بازدید 13811
۲

تغییرات قیمت موبایل در هفته چهارم دی ۹۹

در پایان هفته چهارم دی‌ماه و همزمان با کاهش نرخ ارز، موبایل هم ارزان شد. گلکسی Note 20 این هفته یک میلیون و ۵۸۵ هزار تومان ریزش قیمت را تجربه کرد، اما Huawei Y9 Prime نه تنها ارزان نشد بلکه نسبت به روز ابتدایی هفته افزایش قیمت داشت.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 15 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فرارو، عصر روز پنجشنبه قیمت دلار در بازار روی عدد ۲۴ هزار تومان ایستاد و نسبت به نخستین معاملات صورت گرفته روز شنبه ۲۰ دی، حدود هزار و ۵۷۰ تومان، یعنی بیشتر از شش درصد ارزان شد. شاید تصور کنیم که همین موضوع، شرط کافی برای کاهش قیمت تمامی برند‌ها و مدل‌های موبایل باشد. چرا که همه آن‌ها از خارج کشور سر از بازار ایران درمی‌آورند، اما با بررسی تغییرات قیمت این کالا طی این هفته، متوجه می‌شویم که عامل یا عوامل دیگری هم در نوسانات قیمت موبایل تاثیرگذار هستند.

گوشی‌های سامسونگ
گوشی‌های پرفروش سامسونگ در بازار ایران مثل هفته گذشته ارزان شدند. اما این هفته میزان تفاوت قیمت‌ها به‌گونه‌ای بود که اگر فقط بگوییم ارزان شده‌اند، در حق آن‌ها کم‌لطفی کردیم و شاید اصلاح مناسب، "ریزش قیمت‌ها" باشد. چند سطر بالاتر گفتیم که دلار حدود ۶ درصد در مقایسه با ابتدای هفته ارزان شده، اما گلکسی A20s پا را فراتر گذاشت و با ریزش ۹۱۹ هزار تومانی، تقریبا ۲۰ درصد از قیمت ابتدای هفته خودش را از دست داد.

در بین گوشی‌های سری پرچمدار این برند هم گلکسی S20 Plus که کمترین قیمت آن، روز شنبه ۲۲ میلیون و ۲۶۹ هزار تومان بود، آخرین روز هفته به ۲۱ میلیون تومان رسید و این موضوع بهترین خبر برای آن دسته از افرادی است که این مدل را به‌خاطر پشتیبانی کردن فناوری 5G زیر نظر دارند. گلکسی Note 20 نیز این هفته یک میلیون و ۵۸۵ هزار تومان ریزش قیمت را تجربه کرد.

گلکسی Note 10 Lite دیگرمدل پرفروش از سامسونگ است که کاهش قیمت قابل توجهی راطی این هفته داشته و حدود یک میلیون و ۴۵ هزارتومان ارزان شده است. گلکسی S20 FE حدود ۷۵۰ هزار تومان، گلکسی M31 بیشتر از ۴۰۰ هزار تومان و دیگر مدل‌های سامسونگ هم در مقایسه با روز شنبه ۲۰ دی ارزان شدند. اگر فقط فرض کنیم که روند کاهش قیمت‌ها از روز شنبه ۲۷ دی متوقف شود، هفته چهارم دی را می‌توان بهترین فرصت برای خریدن گوشی‌های سامسونگ نامگذاری کنیم. هر چند که ما از خدایمان است که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدل‌های گلکسی A01، A11، A31، A71، A51 و M11 هم دیگر مدل‌های پرفروش این برند هستند که از ۱۷۸ هزار تومان تا ۶۳۴ هزار تومان ارزان‌شده‌اند.

گوشی‌های هوآوی
انگار نه انگار که دلار لعنتی بعد از حدود ۴۵ روز بی‌خیال رقم ۲۵ هزار و ۷۰۰ هزار تومان شد و با پایین آمدن از خر شیطان در آستانه عقب‌نشینی به کانال ۲۳ هزار تومان قرار گرفت. مدل Huawei Y9 Prime نه تنها این هفته ارزان نشد، بلکه ۱۰ هزار تومان هم نسبت به روز شنبه افزایش قیمت داشت. آنر 9x هم بدون توجه نسبت به کاهش قیمت ارز، تمام روز‌های هفته روی رنج قیمت شش میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تا شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت. اینجاست که عاملی مثل تقاضای بالا برای گوشی‌های هوآوی در بازار ایران، از کاهش قیمت گوشی‌های این برند ممانعت می‌کند.

این روند برای بسیاری از گوشی‌های هوآوی حتی تا روز سه‌شنبه و چهارشنبه هم ادامه داشت و در نهایت با کاهش قیمت مجددی که روز چهارشنبه برای دلار اتفاق افتاد، برخی از مدل‌ها مثل Y6p، حدود ۱۲۰ هزار تومان ارزان شد. مدل‌های Nova 7i و Nova 5T هم به‌ترتیب ۶۴ هزار تومان و ۷۴ هزار تومان طی این هفته ارزان شدند.

گوشی‌های آیفون
کاهش قیمت ارز در هفته گذشته، کار خودش را در تعیین قیمت گوشی‌های آیفون هم کرد. نکته قابل توجه درباره تغییرات قیمت گوشی‌های آیفون اینجاست که آن‌ها نه مثل گوشی‌های سامسونگ در سراشیبی کاهش قیمت‌ها قرار گرفتند و نه مثل گوشی‌های هوآوی به این اتفاق بی‌تفاوت بودند.iphone 12 Pro Max با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت که روز شنبه ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، در پایان هفته با قیمت ۳۲ میلیون تومان فروخته شد. یعنی این مدل چیزی حدود سه درصد ارزان شد.

این روند در بین دیگر مدل‌ها هم دیده می‌شود. iphone 11 Pro Max که ارزان‌ترین مدل آن ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته قیمت داشت، روز پنجشنبه ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد. iphone ۱۱ Pro هم از ۳۸ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان به ۳۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید که با کاهش شش درصدی بیشتر از هر مدل دیگری از روند کاهش قیمت ارز تبعیت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یک جدول درست می کردید قیمت رو مقایسه می کردید خیلی بهتر بود

یک مقدار حرفه ای باشید و به مخاطب احترام بزارید
چسبندگی قیمت و سود سرشاری که برای عده ای خاص در این بازارها ایجاد شده تا پدرمان را در نیاورد به این سادگیها ...ول کن نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان