بازدید 6441

ماجرای ویروس ژاپنی چه بود؟

چندی قبل وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد نوعی جدید از ویروس کرونا در چهار مسافر برزیلی کشف شده است که با انواع بسیار عفونی که تا پیش از این در انگلیس و آفریقای جنوبی دیده شده، تفاوت دارد و همین باعث شد که در این کشور مطالعات جدیدی درباره اثر بخشی واکسن‌ها در حال انجام باشد.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 23 January 2021


به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین، این چهار نفر شامل یک مرد ۴۰ ساله با مشکلات تنفسی، یک زن حدودا ۳۰ ساله با سردرد و گلودرد، یک پسر نوجوان که با علائم تب و دختری نوجوان که هیچ علامتی نداشت، بودند. وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های این وزارتخانه سویه جهش یافته جدید ویروس کرونا از طریق بررسی دقیق در این چهار نفر تشخیص داده شده است.

شناسایی یک نوع جدید ویروس کرونا در حالی است که کشورها هنوز در حال تلاش برای شناسایی نوع انگلیسی و آفریقای جنوبی آن در کشورهای خودشان هستند و کارشناسان بهداشت عمومی ابراز نگرانی کرده اند که این انواع جدید ممکن است تهدیدی برای واکسیناسیون باشند.

ژاپن روز پنجشنبه وضعیت اضطراری را در توکیو و سه استان اطراف آن اعلام کرد، این دومین قرنطینه این کشور بعد از شروع پاندمی محسوب می‌شود.

انستیتوی ملی بیماری‌های عفونی ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد نوع جدید ویروس کرونا را در چهار مسافری که از برزیل آمده اند، شناسایی کرده است. متخصصان این کشور می‌گویند که در حال حاضر، هر گونه اطلاعات در مورد نوع جدید این ویروس تنها محدود به ترکیب ژنتیکی آن است و دشوار است که به این زودی مشخص شود رفتار این نوع جدید و واکنش آن به واکسن چگونه است.

متخصصان سازمان جهانی بهداشت در این باره گفته اند که هرچه ویروس بیشتر گسترش یابد، احتمال تغییرات جدید در ویروس بیشتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان