بازدید 10692
۱

سوسک طلایی به مستند گرتا تونبرگ رسید

سوسک طلایی بهترین فیلم مستند در پنجاه‌وششمین دوره جوایز گلدباگن سوئد به مستند «من گرتا هستم» درباره «گرتا تونبرگ»، فعال جوان زیست‌محیطی، رسید.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 27 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فیلم مستند «من گرتا هستم» به کارگردانی نیتان گراس‌من، سوسک طلایی بهترین فیلم مستند این دوره از جوایز گلدباگن سوئد را از آن خود کرد. این فیلم که اولین بار سال گذشته در ونیز به نمایش درآمد، داستان گرتا تونبرگ فعال جوان زیست‌محیطی را از ابتدای راه به عنوان دانش‌آموز ۱۶ ساله‌ای که در سال ۲۰۱۸ به تنهایی در مقابل پارلمان سوئد به تغییرات آب‌وهوا اعتراض کرد تا قرار گرفتن در فهرست شخصیت سال ۲۰۱۹ مجله تایم، دنبال می‌کند.

این مستند یک ساعت و ۴۲ دقیقه‌ای نزدیک ۲۵۹ هزار دلار در گیشه فروش کرده و در وبسایت نقد فیلم راتن تومیتوز امتیاز ۷۲ درصد را دارد.

در این دوره از جوایز گلدباگن، کمدی-درام Run Uje Run به کارگردانی هنریک شیفرت درباره اوژه براندلیوس خواننده و نوازنده سوئدی که به بیماری پارکینسون مبتلا شد، جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه را به خانه برد و درام Charter ساخته آماندا کرنل درباره ماجراهای یک زن مطلقه که به دنبال دیدار با فرزندانش است، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد. جایزه بهترین فیلم در بخش بین‌الملل نیز به مستند For Sama رسید که یک روایت اول شخص از جنگ داخلی سوریه و محاصره حلب در سال ۲۰۱۲ ارائه می‌دهد.

جایزه گلدباگن یا سوسک طلایی یک جایزه معتبر سینمایی است که از سال ۱۹۶۴ هر سالانه به برترین محصولات سینمایی کشور سوئد در شاخه‌ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم‌برداری، بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن اهدا می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این بچه فقط راه پول به جیب زدن رو یاد گرفته وگرنه دوزار برای محیط زیست ارزش قائل نیست. کلی عکس ازش هست که داره کنسرو و غذای آماده توو ظرفای پلاستیکی میخوره.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی