بازدید 42294

نماینده مجلس: مهریه بالای ۵ سکه دیگر زندان ندارد

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:اعضای کمیسیون قضائی معتقد هستند که زندان جای بزهکار است نه بدهکار از این رو بدهکار مهریه اگر توان پرداخت آن را ندارد نباید روانه زندان شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 27 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فرهیختگان، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت:اعضای کمیسیون قضائی معتقد هستند که زندان جای بزهکار است نه بدهکار از این رو بدهکار مهریه اگر توان پرداخت آن را ندارد نباید روانه زندان شود.

حسن نوروزی بابیان اینکه بدهکاران مهریه به جای زندان باید آزاد باشند تا بتوانند کار کند تا مهریه خود را پرداخت کند، گفت: در مجلس گذشته قانونی در رابطه با مهریه مصوب شد که بالای ۱۱۰ سکه مهریه زندان نخواهد داشت از این رو و با توجه به افزایش قیمت سکه کمیسیون قضایی مجلس یازدهم طرحی مدنظر دارد که مهریه بیش از ۵ سکه زندان نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: در چند سال گذشته قیمت سکه متعادل و معقول بود، اما اکنون این قیمت به بالای ۱۰ میلیون تومان رسیده است و افراد بدهکار مهریه نمی‌توانند این مبلغ گزاف را پرداخت کنند.

حسن نوروزی در پایان گفت: هفته آینده کلیات طرح در کمیسیون قضایی مجلس بررسی خواهد شد و به زودی این طرح را به صحن علنی ارسال خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۴۲
همیشه قوانین زن ستیز
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
آره دیگه مردا یه بدهی نجومی من درآوردی بدن به زنها اگه نه هم برن زندان اسمش چیه اونوقت
ناشناس
| Poland |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
چرا باید مهریه بدیم مگه نمیگید حقوق مساوی باشه مثل غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
باز موضع گرفتيد كه مظلوم هستيد ؟؟؟؟
امان از مكر زنها !!!!!
پس حق زنها چی میشه اقای مثلا حجت السلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
الان شما خیلی خوشحال میشی که شوهرت بابت مهریه بره زندان؟؟ حق خودت میدونی که شوهرت نتونه 1 میلیارد پول بی زبون جور کنه بندازیش زندان از زندگی محرومش کنی؟؟
چه حق مضخرفی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
مثلا شوهرت بره زندان برات میشه سکه
ناشناس
| Poland |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
شوهر شب روز کار میکنه میرزه تو شکم شما حقتون غر زدن فقط بلدن
كامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ناشناس 13:07 زياد تند نرو. ترمز بگير اونجورها هم كه ميگي هميشه حق با زنها نيست.
خبر داري با گرون شدن سكه،خيلي از زنها زندگي با همسر و فرزند رو گذاشتن كنار با گرفتن طلاق و اجرا گذاشتن مهريه دارن پول پارو ميكنن؟
سري به دادگاههاي خانواده بزن ، يه كمي تحقيق كن ببين عمق فاجعه چقدر هست !!!!!!
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
املای حجت الاسلام را یاد بگیر همشیره
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
من اشتباهی مثلبت دادم
با اینگونه قوانین بدون کارشناسی که عرف جامعه مدنظر گرفته نمیشود این مشکل مهریه حل نخواهد شد و هر بار قانون به سمت یکی از طرفین متمایل میشود ولی مشکل اساسی و از ریشه حل نمیشود بنابراین بهتر است موضوع مهریه به صورت نقد یا دارای سقف شود هرچند این موارد هم درمان مقطعی است نه اساسی و باید با فرهنگ سازی و همچنین تامین اینده زنان که ازدواج میکنند بصورت بیمه و یا طرح مسکن و یا حقوق و مزایا یا تضمین کار یا موارد اینچنینی اینده زن به مهریه گره نخورد و از سختی شرایط ازدواج برای مردان از ترس مهریه نیز جلوگیری شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
پنج تا سکه هم میشه پنجاه میلیون کم نیست اقا جان چقد به فکر زن ها هستید شماها مرد هارا له کردید
اگه دختر خودت باشه هم همین جور داد ستانی می کنی؟یا خون های رنگین تر را نباید با عوام مقایسه کرد. واقعا نماینده کدام مردمی تو؟
با این طرز تفکرتان چطور دختران می توانند جرائت و اعتماد به نفس داشته باشند که با این پسران غیرقابل اعتماد ،ازدواج کنند!!؟؟ چرا باید امثال شماها تصمیم گیر باشند .هیچ کی هم که تو این مملکت مسئول مقابله با افکار شماها نیست.....
زن تو این مملکت یعنی هیچ. نمیگم همه زنها ولی واقعا بعضی از زنها آسیبهای جدی و وحشتناک روحی و جسمی میشن تو زندگی و متاسفانه بعد از جدایی خانواده ها هم ازشون درست حمایت نمیکنن. مهریه یک پشتوانه برای این زنها بود که حداقل بتونن بعد از جدایی زندگی کنن. اینکه گاهی میگن چرا بعضی زنها مهریه بالا میذارن خوب مردی که قبول کنه از اول دروغگو بوده چون توان پرداختشو نداره. از این طرف هم به زنها نگاه کنین. طرف همسرشو شکنجه میده، عذاب میده، دنبال این و اونه آخرش فقط 5 تا سکه؟؟؟؟ بعدش راست راست راه بره و یکی دیگه رو بدبخت کنه.
اگر داشت و مخفی کرد چه؟ املاک قولنامه ای و وکالتی و معاملات صوری و ... که متاسفانه به دلیل معتبر بودن اسناد عادی رواج دارد، شفافیت را از بین برده
پس زیر ۵ سکه زندان دارد؟
مهریه بایدنقدی باشدموقع عقدپرداخت شود.
الان اکثر ازدواج هابیشتربه معامله اقتصادی شبیه است تازندگی عاشقی.
مهریه 1 سکه با دادن حق طلاق به زن
بیچاره کسانی که قربانی مهریه شدند و یا زنانی که بخاطر نداشتن حق طلاق زندگی عذاب اور را تحمل کردند
این دندان را باید کشید
اصلا وجود مهریه سنگین باعث بی اعتباری میشه! وقتی همون اول بهم اعتماد ندارن و باید برای ثبات این وصلت پول تعیین کنن خب مشخصه دیوار تا ثریا هم کج میره! چرا مثل کشورهای دیگه نباشیم؟ چرا بهم اعتماد نکنیم؟ چرا ازدواج رو با اعتماد شروع نکنیم؟ و اگه خدایی ناکرده شکستی در ازدواج پیش اومد اونوقت با تقسیم اموال بدست اومده در طول ازدواج به این وصلت خاتمه ندیم؟ این میشه عدالت، هرچی باهم بدست آوردیم تقسیم بشه! نه هرچی مرد توی تمام طول عمرش بدست بیاره مستقیم بره به جیب همسر! اگرم مهریه ای باشه فقط در حدی باشه که شبیه هدیه برای زن باشه، در عوض به زن حقوق دیگری بدیم! مثل حق طلاق،مثل حق مسافرت خارجه بدون اذن شوهر. این میشه مساوات و عدالت!
بشک بشکنه بشکن! من نمیشکنم! بشکن! بشکن و بالا بنداز!!!! دیگه راحت شدیم!
به نظر من بهترین پیشنهاد اینه که هر مردی که برای زنش می خواد مهریه تعیین می کنه همون رو اول و تو محضر وقت عقد کردن پرداخت کنه چون اصل مهریه هم همونه در این صورت مرد به میزانی که توان مالی داره مهریه تعیین می کنه نه بر اساس عرف غلط جامعه
بر اساس عرف جامعه برای مهریه سقف تعیین گردد. چطوری است که برای دیه سقف تعیین شده ولی برای مهریه نه!. برای جوانان باید مهارت زندگی کردن آموزش داده شود. علی رغم اینها اگر زوجین از زندگی خود رضایت نداشته و حقوق همدیگر را رعایت نکنند، در پایان بهترین روش طلاق آسان است تا از آسیب های بیشتر طرفین پیشگیری گردد.
ان شاالله جلوی کاسبان مهریه رو بتونن بگیرن
خدا خیرتون بده.
چرا فقط مرد باید تاوان پس بده.مرد هم زندگیشو باخته.هیچ جای دنیا به خاطر ازدواج کسی رو زندانی نمیکنن.
به خاطر ترس از مهریه و ترس موجود اکثر پسرا قید ازدواج رو زدن.جمعیت ایران داره پیر میشه.زودتر کاری کنید.
دمت گرم چه خبر خوبی برا اقایون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی عالی است که مجلس برای یکی از دستورات خدا و اسلام در ازدواج یعنی مهریه شرط تعیین می کند معلوم نیست در آینده هم برای کاهش نماز و روزه نیز قانون بگذارند در حالیکه خدا مهریه را برای حفظ پایه زندگی و حمایت از زنان تعیین کرده است نه برای چیز دیگر.
حالا خانم محترم طرف رفت زندان چی گیرد میاد
چرا در همه چیز تساوی میخواهید جز مهریه
در طلاق بایید اموال نصف شود عادلانه ترین روش است
ب اسلام. خدا اجرتان بدهد. قطعا با این تصمیم بخش قابل توجهی از پرونده های طلاق کم خواهد شد. مسوول این تورج افسارگسیخته که جوان های مردم نیستند که توان پرداخت سکه های نجومی رو ندارند و باید بهترین سالهای عمرشان را در زندان بگذرانند. اگر چندین سال پیش روی عدد ریالی و یا معادل آن سکه توافق شد کدام منطقی قبول می کرد گه قرار است قیمت سکه دهها برابر شود که اینچنین متاسفانه برخی خانم ها شروع به وسوسه تجارت کنند و اول از همه خانواده خود را از هم بپاشند و اینچنین آمار فساد و فحشا بالا برود.
خدا خیرتان بدهد و امیدوارم به تایید نمایندگان محترم مجلس برسد که جوان های مردم از زندان و گرفتاری و بدبختی بیرون بیایند.
قانون باید درست بشه
مثلا اگر باعث بانی طلاق مرد بود باید زندان بره و مهریه بده
اما اگه زن بخواد کاسبی کنه و به هر دلیلی باعثش زن بود مهریه باید لغو بشه

کاش مسئولین یک کم مسئولیت قبول میکردن
امروز حقوق مردان همه جوره در جامعه ضایع می شود.

مهریه برای دوران مرد سالاری بود که مردان به زنان ظلم نکنند

امروز همه می دانند که زنان بر خانواده و جامعه حکومت می کنند

پس آفرین بر قانونگذار اگر پای این مصوبه بماند.

احسنت
خوب اگر اینطور باشه کلا غیر از مهریه نباید هیچ بدهکاری حتی کسی که چک دارد زندان باشد بابا جمع کنید این بساط رو فقط در یک کلام بفرمایید زنان حقوقی ندارند و مازاد هستند
یکی تعهد می ده یه پولی رو هر وقت بخوای پرداخت کنه. و بعد می گه ندارم!
این جرم نیست؟! خودش قبول کرده. خودش تعهد داده.
اگه اینجوریه که بریم از مردم قرض کنیم و بعد بگیم ندارم.
اموال مردهنگام ازدواج محاسبه وموقع طلاق هم محاسبه بشه بعدبه تساوی بینشون تقسیم بشه.مهریه هم جمعش کنیدباباگندش رودراوردید.
عالی
اصلا برای چه زنها باید مهریه داشته باشند. زنهای امروز که مثل گذشته دیگر مطیع مردشان نیستند و در همه چیز برابری می خواهند اگر برابری است پس مهریه برای چیست> هریه برای زن مسلمان تعریف شده که کاملا مطیع همسرش باید باشد و بدون اجازه او از خانه هم نباید بیرون برود. زنان امروز که این تبعیت را قبول ندارند برای چه باید مهریه داشته باشند/؟؟؟؟؟؟؟؟
دستتون درد نکنه عجب هوای زن بی پناه را دارید
واقعا متاسفم
خب بجای پنج سکه مهریه را کلا بلا اثر کنید این که خیلی راحتره تا وقتی زن تحمل کرد وقتی دید نمیشه با اعتیاد و هزار مشکل دیگر ساخت
بقول معروف مهرش حلال و...
بجای این کار باید قانونی وضع بشه که مهریه غیرمنصفانه توسط دادگاه کاهش پیدا کنه. اینجوری مرد اگر زندان هم نره باید تا آخر عمر قسط بده که درست نیست.
شما در واقع از حق کسی میگیرید و به کس دیگری میدهید . همان دینی که گفته است طلاق حق مرد است مهریه را هم حق زن قرار داده است . شما با چه حقی در این قوانین دینی دست می برید . کی و کجا حدا به شما حق داده است که برای یک طرف سهولت ایجاد کنید تا با خیال راحتتری بتواند ظلم کند . آیا شما به فکر آخرت خود هم هستید ؟ لطفاً همانطور که برای مرد سهولت ایجاد می کنید به ازای آن و نه بیشتر از آن برای زن هم ایجاد کنید . مثلاً در ازای تسهیل در پرداخت مهریه برای زن هم تسهیل در حق طلاق ایجاد کنید .
مهریه رو از اساس درست کنید
سقف و کف براش بزارید به صورت معقول باشه
با سلام
باش که انسانیت در جامعه رواج داشته باشد.
در حال حاضر اگر قرار باشه فهم و شعور در زندگی حاکم نباشه و فقط مادیات منظور شود که خانم ها الان فقط می خواهن یک سرمایه ای بدست بیارن و در جامعه به صورت لا ابالي زندگی کنن .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی