بازدید 14520
۲

زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور قبل از ۲۲ بهمن در گروه های هدف و طبق اولویت بندی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 20 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رصدخانه سلامت گفت: تست واکسن ایرانی در مجموعه برکت مراحل را به خوبی سپری کرد.
آغاز تست بالینی دومین واکسن کرونای ایرانی از هفته آینده

نمکی از آغاز تست بالینی دومین واکسن کرونای ایرانی خبر داد و گفت: دومین واکسن کرونای ایرانی اجازه تست بالینی گرفت و هفته آینده از شروع اولین فاز تست بالینی واکسن کرونا در انستیتو سرم سازی رازی رونمایی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه با اولویت بندی‌های صورت گرفته، واکسیناسیون را در گروه های هدف شروع کنیم اما تا زمانی که مطمئن ترین و بی خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، این کار را انجام نمی دهیم، چانه زنی‌های ما به دلیل این است که موثرترین واکسن را وارد کشور کنیم.

وی افزود: علاوه بر اینها، درباره واکسن کووکس سازمان جهانی بهداشت نیز قرار بر این بوده از ماه فوریه توزیع در کشورهای هدف از جمله کشور ما شروع شود.

نمکی درباره واکسن کرونای ایرانی-کوبایی گفت: این واکسن فاز دوم مطالعه بالینی را در کشور کوبا آغاز کرده است و فاز سوم در آینده نزدیک و با انتقال دانش فنی و نام پاستور در کشور آغاز می شود.

نمکی از رصدخانه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت کرونا در ایران و جهان گفت: متاسفانه در هفته جاری وضعیت جهان وضعیت اسف بار بود و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری همچنان بسیار بالاست. باز رتبه اول مرگ و میر مربوط به آمریکا بود و بعد از آن کشورهای دیگر در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته گرچه خوشبختانه کاهش در موارد مرگ و میر داشت اما ۲۸۰۲ مرگ در این کشور ثبت شد، بریتانیا ۱۶۱۰، برزیل ۱۱۸۳، آلمان ۱۱۳۹، آفریقای جنوبی۸۳۹، ایتالیا ۶۰۳، روسیه ۵۸۶، مکزیک۵۴۴، فرانسه ۴۴۱ و اسپانیا ۴۰۴ مرگ در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده‌اند.


۸۴ فوتی جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته

وی با اشاره به کاهش فوتی‌های کرونا در کشور گفت: بر اساس آخرین آمار در کشور خودمان در ۲۴ ساعت کذشته ۸۴ مرگ داشتیم و خوشبختانه کاهش مرگ‌ها به سمت دو رقمی فعلا ثابت است.

وزیر بهداشت افزود: با مقایسه پیک سوم کرونا در کشور در مقایسه با پیک اول و دوم می‌بینیم که این پیک بلندتر و گرفتار کننده تر است. اگر پیک دوم و اول را مقایسه کنید، می بینید که در پیک سوم نزول ناگهانی داشتیم که نشان دهنده مدیریت خوب بیماری کرونا بوده که ناشی از تجربه ما در مجموعه نظام سلامت و همچنین در کنار هم قرار گرفتن تمام نیروها از جمله وزیر کشور، تیم استانداری، هلال احمر، عزیزان سازمان بسیج و ... است.


روند نزولی بیماری کرونا در استان‌های شمالی

نمکی ادامه داد: امروز ۱۰ شهر قرمز در استان مازندران، ۲۳ شهر نارنجی، ۱۶۴ شهر زرد و ۲۵۱ شهر آبی داریم.هفته گذشته به استان مازندران سفر کردم و امروز این مژده را به مردم می‌دهم که با همت استاندار محترم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، عزیزان ما در بسیج و ... این ۱۰ شهر قرمز استان مازندران به سمت و سوی رنگ نارنجی پیش می‌روند. باید بگویم همان گرفتاری‌هایی که در آتش سوزی جنگل‌های هیرکانی در خطه شمال پیدا می‌کنیم، به دلیل پیوستگی جمعیت در این خطه به همین گونه گرفتار کرونا شدیم اما امروز شاهد کاهش بیماری در نقاط شمالی هستیم.

وی تصریح کرد: نظام سلامت، سازمان بسیج، هلال احمر و سایر سازمان‌های مردم نهاد با ما در مدیریت پیک سوم کرونا همکاری داشتند. در بعد نظارتی ۱۲ هزار تیم با حدود ۴۳ هزار نیرو با ما همکاری داشتند. در تیم مراقبت در منزل همکاران بخش سلامت و بسیج در قالب ۴ هزار تیم با ۱۰ هزار نیرو با ما همکاری داشتند. در رهگیری کرونا مثبت‌ها ۳۱ درصد از نظام سلامت و ۲۹ درصد عزیزان بسیج و بقیه دستگاه‌ها با ما همکاری می‌کنند.

وزیر بهداشت درباره خطر عادی انگاری کرونا هشدار داد و گفت: گرچه هنوز مردم همکاری خوبی دارند اما افت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در برخی مناطق به دلیل عادی انگاری شاهد هستیم، هنوز میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بالاتر از ۹۰ درصد در کشور نرسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
اصلا قرار نیست واکسنی وارد کنید و فقط دروغ می گویید. تا آخر خرداد ۱۴۰۰ مرتب خواهید گفت هنوز واکسن مطمئنی را برای وارد کردن پیداد نکرده اید!. با این بهانه فقط می خواهید زمان بخرید تااینکه فقط واکسن داخلی استفاده کنیم. متاسفانه مردم حق انتخاب در انواع واکسن را ندارند.
با چه واکسنی؟ چند تا؟ از کجا؟ با همان واکسن هایی که تا حالا سفارش ندادید؟ هر روز یک داستان.... تمومی نداره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی