ریزش شاخص تا کجا ادامه خواهد داشت؟

امروز ۲۷ دی ۹۹ شاخص کل به روند نزولی خود ادامه داد و کانال ۱.۲ میلیون واحدی هم از دست رفت. این روند نزولی شاخص کل تا کجا ادامه خواهد یافت؟
کد خبر: ۱۰۲۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 16 January 2021

به گزارش بورس تابناک، بازار امروز ۲۷ دی ۹۹ روند نزولی را داشت و این روند در ادامه اتفاقات و خبر‌های بدی بود که در مورد قیمت گذاری دستوری در هفته‌های گذشته منتشر شده بود. همچنین در چند روز گذشته نیز به دنبال سخنان رئیس جمهور مبنی بر کاهش نرخ دلار و به دنبال آن تائید ضمنی رئیس کل بانک مرکزی بر سخنان رئیس جمهور، این روند نزولی سرعت بیشتری به خود گرفت.
نکته جالب اینکه در روز سه شنبه ۲ همت (هزار میلیارد تومان)، چهارشنبه ۲ همت و امروز نیز ۲.۵ همت پول حقیقی از بازار خارج شده است که به نوعی یک فاجعه برای بازار محسوب می‌شود. در کنار آن کاهش حجم معاملات خرد در بازار به زیر ۱۰ همت نیز به عامل دیگری برای بی رمق شدن بازار تبدیل شده است.

شاخص کل تا کجا نزولی است؟

تحلیل تکنیکال شاخص کل
 

شاخص کل امروز از مرز حمایتی ۱.۲ میلیون واحدی که حقوقی‌ها در ۲۰ آبان ساخته بودند هم گذر کرد. در روند‌های نزولی به دنبال حمایت گشتن به آن اندازه که مقاومت اهمیت دارد، مهم نیست و برعکس. این بدان معنا است که تا روند اصلاحی بازار تغییر پیدا نکند نباید وارد شد و هنگامی می‌توان اطمینان یافت که روند بازار تغییر پیدا کرده باشد که به طور مثال در روند اصلاحی که قیمت ریکاوری می‌شود بتواند از یکی از سقف‌هایی که در مسیر اصلاح ایجاد کرده عبور کند نه اینکه به حمایت برسد و برگردد.

در مورد شاخص کل نمودار قیمت نتوانست از محدوده  ۱.۶ میلیون واحد آخرین سقفی که ساخته بود عبور کند از این رو می‌توان نتیجه گرفت که فاز اصلاحی بازار حداقل از بعد زمانی همچنان ادامه خواهد داشت.

حالا که بازار هنوز دچار تغییر روند نشده و از کف قبلی نیز عبور کرده می‌تواند تا فیبوی ۱.۶۱ بسط در ۱ میلیون واحد اصلاح کند که در این مسیر می‌تواند زودتر یا دیرتر در حمایت‌های هندسی بر روی ۱.۰۵ میلیون واحد و ۹۲۰ هزار واحد واکنش نشان دهد.

 

منبع: نبض بورس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان