بازدید 9520

نسل جدید ضد عفونی کننده محیط در دوران کرونا

با گسترش و تداوم انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان، روز به روز بر میزان تقاضای مواد ضدعفونی کننده مانند الکل، ماسک، دستکش افروده می‌شود. این درحالیست که از یک سو، به دلیل تولید مواد ضدعفونی کننده، آسیب های فراوانی به محیط زیست وارد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 25 January 2021

با گسترش و تداوم انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان، روز به روز بر میزان تقاضای مواد ضدعفونی کننده مانند الکل، ماسک، دستکش و سایر ملزومات افروده می‌شود. این درحالیست که از یک سو، به دلیل تولید مواد ضدعفونی کننده، آسیب های فراوانی به محیط زیست وارد می‌شود و از سوی دیگر، خانواده‌ها متحمل پرداخت هزینه‌های بسیاری برای خرید این گروه ملزومات هستند.

نسل جدید ضد عفونی کننده محیط در دوران کرونا

از این رو، مدتی است که محصول جدیدی تحت عنوان لامپ های ضد عفونی کننده UVC ارگو روانه بازار شده است که می‌تواند 100 باکتری‌ها و 99.99 درصد ویروس‌ها را از بین ببرد. در گستره طول موجی ۱۸۰ تا ۲۸۰ نانومتری، تابش UV (و یا بعبارت بهتر UVC برای این طول موج) منجر به شکست و انهدام ژنوم میکروارگانیسم ها شامل باکتری، ویروس، قارچ و…. چه از نوع DNA و چه RNA می شود که اثر ضدعفونی کنندگی مناسبی در آب یا هوا را به دنبال دارد.

هنگامی که ارگانیسم‌های بیولوژیکی در معرض نور UV این محدوده طول موج قرار بگیرند، توسط DNA ،RNA و پروتئین‌ها جذب می‌شوند. تشعشع اشعه ماورای بنفش، میکروارگانیسم‌ها را به وسیله اثر متقابل شیمیایی غیرفعال نمی‌کند بلکه آنها را به وسیله جذب نور توسط خودشان غیر فعال می‌نماید که باعث واکنش فتوشیمیایی می‌شود.

نسل جدید ضد عفونی کننده محیط در دوران کرونا

اشعه مذکور، مواد مولکولی ضروری برای عامل سلولی را تغییر می‌دهد. چرا که اشعه UV در دیواره سلول میکروارگانیسم‌ها نفوذ کرده و اسیدهای نوکلئیک و دیگر مواد سلولی حیاتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درنتیجه، سلول‌هایی که در معرض این اشعه قرار بگیرند نابود می‌شوند.

لامپ‌های UVC در ابعاد مختلفی همچون پایه دار، پرتابل و قابل حمل در بازار موجودند که با تابش اشعه فرابنفش، تمامی ویروس‌های موجود بر روی ماسک و دستکش را در مدتی بین 15 الی 30 دقیقه از بین می‌برند.

نسل جدید ضد عفونی کننده محیط در دوران کرونا

نمونه‌ای از کاربرد لامپ‌های UVC در هتل فولرتون واقع در لس آنجلس است که برای از بین بردن ویروس‌ها از این گروه محصول استفاده می‌شود.

همچنین به گفته الیوت کرایتنبرگ، هم‌بنیانگذار دیمر (Dimer) قرار است از ربات GermFalcon که حاوی لامپ‌های UVC است در فرودگاه‌های LAX ، SFO و JFK استفاده شود.

نسل جدید ضد عفونی کننده محیط در دوران کرونا

لامپ‌های UVC با کاربردهای صنعتی، اداری و خانگی و با هدف ضدعفونی آب، فضا و سطوح به شکل گسترده‌ای مورد استقبال مردم در سراسر دنیا قرار گرفته اند و در محیط‌های زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

  • فضاهای اداری و پر تردد نظیر سازمان‌ها و دفاتر کاری و اتاق جلسات
  • بانک‌ها
  • بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها
  • رستوران‌ها و سالن‌های شلوغ
  • منازل جهت ضدعفونی اشیا پراستفاده‌ای نظیر سوییچ خودرو و دسته کلید، گوشی موبایل و …
  • اتاق خواب و سالن پذیرایی برای انواع سطوح نظیر میز و…
  • کلاس‌های درس
  • سالن‌های انتظار
  • تجهیزات وسایل حمل و نقل عمومی نظیر دستگیره اتوبوس‌ها و…

همانطور که در بالا عنوان گردید، این لامپ‌ها در مراکز مختلفی قابلیت استفاده داشته و در دراز مدت صرفه اقتصادی بالاتری دارند. برای مشاهده و خرید محصولات لطفا به سایت شرکت وین ورد مراجعه نموده و یا با شماره 88566150021 تماس حاصل فرمایید. با تشکر

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار