بازدید 21225
خوانده می‌شوید

از «سرباز بابلی» تا «سرباز اکبری»؛ چرا این رفتار زشت بین مسئولان تکرار شونده است؟

همین دو ماه پیش بود که هشتگ «سرباز بابلی» در فضای مجازی داغ شد و به رفتار ناشایست یک مسئول محلی در دادگستری بابل با سرباز وظیفه‌ای اشاره داشت که کار هم به گزارش به رئیس قوه قضائیه کشیده شد. این‌ها تنها چهار مورد از خبرهایی است که در چهار سال گذشته رسانه‌ای شده و توجه عمومی را به خود جلب کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 26 January 2021

چند روزی است، ماجرای سیلی زدن به سرباز راهوار در تهران توسط یک نماینده مجلس بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هر روز ابعاد جدیدی از آن منتشر می‌شود.

شنیدن این خبر در وهله نخست، چند خبر مشابه در سال های اخیر را به ذهن ما متبادر می‌کند. هرچند این اتفاق در اوج تنش‌های بین دولت و مجلس رخ داده و شاید موجب شود، عده‌ای بخواهند آن را در پهنه دعواهای سیاسی بررسی کنند، مرور همین خبرهای مشابه در پنج سال اخیر، نشان می‌دهد که مهم نیست مسئولان از چه جناح و گروهی باشند. به هر حال بسیار محتمل است که آنها متاثر از جایگاه خودشان علیه پایین‌دستی‌ها اعمال قدرتی کنند.

مرداد ماه ۱۳۹۶ ماجرای درگیری نماینده بیجار با ماموران راهوار ناجا منتشر شد و چند روزی در صدر اخبار بود. سال پس از آن (حوالی آذر ۱۳۹۷) ماجرای درگیری نماینده سراوان با مامور گمرک منتشر شد.

همین دو ماه پیش بود که هشتگ «سرباز بابلی» در فضای مجازی داغ شد و به رفتار ناشایست یک مسئول محلی در دادگستری بابل با سرباز وظیفه‌ای اشاره داشت که کار هم به گزارش به رئیس قوه قضائیه کشیده شد.

این‌ها تنها چهار مورد از خبرهایی است که در چهار سال گذشته رسانه‌ای شده و توجه عمومی را به خود جلب کرده‌اند.

اکنون با ذکر این مقدمه می‌خواهیم نظر شما را درباره علت تکرار شونده بودن این اتفاقات بدانیم.

* چرا این رفتارها در میان مسئولان تکرار شونده است؟
* چه چیزی می‌تواند جلوی تکرار این رفتارها را بگیرد؟
* آیا واکنش مسئولان به این اتفاقات شما را قانع کرده است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹۷
خیلی مشخصه چون آقایون باقدرتند و مردم ضعیف و بی پناه پس کسی پیگیری نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
اگر حقیقتا پیرو علی علیه السلام بودیم اینگونه نمی شد...دستکم در این مورد همان کنید که اگر امام علی علیه السلام بود می کرد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
جواب از این صریح تر و صحیح تر نمیشه
میرمهدی قوامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
فرمایشتون صحیح، ولی بعضی از سربازها شیطنت میکنن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
هروقت امدن به مشکل بورس رسیدگی کنند یا آلودگی هوا یهو این مسایل مطرح شده ، مشکل ما خیلی وقته توی صف است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
نه تنها افرادیکه در این مملکت پست و مقامی دارند بلکه حتی یک کارمند معمولی که با افراد دانه درشت در ارتباط است به خودش اجازه میده که با دیده حقارت به بقیه مردم نگاه و با آنها رفتارکنند. اگر تمامی افراد درمقابل یکسان بودند بعداز 42 سال از روی کار آمدن این ؤزیم نباید شاهد اینگونه رفتارهای توهین آمیز و از بالا به به پائین باشیم. همه مردم منتظرند که ببینند با این نماینده خاطی قانون چه برخوردی میکند. در خبری خواندم قاضی مقیسه فرموده بودند: بروید بگردید و ببینید این فیلم را چه کسی گرفته و منتشر کرده.!!! وای بر حال مردم این سرزمین با داشتن چنین مسئولین طراز اول!
سلام
در وهله ی اول اینکه این اتفاق چگونه افتاده و به چه شکل بوده مبهم است و انسان هم با ابهام نباید چیزی را قضاوت نماید ولی در وهله دوم اگر بنا رو بگذاریم به اینکه سرباز در ابتدای امر توهین نموده ولی باز هم جواز دست درازی نیست و کار اشتباهی صورت گرفته است ولی باز هم نباید انسان اشتباه دیگری ـ با قضاوت بی‏ جا ـ انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
با اینکه صحبت ها تون درسته،
اما جواب این مشکل نیست.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
بازم که اومدی توجیه کنی .....
میلاد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
کارت خواستن سرباز تو دادگستری حتی اگه با لحن بد هم بوده که نمی دونیم بوده یا نه جوابش بسته شدن به صندلی و کتک خوردن نیست.
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
فکر کنم خود نماینده این مطلب رو نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
سیلی زدی به گونه سرباز میهنم سرباز نه برادرمن پاره ی تنم
حق میدم که بغض کنداین که بشکند گردوست این چنین کند ای وای دشمنم
ماشهروندروی خوش حاج قاسمیم اوف برتوباد لکه ی ناجوردامنم
ای سنگ روبروی تو ایینه گفته بودتکثیر میشوی اچه سود ازشکستنم
گیرم بزور ردشده ای ازحط ویژه ای پشت پل صراط چه گویی؟ که این منم؟
میترسم ازخرابی ایمان که می برد دینداری ریایی تان دین روشنم
تردید دارم تورودوست شمارم ای مارخوش خط وخال پیچیدی دورگردنم
برای اینکه مسوولان خودشون رو ارباب می دونن و مردم رو رعیت
با سلام موارد بسیاری در اینگونه رفتارهای مسئولین می توان متصور بود مانند برخورد امنیتی و انتظامی با منتقدین - زندگی اشرافی و فاصله بسیار زیاد طبقاتی بین مسئولین و مردم - مصونیت نا نوشته مسئولین در قبال تخلفات خود- عدم برخورد قوه قضائیه و مماشات با مسئولین متخلف - نگاه ارباب رعیتی مسئولین به مردم - -غوغا سالاری و فامیل گرایی - فقیر نگاه داشتن مردم در مقابل مسئولین -...
دلیلش کاملا مشخصه، زمانی ظرفیت آدم کم باشد و عقده ی حقارت درش وجود داشته باشد توسط یک سری رفتارهای هنجار شکن آنرا بیان میکند. این جور افراد همواره دنبال مطرح شدن هستن. و از بالا به مردم نگاه میکنند و خودشون را فراتر و تافته ای جدا بافته میبینند. به نوعی ریشه در کودکی دارد و از دیدگاه رفتار شناسی خودشون را بزرگ میبینند در صورتی که ابدا اینجوری نیستند
از سرباز بابلی تا سرباز آملی!!!!!!!!!!
سریال همچنان با این ساختار غلط مخصوصا نگاه غلط به سربازان و قوانین سربازی همچنان ادامه دارد!!!!
چون مسئولان خودشان را تافته جدابافته می دانند در سایر موارد هم چنین است مثلا زندگی در خارج برای بقیه بلاد کفر است برای فرزندان ایشان ادامه تحصیل و تبلیغات فرهنگی
چون یکی زیر گوش ادم خاطی نمیزنه
چون یکی زیر گوش ادم خاطی نمیزنه
به نظر می رسد این بر خوردها متاثر از چند موضوع می باشد :
- مسوولان به جای این که خود را مسوول بدانند ، خود را سرور مردم می دانند و از این جایگاه به دیگران نگاه می کنند .
- بی ارزش بودن جایگاه سرباز در بین برخی مسوولان . دیدگاه این اشخاص نسبت به سرباز ، مشابه دیدگاه به نوکران قدیمی می باشد .
- عدم برخورد متناسب با خطای مسوولان . وقتی قانون گذار مجری قانون را بی ارزش می داند و به او توهین می کند از دو جنبه قابل بررسی است :
- سرباز ضامن اقتدار و امنیت کشور است و بی حرمتی و بی ارزش کردن او شکستن اقتدار کشور است . ولی از طرف دیگر اگر سربازی نسبت به مردم بی احترامی کرد در جایگاه خودش بایستی رسیدگی شود نه این که هر کسی خودش مجری قانون شود .
- نماینده ای که مجری قانون را بی ارزش می کند حق قانون گذاری نداشته باشد و از مجلس اخراج شود .

چون با خطاکار برخورد نمی شود ،
برای اینکه الان آقازاده ها و مسئولین که پدران آقازاده ها محسوب می شوند ولی نعمت ما مردم هستند .
تنها برکناری این افراد می تواند جلوی این رفتارهای زننده را بگیرد
خیلی جالبه اول که فکر می کند مدرکی نیست با حال که مدارک را دیده رفتارشان متفاوت هست و برای مبرا کردن خودشان از چه الفاظی استفاده می کنند .
معلومه کلی مشاوره گرفته
سلام این سوال فقط یک پاسخ بیشتر ندارد و آن هم این است که بین مردم و مسئولین فاصله زیادی ایجاد شده و نه مسئولین خود را از مردم میدانند و نه مردم مسئولین را از خود میدانند. .....و متاسفانه همیشه این مساله اجتماعی مهم....آغاز یک پایان بوده است
پاسخ ها
Zeia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
مطلب دیگری که باید توجه کرد این است که تمام کسانی که در کلیپ حضور دارند در مقام دفاع از سرباز و توهین به نماینده مجلس برمیآیند ......و این نشان دهنده نظر غالب مردم نسبت به مسئولین است که به گونه ای آنها را غیر خودی میدانند
نفهمیدی؟؟چرا؟؟برو شرایط اصلی نمایندگی و اخذ کار دولتی را بخوان. میفهمی
تابناک کجا زندگی میکنی کلک
واقعا نمیدونی تو ایران چخبره؟
یا فقط صدا و سیما تماشا میکنی
بنده رفتار زشت برخی از مسوولین را تایید نمی کنم ولی برایم جالب است که غیر مسوول مبرا از هر خطایی تلقی می شه و همه حمله می کنند به مسوول!!!!!!!!!!!
بنده نه مسوولم نه سرباز، ولی رفتار تحکمی برخی از سربازها و تهدید ایشان - به خوابوندن ماشین - تو سفرها ملاحظه کردم..... و تهدید پشت میزنشین ها رو دیدم...
بنده اعتقاد دارم ما همه در یک فرهنگ تربیت یافته ایم........
....
بنده با رفتار نماینده کاملا موافقم هستم
نمایندگان مردم برگزیدگان مردم هستن باید بهشون احترام گذاشته بشه
یاشاسین تورک میلتی
یاشاسین نماینده خوب و باسواد شهرم آقای نادر قاضی‌پور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
الو خوبی؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
فکر نمیکنم شفا پیدا کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
داری به ترک ها توهین میکنی

باید اسم خودت رو میذاشتی مسئول باهوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
شما قطعا تورک نیستی و میخوای به این قوم با این کارت توهین کنی... احتمالا خاطره خوبی نداشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
اسمتو چرا تورک گذاشتی ؟
خیلی ابله هستی
رسول خداصلی الله علیه وآله می فرمود:

«لن تقدس امة لایؤخذ للضعیف فیها حقه من القوی غیر متتعتع » (2)

امتی که حق ضعیفان را از زورمندان باصراحت و بدون خوف و ترس نگیرد، هرگزپاک نمی شود و روی سعادت را نمی بیند.
برای اینکه این حضرات کشور را ملک و ارث پدری خود می دانند
نماینده میشوند . نه اینکه نماینده باشند
جواب اول: قانون بسیار بد و ضعیف و وجود رابطه و ارتباط در سطوح بالا که همیشه میتونن ماست مالی کنن اونم بسیار راحت!
جواب دوم:همون قانون و ساختار درست و حسابی که به عمر ما قد نمیده فکر کنم!
جواب سوم: خیر! بابت توضیح به جواب اول ارجاع میدمتون!
علتش فضای مجازی است که خیلی بد بد بد... و مسیولین بی گناه رو داره نابود میکنه ... اخی دلمون سوخت براشون
علتش فضای مجازی است که خیلی بد بد بد... و مسیولین بی گناه رو داره نابود میکنه ... اخی دلمون سوخت براشون
اوالا خود شما ارباب محترم جراید دچار خود سانسوری شدید هستید. صبح اول وقت عدر خاهی جناب نمایینده رو گداشتید وبعد حذف کردید ومنتقل کردین به تابناک جوان.

دوم از انتشاز نظرات کاربران واهمه دارید نمیدانم به چه دلیل .بار ها شده یا منتشر نمیکنید ویا یک روز ویه چندین ساعت بعد منتشر میکنید که بی اهمیت جلوه داده میشه .

سوم اساس مطلب اینه مسیولین خودشونو تافته جدا بافته میدونن. به طور مثال واخص راننده پرادو رو مثال میاورم .وسوال میپرسم از هر کی که باید جواب بده نتیجه برخورد با راننده پرادو چه شد؟ ؟؟؟ ایا میتوانید همان برخورد رو با همین نماینده بکنید ؟ ایا جرات زدن دستبند چشم بند و پابند به نماینده رو دارین ؟همان راننده پرادو جلو دوربین به دست وپای مامور محترم راهنمایی افتاد ایا میتوانید همین برخورد رو با نماینده بکنید؟ ایا میتوانید برای ایشان هم 6 سال حبس بزنید؟

هروقت توانستید ان وقت میتوانید ادعای بهتر شدن اوضاع بکنید ..........
مهم اینه که افراد اندازه میز شون باشند. وقت فرد برای اون جایگاه کوچک باشه، این اتفاق حداقل اتفاق ممکن خواهد بود
اگر دوربین نبود همه چی را تکذیب می کردُ‌الان هم باید جواب دهد که چرا دروغ گفته مگر نماینده چه فرقی با مردم عادی و بدبخت دارد
شما در این مورد آخری اول ثابت کن سیلی زده شده
پاسخ ها
آبدارچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
تو دیگه چقدر روت زیاده اونهمه شاهد اون همه دوربین نشون میده که سیلی زده حتی خود نماینده هم اقرار کرده که سیلی زده بعد شما میگی ثابت کنیم؟
یکی از علتهای عدم پیشرفت های مملکت وجود امثال شماهاست
به نظر من اگه نماینده فکر میکرد سرباز مسئول پسر خودشه نمیزد تو گوشش..... البته اگه پسرش تو شهر دیگه سربازی خدمت کرده باشه. یا اصلا سربازی رفته باشه
به همون علت که در ساختاری زندگی میکنیم که شما حتی در بیان نظرات مردم در جایی که خودتان تیتر زده اید خوانده میشوید هنوز نظرات غیرقابل انتشار و هراس دارید!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
آفرین، جدیدا تابناک خیلی ترسو شده، خیلی
اگر همین مورد اخیر را آسیب شناسی کنید می توانید اگر بخواهید به جواب سئواهایتان برسید
1-ایشون با توزیع حلب روغن نباتی در بین اقشار ضعیف شهر عضوی شورای شهر سبزوار میشوند.
2- با استفاده از رانت شورای شهر رییس ستاد انتخاباتی آقای احمدی نزاد میشوند.
3-با استفاده از همان روش انتخاب خودش احمدی نزاد در سبزوار رای اول میشود.
4-در جواب بده بستان (نه لیاقت)ایشان را معاون اجتماعی استان خراسان ، فرماندار سبزوار و استاندار یک استان محروم و کوچک میکنند.
5- با استفاده از رانت مسئولیتی بدون کسب علم اخذ مدرک حقوق می کنند.
6- با استفاده از کلیه موارد بدون صلاحیت تاییدیه نمایندگی سبزوار به ایشان اهدا میشود.
7- ایشان با حداقل مشارکت و با استفاده از تجربیات قبل نماینده مجلس رکین شورای اسلامی میشوند.
....
سردبیر محترم تابناک ازاینکه هنجارشکنی وپدیده زشت سیلی زدن دربین مسئولان امری ناپسند بوده هیچ شکی نیست وقتی رفتار وکردار واخلاق ما خدایی باشد کارمان برای خداباشد نگاه ما برای خداباشد وتدین وتقوا درفطرت مانهادینه شده باشد هیچوقت درهرشرایطی ما ومسئولان دربجرانها واتفاقات این چنین عصبانی نشده ودست بیقرارش را کنترل میکند وقتی مسئولان ما قانون را خوب بشناسند وتازمانیکه از مراجع بالاتر تشخیص داده نشد که مسئولی ازخط ویژه استفاده نکند ویاعبورممنوع نرود نباید اینکاررا تکرار کند چون مردم مسئولان را ایینه نظام میدانند وهررفتارانان چه خوب وچه بد برافراد جامعه تاثیر میگذارد مثلا وقتی یک ایت الله از شرعیات ومکروهات حرف میزند اول باید خودش ان مسئله راعمل کند وگرنه هرچه این مسئول درصداوسیما وبالای منبر ازشرعیات واخادیث از معصومین ع وپیامبر اعظم ص نقل کند چون عملش برخلاف احادیث هست قطعا نه تنها اثرمطلوب درجامعه ندارد بلکه موجبات دین گریزی را فراهم میاورد چه اشکالی داشته دادیار شهرستان بابل وقتی سرباز انتظامات ازوی کارت شناسایی طلب کرده کارت را نشان میداد؟ چرا باید مسئولان خودشان را فراتر ازقانون ببینند؟ ویا همین اقای نماینده وقتی خودش میدانست تردد درخط ویژه کارت مجاز باید داشته باشد و وی این کارت را ندارد یعنی قانون تشخیص داده این نماینده درحد استفاده ازخط ویژه نیست پس نباید مبادرت به تردد میکرد ویک سرباز قانونمند جلوی خودرویش را بگیرد وهم شان ومنزلت خودش را درسطح کشور تنزل داد وهم مردم نگاهشان به مسئولان منفی دیده شود دوست عزیز اقای عنابستانی قطعا جنابعالی نه کمیسیون ویژه ویا جلسه مهم واضطرار داشتی ونه کارمهم این تردد شما فقط میخواستی به مردم بگویی من ازشماها برتری دارم ولذت تردد خط ویژه واحترام نظامی سرباز را نسبت بخودت جلب کنی وانکاری راکردی که نباید میکردی بهرحال ترویج اینگونه رفتارها اولا خود مسئولان دستگاهها مقصرند دوم خودمردم وقتی دادیار زیرگوش سرباز سیلی زده اگر دستگاه قضا با جدیت به مسئله برخورد میکرد ودوسال ترفیع شغلی وی را به عنوان تنبیه به تاخیر مینداخت دیگه هیچ قاضی درهرشرایطی با دست بیقرارش زیرگوش افراد نمیزند ویا اگر همین مجلس بجای اینکه بیایند کار این همکارش را تقبیح کنند حمایت کردند وتوجیخ کردند قطعا باید منتظر نماینده بعدی باشیم تا گوش یکی ازاین مردم کشور با سیلی وی بصدا دربیاید اگر نیروی انتظامی محکم واستوار محافظه کاری نمکیرد واز حق سربازش جانانه دفاع میکرد امروز توگوش سرباز راهوار سیلی نمیخورد پس جا دارد مسئولان قضایی وهیئت ریسه مجلس نسبت به این حرکات ناشایست جانانه ایستادگی وفردمتخلف رابرای اینکه درس عبرتی شود برای همکارانشان تنبیه سختی درنظر بگیرند تا درچنین مواقعی نماینده یاد اقای عنابستانی بیفتد ودستانش را کنتر ل نماید
الان هرچه مجلس نوجیخ کند ویا نماینده وی اقای عنابستانی بیانیه ودادخواست مظبومیت صادر کند چیزی از اذهان مردم کاسته نمیشود وبلکه بدتر نگاهاشان به مجلسیان منفی تر میشود
خاطره ای تعریف کنم بنده افسر ارشد بازنشسته ارتش هستم بنابرجایگاه شغلی خودرو وسرباز دراختیار داشتم یکروز سرباز من باتاخیر مراجعه کرد فکر میکنید تاخیر30دقیقه نه نه فقط با5دقیقه تاخیربه درب منزلم مراجعه کرده که سوئیج را ازمن تحویل بگیرد واماده رفتن به محل کارمان شویم من سوئیج به سرباز ندادم گفتم خودت برو من خودم با خودرو میام این سرباز بوسیله خودرو عمومی خودش را به پادگان رساند وبه دفترم احظارش کردم گفتم پسرم بجث5دقیقه تاخیر نیست میتونستم5دقیقه تاخیرت را چشم پوشی کنم وهیچ اتفاقی هم نمیفتاد ولی وقتی گفتم ساعت5/30جلوی درب منزلم باش یعنی من برنامه ریزی کردم تا قبل ازپرسنل خودم دردفتر باشم نه با تاخیر بعدش باید نظم وانضباط را یاد بگیری از وی عذرخواهی کردم صورتش را بوسیدم پول کرایه ای که سرباز ازجیبش برای اومدن به پادگان پرداخت کرده بود به وس برگردوندم گفت تا سرباز من هستی وبامن کار میکنی اول از هرچیزی باید انضباط سرقول وعده ای که میدی باید باشی اگر نظم داشته باشی موفق هستی وگرنه همیشه درکارهای روزمره پیچیدگی وتل انبار شدن کارهاراداری الان 8سال ازپایان خدمت این سرباز گدشت هنوز بامن درتماس هست بهرحال نماینده که خودش را ولایی وجهادی وانقلابی واصولگرا میداند باید به راننده اش نظم وانضباط یاد بدهد نه اینکه خودش درراس تخلف ازقانون باشد وباهمین قاضی وقتی قاضی از درخواست کارت شناسایی ناراحت میشه چطور میخواهد با بی قانونی وبی نظمی درامور مالی واجتماعی واخلاقی حکم صادر کند؟
یک سوال به نظر شما یک نماینده باید جواب مردم بدهد یا جواب شورای نگهبان
از کدام حساب می برد؟!
لطفا اینو منتشر کنید
چون سربازها حق دفاع ندارن
خودم به شخصه پام تو آتل بود تا زانو بعد دو ‌روز مافوقم اومد گفت بیا این نسخه برو داروهای منو بگیر خلاصه ما خیابون یک طرفرو حدود یک کیلومتر پیاده رفتیم تا داروهای ایشونو بگیریم در صورتی که خودش هم ماشین شخصی داشت هم شرکتی اما من چی متاهل بودم پام آتل بود با حقوق ۲۰۰ هزار تومان باید زندگیمم میچرخوندم
اگــــــــــر با نماینده خاطـــــــــی برخورد نشه پدیده کاپیلاسیون نمایندگان قانون میشود
اگــــــــــر با نماینده خاطـــــــــی برخورد نشه پدیده کاپیلاسیون نمایندگان قانون میشود
باید از مسولین بپرسید
سلام فقط پاسخ به سوال اول اگر مدعی العموم علاقه به ملت داشت این اقا توی گوش ۸۳ میلیون نفر زده چون این سرباز نماینده ملت در کنترل تردد خیابان هست جا دارد دادستان محترم حقوق حقه این ملت حفاظت میکرد وقتی کسی پیگیری این اهانت های نمایندگان نیست طبیعی است ممکن است فردا در خیابان یکی ازهمین نمایندگان این افسری را با خودرو زیر ماشین له کند
متاسفانه شعار اینکه مسئولین خودشون رو از جنس مردم میدونن، شعار هستش

برای حل این مسئله، بزرگان باید همت کنند، مجلس قانونی رو مصوب کنه که هر گونه توهین که از طرف مفامات مقننه و سایر مقاماتی که با رای مردم انتخاب میشوند به مردم صورت بگیرد، در صورت اثبات منجر به استعفای خود خواسته وی یا رد اعتبار نامه اش شود .
برای مقامات اجرایی و قضایی، این امر منجر به عزل فرد از پستش و یا انفصال موفت محکوم شود.

در اینصورت این معزل روزافزون به سمت حل شدن خواهد رفت.
اينها رو از فضاي فجازي داريم وگرنه اين گونه اعمال مسئولين قبيح به جائي درز پيدا نميكرد و چه حقها كه پايمال نميشد . اينه كه مسئولين معايب فضاي فجازي رو پر رنگ ميكنن تا اين اطلاع رساني ها ساکت شود
چون مسئولین خود را ارباب مردم می دانند
هیچکس حتی عالی ترین مقام اجرایی مملکت هم نباید مردم را رعیت فرض کند
چون نماینده ها رو مردم انتخاب نمیکنن که نظر مردم بخواد براشون مهم باشه
الان هر علف بچه ای هم میدونه که مسئولین در مقابل هیچ عمل ناحقی (حتی جنایت) بازخواست نمیشن، پس خواهشا با زدن اینگونه تیترها نمک به زخم ما نپاش و اعصابمون رو خورد نکن
پاسخ ها
طاهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
الف بچه
راه حلش فقط اخراج از مجلس هست.
فرض کن 20 - 30 سال هست که رئیس باشی، معاون فلان ارگان، استاندار، نماینده .... همه با احترام صوری یا واقعی و بعضا با التماس و خواهش باهات مواجه میشن... کبر و غرور سراسر وجودت رو میگیره، دیگه وقتی یک فرد در لباس ضعیف تر بهت تذکر میده که قانون شکنی نکنی، بهت بر میخوره. افراد کمی هستن که ظرفیت مسئول شدن رو دارن.
چنین رفتارهایی خلاف تعالیم دینی و اخلاقی می باشد. انسان مومن خود را از دیگران برنر نمی پندارد.
برخی از مسوولان با درویی کارها رو جلو می برند و خود را غیر چیزی که هستند نشان می دهند.
متاسفانه این رفتارها قرنها در فرهنگ ما بوده و بازنگری عمده در تربیت، آموزش و پرورش و فرهنگ لازم هست تا ریشه ای درمان شود. و برای تمام اقشار و نه فقط وکیل و وزیر.
نظارت دقیق تر بر صلاحیت افراد و برخورد شدید و البته بسیار مودبانه با موارد مشابه به عنوان راه حل کوتاه مدت پیشنهاد می شود.
آموزش رسانه ای با مشارکت اساتید اخلاق نیز توصیه می شود.
سلام با توجه به این موارد مگر مردم فهیم ایران مجنون هستند که فرزندان خود را به سربازی اجباری بفرستند. من پشیمان شدم که فرزندم را به سربازی بفرستم . خوب اگر آن سرباز یک اسلحه کمری به کمرش بسته شده بود باز هم آن نماینده یا قاضی جرات می کرد سیلی به گوش آن سرباز بزند .پس سربازانی را که تحت اختیار نیروی انتظامی و مراکز دیگر قرار میدهید مسلح کنید که کسی جرات نکند اهانت یا سیلی بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
عزیز باهوش ودانا پرسنل کادر ناجا هفت تیر به کمر هستند مجاز نیستند به سارق تیراندازی کنند واگر باتیرش کشته شد باید دیه ان سارق را بدهد اونوقت به کمر سرباز هفت تیر ببندند تا یک خودرو از دستش دررفت تق تق تق چقدر تو داناااااایی
چون پنهانکاری مسئولان در ۹۹ درصد موارد جواب داده است.
درسته حركت نماينده زشته به هر حال سرباز هم بهش فحش بي ادبانه داده است ولي واقعا اون سربازي كه توسط گروهكهاي شيطان تروريست پژاك جند الله يا پ ك ك در مرز توسط گلوله شهيد مي شوند اينقدر يقه پاره كردين رسانه ها مثلا بفكر ايران و ارزش انساني هستين اون كه قلب و مغزش توسط شقي ترين افراد شهيد مي شوند بايد اينقدر هايلايت بشود نه كتك سيلي سربازي كه فحش داده و توسط يك نماينده بيشعور سيلي خورده. كار نماينده بسيار زشت هست ولي كار رسانه ها زشت تر و رياكار تر از همه.
با اينكه منتشر نمي كنيد ولي نوشتم تا شايد وجدان داشته باشيد براي كشومان با وجدان كار بكنيد
بخاطر اینکه ما مردم نخواستیم مسئول خاطی و نالایق را سرجاش بشونیم
یه سر برین پادگان ببینین رفتار مافوق با سرباز‌های بی‌ دفاع چقدر زشت و زننده است. خوب اون نماینده مجلس چه چیزیش کمتر از مافوق این سرباز هست. کل سیستم خراب است فقط نماینده مجلس نیست
با سلام،
به نظر من علاوه بر رفتار زشتی که این نماینده با اون سرباز انجام داد یه موضوع جدید باید برای ایشون باز بشه و اون اینکه به راحتی دروغ می گویند! فیلم ضرب و شتم ایشون پخش شده بعد کتمان می کنند ، هر جای دیگه دنیا بود موضوع اول به کنار برای دروغی که گفتند محاکمه می شدند. واقعا چنین اشخاصی لیاقت نمایندگی مردم رو ندارند.
یکی از بهترین راههای مقابله با اینگونه رفتارها ، رسیدگی سریع و محاکمه علنی و عادلانه خاطیان ود هرمقام و منصبی بدون هیچگونه تبیعض و اجرای حکم در کمترین زمان ممکن میباشد ، تاکنون چنین معجزه ایدر جمهوری اسلامی صورت نگرفته و به این زودیها هم صورت نخواهد گرفت و لذا بی اعتمادی به دستگاه قضا و حاکمیت روز به روز بیشتر میشود ، البته در دعواهای جناحهای سیاسی در حمایت از یک جناح محاکمه و محکومیت های قضایی غیرعادلانه زیاد اتفاق افتاده .
من قصد تبرئه و توجیه کار نماینده رو ندارم و کار نماینده رو هم محکوم میکنه ولی بحث اینجاست که شاید کم نباشند ماموران نیروی انتظامی که بد دهن هم هستند که در مورد خود من اتفاق افتاد و آن به این دلیل بود که در خیابان با استفاده از آب جوی مشغول شستن خودروی خودم بودم که ماشین گشت راهور آمد و افسر سرنشین به کار من اعتراض کرد و مودبانه از ایشان عذر خواهی کردم و گفتم چشم حرکت میکنم بعد ایشان دوباره به عرولند های خودش ادامه داد که شما انگلها هستید که... و من هم مدام عذرخواهی میکردم و حرکت کردم و جریمه هم شدم من که بیش از 60 سال سن دارم عذرخواهی میکردم و ایشان هم مدام بد و بیراه میگفت اگر جوانی بود جواب اهانت او را میداد مقصر کی بود؟
به همون دلیل که رفتار زشت شما در سانسور نظرات مردم تکرار شونده است !!!!
من با نظر افسر بازنشته موافقم اما نظر ایشان کامل نبود .سرباز بابلی از دادیار کارت شناسی خواسته بود تا امنیت قضات را تامین کند و چه بسا بعضی از این سربازان در این راه جانشان را فدا نکند اما قاضی هنوز نمیداند ایستادن سرباز در جلو درب ورودی برای چیست . اما رفتار و کردار اقای عنابستانی که مغایر با سئون اخلاقی ، اجتماعی ، اسلامی است بشدت مغایر با شغل قانون گزاری و نظارت است لذا ضرورت دارد هم در قوهه قضاییه مجازات سود و اگر تا کنون برحسب وظیفه و عرف استعفا نداده است از مجلس اخراج گردد. بر خورد با مسئولین متخلف باید سرلوحه مجازات باشد
حالا که این موضوع علنی شده و هر کسی برای خودش یه حرف میزند. نماینده و سرباز خلاف هم صحبت میکنند حتی در بیانیه نماینده هم برخی تناقضات با فیلم منتشر شده وجود دارد بهتر است برای یک بار هم که شده پلیس فیلم دوربینهای منتهی به این محل را استخراج و در قضاوت مردم قرار دهد که سیلی یا باتومی زده شد یا خیر آوقت می توتن دید سرباز وظیفه درست میگوید یا نماینده. هر دو به نظر خودشان حق به جانب هستند...
* چرا این رفتارها در میان مسئولان تکرار شونده است؟
چون چهاردهه است مسئولان قدرت و پست و مقام خودشان را از مردم نمی گیرند و آن را ارث پدرشان می دانند بنابراین خود را پاسخگو به مردم نمی دانند.همین چند وقت پیش بود عده ای به دهها سال حبس محکوم شدند که فقط یک نامه نوشتند و خواستار استعفای یک مقام شدند و به خاطر درخواست استعفا به حبس محکوم شدند حالا انتظار دارید نماینده انتصابی مجلس سیلی به گوش سرباز نزند؟


* چه چیزی می‌تواند جلوی تکرار این رفتارها را بگیرد؟
در این سیستم چون مسئولان پست و مقام را نه از مردم و از جای دیگری می گیرند بنایراین با این سیستم همین رفتارها ادامه دارد.


* آیا واکنش مسئولان به این اتفاقات شما را قانع کرده است؟
قطعا خیر نماینده انتصابی باید برکنار می شد شورای نگهبان نماینده اصفهان را پس از انتخابات به دلیل انتشار عکس های خصوصی و خانوادگی اش رد صلاحیت کرد اما در اینجا که یک نماینده قانون شکنی محرز انجام داده است صدایش در نمی اید.
وقتی در کشوری قانون سرلوحه همه اقشار جامعه قرار بگیرد از تکرار این مسائل جلوگیری بعمل می اید. کار خلاف قانون از هر کسی که باشد پذیرفته نیست . وقتی من مسئول یا نماینده بدانم که وقتی قانون را زیر پا بزارم ( عبور از خط ویژه خودرو) برخورد شدید تری از طرف قانون نسبت به سایر اقشار جامعه با من میشه قطعا خلاف نمی کنم ولی وقتی من خودم که قانون گذارم این قانون را درو می زنم و برخورد جدی نمیشه پس در جامعه قانون جنگل حاکم میشه هر کسی هر کاری در هر سمت و پست و مقام انجام میده. همیشه از کشورهای اروپایی برایمان مثال میزنن در باره مصرف انرزی ولی نمی گن در اروپا با کسی که خلاف بکنه چه بلایی سرش میاد اونم از طرف نماینده.
مشکل اصلی، هاله تقدسی هست که سیستم به دور خودش پیچیده و از نگهبان یه اداره بگیر تا بالاتر، یه جورایی خودشون رو مستقیم یا با حداکثر 1 واسطه نماینده پروردگار در ایران و حومه و معصوم می‌دونن. پس با کوچکترین شکایت، اول مظلوم‌بازی به سبک رایج راه میندازن، بعد یه برچسب «محارب» یا «معاند» یا ... بهت می‌زنن که دیگه هم از پیگیری منصرف بشی و هم برای حفظ کار و زندگی و خانواده‌ت، میای توی تلویزیون میگی نه تنها خودم، بابام و اجدادم هم خطاکار هستن و طلب مغفرت بکنی. عاقبتی که در داستان‌های بی‌شمار مشابه دیدیم و در انتظار همین داستان فعلی هم خواهد بود ...
بی تقوایی و احساس قدرت
مشکل از اینه که سواستفاده از جایگاه یه امر طبیعی شده تو ایران، پس کسی هم که الان مسئول رسیدگی به این تخلف میشه در حقیقت خودش یک جای دیگه داره از موقعیت ش سواستفاده می‌کنه. پس این چرخه همچنان ادامه خواهد داشت متاسفانه
باید نمایند پرت کنن بیرون تا نماینده های دیگه درس عبرت شود باید این کار شود
چون ضعیف همیشه حقش پایمال است دراین جریان بالایی ها هوای همدیگر را دارند شما آمار مشارکت در انتخاب....... دارا ببینید نتیجه همین امور است اگر با همین آقا برخورد درست نشود مشارکت حداقل ده درصد پایین خواهد امد
اگر با همین آقا برخورد شد، فردا احتمالا شاهد نمونه مشابه نخواهیم بود ولی اگر برخورد نشد، دو سه ماهه دیگه شاهد همین برخورد یه جای دیگه خواهیم بود.
متاسفانه قوه قضاییه یک دایره خودی تعریف کرده و جرم تو اون دایره خیلی باهاش برخورد نمیشه ولی خارج از او دایره باشدت هرچه تمامتر. مقایسه کنید حکم زندان ۲۵ سال واسه کسی که روسریش رو در آورده و حکم ۱۵ ساله کسی که ۹ هزار میلیارد تومن اختلاس کرده
این نمونه ای از خزوار هست و کوچکترین از قائل شدن حق بیشتر برای خود نسبت به دیگران و این حق ناثواب در همه مسائل اقتصادی و سیاسی بوفور دیده میشود از مسکن و بورس و زمین و پست سازمانی بگیر تا زدن پلیس که کمترینش هست
قبح فساد و تخلف در کشور از بین رفته است.
اگر بازپرس متخلف و هتاک در پرونده سرباز بابلی حداقل یک سال منفصل از خدمت میشد، امروز شاهد تکرار این موضوع نبودیم.
مسئولان خودشان را فراتر از قانون می دانند.
وقتی مرجع تقلید پس از افشای مانده حساب خود رسما دروغ میگوید چه انتظاری از مسئول داریم
این سیلی به گوش همه ما بود.
چون برخورد قانونی مناسب با مسئول خاطی انجام نمیشود و فرد مطمئن هست که هر کاری کند اخرش کاری با وی ندارند و در نهایت یک عدرخواهی است
هر كس اين كار را مي كند اخلاق استكباري دارد و تغيير پيدا كرده نه مسلمان است و نه بدليل دروغگويي و استكبار مشهود در گفتار و كردار صلاحيت مسئوليت در نظام جمهورس اسلامي را ندارد و بايد چون حضرت علي عليه السلام با اينگونه مديران برخورد جدي شده و عزل و محاكمه شوند
اين ديدگاه صنفي و جناحي نيست و صرفا ديني و انسانيست
ضمن تبریک بابت شجاعت سرباز در اعمال قانون و محکوم نمودن عمل مجرمانه نماینده مردم، سوالی که نظر بنده را جلب میکند این است که چرا به دنبال فیلم گیرنده برای مقصر دانستن میگردند؟
قطعا تخلف از هر کسی باید بررسی و برخورد شود. ولی اینجور نوشتن یعنی ضرب و شتم مسجل شده و نماینده خاطی است. در حالی که نماینده ضرب و شتم را انکار کرده. حرفهای بیشتری از سرباز را گفته است. همه این قضاوتها از حرف سربز در فضای مجازی است.. نظر بنده این که تحت هیج عنوان تسلیم جو نشویم. مسئله را سیاسی نکنیم. مسئله درست و در فضای بدون التهاب بررسی شود. یکی را سرباز گرفتن و مظلوم و طرف مقابل را نماینده گفتن و قبل از هر گونه محاکمه ای ظالم قلمداد کردن درست نیست. این مسئله اگر باب شود فردا آنقدر مشکل زا است که حتی به نفع نیروی انتظامی هم نیست. اگر یک تذکر بده، جوسازی، مظلوم نمایی و بعد هم عقب نشینی. نتیجه کار این می شود از اون طرف بخوریم. پس باید بدون هیاهم اجرای عدالت کرد. بدون اینکه بخواهیم مثلا نر چند نفر را به ناحق جلب کنیم. مارا دوست داشته باشند و از این کارها. فقط عدالت.
1-قانون ویاابزاربازدارنده ای برای اینجوررفتارها برای مسولین نیست
2-فقط وضع کردن قانون باپشتوانه سنگین درحد برکناری از کار دولتی میتونه جلودار اینگونه رفتارها باشد
3-واکنش تندقانون وافرادمسول دراین مواردمیتونه برای دیگرانباز دارنده باشد
ازهمه مهمتر که به شکرانه نت وواتسپ موبایل و....مردم رانسبت به اینگونه مواردحساستر کرده تاببینند افراد مسول چه اقدامی و واکنشی با این بی حرمتی کردن وتوهین کردنهابه مردم وافراد ضعیفترانجام میدهند منتظریم
رفتار نیروی انتظامی هم قابل دفاع نیست.بارها همگی شاهد برخورد از موضع بالای اقایان بودیم.باید جا بیفته که شما خادم ملتید
این پیگیری هایی که برای اشتباه نماینده مجلس به پا کردند چرا برای رییس جمهور بخاطر دعوت اشتباه از ملت به بورس عذرخواهی صورت نمی گیرد. چرا؟
تازه این آقا یک ویدئوی به قول خودش عذرخواهی منتشر کرده است. در این ویدئو ایشان رسانه هایی که واقعیت ماجرا را منتشر کرده بودند معاند خوانده است که این خودش توهین و افترا به رسانه ها است. رسانه وظیفه و رسالت اش خبررسانی است. آقای عنابستانی اگر رسانه ها خبر تخلف شما را منتشر نمی کردند به زعم شما معتقد و ملتزم می شدند؟
بعضی از مسئولین آدم های کوچکی هستند که در جایگاه های بزرگتر از خودشان نشسته اند
ناراحتی مردم فقط بخاطر سیلی خوردن سرباز نیست بیشتر بخاطر گردنکشی و اصرار بر بی قانونی آقای قانونگذاراست. این درد بزرگی است
دلیل این کاملا مشخص است. هجوم افراد طماع و دروغگو و چاپلوس بسوی سیاست در ایران و انتخاب و انتصاب نادرست آنها یک قدرت کاذب به آنها می دهد. این افراد با سفارش و پارتی به مسئولیت می رسند و با چاپلوسی رهایش نمی کنند. تعهد و تخصص و وجدان هم کالای نایابی در این خصوص است و لذا دروغ گفتن کاملا مجاز . ظرفیت افراد پایین است و مسئولیت به آنها سنگینی می کند لذا فوران می کنند و خود را قدرت محض می بینند. امکانات در اختیار آنها را مغرور می کند و با زد و بند کارهایشان را پیش می برند. این خلاصه مسئولیت در کشور است و ربطی به دولتی و حاکمیتی ندارد. منصوبین البته بدترند و آنهایی که کوتوله هستند اما با کمک دیگران به مسئولیت سیاسی رسیده اند. پوست کلفتی این ادم ها و مسئولین ناپذیریشان مانع از آن می شود که مانند جوامع با فرهنگ پستشان را رها کنند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی