بازدید 9524

فرمانده کل سپاه: ما دشمن بیکاری و محرومیت هستیم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن تحمل دیدن پیشرفت‌های ایران اسلامی را ندارد، ساختن کشور، دفاع مقدس امروز ما است و هیچ راهی جز ساختن ایران نداریم.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 04 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، سرلشکر حسین سلامی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل افزود: دشمن از برافروخته شدن شعله‌های نور امید در دل مردم نگران است و می‌خواهد مردم ما را خسته و ناامید کند.

وی بیان کرد: دشمنان ایران قوی، ایران پیشرفته، ایران در رفاه و ایران مومن را نمی پسندند و ایران وابسته و تسلیم شده را می پسندند اما ما همچنان ایستاده‌ایم و خودمان کشورمان را می‌سازیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین و شگفت‌انگیزترین پیشرفت‌های کشور در دوران تحریم بوده است، اظهار کرد: دشمنان از پیشرفت‌های ایران، قوی شدن آن و برافروخته شدن شعله های امید در دل مردم بیش از گذشته ناراحت و نگران می شوند.

وی با بیان اینکه امروز کار و تلاش برای ساختن ایران خط مقدم جنگ با استکبار است، اضافه کرد: رفع محرومیت و ساختن کشوری آباد شکلی نوین و بسیار ضروری از جنگ علیه دشمنان است و برای همین سازندگی در کشور نباید متوقف شود.

وی با تقدیر از زحمات و خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء بیان کرد: سپاه پاسدارن و تمامی امکانات آن در خدمت مردم بزرگ ایران بوده و این نهاد انقلابی بدون منت امانت دار و خادم ملت است و به نوکری مردم افتخار می کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما دشمن بیکاری و محرومیت هستیم، اضافه کرد: برای اشتغال جوانان و رفع محرومیت از جامعه سپاه طرح های زیادی در نقاط مختلف کشور اجرا کرده که تعداد زیادی از آنها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

سردار سلامی ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا کشور کوچکترین وابستگی به بیگانگان نداشته باشد و خودمان روی پای خود بایستیم و تمامی نیازهای خود را داخل تولید کنیم تا بهانه ای برای فشار دشمنان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان اردبیل گفت: با توجه به قابلیت ها و طبیعت بی بدیل اردبیل این استان نه تنها در منطقه بلکه در اقتصاد کشور می تواند سهم بزرگی داشته باشد.

۷۰درصد تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تولید داخل هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بکارگیری توان داخلی در اجرای این پروژه گفت: تمامی مراحل طراحی ساخت و نصب تجهیزات این واحد نیروگاهی توسط مهندسان، تکنسین‌ها و کارکتان ایرانی انجام گرفته است، ۷۰ درصد تجهیزات به کار گرفته شده در این نیروگاه ایرانی هستند و تلاش می‌کنیم ۳۰ درصد تجهیزات وارداتی را نیز بومی سازی کنیم.

وی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه به همراه مشارکت بخش‌های مختلف صعت کشور از جمله مپنا موفق شده از ۶ واحد نیروگاه گازی موجود به سه واحد نیروگاه بخار دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: متخصصان ما توانستند گازهای خروجی از واحدهای قدیمی را در بویلرهای واحدهای جدید جای داده و سه فاز ۱۶۰ مگاواتی را به ظرفیت خروجی این نیروگاه اضافه کنند.

وی افزود: با این اقدامات این نیروگاه به نیروگاه چرخه ترکیبی گاز و بخار تبدیل شد.

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز در این آیین گفت: تاکنون ۴۳۳ میلیون یورو تقریبا حدود ۱۲ میلیارد تومان دراین نیروگاه سرمایه گذاری شده و ۷۰۰ نفر در آن مشغول به کار شده اند.

وی بیان کرد: تلاش می شود تا نیروی کار موجود در این نیروگاه همچنان حفظ شده و عملیات اجرایی تسریع شود.

ظرفیت تولید واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل ۱۶۰ مگاوات برق است که پس از تکمیل به یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل از مجموعه‌های بزرگ واحد نیروگاهی کشور است ، عملیات احداث این نیروگاه از ۲۹ آذر ۱۳۸۴ شروع و در سال ۱۳۸۷ فاز اول آن به بهره‌برداری رسید.

این واحد نیروگاهی یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید یک‌هزار مگاوات در ۶ واحد گازی می‌باشد که در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار احداث شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس