بازدید 5877

زنگ خطر افزایش مبتلایان به کرونا در خوزستان

میزان مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های خوزستان ۳۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 05 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: به علت عادی انگاری و عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی میزان مبتلایان به بیماران کرونایی در استان روبه افزایش است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۲ بیمار حاد تنفسی و مشکوک به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ۳۵۹ مورد به بیمارستان‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کرده اند که این تعداد بیشترین موارد مراجعه کننده در دو ماه گذشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان مراجعه کننده به بیمارستان‌ها در دیروز نسبت به روز گذشته اش ۱۲ درصد رشد داشته است، ادامه داد: میزان مراجعه کنندگان بیماران حاد تنفسی و مشکوک به بیمارستان‌های استان نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌های استتن ۱۵۲ مورد بستری شده اند که ۱۰۰ مورد در تخت های ویژه و عادی و ۵۲ مورد در تخت‌های اورژانس مراجعه کننده داشته ایم.

دکتر ابول نژادیان با بیان اینکه دیروز ۲۹ نفر بیمار قطعی در بخش‌های ویژه بستری شده اند ، گفت: محدودیت‌ها قطعا باید دوباره اعمال شود که در غیر این صورت برای پاسخگویی به این میزان مراجعه کننده در حوزه درمان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته گروه‌های سنی نوجوانان و جوان در گسترش بیماری کرونا نقش داشته اند افزود: در این بازه زمانی میزان مبتلایان بین سنین ۱۵ تا ۲۹ ساله به طور متوسط نسبت به ۹ ماه گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: روند مبتلایان در سنین ۶ تا ۱۴ ساله نیز در دی ماه نسبت به فصل پاییز رشد داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس