بازدید 8896
۲

بایدن فردا از سیاست خارجی خود رونمایی می‌کند

جو بایدن روز دوشنبه کمتر از دو هفته پس از ورود به کاخ سفید و در دست گرفتن قدرت، از مهم‌ترین بخش‌های سیاست خارجی خود برای بازگرداندن ایالات متحده آمریکا به جایگاه پیشین رونمایی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 31 January 2021

به گزارش تابناک، به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، یکی از مقام‌های ارشد رسمی دولت آمریکا از بازدید احتمالی بایدن از وزارت امور خارجه برای تشکر کردن از کارمندان این وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد رئیس جمهوری در بخشی از این دیدار درباره سیاست‌های خارجی دولت خود اظهار نظر خواهد کرد. انتظار می‌رود او چند فرمان اجرایی هم در حوزه تعامل با جهان صادر کند؛ از جمله تلاش برای به هم رساندن خانواده‌هایی که در جریان اجرای دستور مهاجرتی دانلد ترامپ از هم جدا افتاده‌اند.

بایدن در نخستین روزهای حضور در قدرت در سیاست خارجی خود با چند چالش بسیار مهم پیش رو دارد؛ ایران، روسیه، چین، کره شمالی و جنگ افغانستان که آتش آن درست پاییز ۲۰ سال پیش شعله‌ور شد. او در رقابت‌های انتخاباتی منتقد جدید و شدید برخی رویکردهای ترامپ در سیاست خارجی بود و برخلاف سلف خود وعده داد جای رویارویی و برخورد، از راه دیپلماسی و سیاست وارد تعامل با ایران شود.

از دیگر وعده‌های انتخاباتی بایدن ادامه سیاست بنیادی ترامپ در برابر چین بود. رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد همچنان دولتمردان چینی را به چالش بکشد و قدرت برتر ایالات متحده را به همتای خود در آسیای دور یادآوری کند. بایدن در نشست معرفی اعضای گروه سیاست خارجی خود گفته بود: «آمریکا بازگشته و آماده رهبری دوباره جهان است. ما می‌خواهیم بار دیگر بالای میز بنشینیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
هورا
دلار 5 هزار تومنی در راهه
قطعا چین گزینه اصلی و اول سیاست خارجی آمریکاس و بعد اون روسیه و سپس کره شمالی! ایران در حالت خوشبینانه در رده پنجم یا ششم سیاست خارجی هست که البته باید خوشحال باشیم که اینقدر برای آمریکا مهم هستیم که جز ده اول مسئله سیاست خارجی ابرقدرت دنیا هستیم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار