بازدید 16267
۱

تأییدیه خانم دکتر در انتخابات غواصی و چند ابهام

کد خبر: ۱۰۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 21 January 2021

ابهاماتی در روند تأیید صلاحیت یکی از کاندیداهای فدراسیون نجات غریق و غواصی مطرح شده است که نیازمند پاسخ قانع کننده برای افکارعمومی است.

به گزارش تابناک ورزشی، ۲۱ آبان ماه ۹۹ خبری مبنی بر تأیید صلاحیت نامزد ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی با سوابق مدیریتی کنفدراسیون کوراش آسیا، در خبرگزاری مهر منتشر شد که برخی بررسی های اولیه نشان داد این سوابق با تردیدهایی مواجه شده است.

خانم فاطمه میرآخوری یکی از کاندیداهای این فدراسیون است که برای گرفتن تأییدیه مدیریتی به عنوان هیأت اجرایی، سوابق خود به عنوان‌ مدیر پزشکی کنفدراسیون کوراش آسیا از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۰۸ را ارایه داده است.

بعد از این اطلاع رسانی، پرسش ها و ابهاماتی مطرح شده که تلاش دارد ادعای این نامزد ریاست فدراسیون را زیر سوال ببرد. تابناک این موارد را منتشر می‌کند و آمادگی انتشار پاسخ مستند این کاندیدا را نیز دارد.
1) با توجه به اینکه نامبرده در سال 1395 در مقطع دکتری در رشته رفتار حرکتی ورزشی فارغ التحصیل شده است در حکمی که طبق ادعا، برای شان در مورخ 26/2/1383 صادر شده و در آن به عنوان دکتر فاطمه میرآخوری از ایشان نام برده شده ، این سؤال مطرح می‌شود وی که در سال ۱۳۸۳ دانشجوی مقطع کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی بوده است چگونه با عنوان دکتری حکم گرفته ؟
2) با عنایت به اینکه ایشان متولد سال 1359 است و حکم صادر شده برای ایشان تاریخ سال 1383 را دارد، سوال مهم در جهت شفاف سازی این است که نامبرده چگونه و به چه شکلی در ۲۴ سالگی بدون داشتن سابقه برجسته ورزشی در رشته جودو و کوراش و یا حتی هر رشته رزمی دیگری، به عنوان یک عضو ایرانی کنفدراسیون کوراش آسیا منصوب شد که برای جامعه کوراش و جودو کشور فردی شناخته‌شده و چهره آشنایی محسوب نمی‌شد. نکته عجیب اینکه با جستجو در رسانه‌هایداخلی و بین‌المللی نام این خانم چندان به چشم نمی‌خورد! چگونه می‌توان از یک جایگاه مدیریتی بین المللی برای این مدیر مطمئن شد؟

تأییدیه کاندیدای فدراسیون غواصی با مدرک دکترا و چند ابهام

 

تأییدیه کاندیدای فدراسیون غواصی با مدرک دکترا و چند ابهام

3) با توجه به پروتکل‌های بین‌المللی، مدیر پزشکی کنفدراسیون های ورزشی قطعاً و حتماً می بایست یک پزشک باشد و انتخاب یک دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی در آن برهه زمانی جای بسی تعجب دارد. آیا خانم فاطمه میرآخوری در آن زمان یک پزشک بوده‌اند؟


در نهایت با یک بررسی اجمالی در حکم ارائه شده از طرف فاطمه میرآخوری برای دریافت تأییدیه مدیریتی انتخابات فدراسیون نجات غریق و غواصی این شائبه به وجود می‌آید که این حکم از اصالت قطعی برخوردار نباشد.

باید منتظر اعلام نظر دستگاه‌های نظارتی در این زمینه و البته پاسخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشست تا حقیقت مشخص شود. اگر صحت این مدارک تأیید شود آنگاه می‌توان شائبه های جعل را رد کرد و در غیراینصورت طبیعی است که غیر از رد تأییدیه مذکور، برخورد لازم نیز صورت گیرد.

جالب است که میرآخوری به عنوان استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین نیز شناخته می‌شود، به همین خاطر ضرورت راستی آزمایی در این زمینه تشدید می‌شود. تابناک آمادگی انتشار پاسخ نهادهای قانونی که در مطلب به نام آنها اشاره شد را نیز دارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فساد فساد فساد....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان