بازدید 13146
۳
معارض سعودی:

امکان کودتای نظامی در عربستان وجود دارد

«محمد المسعری» دبیر کل حزب معارض«التجدید الاسلامی» که در دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد، در سخنانی از احتمال وقوع کودتای نظامی علیه محمد بن سلمان در عربستان سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 27 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، المسعری در گفتگو با پایگاه خبری – تحلیلی «مرآه الجزیره» گفت: براساس آنچه از کانال های عمیقا آگاه به ما رسیده، قدرت «احمد بن عبدالعزیز» به شدت افزایش یافته و او موافقت هزاران نفر از شخصیت ها و قبایل را در داخل عربستان به دست آورده و حتی به حمایت هایی از ارتش این کشور نیز دست یافته است.

وی افزود: محمد بن سلمان مدتی پیش، افرادی از سرویس تحقیقات عمومی را برای دستگیری یک کارشناس مواد منفجره و مرتبط با احمد بن عبدالعزیز اعزام کرد اما هنگامی که این تیم برای دستگیری این کارشناس رفتند، یکی از همان نیروهای تحقیقات عمومی اقدام به کشتن نیروهای سرویس امنیت دولت و فراری دادن آن کارشناس کرد.

این معارض سعودی با اشاره به اینکه حتی در داخل سرویس های امنیتی عربستان دو دستگی رخ داده است، ابراز کرد: نوعی تنش شدید در داخل بخش های مختلف خاندان آل سعود ایجاد شده و روشن است که ستاره «احمد بن عبدالعزیز» در حال اوج گیری است.

المسعری در ادامه گفت: برای من روشن شده است که«جان ابی زید» فرمانده سابق نیروهای ویژه آمریکا که نقش موثری در مسائل بیابان ها و دیگر مسائل مرتبط دارد، از مدتها پیش برای کودتای نظامی علیه ریاض برنامه ریزی می کند تا با بهره برداری از دودستگی میان خاندان حاکم و گسستگی ارتش سعودی، هرگاه فرصت فراهم شود، علیه محمد بن سلمان کودتای نظامی کرده، «احمد بن عبدالعزیز» را به عنوان پادشاه معرفی کند. این اقدام هر لحظه ممکن است رخ دهد.

او با تاکید بر اینکه اوضاع محمد بن سلمان در شرایط فعلی متزلزل است، اضافه کرد: ارتش سعودی و فرماندهان نظامی در یمن دچار دو دستگی شده اند. حتی بخشی از آن با احمد بن عبدالعزیز بیعت کرده است. علاوه بر این شخصیت های مخلتف قبیله ای در عربستان از بن سلمان و رفتارهای خودسرانه و زورگویانه اش زده شده اندو با احمد بن عبدالعزیز بیعت کرده اند. علاوه بر این او از حمایت سفارت آمریکا هم برخودار است.

این معارض سعودی تصریح کرد: به نظر من محمد بن سلمان اکنون در ضعیفترین وضعیت خود قرار دارد؛ دلیل آن هم اقداماتی است که انجام داده نظیر راه اندازی جنگ یمن، تفکر تحریم و حمله به قطر، بی تفاوتی و اهانت به پاکستان به عنوان دوست ریشه دار عربستان، جنایت قتل جمال خاشقچی و سرخوردگی در پروژه نیوم. شواهد نشان می دهد که او قادر نخواهد بود با آمریکا و یا رژیم صهیونیستی معامله و ساخت و پاخت جدیدی کند. در نتیجه او رو به زوال است و بدون شک احمد بن عبدالعزیز خواهد آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اغلب نقشه های بن سلمان هزینه سنگینی به همراه داشته است.
نقشه آزادی زنان، برابری دیه زن و مرد و ....
عربستان توی ۱۴۰۰ سال پیش مونده بود.
ما باید به فکر کشور خودمون باشیم. الان توی ایران گل و بلبله. مسکن ۷ تا ۱۰ برابر شد و حقوق ها هم که .....
انشاالله به همین زودی این مردیکه وهابی به خاطر خون های بی گناه مردم یمن و عراق و سوریه به درک خواهد رفت ظهور امام زمان انشاالله نزدیک است واین جور ادمای پست را سرجایشان می نشاند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی