بازدید 11324
۴

دولت سوئیس: بگذارید زنان مسلمان پوشیه بزنند

بیشتر زنان پوشیه‌دار که صورت خود را به صورت کامل می‌پوشانند، توریست هستند و مدت کوتاهی در این کشور می‌مانند. دولت سوئیس از مردم این کشور خواست تا در همه‌پرسی 19 اسفند (7 مارس) به طرحی که استفاده از "پوشیه" برای زنان مسلمان را ممنوع می‌کند، رای ندهند. مقامات دولت اعلام کردند این قانون به گردشگری در سوئیس آسیب می‌زند.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 19 January 2021

 

به گزارش  تابناک به نقل از رویترز، براساس سیستم مستقیم و بی‌واسطه دموکراسی سوئیس هر پیشنهاد برای تغییر قانون که بیش از 100 هزار حامی و امضا کننده باشد، به رای عموم گذاشته خواهد شد. در سال 2009 رای دهندگان سوئیسی به همین روش و در یک همه‌پرسی ساخت مناره‌ بیشتر برای مساجد در این کشور را ممنوع کردند.

هم ‌اکنون کانتون‌های "سنت‌گالن" و "تیچینو" سوئیس پوشش کامل صورت زنان را با رای گیری محلی در مناطق تحت کنترل خود ممنوع کرده‌اند. کانتون نوعی تقسیم‌بندی کشوری در سوئیس است و کانتون‌ها معمولا از شهرستان، بخش یا استان کوچکترند. با این حال دولت سوئیس می‌گوید پیروی از ممنوعیت پوشش نقاب و پوشیه در سطح ملی در سوئیس ایده بدی بوده است.

جعبه‌های "بله به ممنوعیت استفاده از پوشیه" در دبیرخانه فدرال "برن". این جعبه‌ها حاوی 100 هزار امضای جمع شده برای پیشنهاد تغییر قانون اساسی برای ممنوعیت کامل استفاده از نقاب صورت برخی از زنان مسلمان است. با این تعداد امضاء سوئیس می‌تواند تغییر قانون در این کشور را به همه‌پرسی بگذارد/ عکس: رویترز

دولت سوئیس خطاب به مردم: پوشش برقع زنان مسلمان را ممنوع نکنید

دولت در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد محدودی از زنان سوئیس از نقاب، برقع یا پوشیه برای پوشاندن صورت خود استفاده می‌کنند.

دولت سوئیس اعلام کرد: ممنوعیت استفاده از این پوشش‌های صورت در سطح کشور حاکمیت کانتون‌ها را تضعیف می‌کند، به گردشگری آسیب می‌زند و برای گروه‌های خاصی از زنان مفید نخواهد بود.

بیانیه دولت در این باره می‌گوید: بیشتر زنانی که صورت خود را به صورت کامل می‌پوشانند، توریست هستند و مدت کوتاهی در این کشور می‌مانند.

شهر کوچک "مونتروکس"، نواحی اطراف دریاچه ژنو و شهر توریستی "اینترلاکن" به صورت سنتی برای گردشگران مسلمان و ثروتمند کشورهای حاشیه خلیج فارس جذاب است.

فرانسه و دانمارک نیز با استناد به تقویت و حفظ ارزش‌های سکولار و مبارزه با تبعیض علیه زنان، پوشش کامل صورت زنان را ممنوع کرده‌اند.

قانون پیشنهادی سوئیس می‌گوید استفاده از نقاب و پوشیه برای زنان یک موضوع جنسیتی است و به همین دلیل این اقدام باید ممنوع شود.

"اگرکینگر کمیتی" یکی از اعضای حزب راست "خلق سوئیس" پشت این طرح ایستاده است. او در سال 2009 یکی از عاملان تحریم ساخت مناره جدید در این کشور بود. در آن سال طرح ممنوعیت ساخت مناره جدید با 60 درصد آرا در یک همه‌پرسی تصویب شد.

در سال 2009 و همزمان با افزایش فعالیت‌های افراط‌گرایان اسلام‌گرا در اروپا و خاورمیانه، مردم سوئیس ساخت مناره بیشتر برای مساجد را مغایر با سنت و ارزش‌های سوئیس عنوان کردند.

آمار رسمی نشان می‌دهد که مسلمانان تنها 5 درصد از جمعیت 8.6 میلیون نفری سوئیس را تشکیل می‌دهند.

دولت سوئیس پشنهاد میانه‌ای را به جای ممنوعیت پوشش صورت زنان مسلمان ارائه داده که در صورت رد پیشنهاد اولیه در همه‌پرسی 7 مارس، لازم‌الاجرا خواهد شد. در این پیشنهاد زنانی که از پوشش نقاب یا پوشیه استفاده می‌کنند در صورت لزوم و برای شناسایی در دفاتر اداری یا در وسائل حمل و نقل عمومی ملزم به نشان دادن صورت خود خواهند بود.

 

عصرایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
بحث امنیت جانی با مذهب فرق دارد.
کسی بزدن ماسک بهداشتی ایراد نمیگیرد.
برقع پوشاندن صورت بدون نیاز امنیتی است و سعی در پوشش عمدی صورت دارد همانند دزد که صورت را میپوشاند.
پوشاندن سر نیز با کلاه ایمنی همینظور است و عمامه مصرف امنیتی ندارد.
غرب ما را مسخره کرده؟ هر چی مسلمان و ادم میانه رو هست به خاک سیاه کشانده. ادم های نرمالی مثل میلیون ها ایرانی را چه در دوره مصدق و چه الان به خاک سیاه کشانده بعد الان از نقابی دفاع می کنه که اصلا هیچ وقت جز حجاب اسلامی نبوده.
زنهایی که پوشینه دوست دارند تشریف ببرند به کشورهای خودشون به راحتی پوشینه بزنند
احسنت و افرین به دولت سوییس. سوییس بهترین نوع قانون گذاری رو در دنیا داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر