بازدید 6117

بیشترین مرگ روزانه کرونایی در انگلیس

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در شبانه روز گذشته هزار و ۸۲۰ بیمار کرونایی دیگر در این کشور جان باختند.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 21 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در شبانه روز گذشته هزار و ۸۲۰ بیمار کرونایی دیگر در این کشور جان باختند که بیش‌ترین مرگ روزانه در همه گیری جاری در انگلیس و سومین رکورد شکنی طی حدود ۱۰ روز اخیر در این کشور است.

شمار قربانیان کرونا در انگلیس، به روایت دولت، در روز چهارشنبه این هفته به ۹۳ هزار و ۲۹۰ نفر رسید. این در حالی است که دولت انگلیس فقط افرادی را که تا ۲۸ روز پس از ابتلا به ویروس کرونا جان ببازند، قربانی همه گیری کووید ۱۹ محسوب می‌کند.

مرکز ملی آمار انگلیس با استناد به اطلاعات گواهی‌های فوت صادر شده، هفته گذشته شمار جان باختگان از کرونا در این کشور را بیش از ۱۰۳ هزار نفر اعلام کرد.

شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا نیز در انگلیس همچنان پرشتاب در حال افزایش است و با استناد به اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در روز چهار شنبه این هفته، با افزوده شدن ۳۸ هزار و ۹۰۵ نفر دیگر، شمار افراد آلوده به ویروس کرونا به سه میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۵۴ نفر رسید.

این در حالی است که دولت انگلیس به عنوان اولین کشور، واکسیناسیون کرونا را از ۱۸ آذر با واکسن آمریکایی فایزر در این کشور آغاز و اعلام کرده است تا روز چهارشنبه این هفته، بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت این کشور، علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند این کشور به نسبت جمعیت به قربانگاه اصلی بیماران کرونایی در جهان مبدل شده است.

در همين حال در برخی بیمارستان‌ها وضعیت بحرانی اعلام شده است. پاتریک والانس مشاور علمی دولت انگلیس وضعیت بیمارستان‌های این کشور را مشابه شرایط مناطق جنگ زده توصیف کرد. به کار گیری کادر درمانی ارتش و دانشجویان سال اخیر پزشکی و پرستاری هم نتوانسته است کمبود نیرو را جبران کند.

اعلام شد هم اکنون حدود چهل هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری اند و حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

کمبود امکانات و اکسیژن در برخی بیمارستان‌ها شدید‌تر شده است، ناظران بهداشت و درمان در انگلیس شرایط هفته‌های پیش رو را بدتر از شرایط کنونی اعلام کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل