدام مجلس در رد کلیات طرح شفافیت آرای کار درستی بود. الزام به شفافیت آرا در کشور ما که گروه‌های فشار وجود دارند، آرای برخی از نمایندگان را غیر واقعی و خالی از مصلحت کشور می کند. ضمن اینکه چرا شفافیت آرا در شورای نگهبان و مجمع تشخیص نباید باشد؟»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۱
دوستان رای ندید میخوایم 8 سال با جلیلی خاطر بسازیم :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
یک نیروی جوان و انقلابی نیاز امروز کشور برای راه انقلاب الزامیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
اقتصاد دان مصباحی مقدم . فساد در رده های پایین وجود دارد ..........نظرت را رد میکنم چون تجمیع قدرت . ثروت و سیاست فساد انگیز هست بشدت و حدت با نظر مصباحی بعنوان اقتصاددان اسلامی و تنها روحانی در تخصص اقتثاد مخالفت شدید دارم . چون ایشان مبانی اقتصادی علمی را در چند مناظره رد کردند ......آیا میشود بخشی از افراد جامعه را بکار گرفت که سب ها درب منازل مردم مراجعه و بدون دستمزد و حقوق کمک کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
تجربه این چند سال رای نشون داد هیچ فرقی بین جلیل تا خاتمی هم نیست
ناشناس
| Singapore |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
من فقط در یک انتخابات حاضرم شرکت کنم اون هم انتخاب آل استار بسکتبال آمریکاست پیشنهاد میدم برید رای بدید و nba.com/vote لبرون جیمز یادتون نره
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بجای حضانت وتظارت برپستی در طول این سالها عملکردش برای مردم معلوم شده وجز هزینه وبدبختی در این سیستم مدیریتی در ایران نداشته فکری بکر کنید
آقایان کد خدا پرست عزت را از قالیباف یاد بگیرید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
عزت؟؟؟ پروتکل بهداشتی گذاشتن قبل از دیدار با پوتین باید تست کرونا بده چه ربطی به عزت داره؟ فکر کرده میشه سفر تبلیغاتی رفت و وسط مردم دوربین صدا و سیما هم همراشه تا به روحانی متلک بندازه. نه عزیز من پروتکل رو باید رعایت کرد اگه نه سفر خارجی کنسل. ربطی به عزت و ذلت نداره
پ ن پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
تحویل نگرفتن داداش
کمانگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
نه عزیزم چون در شانش نبوده راهش نداده.
ما به همه گفتیم زدیم شما هم بگین زده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
دوست عزیز اقای پوتین درواقع قالیباف را نپذیرفت چون با رای حداقلی رفت مجلس دم پوتین گرم ودرواقع قالیباف را ضایع کرد خخخخخخ رفت پوتین را ببینه پوتین نماینده فرستادخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
شرقپرستان اینم ضرب شصت پوتین به رئیس مجلستان دمش گرم حسابی ضایعش کرد ولی پروتکل بهونه هست مشکل جایی دیگری هست فکر کنم پوتین خواسته بگه قالیباف تو مشروعیت مردمی نداری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
پوتین ترسیده قالیباف لولش کنه
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
بدبخت پوتین خودشو از دیدن یک خلبان ریس مجلس..با بصیرت. مردمی از نزدیک محروم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
.ببینید اخبار را ایران وارونه به اطلاع مردم میرسانند ‌پوتین خودش حاضر نشده پبام را تحویل بگیرد.ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
تحویل نگرفتن عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
خطاب به پاسخ دهنده پایینی
آیا همه روسای جمهور این کارها می کنند برای مهمانانشون؟ قطعا خیر
و این نشان درک درست قالیباف بود که غیرت ایرانی به نمایش گذاشت و فقط با رئیس مجلس آن کشور دیدار می کند طبق برنامه قبلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
این اصلا عزت نیست کخ خودمان را به دنیا به عنوان ملتی مخالف دستورات بهداشتی معرفی کنیم. قالیباف فکر کرده تو روسیه هم می تونه بره بازدید میدانی و برای سال 1400 رای جمع کنه
رجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
قالیباف بعد از نیروی انتظامی و شهرداری اشتباه کرد نماینده شد وای رئیس مجلس شد.عزت از دست رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
خیلی ربط دارد وقتی برای دیدار شرایطی وجود دارد که کشور مقابل راانگار تحقیر می خواهند بکنند اصلا قبول نمی کند آن کشور برای دیدار حتی اگر از دوستان باشند
در ضمن هنوز نرفته و فردا می رود و ربطی هم به َسفرهای داخلی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
دوست عزیز عزتمند
من یه جا رفتم مصاحبه شغلی و رد شدم به همه گفتم ساعت کاریش رو دوست نداشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
جناب غرب زده ها روال پوتین برای همه خارجی ها این شکلی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
پوتين نپذيرفته يا قالي باف؟
اینایی که اینقدر روسیه روسیه می کنند تحویل بگیرند این تازه داستان محترمانه ای است که خودشان تعریف کردند!!اصل داستان چه بوده؟! معلوم نیست با قالیباف چه جوری برخورد کردند!!میگن بنده خدایی را به روستا راه نمی‌دادند سراغ کدخدا را می گرفت....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
جهت اطلاع شما به دعوت رسمی مجلس آن کشور می رود و در کنارش قرار بود پیام رهبری را به پوتین بدهد و پوتین هم پروتکل خودش را دارد و ربطی به شما هم ندارد و برای همه یکسان است و قالیباف قبول نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
اصل داستان این است که هر چیزی را قبول نمی کنیم افتاد؟
ایت الله درست میگویند خاوری ..مرجان ...داماد و دختر نعمت زاده عبدل العلیزاده سیف وهزاران نفر دیکر میانه بودند شاید هم آبدارچی
آقای مصباحی پس فرموده امام علی ع که میفرمایند الرعیه علی طبع ملوکهم افسانه است ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
حرف امروز را بزن . سخنان تاریخی زیاد مبانی عملی قرار ندارد . امروز علم . عقل در ارجعیت هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
این گفته از هیچ یک از امامان معصوم نیست ولی یک واقعیت اجتماعی می تواند باشد و حال باید دید که چه کسی یا کسانی می خواهند از این قاعده استفاده کنند
قالیباف نپذیرفت ؟؟؟؟؟
راستش را بگویید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
میدان جنگ که نبوده . یه ذره خون را میگرفتند یا از بینی سیلنگ کوچکی رد میکردند . چه سختی داشت ؟
قالیباف فکر کرده کیه که پروتکل رو رعایت نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
یک قانون گریز مثل عنابستانی
اقای قالیباف! فکر نمی کنی زیادی از خود متشکری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
فکر کرده تو ایرانه که هر جوری خواستند رفتار کنند . به عنوان ملاقات حضوری و برای کنس کردن رقیب سیاسیملاقات محله به محله اجرا میکنند . بدون پروتکل بهداشتی
نرفتی یا راهت ندادن؟
احتمالا نامه احمدی‌نژاد به بایدن موجب انبساط خاطر بایدن خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
احمدی نژاد وعده داد که اگر من رییس جمهور شدم یارانه تا ۲میلیون افزایش میدم .
يک عده‌اي بچه مچه مي خواهند وزير را استيضاح کنند!الحمدالله یک حرف منطقی اقای عباسی زد همین جمله بود
می گفتین از واکسن های خودتون زدم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
آخه از اونا نزده که ...
دیدین خودشون هم به واکسن های خودشون اطمینان ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
چه ربطی داره واکسن تازه وارد شده. کسی فعلا واکسن نزده که
اقاي مصباحي مقدم پس اين همه فساد را همه بنده مرتكب شده است . اقاي قالي باف پروتكل بهداشتي پوتين را قبول نكرده است .
اقاي مطهري در كجاي اين مملكت شفافيت وجود دارد . هر چي منافع است در كدورت و ابهام و زير رو كسي و... است .
اقاي ابراهيم رئيسي بغضشان براي چي گرفته بود .اقاي رئيسي هميشه اين همه رقيق القلب هستند ؟
امیدوارم تابناک سانسورش نکنه. جناب قاضی القضات دوتا مطلب : یک بار دیگه فیلم تبلیغاتی انتخاب ذشته ی خودتون رو نگاه کنید چند درصدش سیاسی کاری بود؟ دوم، تا همین چند ماه قبل هرجا پشت تریبون رفتین فرمودین بعضیا اینجورین بعضیا اونجور، بعضیا ناراحتن چون داریم با فساد مبارزه میکنیم دادشون بلند شده و اشاره تون به رئیس قوه ی مجريه بود. بگو مگو ناراحتتون میکنه؟ بگو مگوی شما و جناب روحانی راجع به مصوبه ی بنزینی سران قوا رو یادتون رفته؟ شما هم در جلسه بودین
کاشکی اقای رییسی از ثبت اسناد استان گیلان بخصوص ثبت انزلی هم بازدید میکردن و میدیدند که چگونه این اداره .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بیاد اداره ثبت و دادگاه آستارا رو درست کنه
ایکاش بغض اقای رئیسی برای کارگران هفت تپه وهیکوی اراک و..... که چندین ماه کارکردند وحقوقشان را کارفرماپرداخت نمیکرد ووقتی معترض شدند دستگاه قضا حکم شلاق وزندان واخراج کارگران راصادر میکرد میترکید ایکاش رئیس عدلیه وقتی بیت المال توسط افراد ذی نفوذ به یغما میرود وحق مردمان سیستان وکردستان وکرمان وهرمزگان وامثال اسیه پناهی غارت میشود بغضش میترکید ایکاش بغض رئیس دستگاه برای دستگاهش میترکید که بعضی ازقضاتش رشوه وحق وناحق میکنند ایکاش بغضش برای فارغ التحصیلان رشته حقوق که بیکارند وبیشتر قضات ازحوزویان انتخاب میشوند میترکید ایکاش این بغض نمایشی وربطی به سال 1400نداشته باشد
نتیجه اخلاقی، بهتر است هر کسی به وظایف خودش عمل کند. امور خارجه به ظریف مربوط می شود نه قالیباف. فکر کرده روس ها هم‌ مثل ما هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
هنوز به آن حد نرسیدی که بدونی برای دیدار با مجلس آن کشور می رود
مصباحی مقدم: به ندرت اتفاق می‌افتد که مقامات رده بالا دچار فساد شوند

من دیگه حرفی ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
مصباحی که سواد اقتصادی ندارد . بلکه بیشتر دنبال آرمانگرایی هست که بیشتر آن تیوریهای هست که اجرا نشده تا محاسن و معایب ان مشخص شود . اقتصاد بدون سود . بدون بهره چه انگیزه ای برای سرمایه گدار و تولید کننده وجود دارد که سرمایه اش را در معرض ریسک و خطر قرار دهد . اتفاقا خود روحانیون حاضر هستند سرمایه مالی خود را با بهره صفر درصد به تولید واگدار کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
اینا برای کره جنوبی گفته
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
خاوری ریئس بانک مرکزی
قالیباف رئیس مجلس
محمدرضا‌ رحیمی، معاون اول دولت احمدی نژاد
سعید مرتضوی قاضی وقت و دادستان اسبق تهران و رئیس کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۱ به اتهام فساد مالی
پرونده‌ کلاهبرداری ۶/۶میلیارد یورویی در پتروشیمی که ۱۴ متهم دارد و سه برابر بیشتر از بدهی بابک زنجانی است، بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ ایران لقب گرفته است.

اغلب متهمان این پرونده از مدیران پیشین و فعلی شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی هستند: رضا حمزه‌لو (مدیر عامل سابق)، محسن احمدیان (مدیر بازرگانی خارجی سابق)، عباس صمیمی، مصطفی طهرانی صفا، علیرضا علائی رحمانی (از اعضای هیات مدیره)، علیرضا حسینی (مدیرعامل شعبه شانگهای)، معصومه دری (مدیرعامل شعبه دبی) و سعید خیری‌زاده (مدیر مالی سابق). این افراد به “اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال نامشروع از طریق ارز حاصل از صادرات به حساب‌های شخصی خود” متهم هستند.
باز هم ادامه دهیم
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
شما که مدعی تدارکاتی بودن هستید چرا حرص و ولع قدرت ظریف و روحانی رو دستپاچه کرده؟؟
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: از جزئیات نامه رهبر انقلاب به پوتین اطلاعی ندارم

شوروی با نامه امام از هم پاشید. انشاءالله روسیه نیز با نامه مقام معظم رهبری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
همین روسیه هست که داره چپ و راست قطعنامه های ضد ایرانی رو وتو میکنه ، همیشه باید هوای کشورهای همسایه رو داشت ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
خوبه باور میکنی
حالا نماینده پوتین کی بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
چرا نامه را ظریف نبرده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
تازه قراره فردا مسافرت نجام بشه ... یعنی هنوز نرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
دمپایی ابری
آقای روحانی تو رو جون عزیزانت یه فکری به حال بورس کن یک میلیارد پول آپارتمان بی زبانم رو به تشویق شما وارد بورس کردم به ۴۰۰ میلیون رسیده یعنی ۶۰ درصد پولم نابود شد ؟ چرا به فریاد ملت نمیرسی ؟؟
✅محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا:

با سلام. همه عزیزان به سرفصلای دیگر پرداختن، اما این وسط ماجرای کاسپن فراموش شده! آیا این کاری که این پرسنل کاسپین انجام داده صرفاً با یک غذرخواهی تموم؟ ایشون بنظرم باید به شکل واضح مورد بازخواست قرار بگیره که اگر قانونی نبوده اینکار ایشان، روی چه حسابی بخصوص در مورد این خانواده شهید پیاده کرده اینکار را؟ واقعاً چه عقده یا مسئله ای با شهدا داشته؟ البته اگر واقعاً کار ایشان اینطوری که اینجا نوشته شده قانونی نبوده و در غیر اینصورت اطاعت از قانون برای همه لازم و یکسان هست.
با سلام. همه عزیزان به سرفصلای دیگر پرداختن، اما این وسط ماجرای کاسپن فراموش شده! آیا این کاری که این پرسنل کاسپین انجام داده صرفاً با یک غذرخواهی تموم؟ ایشون بنظرم باید به شکل واضح مورد بازخواست قرار بگیره که اگر قانونی نبوده اینکار ایشان، روی چه حسابی بخصوص در مورد این خانواده شهید پیاده کرده اینکار را؟ واقعاً چه عقده یا مسئله ای با شهدا داشته؟ البته اگر واقعاً کار ایشان اینطوری که اینجا نوشته شده قانونی نبوده و در غیر اینصورت اطاعت از قانون برای همه لازم و یکسان هست.
بیت کوین امروز به تنهایی بیش از ۲۰۰۰ دلار افزایش یافت کاری طلا طی چند دهه نتونست به کانال ۲۰۰۰دلار برسه
لابی کثیف پشت ارزهای مجازی است ،طی سه ماه افزایش ۴ برابری واقعا وحشتناکه ؟؟ معلوم نیست به سرنوشت بورس ایران دچار میشه ؟؟؟
باید اتحاد ایران با روسیه برای مقابله با آمریکا بیش از پیش مستحکم بشه ، از اروپا و آمریکا آبی برای ملت گرم نمیشه از ما گفتن ؟؟
آقای مجید انصاری درود بر تو که به در زده ای تا دیوار کوش کند
قالیباف پروتکل‌های بهداشتی برای دیدار با پوتین را قبول نکرد!!!!!!!!!!!!
هیچوقت با مردم صادق و شفاف نبودید و هر گونه مسئله ساده را سانسور و امنیتی کردید!!!!!!!!!!!!!
لطفا توهین به شعور مردم را متوقف کنید.............
ماجرای صادر نشدن کارت پرواز برای آرمیتا رضایی نژاد چه بود؟
مگر قرار است پرسنل کانتر پرواز، خانواده همه شهدا را از روی قیافه بشناسند؟ این دیگه یک کم خودخواهیه.
اگر مقامات بالا دچار فساد نميشن پس ديگه آتويي دست كسي ندارند پس چرا با فساد مديران زير دستشون برخورد نميكنن؟!
آقای مصباحی مقدم ، اینکه فرموده اند به ندرت اتفاق می‌افتد که مقامات رده بالا دچار فساد شوند را یا به عمد آگاهانه گفته اند تا عده ای را خلاص کنند یا غیرآگاهانه مطلبی بر زبان رانده اند که جای تأسف دارد. بگم بگم احمدی نژادی راه بندازم؟
چرا روش های کشورهای کمونیستی در کشور ما باب شده؟ چرا نماینده مجلس با جسارت به افتادن در بغل بلوک شرق رای میده؟ چرا شعار نه شرقی نه غربی رعایت نمیشه؟ چرا دولت بجای پرداخت یارانه ، بخش های تولیدی کشور را فعال نمی کنه؟ چرا شعارهای پویایی اقتصاد و خودکفایی فراموش شده؟ چرا مردم را از کار کردن باز می دارند و با یارانه بخور و نمیر دلخوش می کنن؟ چرا دولت قصد خالی کردن جیب مردم را دارد؟ چرا مالیات عادلانه دریافت نمی شود؟ چرا خصوصی سازی به اختصاصی سازی تبدیل شد؟ چرا دولت به بورس مانند صندوق پول نگاه می کند؟ چرا بغض آقای رئیسی بزرگنمایی میشه؟ چرا طرح های استیضاح با لابی گری به نتیجه لازم منتهی نمی شوند؟ چرا و چرا های بسیاری که پاسخی داده نمی شوند. ولی پاسخ آن می دانم. بی کفایتی، بی تدبیری و انتصاب مدیران ناکارامد
هیات مرکزی نظارت انتخابات تماما افرادی هستن که ذره ای مردم بهشون اعتماد واعتقاد ندارن و اگر یک رای گیری ولو اینترنتی در این موضوع انجام بشه یقین بدونید 80 درصد مردم با این اقایان مخالف هستن
جناب حاج اقا رییسی تراخدا فکری هم به حال بانکهای کشورامام زمان ع کنید کجای دنیای اسلام وبلاد کفراینقدرربا میخورند چراکسی نظارتی بربانکهاندارد مگراینجا اسلام حاکم نیست به ولله هیچ جای دنیا اینقدرربانمیخورند به دادمردم وکشوربرسید بانکها مملکت رانابودکردمد نه تحریمها...تابناک اگراینجادمکراسی نیم بندی هست این پیام روپخش کنید شاید دلسوزی برای مملکت پیدا شود
پوتین این همه این چند وقته با مردم عادی هم دیدار داشته ولی قالیباف رو محل نذاشته.ولی میگن قالیباف قبول نکرده.فکر می کنید قالیبافی که دربه در دنبال ریاست جمهوریه برای عرض ارادت به پوتین میشه کم بذاره.
مملکته داریم؟
چندسال جوون کار کنه بتونه ی متر خونه یا ی شکسته لگن بگیره
اینا بخدا چیز زیادی نیست
سفر و زندگی و... بماند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر